Op zoek naar een goede laptop/tablet voor gamen

20-11-2022 19:00 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi hoi,

ik ben momenteel op zoek naar een goeie laptop of tablet om mee te kunnen gamen. Ik twijfel nog of ik voor een laptop of een tablet wil gaan, het hangt er voor mij voornamelijk van af hoe betaalbaar een goeie laptop eventueel zou zijn. Om eerlijk te zijn heb ik hier totaal geen verstand van en hopelijk kan iemand me hiermee verder helpen.

Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar een laptop die spelletjes zoals De Sims 3 (en 4), Roblox en Minecraft goed aankunt. Op mijn oude laptop lopen deze spellen voordurend vast, het laden duurt lang, het beeld is traag, etc. Ik zou daarom graag een laptop willen kopen die gewoon snel is en waar deze problemen tijdens het gamen weinig tot niet voorkomen. Mijn budget is ongeveer €550 tot €650.

In het geval dat er niet echt geschikte laptops te vinden zijn binnen mijn budget, zou ik voor een tablet willen gaan. De spelletjes die ik leuk vind kan ik dan niet echt spelen op de manier zoals ik dat het liefst zou willen maar het zou toch een stuk fijner zijn dat op een oude, trage laptop natuurlijk. Net als met een laptop, ben ik echt op zoek naar een tablet die gewoon snel is en waarop ik prima spelletjes kan spelen zonder dat het de hele tijd vast loopt of dat het beeld hapert.

Hopelijk heeft iemand goeie aanraders voor me :-D
Kijk even op Tweakers en doe de keuzehulp bij Coolblue:

https://www.coolblue.nl/laptops/gaming-laptops
Even iets door sparen.
Blossom schreef:
20-11-2022 19:16
Even iets door sparen.
En dit. Je budget is te laag voor een goede laptop om ook op de gamen.

Verdere een laptop om op te gamen: kijk eens bij het merk Asus

Mijn zoon heeft indertijd de zijnde op marktplaats verkocht, dus met jouw bedrag kun je ook grasduinen in de tweedehands hoek.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 20-11-2022 19:22
Reden: Toevoeging
36.88% gewijzigd
Ik kan me niet voorstellen dat je een fatsoenlijke laptop koopt voor 650 euro.
Star⁴ schreef:
20-11-2022 19:05
Kijk even op Tweakers en doe de keuzehulp bij Coolblue:

https://www.coolblue.nl/laptops/gaming-laptops
Bedankt voor de tip! :)
Tęssa44- schreef:
20-11-2022 19:17
En dit. Je budget is te laag voor een goede laptop om ook op de gamen.

Verdere een laptop om op te gamen: kijk eens bij het merk Asus

Mijn zoon heeft indertijd de zijnde op marktplaats verkocht, dus met jouw bedrag kun je ook grasduinen in de tweedehands hoek.
Bedankt voor de tips en ik vrees dat je gelijk hebt, het is allemaal best wel duur en te ver boven mijn budget. Misschien kan ik inderdaad beter voor tweedehands kijken of ik ga wellicht toch voor een tablet, dan is het nieuw wel wat haalbaarder denk ik met mijn budget.
Je kunt die spellen toch niet doen op een tablet? Dan zou ik langer doorsparen voor een goede laptop.

Ik heb een HP van 5 jaar oud van destijds 500 euro ongeveer, en deze is traag maar Sims 4 spelen kan nog net. Kan me ook niet voorstellen dat je voor dat budget nu nog wat goeds koopt helaas.
Kom je met 1000 meer in de buurt?
1. Je kan die spellen niet spelen op een tablet (dat zijn compleet andere en uitgeklede versies die niet vergelijkbaar zijn).

2. Kijk eerst wat je nodig hebt om die spellen te draaien voordat je gaat kijken naar welke laptops er beschikbaar zijn.

3. De laptop heeft ongetwijfeld een dedicated grafische kaart nodig om ze te kunnen draaien dus geïntegreerde grafische kaarten gaan dit niet voor elkaar krijgen.

4. Voor gaming zal je toch echt een budget nodig hebben wat richting de 1000+ euro gaat. Rond 700 zou ook nog kunnen maar dan zit je op de minimale eisen dus als je settings moeten op het laagst en het zal waarschijnlijk niet vloeiend zijn.

5. Minecraft specifiek heeft meer aan een hele sterke processor dus die moet ook goed in orde zijn.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven