Moeders (vaders), blaas hier schaamteloos stoom af!

07-11-2006 22:59 627 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle moeders en vaders zijn van harte uitgenodigd om hier hun beklag te doen over het gedrag van hun spruiten.We houden echt wel van ze, maar soms.... bewerkt door moderator,
Het is vies snotweer, zoonlief kan/wil zich niet vermaken.Hij heeft toch speelgoed genoeg...zoekt alles uit de hoek wat ik niet leuk vind.

zoals de appelstroop over aanrecht smeren en afdoen met je theedoek.

bah,. het word tijd dat hij naar buiten kan.
Ik ben zo ontzettend gefrustreerd vannochtend!!!!!! Mijn zoontje van ruim tien maanden heeft voor het eerst van zijn leven de hele nacht doorgeslapen! Heerlijk!!!! Mijn zoontje van vijf heeft me daarentegen vanaf 4 uur wakker gehouden (hij is sinds zijn tweede jaar niet langer dan 10 minuten 's nachts wakker maar nu was het bal!) Net vijf minuten nadat de oudste eindelijk weer in slaap viel (6.20 uur) werd de jongste wakker!!!!!! Ik heb al een jaar lang niet langer dan vijf uur achtereen geslapen en had nu eindelijk de kans gehad!!!! Ik kan er echt even niet meer om lachen.
quote:

pfffffff  effe zuchten hoor, hoe maak je een puberzoon duidelijk dat:

Hij op school zn best moet doen voor zichzelf?

Dat docenten er zijn om iets van te leren en dat ze er niet zijn om de leerlingen het leven zuur te maken?

Dat echt niet ALLES stom is?

Dat hij lief/aardig//slim is?

Dat niet iedereen tegen hem is?

Even voor de goede orde....ik zeg hem dit regelmatig maar volgens puberzoon moet ik dat wel zeggen omdat ik zijn moeder ben:o

Niet. Dat is onmogelijk.

(en wees eerlijk, je zegt t toch ook alleen omdat je zn moeder bent? Bij elk ander kind had je allang gedacht zoek t lekker zelf uit :P)
quote:Ik ben zo ontzettend gefrustreerd vannochtend!!!!!! Mijn zoontje van ruim tien maanden heeft voor het eerst van zijn leven de hele nacht doorgeslapen! Heerlijk!!!! Mijn zoontje van vijf heeft me daarentegen vanaf 4 uur wakker gehouden (hij is sinds zijn tweede jaar niet langer dan 10 minuten 's nachts wakker maar nu was het bal!) Net vijf minuten nadat de oudste eindelijk weer in slaap viel (6.20 uur) werd de jongste wakker!!!!!! Ik heb al een jaar lang niet langer dan vijf uur achtereen geslapen en had nu eindelijk de kans gehad!!!! Ik kan er echt even niet meer om lachen.Ah gos Marretje!!

Misschien slaapt je jongste vanaf nu wel vaker door??
Iry, t klinkt gezellig bij jou thuis.

Ik ben al vanaf elf uur bezig om de oudste uit bed te krijgen. t Is dat hij echt de honden moét uitlaten, anders had ik m laten liggen, wat n humeur dat kind.

Marretje, die sliep vroeger ook nooit, er is dus echt hoop!
quote:

Ik ben al vanaf elf uur bezig om de oudste uit bed te krijgen. t Is dat hij echt de honden moét uitlaten, anders had ik m laten liggen, wat n humeur dat kind.

Marretje, die sliep vroeger ook nooit, er is dus echt hoop! Hoop doet leven! Stiekem wens ik wel eens dat het al zover is maar als ik dan de problemen met pubers lees denk ik wel eens: Waar ben ik aan begonnen!?
quote:

Ik ben zo ontzettend gefrustreerd vannochtend!!!!!! Mijn zoontje van ruim tien maanden heeft voor het eerst van zijn leven de hele nacht doorgeslapen! Heerlijk!!!! Mijn zoontje van vijf heeft me daarentegen vanaf 4 uur wakker gehouden (hij is sinds zijn tweede jaar niet langer dan 10 minuten 's nachts wakker maar nu was het bal!) Net vijf minuten nadat de oudste eindelijk weer in slaap viel (6.20 uur) werd de jongste wakker!!!!!! Ik heb al een jaar lang niet langer dan vijf uur achtereen geslapen en had nu eindelijk de kans gehad!!!! Ik kan er echt even niet meer om lachen.

Een tekort aan slaap is ook absoluut geen humor nee.

Het nekt je. Logisch.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:

quote: lieverdtie reageerde

pfffffff  effe zuchten hoor, hoe maak je een puberzoon duidelijk dat:

Hij op school zn best moet doen voor zichzelf?

Dat docenten er zijn om iets van te leren en dat ze er niet zijn om de leerlingen het leven zuur te maken?

Dat echt niet ALLES stom is?

Dat hij lief/aardig//slim is?

Dat niet iedereen tegen hem is?

Even voor de goede orde....ik zeg hem dit regelmatig maar volgens puberzoon moet ik dat wel zeggen omdat ik zijn moeder ben:o

Ik geef mijn zoon soms gelijk.

Dan vertel ik hem dat ik school vroeger ook lang niet altijd leuk vond en dat het wel eens tegenviel. Dat sterkt hem in zijn gevoelens. Dat hij begrepen wordt. Wordt hij rustig van.
quote:

Marretje, die sliep vroeger ook nooit, er is dus echt hoop!

Ja, er is hoop? Die van mij slaapt echt niet langer dan tot uiterlijk 7 uur en dat is uitslapen voor hem. Het gebeurt ook geregeld dat hij vijf uur of zes uur al wakker is. Ja, ook in het weekend. Heeft niet veel slaap nodig. Misschien denk ik er nog aan terug als hij ouder is en niet meer uit bed te bránden is?
quote:En dan komt er af en toe nog een ongeleid projectiel voorbij springen roepend " WARRIORS DEFEND YOURSELF" SHH SHH (zwaardgeluiden) :o

Tsja het is een dolle boel hier!:D

Haha, mijn zoon is ook zo maar dan vanachter de pc met een vechtspel ervoor. Hij praat vrolijk mee. Soms word ik gek van de schietgeluiden de hele tijd.
quote:

quote: iry reageerde

En dan komt er af en toe nog een ongeleid projectiel voorbij springen roepend " WARRIORS DEFEND YOURSELF" SHH SHH (zwaardgeluiden) :o

Haha, mijn zoon is ook zo maar dan vanachter de pc met een vechtspel ervoor. Hij praat vrolijk mee. Soms word ik gek van de schietgeluiden de hele tijd.

Herkenbaar ja (als waren het de turtles, dus dat ging nog, als ik t vergelijk met wat ik nu weleens zie).

Hier heeft er een zijn kamer vrijwillig, zonder énige opmerking van mijn kant, opgeruimd en schoongemaakt.

Ik vind dit eng.
quote:

Hier heeft er een zijn kamer vrijwillig, zonder énige opmerking van mijn kant, opgeruimd en schoongemaakt.

Ik vind dit eng.

Zéér verdacht !

Ik kan maar 1 ding bedenken: komt er een meisje langs vanavond?
What matters most is how you see yourself
quote:

quote: shahla reageerde

quote: iry reageerde

En dan komt er af en toe nog een ongeleid projectiel voorbij springen roepend " WARRIORS DEFEND YOURSELF" SHH SHH (zwaardgeluiden) :o

Herkenbaar ja (als waren het de turtles, dus dat ging nog, als ik t vergelijk met wat ik nu weleens zie).

Ik vind dit eng.

Brrrrr...freaky!! Dat klinkt merkwaardig saph.

dochter had vanavond feest.Ze moest er om half 9 zijn en moest tot 6 uur werken.tsja das maar twee en een half uur om te eten,douchen.kleding uitzoeken,opmaken,haren fohnen etc.

ik kwam om half 8 thuis van een verjaardag....alsof er een bom ontploft was door mijn hele huis!!!  keuken een puinhoop,mijn kast ondersteboven (zucht...waarom geef ik dat kind nog kleedgeld als ze toch altijd mijn kleren aantrekt), haar kamer een bende,badkamer lag bezaaid met kleding,make-up. AAAAHRRGGG!!!!;( Roept ze: sorry maam maar ik heb stress!

Afijn,ik breng haar weg met nog drie naar aftershave en gel meurende knullen.Kakelend in mijn auto zodat ik mijn tom tom niet kan verstaan.Dus ik roep: ff stil graag anders kan ik de weg niet vinden!! zegt ze: Joh,ga nou niet zo stressen...pardon?

En rara wie heeft de bende opgeruimd? Frummel moest nog in bad en naar bed,dus ik zat pas om 10 uur beneden.Zoals beloofd om film te kijken met mijn oudste zoon ( was wel gezellig).

Nu heb ik eindelijk rust,pff.

haha,gezellige boel hier weer vanavond!

Morgen moederdag Yeah!!!
Hallo collega-moeders/vaders,

wil graag even klagen hoor, en niet eens over mijn eigen kinderen. We hebben dit weekend 2 neefjes te logeren... MEN! Wat zijn dat een ehh... laat ik ze maar 'belhamels' noemen. We hebben zelf 3 kids en die hebben ook wel hun buien. Maar deze 2!! Ze luisteren echt helemaal nergens naar. 't Is maar goed dat ze morgenavond weer weggaan, anders werd ik echt overspannen. Ik vind mijn eigen kinderen opeens heeeel erg lief nu.
Ik moet ook even een boel stoom kwijt hoor. Ben hier nog niet eerder geweest maar zo te zien is dit de juiste plek...

WAT DOE JE MET EEN ZOON VAN BIJNA DRIE DIE NIET LUISTERT????

Over het algemeen (of met veel dreigementen en bezoekjes aan de hal) luistert hij redelijk maar vooral buiten of op momenten dat het cruciaal is dat hij luistert...je raadt het al.

Vandaag even leuk naar de kinderboerderij, daar loopt een weg langs waar auto's rijden (niet veel maar toch). Meneer wilde een andere kant uit lopen als ik, loopt mijlenver van me weg terwijl ik echt duidelijk heb aangegeven een bepaalde kant uit te willen. Normaal komt hij uiteindelijk wel terug als ik stokstijf blijf staan. Gebeurde nu gelukkig ook, maar in plaats dat hij naar me toe komt, schiet hij zo de weg op terwijl die ene auto er net aan komt. Ik gil mijn stem schor met 'stop!' en z'n naam. Maar in plaats dat hij daar van schrikt, geeft hij nog 's extra gas, alsof het juist leuk is dat ik zo'n paniek zaai.

Ik heb hem opgepakt, over mijn schouder gegooid en naar de auto gelopen. Gillen en brullen natuurlijk.

Maar ik ben nu twaalf weken zwanger en mijn buik wordt uiteraard ook dikker en ik dus langzamer. Hoe kan ik mijn zoontje nu fatsoenlijk 'loslaten' buiten de deur zonder dat ik met een riem moet gaan werken of het kind gewoon thuis moet laten....

Ik moet zeggen dat ik ook goed de balen van heb om steeds maar te moeten roepen of mijn stem te verheffen. Op een andere manier lijken dingen niet aan te komen.  Uitproberen oké, maar een moeder die onder de zwangerschapshormonen zit, moet je niet lopen klieren. Mijn lont is aanmerkelijk korter. :@
Handje vast. Gewoon geen stap doen zonder handje vast. En als 'ie daar problemen mee heeft zeggen dat jij zeker wilt weten dat 'ie met jou meekomt en hij zich dus maar heeft aan te passen.

Ik doe het nog steeds met mijn vierjarige Muis en natuurlijk protesteert hij steeds weer dat hij wil rennen of zelf wil lopen, maar hij is het wel gewend.
ik heb ook zo'n zoontje, heel herkenbaar..

Die van mij zat vorige week te rollen (!) in de regenplas, daarna gooide hij water van de vissenkom in de pan spaghettisaus en vervolgens goot hij de limonade bij de vissen (die hadden dorst !?):@.

Ik heb echt m'n lachen in moeten houden.... maar dit kan natuurlijk echt niet..

Nu heb ik een rood poppetje getekent met stoute dingen eromheen. En een groen poppetje met fijne dingen (vriendjes, voetbal, buitenspelen)

Dit slaat enorm aan: Wanneer hij niet luistert, zeg ik dat hij rood is. Dit vindt hij (bewonderingswaardig niet leuk...), en dan verandert hij direct en luistert hij geweldig. "Ben ik nou weer groen ?" , vraagt hij vervolgens..

Het werkt nu, maar voor hoelang...?
Hahahaha, rollen in een regenplas en viswater bij de spaghetti (lekker...). Het moet niet gekker worden. Mooi dat het werkt, je systeem, maar dan is je zoontje denk ik al wat ouder, dat hij uit een plaatje kan halen welke dingen 'goed' en 'fout' zijn. En ik denk dat je erop kan wachten dat er dingen gebeuren die 'bruin' zijn. :) Wel het proberen waard trouwens.

Mijn zoontje is niet erg onder de indruk van 'stout' zijn, wel als hij op de gang staat maar dat werkt dus alleen binnen. Soms helpt buiten nog wel eens om te zeggen dat we meteen naar huis gaan als hij niet stopt met zus of zo gedrag.

Ook bedankt voor de tip met het handje, maar been there, done that....dat betekent dat ik het alleen voor elkaar heb kunnen krijgen om bij het oversteken een handje 'af te dwingen'. Voor de rest rukt hij zich los of blijft stokstijf staan en verroert geen vin meer als ik z'n hand vasthoud (terwijl hij dat niet wil). Enige andere optie; buggy meenemen en hem in de buggy stoppen als hij niet luistert. Maar die had ik nu net niet bij me gisteren....

Zal ook allemaal wel weer goed komen maar ik sta af en toe doodsangsten uit met mijn 'gezonde, actieve vent'....
Zoonlief ging in een tuigje, als we lopend ergens waren. Ja, je krijgt enorm veel commentaar, maar dat interesseerde me weinig. Hij kon vrijuit lopen, ik raakte hem niet kwijt, daar ging het om. Het zijn gewoon die tuigjes die ook in de kinderstoel kunnen.
Ik heb een dochter van anderhalf en een (stief) zoon van bijna 14.

De eerste heeft nog niet echt een eigen mening, nummer 2 is dusdanig aan het puberen. De hele dag is het mopperen, klagen, zeuren en liegen; noem maar op!

Vorige week is hij 5 dagen naar zijn moeder geweest en heeft 5 dagen lang dezelfde kleren (EN ONDERGOED) gedragen! Hij vond het vreemd dat wij zeiden dat het smerig was! Hij vond het "normaal". De hele badkamer en wasmand meurde een uur in de wind (en dan overdrijf ik dus echt niet).

Haar kammen doet ie niet, heeft ie geen tijd voor. Hond uitlaten moet in anderhalve minuut, heeft ie geen tijd voor. Tanden poetsen??? Ik durf het bijna niet te zeggen, maarre.... heeft ie geen tijd voor!

Computeren??? tijd zat.... alleen zit er tegenwoordig een wachtwoord op, omdat ie hele dagen zat te gamen.... wij moeten m dus opstarten.... maar ja.... daar heb ik geen tijd voor hé. Ik moet de hond uitlaten, de spullen achter zijn kont opruimen! En dan is ie dus boos....

Brood mee naar school is vies en thuis een boterham smeren is zonde van de tijd....

Doodmoe word ik er van....

Om 22.00 gaat ie naar bed (denk je dat je zelf lekker rust hebt), mag hij nog een half uur tv kijken... maar wat doet ie??? GITAARSPELEN!!! Ook zo'n feestnummer, want daar wordt de kleine wakker van.... GRRRRRR....

Heb het af en toe helemaal gehad, ik voel me zo'n politieagente. De hele dag is het mopperen op m.

Vanmorgen ging meneer ook de deur weer uit als een zwerver met ongekamde haren!

Ik had zo gehoopt dat het stoom afblazen zou helpen, maar ik geloof dat het stoom nu weer uit mijn oren komt.... Ik ben hard aan vakantie toe (maar ja, dan gaat ie mee dus rust ik nog niet uit haha)
[quote - fussie] Zoonlief ging in een tuigje, als we lopend ergens waren. Ja, je krijgt enorm veel commentaar, maar dat interesseerde me weinig. Hij kon vrijuit lopen, ik raakte hem niet kwijt, daar ging het om. Het zijn gewoon die tuigjes die ook in de kinderstoel kunnen. [quote]Fussie, ik vind het een geweldig idee! Hoe vaak mijn hart wel niet overslaat en ik bijna kook van woede als ik voor de zoveelste keer een kindje naar een vijver zie hollen omdat pa/ma even niet oplet of pa/ma voor de zoveelste keer haar kindje kwijt is in de supermarkt!!!Waar kun je die tuigjes krijgen?P.S. Mijn moeder heeft het vroeger ook gedaan en wij hebben er geen trauma's aan over gehouden. Het is zelfs heel erg veilig!Groetjes,ierdwyfke
Hier ook twee heren in een tuigje gehad en daarna aan een loopbandje. Kreeg een lading commentaar, maar mijn kids liepen niet zomaar de straat op. Nog steeds niet trouwens en ze lopen toch al weer heel lang zonder bandjes. Derde (en aankomende vierde) krijgt dus ook weer een tuigje en bandje.

merk: Jippies

verkrijgbaar bij oa. Prenatal

Ik gebruikte vroeger ook een tuigje voor zoonlief hoor. Die vloog van hot naar haar. Kregen we ook wel eens commentaar op.

'Het is geen hondje!' zei dan een verontwaardigde voorbijganger.

Nou, liever als een hondje dan straks een plat kind, nietwaar.

Laat ze maar praten. Als er iets met je kind gebeurt, vergeef je jezelf nooit.

Pubergedrag heel bekend maar die 14-jarige bovenstaand beschreven knul maakt het wel erg bont. Mijn zoon wil gelukkig wel dagelijks in de douche, trekt ook geregeld andere kleding aan, neemt brood mee naar school.

Hij gamed wel teveel, heeft een grote mond (klagen, zeuren, onredelijk doen maar ja, dat was ik allang van hem gewend) en laat zijn rotzooi overal slingeren maar hij ruikt wel in orde haha
Opruimen duurt éeuwen.

Eten opeten duurt ook éeuwen.

Gaan slapen is een synoniem van ga boven verder praten.

Sinds de zon is verdwenen vliegen er hier dagelijks drie stormrammen door het huis. Middelste blíjft vechten met Oudste ook al is hij de enige die steeds met pijn eruit komt.

En ik praat weer eens ouderwets tegen de muren.

Om het helemaal af te maken werd Muis vanochtend wakker met een natte broek. Ik zag er niets van, maar hij voelde het dus wel. Kwam bij juffie vandaan en zei dat 'ie in zijn broek had geplast. 'Denk je dat hij dat expres doet, welnee joh, hij doet gewoon de anderen na' vertelde zijn juffie me met een stralend gezicht. Lachen joh.
Ziek lach ik me hier, wat een feest van herkenning!

Zal me ff voorstellen:

Miep (36) moeder van J. (7) en M.(4). Gruwelijk eigenwijze dames, maar met een hart van goud.

Vooral het verhaal van Twinkel van 15 december, zoooooo herkenbaar.....

Dat verhaal van die autodeur, elk kind moet door zijn eigen deur naar binnen..... zucht, ik dacht dat alleen die van mij zo abnormaal waren....;)

Straks als ze naar bed zijn, zal ik eens ff een boekje opendoen...gnagna.

Bedankt in ieder geval voor de heerlijke verhalen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven