Mode & Beauty alle pijlers

Welke modetrends zijn niet om aan te gluren

07-01-2023 12:21 463 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In welke kleding/schoenen wil je echt niet gezien worden terwijl het nu wel in de mode is.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
CharlotteCcc schreef:
22-01-2023 20:50
Ik moet hier wel om lachen, want behalve de culotte was dit zo ongeveer mijn lookje van vandaag :mrgreen: smaken verschillen gelukkig
Ik vind het woord ‘lookje’ heel grappig, dat ga ik ook eens gebruiken!
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sylphide75 schreef:
23-01-2023 20:23
Klinkt als een hippe en modebewuste bejaarde! Mijn moeder ook. Ziet er veel jonger uit door haar kleding. En heeft nog een prima figuur.
Hier ook.

Mijn moeder loopt ook niet in croptops maar ik zag haar afgelopen weekend in een mooie wollen trui, een navy leren rok en hoge laarzen. Stond echt mooi. Ik 'winkel' ook wel eens in haar kledingkast. Ze heeft vooral prachtige jassen en truien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet lachen om "de bloemkool", heel treffend :proud:
Mijn overbuurvrouw heeft al zeker twintig jaar de bloemkool, ze is nu begin zeventig. Ze draagt er wel gewoon leuke moderne kleding bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
17-01-2023 22:33
Die goedkope jeans culottes vind ik niets maar ik heb zelf een aantal die ik fantastisch vind. Ja, ik houd er van. Deze bijvoorbeeld maar dan niet met die clownschoenen:


Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik ook een niet-logisch kledingstuk vind, is de extra lange puffer bodywarmer.

Afbeelding

wanneer draag je dat? Want als het heel koud is dan blijven je armen buiten niet warm. Is het weer warmer, dan is dat dikke gedeelte toch veel te heet?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, snap ik ook niet. Maar dat heb ik met bodywarmers sowieso. Of spencers. Ook nooit begrepen. Of wollen truitjes met korte mouwen, nu we toch bezig zijn.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
02-02-2023 21:08
Wat ik ook een niet-logisch kledingstuk vind, is de extra lange puffer bodywarmer.

Afbeelding

wanneer draag je dat? Want als het heel koud is dan blijven je armen buiten niet warm. Is het weer warmer, dan is dat dikke gedeelte toch veel te heet?
Mijn oudste kind en mijn zus dragen ze enthousiast. Als het herfst is of een beetje kouder. Ze lopen er regelmatig in.

Ik begrijp het ook niet. Sowieso bodywarmers niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
juliet64 schreef:
02-02-2023 21:43
Ja, snap ik ook niet. Maar dat heb ik met bodywarmers sowieso. Of spencers. Ook nooit begrepen. Of wollen truitjes met korte mouwen, nu we toch bezig zijn.
Ik heb wat dunne truitjes met korte mouwen en die draag ik in de herfst.

Sowieso merk ik dat ik voor veel weersomstandigheden of gelegenheden die maar zelden plaatsvinden kleding heb.
Sneeuwlaarzen.
Die truitjes, draag ze enkele keren per jaar maar dan zijn ze ook precies goed.
Een bepaalde jas die een maand precies goed is, niet waterdicht en dunne wol.
Dan zeggen ze dat als je iets een jaar niet aan hebt gehad je het weg moet doen maar dat draag je dan toch, en ik wordt er echt blij van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bodywarmers vind ik echt ideaal. Ik woon ergens waar het in de winter -20 wordt en draag regelmatig een bodywarmer en eronder een trui. Het fijne is dat je bovenlichaam warm blijft, maar je je armen nog wel makkelijk kan bewegen. Dat kan met echt dikke truien minder goed. Ik heb ook het idee dat als dat gedeelte warmer is, ik over het algemeen warmer blijf. Hetzelfde als je voeten goed warm zijn.

Ik heb wel alleen een normale bodywarmer. Zo’n parka bodywarmer zou wel fijn kunnen zijn onder een parka jas als het heel koud is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
02-02-2023 21:08
Wat ik ook een niet-logisch kledingstuk vind, is de extra lange puffer bodywarmer.


Alle reacties Link kopieren Quote
Vaak niet aan te gluren vind ik : leggings als broek. Vaak zijn ze te dun en zie je alle lijnen achter (ondergoed, soms ook kruis). Het is dan meer ondergoed vind ik. Of dan schijnen ze ook nog eens door!!
Of het moet een hele dikke legging wezen. Bij rib flared broeken is dat net minder, kunnen heel mooi zijn, maar dan wel die van betere kwaliteit of waar mensen hebben nagedacht of deze wel qua pasvorm goed zit bij kruis en achterste.

Beige bij grijs haar is zelden mooi. Ik kan weinig grijze kleding hebben, dat matcht niet met mijn donkerblonde haar. Als je een tekening of iets creatiefs maakt doe je die kleuren toch ook niet snel bij elkaar. Het vloekt zo snel. En dan zie je er snel flets uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
bodywarmers draag ik als ik in de tuin bezig ben in het voorjaar en najaar. Te fris om zonder jas naar buiten te gaan en mijn armen vrij om lekker te kunnen werken. Met dikke mouwen vind ik dat echt niet lekker werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is deze legging met een latex uitstraling al voorbij gekomen? Ik zie ze regelmatig in het straatbeeld ook onder toeristen veel. Ik kan er maar niet aan wennen.Afbeelding
pontipiene wijzigde dit bericht op 03-02-2023 20:47
4.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier in combinatie die creme kleurige stampersAfbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Pontipiene schreef:
03-02-2023 20:40
Is deze legging met een latex uitstraling al voorbij gekomen? Ik zie ze regelmatig in het straatbeeld ook onder toeristen veel. Ik kan er maar niet aan wennen.Afbeelding
Zo’n ding had ik in 2015. Is dat dan weer ‘in’? Niet dat ik die legging nog wil recyclen want bestaat niet meer. Na zes keer in de handwas begon de toplaag aan een vervellingsproces
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Pontipiene schreef:
03-02-2023 20:40
Is deze legging met een latex uitstraling al voorbij gekomen? Ik zie ze regelmatig in het straatbeeld ook onder toeristen veel. Ik kan er maar niet aan wennen.Afbeelding
Nou heb je ook wel de meest oncharmante foto van zo'n ding gepost hoor - als je 'm zo draag ziet het er inderdaad niet uit. Ik draag 'm nu ook niet meer, maar indertijd vond ik 'm met een oversized trui en laarzen altijd leuk.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
juliet64 schreef:
03-02-2023 23:49
Nou heb je ook wel de meest oncharmante foto van zo'n ding gepost hoor - als je 'm zo draag ziet het er inderdaad niet uit. Ik draag 'm nu ook niet meer, maar indertijd vond ik 'm met een oversized trui en laarzen altijd leuk.
Ik droeg dit ook (biker legging van 10Days) maar wel al weer een jaar of 8 geleden. Altijd met iets langs.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
03-02-2023 23:55
Ik droeg dit ook (biker legging van 10Days) maar wel al weer een jaar of 8 geleden. Altijd met iets langs.
Ja precies. Die stijl is nu wat outdated maar ik vind het eigenlijk nog steeds best leuk. Altijd dat gezeur over leggings, ja natuurlijk zien die dingen er niet uit als je 'm als een broek draagt. Maar wie doet dat nou :nope:
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
juliet64 schreef:
04-02-2023 00:01
Ja precies. Die stijl is nu wat outdated maar ik vind het eigenlijk nog steeds best leuk. Altijd dat gezeur over leggings, ja natuurlijk zien die dingen er niet uit als je 'm als een broek draagt. Maar wie doet dat nou :nope:
Ik draag nog steeds leggings hoor. Niet van die nepleren maar wel gewone yogaleggings met een lekkere grote, warme trui erop. Dat is tegenwoordig zo'n beetje mijn thuiswerk-uniform geworden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag ze ook nog heel veel, favoriete kledingstuk. Ook in nepleer, maar dan niet de Albert Cuyp-variant die Pontipiene post.
juliet64 schreef:
04-02-2023 00:01
Ja precies. Die stijl is nu wat outdated maar ik vind het eigenlijk nog steeds best leuk. Altijd dat gezeur over leggings, ja natuurlijk zien die dingen er niet uit als je 'm als een broek draagt. Maar wie doet dat nou :nope:
Ik denk dat het langzaam evolueert. Eerst massaal alleen met oversized trui, dan komen kortere truien/tops in de mode , worden leggings meer gangbaar en voila: mensen hun legging ook aan met iets korters erboven. Dat zag ik in de jaren '80 en de legging-periodes erna iig wel gebeuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
juliet64 schreef:
04-02-2023 00:01
Ja precies. Die stijl is nu wat outdated maar ik vind het eigenlijk nog steeds best leuk. Altijd dat gezeur over leggings, ja natuurlijk zien die dingen er niet uit als je 'm als een broek draagt. Maar wie doet dat nou :nope:
Dames en meisjes die graag aandacht willen voor hun achterwerk :clown:
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
04-02-2023 09:26
Dames en meisjes die graag aandacht willen voor hun achterwerk :clown:
Haha ja dat zal het zijn. Maar dat kan toch ook met een strakke skinnyjeans zou je denken. Hoef je tenminste niet naar een cameltoe te kijken.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
22-01-2023 21:23
Mijn moeder is 73 en dol op kleding. Ze volgt zeker wel trends en mode. Natuurlijk geen crop tops, maar als er veel pofmouwen in de mode zijn, of de tailles van broeken van hoogte veranderen, dan beweegt ze daarin graag mee. Laatst had ze een spijkerbroek aan, en toen vond ze ook dat het model toch enigszins gedateerd was, dus ze ging op zoek naar een nieuwe. Ze draagt ook dingen als leren en suède broeken, wel heeft ze een beetje een klassieke stijl, maar ook daarin verandert de snit met de jaren.

Laatst kocht ze wat dingen bij Gerry Weber, daar moest ze wel om lachen, want dat is een echt oudere dames-merk, maar er waren wat leuke dingen in de sale.
Dat klinkt erg goed en ze is erg modebewust. :)
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Sylphide75 schreef:
23-01-2023 20:21
Haha, mijn oma’s liepen altijd in van die jurkschorten en in de zomer droegen ze daar alleen ondergoed onder. Op zaterdag gingen dan na het wassen de krulspelden in het haar met daaroverheen een hoofddoek en zo lieten ze de zaak drogen en zat alles op zondag weer keurig in de krul🤣🤣. Zo gingen ze ook gewoon de deur uit overigens! Dat zie je nu toch niet meer. Waren de jaren 70/begin 80.
Wat ik ook behoorlijk heb zien veranderen zijn de kapsels. Ik heb in een verpleeghuis gewerkt en nu draagt nog maar een kwart een permanent.
Een hoop dames hebben nu ook stijl haar of lang haar of een kort kapsel in lagen geknipt of een halflang bob-line. Wat een verschil met 20 jaar geleden en zoveel leuker dat er zoveel verschil is.
Je pense donc je suis

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven