Zelfredzaam totdat, ....

27-01-2023 01:23 67 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals de topictitel zegt ben ik best zelfredzaam (financieel en emotioneel onafhankelijk van een ander), totdat...


Mijn partner en kinderen diep in slaap zijn en hier een groot harig beest rondloopt, vlakbij de trap naar boven waardoor ik nu niet naar boven durf te lopen. Ik denk dat ik op de bank ga slapen met de deur dicht en de tochthond ervoor.

Vele appjes verder is er niemand in huis die reageert op mijn hulpoproep. De koebel in de gang die normaal het jong adolescente gebeuren waarschuwt dat er voer staat heeft ook niet geholpen, partner slaapt door alle telefoonoproepen heen door. De buurman is wakker heb ik gezien, want ik ben gaan kijken of daar het licht nog brandt maar dat gaat me een stapje te ver omdat ik me nog niet fatsoenlijk heb voorgesteld sinds we hier wonen.

De hond heeft heel even zijn ogen open gedaan maar wilde niet eens komen kijken wat hij op kon komen eten, dus daar heb ik ook geen zak aan nu. Kat hebben we niet. Vissen vreten geen insecten en de kippen slapen al. Vogels willen ook niet echt hun ogen open doen en de mol is buiten, ergens, kwijt maar buiten, en nog niet tam dus die kan ik niet inschakelen. De roofvogels aan de overkant wil ik niet binnen hebben en ik zou niet weten hoe ik ze hier moest krijgen. Ik sta er alleen voor!

Wat nu?

Herkenbaar? In een misschien volledig andere situatie?
Want normaal red ik mij prima, op alle gebieden en ben ik zelfstandig maar met zo'n gruwelijk mislukt achtpotig insect kan ik alleen maar janken en om hulp roepen en voel ik me zó niet gehoord nu.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve schat. Volgens mij komen ze echt niet met 2 hoor. Zeker in deze tijd zijn de meeste spinnen gwn dood vgm.

7 cm klinkt me wat extreem. Die exotische spinnen zijn 7 cm.

Ik begrijp dat je bang bent. Ik vind die beesten ook echt vrij kut hoor. Maar met een schoen durf ik ze nog wel dood te maken.

Je moet wel echt in therapie als ik dit zo lees hoor. Een spinnetje beïnvloed praktisch je leven. Je hoeft in therapie echt geen dingen te doen die je echt niet wil. Je doet dat vrijwillig uiteraard. Als iets je te ver gaat, dan doe je dat niet. Want dan ben je er blijkbaar niet aan toe.

Maar nu stap 1 is de nacht doorkomen. Komop meid, pak de stofzuiger en sloop dat beest!
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, I'm sorry, maar ik ga slapen. Moet morgenvroeg weer gwn werken 🙄

Ik wens je nog heel veel succes en ik hoop dat je die spin nog dood weet te maken en kunt gaan slapen.

Maar echt, zoek hulp. Je hebt hier echt teveel last van. Dat hoeft niet
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Student201 schreef:
27-01-2023 02:22
Lieve schat. Volgens mij komen ze echt niet met 2 hoor. Zeker in deze tijd zijn de meeste spinnen gwn dood vgm.

7 cm klinkt me wat extreem. Die exotische spinnen zijn 7 cm.

Ik begrijp dat je bang bent. Ik vind die beesten ook echt vrij kut hoor. Maar met een schoen durf ik ze nog wel dood te maken.

Je moet wel echt in therapie als ik dit zo lees hoor. Een spinnetje beïnvloed praktisch je leven. Je hoeft in therapie echt geen dingen te doen die je echt niet wil. Je doet dat vrijwillig uiteraard. Als iets je te ver gaat, dan doe je dat niet. Want dan ben je er blijkbaar niet aan toe.

Maar nu stap 1 is de nacht doorkomen. Komop meid, pak de stofzuiger en sloop dat beest!
En toch meen ik het als ik zeg 7 cm.
Niet het lijf maar van poot tot poot.

Ik woon niet in Nederland, misschien dat dat het verschil kan maken. Deze is groot.

Stofzuiger pakken durf ik, beest doodmaken durf ik niet. Ding komt net weer mijn kant op gerent. Ik zit nu op de tafel.
Hij zit nu 2,5 meter links van me.
Als hij verder rent kan ik naar boven. Dan maak ik mijn vriend wakker.

Hond is ook weer wakker, ga kijken of ik hem kan inzetten. Krijgt de hond alleen even een dag geen knuffel meer.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Met de hond gaan lopen. Hond helemaal blij met de extra ronde. De overbuurman met zijn hond tegengekomen op de paden tussen onze huizen in. HIj sprak me aan: Nog laat wakker! "Ja, klopt. Onbedoeld want er zit een gigantisch beest wat mij wakker houdt op mijn drempel". Hij ook laat wakker, ook onbedoeld want zijn hond was richting loops dus ook onrustig bezig.

Naar huis gelopen en de overbuurman heeft (na mijn toestemming, hr hond) ons huis binnen gestuurd om het beest te pakken en het is de lieverd gelukt. Kwam hem ook nog netjes uitspugen voor onze neus. :heart:

Morgen een kopje koffie en een playdate voor de honden. Zover de loopsheid niet doorzet van zijn hond, want onze is een reu. Beiden hr honden en kunnen het goed vinden, al is mijn hr hond een erger watje dan zijn vrouwtje blijkbaar.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent dus niet zelfredzaam.

Geeft niks, we hebben allemaal weleens hulp nodig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een simpel testje kunnen we maken om te kijken of iemand zelfredzaam is: wat doe je als je een spin ziet?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, zeer herkenbaar. Ik ervaar precies hetzelfde. Afgelopen zomer heb ik letterlijk de buren opgehaald om zo’n beest weg te laten halen.
Ik durf ze dus ook echt niet dood te maken of weg te halen. Maar durf ze ook niet te laten zitten want dan word ik gek.
Heb een kat maar die doet er niets aan. Die keer dat ik dus de buren gehaald heb werd hij juist onrustig door mij en sprong de kat telkens in mijn nek.

Heb ook gelezen over bepaalde therapie waarbij je een bètablokker krijgt en dat het daarna over zou zijn. Zou ik heel graag willen want ik wil echt van de angst af maar ik durf de stap niet te zetten omdat er exposure bij komt kijken.

Fijn dat je geholpen bent! Hoop dat je uiteindelijk nog goed geslapen hebt.
Ik herken helemaal niets in dit verhaal. Ik begrijp hele stukken zelfs niet eens.
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
27-01-2023 06:38
Ik herken helemaal niets in dit verhaal. Ik begrijp hele stukken zelfs niet eens.
Wat zegt dat over jou? :sarcastic:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
27-01-2023 06:39
Wat zegt dat over jou? :sarcastic:
Een hoop. Maar woon dan ook alleen, dus hier sowieso geen adolescent gebeuren of koeienbellen. En wat de nieuwe buurman er mee van doen heeft?
anoniem_64099e414652c wijzigde dit bericht op 27-01-2023 06:46
10.57% gewijzigd
Vroegevogel schreef:
27-01-2023 01:50
Ik probeer de situatie te schetsen. Ook om te voorkomen dat ik een tip krijg als: maak hem dood, want dat durf ik dus niet.

Maar wat zou jij me willen adviseren nu?
Zet er een jampot op. Papiertje eronder schuiven en naar buiten ermee.
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
27-01-2023 06:42
Een hoop. Maar woon dan ook alleen, dus hier sowieso geen adolescent gebeuren of koeienbellen. En wat de nieuwe buurman er mee van doen heeft?
M.i. zegt het vooral dat je geen nodeloze omhaal van woorden nodig hebt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
navyblue schreef:
27-01-2023 06:45
Zet er een jampot op. Papiertje eronder schuiven en naar buiten ermee.
Wie dat doet is niet echt bang voor spinnen.
Brrrrrrr, hier moeten ze dood. Hartstikke dood.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook als de dood voor die beesten maar als ik alleen zou zijn zou ik er een glas of als ie daar niet onder past een kom overheen zetten tot iemand hem op kan ruimen voor me (moet ie natuurlijk niet net in een hoekje zitten of op het plafond
Doodmaken durf ik ook niet
purplepeanut wijzigde dit bericht op 27-01-2023 06:51
13.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je bent wel zelfredzaam want je regelt een buurman met een stoerdere hond.

Maar iets van hulp zodat je in elk geval in huis de beesten gewoon negeert of wegzet, zou je leven wel vereenvoudigen. Knuffelen met een vogelspin is dan ook weer niet nodig, maar 7 cm weghalen zou wel fijn zijn toch?
(het oudste kind hier was bang voor spinnen tot ze met vrienden op vakantie ging en iedereen bang was. Toen besloot ze dat ze dan maar de stoerste werd en zij dan wel die beesten uit de tent haalde. Dus het kan echt, jezelf eraan maar ook er vanaf helpen;))
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
27-01-2023 05:10
Je bent dus niet zelfredzaam.

Geeft niks, we hebben allemaal weleens hulp nodig.
Nou dit inderdaad. Gelukkig heeft de hond van de buurman het voor je opgelost uiteindelijk, TO
Solomio schreef:
27-01-2023 06:47
Wie dat doet is niet echt bang voor spinnen.
Brrrrrrr, hier moeten ze dood. Hartstikke dood.
Nee, klopt ben niet echt bang.

Bang zijn voor spinnen is gelukkig wel een geaccepteerde angst. Deze week was er een topic met iemand die bang was voor katten. Raadden mensen aan om het beest te gaan aaien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een spinnen-apporterende hond. It’s amaaazing.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap de angst voor een spin dus echt nooit. Er zitten er hier in mijn slaapkamer ook altijd wel een paar op het plafond, die laat ik lekker zitten. Meestal hangen ze op de volgende ochtend nog op dezelfde locatie als s'avonds dus prima.
Ik hoef ze niet op me te hebben maar zo hysterisch gaan gillen, huilen en ze doodmaken snap ik niet. Zet er een glas overheen, een papiertje eronder en lekker naar buiten. Zo doe ik het, als ik ze weg haal maar van mij hoeft het niet.

Maar goed ik heb weer andere rare angsten die nergens op slaan, bloed prikken bijvoorbeeld. Dat slaat ook nergens op maar toch ben ik gisteren weer flauw gevallen, ondanks dat ik zei tegen mezelf dat ik het niet zou doen en niet bang was.
Een angst slaat bijna nooit echt ergens op, maar dat maakt je niet minder bang.
Als je echt zo bang bent voor spinnen en ze blijkbaar vaker van dat formaat in je huis lopen zou ik daar wel hulp voor zoeken, dit klinkt wel heel extreem.
Er zijn inderdaad honden en katten die spinnen opeten maar ik heb een kat die er niet naar omkijkt dus daar heb je ook niks aan als je bang bent.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh jakkes spinnen, zo in paniek zou ik niet zijn maar glas erop durf ik ook niet. Opzuigen met de stofzuiger en dan zak eruit halen en buiten naar de ondergrondse container rennen lukt nog net maar ik zou het liefst dan de hele stofzuiger weggegooid hebben maar dat is ook zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Het leest als een boek
Maar wat is nou een hr hond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je er zodanig door gehinderd wordt in je dagdagelijkse leven en je woont blijkbaar in een land waar die joekels leven, dan zou ik er toch maar mee aan de slag gaan - ook al ben je bang.
Ik heb een lichte vorm van arachnofobie als in: ik verstijf wel eerst bij de grotere exemplaren, maar ga daarna toch ondanks de angst aan de slag om beest dood te maken. Ik weet rationeel dat ze nuttig zijn, maar ik kan fysiek gewoon niet met een glaasje en papiertje aan de slag gaan. Als puber wakker en in de buurt is, kan ik daar een beroep op doen om het beestje buiten te zetten.
Maar indien niet, gebruik ik mijn speciale vang-arm of ik gooi er een boek bovenop. En dat boek durf ik vervolgens niet op te tillen, maar laat ik liggen en dan ga ik nog tien minuten kijken of het boek niet beweegt :) De vang-arm flikker ik met spin en al naar buiten.
Dus al met al ben ik nét zelfredzaam ook al giert de adrenaline dan ook door mijn aderen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Een vangarm?? :D
belgali schreef:
27-01-2023 09:38
Maar indien niet, gebruik ik mijn speciale vang-arm of ik gooi er een boek bovenop. En dat boek durf ik vervolgens niet op te tillen, maar laat ik liggen en dan ga ik nog tien minuten kijken of het boek niet beweegt :)
En dan zit-ie toch nog ineens in je haar, hè?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven