Zelfredzaam totdat, ....

27-01-2023 01:23 67 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoals de topictitel zegt ben ik best zelfredzaam (financieel en emotioneel onafhankelijk van een ander), totdat...


Mijn partner en kinderen diep in slaap zijn en hier een groot harig beest rondloopt, vlakbij de trap naar boven waardoor ik nu niet naar boven durf te lopen. Ik denk dat ik op de bank ga slapen met de deur dicht en de tochthond ervoor.

Vele appjes verder is er niemand in huis die reageert op mijn hulpoproep. De koebel in de gang die normaal het jong adolescente gebeuren waarschuwt dat er voer staat heeft ook niet geholpen, partner slaapt door alle telefoonoproepen heen door. De buurman is wakker heb ik gezien, want ik ben gaan kijken of daar het licht nog brandt maar dat gaat me een stapje te ver omdat ik me nog niet fatsoenlijk heb voorgesteld sinds we hier wonen.

De hond heeft heel even zijn ogen open gedaan maar wilde niet eens komen kijken wat hij op kon komen eten, dus daar heb ik ook geen zak aan nu. Kat hebben we niet. Vissen vreten geen insecten en de kippen slapen al. Vogels willen ook niet echt hun ogen open doen en de mol is buiten, ergens, kwijt maar buiten, en nog niet tam dus die kan ik niet inschakelen. De roofvogels aan de overkant wil ik niet binnen hebben en ik zou niet weten hoe ik ze hier moest krijgen. Ik sta er alleen voor!

Wat nu?

Herkenbaar? In een misschien volledig andere situatie?
Want normaal red ik mij prima, op alle gebieden en ben ik zelfstandig maar met zo'n gruwelijk mislukt achtpotig insect kan ik alleen maar janken en om hulp roepen en voel ik me zó niet gehoord nu.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Altea schreef:
27-01-2023 09:28
Maar wat is nou een hr hond?

Huilie rescue?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
27-01-2023 11:26
Huilie rescue?
:proud:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Altea schreef:
27-01-2023 11:21
Een vangarm?? :D
Ja ooit gekregen als cadeautje ... ik heb twee soorten zelfs: een is een soort van potje op een stok ... waarbij het dus de bedoeling is dat je dat potje over de spin die op het plafond zit zet en dan kan je aan hendeltje draaien en gaat het dekseltje op het potje. En de tweede heeft een soort van stugge plastic "haren" die je open kan knijpen, over de spin heen zetten en loslaten, waardoor die verstrikt zit.
Werkt op zich prima en gelukkig nooit springspringen die alsnog in mijn haren zitten.
Maar ik gooi het ding dus na gebruik wel naar buiten .. iemand anders mag de spin de volgende dag gaan bevrijden.

Ik liep gisteren in de parkeergarage en er bungelde een piepklein spingetje aan een lamp. Waarna ik omliep en bij het doorlopen dacht "oei, die is nu nog schattig maar dat wordt uiteindelijk wel een joekel". Maar toch: in de garage is het leven en laten leven. In huis moeten ze er echt uit - dat is mijn territorium.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Solomio schreef:
27-01-2023 06:47
Wie dat doet is niet echt bang voor spinnen.
Brrrrrrr, hier moeten ze dood. Hartstikke dood.

Oh jawel ben ik bang. Maar als ik er snel een bekertje overheen zet kan ie nergens meer naartoe en is de angst dat ie op mij komt weg. Ik schuif er een bierviltje onder, dat is stevig genoeg zodat spin ook niet per ongeluk weer ertussenuit kan vallen. En dan zet ik em niet zomaar buiten de deur, ik loop naar de overkant van de straat, zet bekertje op de grond, haal het weg en spring meteen een meter naar achter, totdat ik heb gezien dat de spin is weg gelopen.
Ik ben heel blij dat ik dat nog durf. Maar bang ben ik echt wel want soms moet ´s nachts opeens het licht aan zodat ik kan checken of er echt geen beest over mijn bed rent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
27-01-2023 05:15
Wat een simpel testje kunnen we maken om te kijken of iemand zelfredzaam is: wat doe je als je een spin ziet?
Lekker laten zitten. Vind het mooie beestjes, erg intrigerend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nooit geweten dat iemand die middenin de paniek zit en zich werkelijk geen raad weet van angst, op hetzelfde moment in staat is om zulke wollige epistels te schrijven om daar soort van semi-grappig verslag van te doen. :sarcastic:
It's not whatcha got, it's what you give
It ain't the life you choose, it's the life you live
And it ain't what it's not, but a-what it is
Alle reacties Link kopieren Quote
Vroegevogel schreef:
27-01-2023 02:35
Ik woon niet in Nederland, misschien dat dat het verschil kan maken. Deze is groot.
Dat zal dan waarschijnlijk niet een heel ver buitenland zijn als ze daar ook Kruidvats en Hema's hebben. :roll:
It's not whatcha got, it's what you give
It ain't the life you choose, it's the life you live
And it ain't what it's not, but a-what it is
Alle reacties Link kopieren Quote
https://youtu.be/wt6WhDGPqjE

Was het deze?? Dan begrijp ik dat je er bang van wordt. Zou ik ook niet blij van worden. Voor de rest moet niemand mij 's nachts wakker maken voor een spin. Nee, zelfs mijn kinderen niet.
Was het zo'n wolfspin?


Afbeelding
Ik ben nu wel blij dat ik geen plaatjes meer kan zien hier. Ga ook niet op de link klikken, anders moet vannacht gegarandeerd het licht aanblijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Friedel schreef:
27-01-2023 12:15
Dat zal dan waarschijnlijk niet een heel ver buitenland zijn als ze daar ook Kruidvats en Hema's hebben. :roll:

:D
ñuca schreef:
27-01-2023 17:03
Ik ben nu wel blij dat ik geen plaatjes meer kan zien hier. Ga ook niet op de link klikken, anders moet vannacht gegarandeerd het licht aanblijven.
Ja. Niet leuk. Helemaal niet als je nietsvermoedend een topic open klikt.

Maar, ik ben altijd zelfredzaam, maar als er anderen in de buurt zijn soms wel eens heel erg lui.
Alle reacties Link kopieren Quote
Solomio schreef:
27-01-2023 05:10
Je bent dus niet zelfredzaam.

Geeft niks, we hebben allemaal weleens hulp nodig.
Op dit vlak inderdaad niet.
;-)
vicodin schreef:
27-01-2023 06:20
Oh, zeer herkenbaar. Ik ervaar precies hetzelfde. Afgelopen zomer heb ik letterlijk de buren opgehaald om zo’n beest weg te laten halen.
Ik durf ze dus ook echt niet dood te maken of weg te halen. Maar durf ze ook niet te laten zitten want dan word ik gek.
Heb een kat maar die doet er niets aan. Die keer dat ik dus de buren gehaald heb werd hij juist onrustig door mij en sprong de kat telkens in mijn nek.

Heb ook gelezen over bepaalde therapie waarbij je een bètablokker krijgt en dat het daarna over zou zijn. Zou ik heel graag willen want ik wil echt van de angst af maar ik durf de stap niet te zetten omdat er exposure bij komt kijken.

Fijn dat je geholpen bent! Hoop dat je uiteindelijk nog goed geslapen hebt.
Lastig he! Ik snap je helemaal.
Bètablokkers zeg je? Dat is beter dan exposure. Weet je nog waar je daarover gelezen hebt?
Altea schreef:
27-01-2023 09:28
Maar wat is nou een hr hond?
Zoals iemand al schreef een huilie rescue inderdaad. :rofl:
Friedel schreef:
27-01-2023 12:15
Dat zal dan waarschijnlijk niet een heel ver buitenland zijn als ze daar ook Kruidvats en Hema's hebben. :roll:
Dat klopt. Al heb ik hier tot nu toe al meer grotere exemplaren gezien dan ik in Nederland zag.


Ik heb vannacht in ieder geval van me af kunnen schrijven. Dat dat lukt ondanks de paniek heeft ermee te maken dat zolang zo'n ding stil zit het nog te doen is. Als ze gaan lopen of ik moet passeren en de afstand dus kleiner is dan het nu was begint het gedonder dat angst en paniek heet. Dus wat dat betreft heb ik mijn copingstrategie al aardig weten op te krikken. Vroeger rende ik alleen bij het zicht al gillend weg.
The saddest thing I've ever seen on my tv screen. Was a dying man who died for his dream.
Alle reacties Link kopieren Quote
Koop een spinnenvanger of vangarm.
Alle reacties Link kopieren Quote
ñuca schreef:
27-01-2023 12:01
Oh jawel ben ik bang. Maar als ik er snel een bekertje overheen zet kan ie nergens meer naartoe en is de angst dat ie op mij komt weg. Ik schuif er een bierviltje onder, dat is stevig genoeg zodat spin ook niet per ongeluk weer ertussenuit kan vallen. En dan zet ik em niet zomaar buiten de deur, ik loop naar de overkant van de straat, zet bekertje op de grond, haal het weg en spring meteen een meter naar achter, totdat ik heb gezien dat de spin is weg gelopen.
Ik ben heel blij dat ik dat nog durf. Maar bang ben ik echt wel want soms moet ´s nachts opeens het licht aan zodat ik kan checken of er echt geen beest over mijn bed rent.
Zo'n mormel een keer met bakje en al naar buiten van me af gegooid,kwam ie me toch met een rotvaart terug naar m'n deur rennen. Ik laat ze dus voortaan mooi onder het bakje zitten tot iemand hem opruimt die niet bang is
Purplepeanut schreef:
28-01-2023 10:10
Zo'n mormel een keer met bakje en al naar buiten van me af gegooid,kwam ie me toch met een rotvaart terug naar m'n deur rennen. Ik laat ze dus voortaan mooi onder het bakje zitten tot iemand hem opruimt die niet bang is

Dat is dus waarom ik een eind bij mijn deur wegloop voordat ik ze uit het bakje gooi. Wat dit betreft zou ik wel op een galerij willen wonen, dan kon ik ze gewoon naar beneden gooien. Wel even checken of er niemand onder loopt natuurlijk :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Friedel schreef:
27-01-2023 12:15
Dat zal dan waarschijnlijk niet een heel ver buitenland zijn als ze daar ook Kruidvats en Hema's hebben. :roll:
Scherp ;-) ;-)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven