Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met Keto en/of IF (intermitted fasting)

08-12-2022 09:58 308 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De titel spreekt voor zich :lol:

Wie wil samen met mij hierover kletsen en onze doelen voor ogen houden? Tips geven waar je iets goedkoop kunt krijgen/bestellen etc. Recepten en nog meer.

Ik ben zelf drie dagen geleden begonnen met een -eerlijk is eerlijk, soort van- keto dieet. Ik wil nog niet 100% gaan, omdat ik ook nog wat wil opmaken uit mijn kast en ik vrij spontaan zonder voorbereiding of nadenken ben begonnen. En omdat het niet in mijn aard zit om van de een op de andere dag compleet te turnen. Zoiets heeft vaak een aanloop of afbouw, maar net hoe je het wilt zien.

Ik heb er veel over nagedacht (onbewust) en voel me nu wel op een moment dat ik denk dat ik het redelijk succesvol kan gaan aanpakken. Mijn doel is dus niet 100% maar 90%. Ik blijf in mijn achterhoofd houden dat er momenten zijn dat ik pragmatisch als ik ben, kies voor iets dat niet op het menu staat.

Laten we elkaar motiveren en dan ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar jouw doel(en):
mijn doelen zijn het handhaven van mijn gewicht of misschien ietsjes lichter (max 5 kilo). Maar dat is geen noodzaak. Mijn doelen zijn voornl. gezondheidsvoordelen (hoop ik dan).

Wie doet er mee?
Hoerabanaan schreef:
24-01-2023 00:21
God straft meteen zeg ik altijd tegen mijn kinderen met een knipoog ; )

Zeg nooit nooit, maar voor nu vond je lijf het duidelijk minder lekker.
Nogal! Vanmorgen was ik het nare gevoel kwijt en vandaag weer goed en netjes in het gareel. Voel me weer prettig in m’n lijf.

Kennen jullie trouwens die verschillende yoghurt van Skyr?
Zo lekker!

En wat eten jullie graag als snack tussendoor? Ik eet veel worteltjes met hummus maar zou graag wat variëren…
Ik eet biologisch, geen skyr, maar ‘hang op’ van Rawpower bijvoorbeeld ( met een schep gebroken lijnzaad erdoor)

Als ik veel wortelen eet dan val ik geen grammetje meer af, echt zo frustrerend.

Ik eet tussendoor zure augurken, want komkommers zijn nu nu ook niet te hachelen.

Heb 10 km stevig doorgewandeld vanmorgen, was heerlijk!
Pieremachochel
Ik ben zaterdag begonnen met mezelf wegen en mijn buikomvang meten.
En ik mag van mezelf alleen dan wegen en meten.

En... Het is een motivatie van jewelste voor mij gek genoeg! Ik wil graag een mooi cijfer dus ik werk daar nu voor :hyper:

Ik taal niet meer naar eten in de avond. En de vla na het eten mis ik ook niet. Laatst at ik weer vla, het deed me niets. Ik vond er niets aan.

Ik krijg dagelijks een liter water weg, bovenop de koffie en thee dat ik al dronk en ik denk dat ik het terug zie in mijn buik en mijn huid. Ik kan niet wachten tot het zaterdag is. Hoe zoiets kleins zoveel impact bij mij heeft, het is bijna hilarisch.
Ik baal; de afgelopen twee weken 0,0 afgevallen. Waar doe ik het voor vraag ik me af.
Poep, wie heeft jou gescheten?
louise1 schreef:
24-01-2023 22:22
Ik baal; de afgelopen twee weken 0,0 afgevallen. Waar doe ik het voor vraag ik me af.
- Je bent ook niet aangekomen!
- Misschien heb je spieren voor vet omgezet :)
Doreia* schreef:
24-01-2023 22:31
- Je bent ook niet aangekomen!
- Misschien heb je spieren voor vet omgezet :)
Nou, ik heb nog steeds evenveel spek op mijn taille en qua activiteit is er niks veranderd. Loop nog steeds ruim tweeënhalf a drie uur per dag met de hond.
Poep, wie heeft jou gescheten?
louise1 schreef:
25-01-2023 09:11
Nou, ik heb nog steeds evenveel spek op mijn taille en qua activiteit is er niks veranderd. Loop nog steeds ruim tweeënhalf a drie uur per dag met de hond.
Daarom ben ik weer naar de diëtiste (die is bekend met if en kha/b) gegaan, krijg het anders niet op de rit.
Heul apart.

Edit: 3 uur achterelkaar met de hond lopen of over de hele dag?

Ik loop hier 8-10 km in 1 x met de hondjes .
Pieremachochel
Ik vanmorgen flink gesport, weeg nu 71,8
Bijna week geleden woog ik 71,9 maar heb afgelopen dagen best wat gesnaaid her en der.

Vrijdag gaan we uiteten bij de Italiaan. Probeer ik nu al rekening mee te houden😅
Hier ook nog niet echt vooruitgang. Durf eerlijk gezegd ook even niet te wegen, omdat ik dit weekend een fotoshoot heb. Wil me niet ongelukkig voelen door mijn gewicht.

Tegelijkertijd ben ik wel aangekomen de laatste maanden. Ik track nog alle voeding, maar kan het niet opbrengen om zo laag in kcal te gaan zitten als ik toen zat (1450). Zit nu op zon 1650/1700 en dat is dus onderhoud voor mij blijkbaar. Wil wel, baal ook, maar blijkbaar niet genoeg om etentjes te skippen etc. Ergens heb ik gewoon weer een lockdown nodig ;) misschien toch maar eens de sportschool gaan opzoeken.
Op zich is het doel van keto of IF ook niet per se om laag in calorieën te eten. Ten minste niet mijn doel. Ik heb het idee dat het soort eten bij mij anders is, maar niet per se de hoeveelheid calorieën. Of wel, dat weet ik eigenlijk niet. Ik eet nu beduidend minder vaak (niet nodig door het soort eten). Maar ik ben zeker niet zuinig met vet. Pak deze meer dan genoeg.

Mijn hele stoelgang is wel enorm veranderd. Waar ik voorheen geluk had als het om de 3 a 4 dagen was (ik weet, heel erg weinig), kan ik nu zeker elke dag naar de wc. Maar ik vind mijn scheetjes nu echt niet grappig meer. Deze zijn allesbehalve lekker gaan ruiken met al dat groenvoer. Ik had verwacht dat dit vast geurloos moest worden als half konijn, maar gatverdamme wat kan verteerde sla met eieren stinken zeg :sick:
Oh?! Ik heb geen last van (stinkende) scheetjes, eigenlijk eerder helemaal geen scheetjes hier.
Heeft te maken met je koolhydraatinname, heb ik ergens gelezen.

Hier staat er weer een 6 op de weegschaal 🙏

Doel bijna (weer) gehaald 🙏

Een diëtiste zit in je basispakket he?!
Tenminste, de eerste 3 uur en dan zit ik zo’n beetje in juni en dan is het iets van €16 per keer.
Ik heb die stok echt nodig.

Ik at veel winterwortels, die heb ik nu maar even geëlimineerd 😊
Nu eet ik maar veel zure augurken.
Ik weet eigelijk niet hoeveel kcal ik op een dag binnenkrijg, wel zoveel mogelijk vetten en mijn stoelgang is ook geen drama meer zoals (heel) vroeger 🙏

Gisteren 9 km gewandeld; tempo 5,6 km p/u
Das best snel met 2 hondjes aan de lijn(en).

En het was toch koudddd🥶 in het begin.
Moest later nog op de fiets dorp in, dat was nóg kouder!

Vanmorgen doe ik een poging om rond de 7 km te lopen, dat hou ik bij met de app e-routes.
Pieremachochel
VivaIF2023 schreef:
23-01-2023 16:20
He wat naar. Heb je er veel last van in je dagelijkse leven?
Ik train bepaalde spiergroepen omdat ik heel veel spierverlies had na mijn ongeval.
Daarnaast probeer ik wat 'droger' te worden, wil graag een licht wasbordje in de zomer :biggrin: maar wil absoluut niet breed worden :)
Ja helaas wel, moet regelmatig even plat om de pijn er uit te laten trekken, maar ik kan moeilijk stil zitten sinds ik tenminste weer kan wandelen.
Vroeger was ik 4 a 5 keer te vinden in de sportschool en skiën? Ik draaide mn hand niet om voor welke (zwarte) piste dan ook.

Dat zijn een paar dingen die ik nu uit mn hoofd moet laten.
Pieremachochel
Doreia* schreef:
24-01-2023 22:13
Ik ben zaterdag begonnen met mezelf wegen en mijn buikomvang meten.
En ik mag van mezelf alleen dan wegen en meten.

En... Het is een motivatie van jewelste voor mij gek genoeg! Ik wil graag een mooi cijfer dus ik werk daar nu voor :hyper:

Ik taal niet meer naar eten in de avond. En de vla na het eten mis ik ook niet. Laatst at ik weer vla, het deed me niets. Ik vond er niets aan.

Ik krijg dagelijks een liter water weg, bovenop de koffie en thee dat ik al dronk en ik denk dat ik het terug zie in mijn buik en mijn huid. Ik kan niet wachten tot het zaterdag is. Hoe zoiets kleins zoveel impact bij mij heeft, het is bijna hilarisch.
Dat heb ik dus bij de diëtiste :lol:
Pieremachochel
Ik ga vandaag ook weer met de keto beginnen. De afgelopen dagen heb ik veel brood en koolhydraten gegeten, en ik voel dat duidelijk terug in mijn lijf. Mijn buik is boller en ik heb veel meer last van mijn endometriose.

Ik kom dus weer actief mee schrijven.
Succes vaniteifear!
Pieremachochel
noglangnietjarig schreef:
26-01-2023 07:25
Succes vaniteifear!
Dankjewel!
Echoooowww :-D
Wat een stilte hier :)

Gaat goed hier, weinig eten (lees snaaien), pas na 13.00 uur eten en vandaag 12 km gewandeld.

Hoe gaat het met iedereen?
Pieremachochel
Vanmorgen stond ik enthousiast op de weegschaal. 700 gram minder Doreia en ook 2 cm minder buik. Prachtig resultaat, met alleen maar stoppen met vla na de maaltijd en na het avondeten niet meer eten. En dus een liter water per dag drinken erbij. Ik merk duidelijk ook een mooiere huid :cheer2:

Nu weer een nieuwe week en kijken wat het dan weer heeft opgeleverd.
Haha, wilde dit topic net gaan zoeken! Pas opeens weer in een broek die twee weken niet dicht ging. Love deze broek dus heel fijn.

Ben sinds vorige week niet meer aan 't IF'en, na m'n horrorkater :facepalm:. Had echt behoefte aan (warm) ontbijt en nu gaat m'n gewicht opeens weer omlaag. Mogelijk kreeg ik toch te weinig vet binnen, voel me ook wat minder meh nu. Wel ook terug naar echt clean clean keto met veel groente.

Ik ga deze maand eens blijven ontbijten. Grappig dat behoeftes ook veranderen wat dat betreft. Vind het soms moeilijk om een andere weg in te slaan, heb ook een tijdje koolhydraatarm geprobeerd maar toch elke keer terug naar keto. Als er iets in m'n hoofd zit 'moet' ik dat ook zo doen. Terwijl m'n lichaam duidelijk even andere prioriteiten heeft nu. Weer goed om daar even bewust van te zijn.

Kan zijn omdat het winter is. Heb veel werkstress en maak lange dagen dus zie ook weinig licht. Kan best zijn dat m'n lichaam daarom wat meer/ander voeding nodig heeft. Gister daardoor heel bewust een stuk gelopen in het zonnetje. Ik loop het stuk van/naar station/huis als ik werk maar altijd donker. Even bewust licht opzoeken als 't mogelijk is.

Lekker gewandeld noglangnietjarig? Was prachtig weer vandaag!
Wat fijn te lezen van jullie resultaten dames, toppers!

Ik heb 12 km in het zonnetje gelopen, Koettie en het was heerlijk!

Volgend weekend is er weer een wandeltocht, dan mag ik 15 km, maar natuurlijk ga ik daar vanaf maandag weer voor trainen 💪

En dat met een gescheurde meniscus 🤣
Pieremachochel
Vandaag 18 km weggewandeld mét een beetje zon. De weegschaal heb ik al een tijdje niet meer gezien.
Hier gisteravond nogal een grote maaltijd gegeten dus nu kijken hoe lang ik eerste maaltijd kan uitstellen. Na een kopje thee ook helemaal geen trek dus ik denk wel even.
Ik moet nog eten en t is 14 uur💪

Ik wilde wandelen, maar het regende hier…

Wow 18 km, Hoerabanaan!
Pieremachochel
Hoe gaat het met iedereen hier?

Heb al even niet meer geschreven, maar ik zit er weer lekker in.
Ik hou zo 16 uur vol, maar afgelopen week zelfs 18 uur (niet bewust, maar liep toevallig zo). Had nooit gedacht dat ik zoiets zou kunnen. Maar ik heb dus écht geen honger smorgens. Ik was eerst iemand die eerst moest ontbijten voordat ik kon functioneren, dus ben nogal verbaasd :)
noglangnietjarig schreef:
26-01-2023 07:14

Nu eet ik maar veel zure augurken.
Als ik in de supermarkt kijk naar zure producten, zijn dat altijd zoet-zure producten. Er zit altijd behoorlijk wat suiker in. Zit dat er bij jouw zure augurken niet in?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven