Haren wassen; wasbak of onder de douche?
vrijdag 3 februari 2023 om 11:35
Ik heb al een tijdje het probleem dat mijn haar steeds droger worden. Nu komt dat ook wel door m'n leeftijd en overgang denk ik. Maar ik had opeens een ideetje; normaal was ik m'n haar altijd onder de douche. Maar ik douche altijd vrij warm dus ook m'n haren. Heet water is niet zo best voor je haren dus ik heb de laatste paar keren gewassen in de wasbak gewoon onder de kraan. Daar kan ik het water veel koeler instellen. M'n haren zijn er blij mee.
Zijn er meer dames/heren die niet meer onder de douche hun haar wassen? Enige ding is wel is dat ik m'n haren wil laten groeien, dan lijkt het me niet meer zo handig in de wasbak i.v.m het afvoerputje
. Volgens mij bespaart het ook nog eens veel water omdat ik altijd de neiging heb om nog even lekker onder de warme douche te blijven staan.
Zijn er meer dames/heren die niet meer onder de douche hun haar wassen? Enige ding is wel is dat ik m'n haren wil laten groeien, dan lijkt het me niet meer zo handig in de wasbak i.v.m het afvoerputje

Bij een scheiding in je haar gaat het ook 2 kanten uit dus dikke doei! (by GrumpyCat1983)
vrijdag 3 februari 2023 om 18:27
Altijd onder de douche. Mijn haar is te lang en te dik om onder de kraan van de wasbak te wassen. Ik probeer wel altijd na te spoelen met koud of lauw water.
Ik was het max twee keer in de week en dan föhn ik het met een föhnborstel glad.
Ik was het max twee keer in de week en dan föhn ik het met een föhnborstel glad.
meisje22 wijzigde dit bericht op 03-02-2023 18:38
20.91% gewijzigd

vrijdag 3 februari 2023 om 18:34
Ik gebruik inderdaad geen stylingproducten. Ik föhn het glad en in model en dat houdt wel een paar dagen.
vrijdag 3 februari 2023 om 18:38

vrijdag 3 februari 2023 om 21:32
vrijdag 3 februari 2023 om 22:40
vrijdag 3 februari 2023 om 22:48
Totaal niet te doen qua haar-lengte en qua wasbak om te wassen in de wasbak.
Bij mijn ouders gooide ik het vroeger wel al eens over de rand van 't bad.
Ik douche standaard vrij warm, maar spoel de helft van de tijd mijn haar nog eens lauw na. Staat de douchekraan ineens ook op een aanvaardbaar niveau voor man
.
Ik gebruik overigens net nauwelijks conditioner. Hoogstens 1 keer per maand à 2 maanden. Mijn haar wordt er sneller vet van.
Bij mijn ouders gooide ik het vroeger wel al eens over de rand van 't bad.
Ik douche standaard vrij warm, maar spoel de helft van de tijd mijn haar nog eens lauw na. Staat de douchekraan ineens ook op een aanvaardbaar niveau voor man

Ik gebruik overigens net nauwelijks conditioner. Hoogstens 1 keer per maand à 2 maanden. Mijn haar wordt er sneller vet van.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 5 februari 2023 om 20:14
Same here! Ik vind het erg omslachtig en was mijn haar altijd onder de douche.dweedledee schreef: ↑03-02-2023 12:03Ik vind mijn haren wassen in de wasbak veel te veel gedoe.
Ik heb krullen, dus moet mijn haar niet te warm wassen. Daarom heb ik mijn douchekop laag hangen, zodat alleen mijn lijf heet water over zich heen krijgt. Zodra ik mijn haar ga wassen draai ik de koude kraan extra open. Haar wassen en met een Invisibobble omhoog doen. En daarna de kraan weer lekker heet, om weer op te warmen.
Je pense donc je suis

zondag 5 februari 2023 om 21:24
Denk dat dit van haarlengte afhangt? Mijn moeder en broertje wassen het in de wasbak, maar ik heb het zelf nooit overwogen. Zou het niet fatsoenlijk kunnen uitspoelen daarin. Ik vind daarentegen al jaren dat ik wel zo'n kapperswasbak zou mogen aanschaffen voor thuis eigenlijk.
Ik heb soms ook geen zin om het onder de douche te doen met die glibberige conditioner en al dat haar dat bij het uitspoelen overal op mijn lijf blijft plakken, ben zowat evenlang bezig om dat er allemaal af te spoelen als met het wassen zelf.
Vroeger hadden we een badkuip en waste ik mijn haar vaak ondersteboven over de rand zonder zelf onder de douche te gaan. Ging altijd veel sneller, net als de douches zelf toen ik mijn haar niet meer hoefde te doen.

Vroeger hadden we een badkuip en waste ik mijn haar vaak ondersteboven over de rand zonder zelf onder de douche te gaan. Ging altijd veel sneller, net als de douches zelf toen ik mijn haar niet meer hoefde te doen.
maandag 6 februari 2023 om 08:01
Dan wil ik de kapper die het wast er ook wel dagelijks bij hebbenkonwalia schreef: ↑05-02-2023 21:24Denk dat dit van haarlengte afhangt? Mijn moeder en broertje wassen het in de wasbak, maar ik heb het zelf nooit overwogen. Zou het niet fatsoenlijk kunnen uitspoelen daarin. Ik vind daarentegen al jaren dat ik wel zo'n kapperswasbak zou mogen aanschaffen voor thuis eigenlijk.Ik heb soms ook geen zin om het onder de douche te doen met die glibberige conditioner en al dat haar dat bij het uitspoelen overal op mijn lijf blijft plakken, ben zowat evenlang bezig om dat er allemaal af te spoelen als met het wassen zelf.

maandag 6 februari 2023 om 20:48
Liever niet, mijn haarlengte is tot mijn staartbotje en ik moet er niet aan denken dat dat in mijn afvoer komt waar ik ook wel eens ontstoppingskorrels in strooi of vast komt te zitten
Dat ding is chronisch verstopt en ik zou het er niet beter op maken door ook nog eens mijn lange haren daar in te wassen.
Onder de douche is geen probleem, ik hou ook van heet douchen en ik doe standaard na het wassen onderaan bij de punten er eventjes hairconditioner in en dan spoel ik het weer uit.

Onder de douche is geen probleem, ik hou ook van heet douchen en ik doe standaard na het wassen onderaan bij de punten er eventjes hairconditioner in en dan spoel ik het weer uit.
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
dinsdag 7 februari 2023 om 16:34
Kan je je haar wassen boven een afwasbak (evt speciaal hiervoor)? Dan hoeven de haren niet in het afvoerputje te komen. Desnoods een huisgenoot if any (partner, kind, ouder) vragen om dat te doen?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in