2e ICSI

27-06-2009 19:20 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Hier een nieuwkomer; ben 35, woon in het buitenland, heb in maart/april onze 1e ICSI achter de rug en nu 1 week bezig met de 2e poging. Ik spuit 150Merional en 75Gonal f. Dit alles ivm slechte zaadkwaliteit/-kwantiteit; bij mij heeft men tot nu toe niets gevonden. Vandaag 1e follikelmeting gehad; maar 2 grote en 2 kleinere; nog minder dan de 1e x! De vraag is of doorgaan de moeite is, maar ga in ieder geval door tot de 2e follikelmeting. Nu bedacht ik mij vandaag; gezien het lage follikelaantal; kan ik niet net zo goed een eventuele volgende x een ICSI in mijn eigen cyclus doen?

Stuk minder hormonen (en aangezien we alles zelf moeten betalen, stukken goedkoper) en heb vernomen dat je dan een aantal keer achter elkaar kunt proberen.

Graag jullie mening/ervaring!
Kom eens kletsen bij 'Kaetje en de prikbitches'. Daar zitten een heleboel meiden die met ICSI bezig zijn of mee bezig zijn geweest. 1 meisje is inmiddels zwanger van ICSI in eigen cyclus. Als je op het vergrootglas onder mijn naam en kiwi-foto klikt, dan kom je er wel. Je bent van harte welkom!!!!!!!!!
hoi ivicsi,

Lastige situatie waar je inzit. Lijkt me lastig als er zo weinig follikels zijn.

Bieden ze eigen cyclus aan bij jullie? In NL wordt het namelijk alleen in 1 ziekenhuis aangeboden.

Ik heb er goede ervaringen mee, ben na de derde icsi in eigen cyclus zwanger geworden en ik vind je redernatie logisch. Bespreek sowieso met je gyn wat hij denkt dat goed is. Of het ook echt zinvol is, heeft met meer dingen te maken, namelijk.

Eigen cyclus heeft na 6 keer een zelfde slagingspercentage dan 1 hyperstimulatie icsi. Dat is denk ik goed om te beseffen. Ik heb heel veel mazzel gehad met drie terugplaatsingen uit drie pogingen, maar gemiddeld zijn er maar twee terugplaatsingen uit 6(!) pogingen. Dit heeft dan te maken met dat er bijvoorbeeld geen follikel groeit, er geen eicel in de follikel zit, de follikel al gesprongen is bij de punctie of er geen bevruchting optreedt.

De onzekerheid in dit traject is voor veel vrouwen een reden om eerder af te haken.

Per saldo zou je ook wel eens duurder uit kunnen zijn. De hormonen zijn minder, maar als je follikel niet snel groeit, loopt dat ook al snel op. Ook heb je meer echo's. En misschien moet het vaker.

Dit is niet bedoeld om je in de put te praten hoor, maer er zitten gewoon wel wat haken en ogen aan het eigen cyclus gebeuren die je misschien niet snel zelf bedenkt. Ik geloof dat het net uit de onderzoeksfase is in NL, maar misschien niet eens. De zwangerschapskans is niet groter, maar het is wel veiliger.

Mij beviel het goed, maar zoals gezegd heb ik erg veel mazzel gehad (wie weet heb jij dat ook wel natuurlijk!).

Heb je met je gyn besproken waarom er zo weinig follikels groeien? En of er misschien andere hormooncombi's mogelijk zijn die meer effect hebben bij je?

Lastig hoor

Ik schrijf trouwens op het topic dat Blogbabe noemt. Ik ben dat meisje dat zwanger is, maar inmiddels is er net een meisje bevallen dat ook door icsi in eigen cyclus zwanger is geworden. En een aantal zitten nu in ivftrajecten.

Succes iig, ik hoop dat je iets aan dit berichtje had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven