Gezondheid alle pijlers

Brok in keel

01-03-2023 22:37 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds een paar weken heb ik een brok in mijn keel. Ik voel het elk keer als ik slik. Ik voel het ter hoogte van mijn keelamandel. Ook merk ik al een tijdje dat ik veel speeksel aanmaak, waardoor ik het continu doorslik. Erg vervelend. Vandaag heb ik eens goed gekeken met een spiegel en een lampje en ik lijk wel te zien dat de ene amandel dikker is, met een soort uitstulping. Lijkt me geen ontsteking, want heb verder geen koorts ofzo. Ik ga morgen maar eens overleggen met de huisarts, want ik word hier een beetje gek van. Iemand ervaring hiermee misschien?
Googelen op symptomen probeer ik zelf altijd zo weinig mogelijk te doen, vroeg of laat kom je altijd op kanker uit. Gewoon morgen weer even de dokter bellen, je kan allicht even met de assistent praten en een afspraak maken.

Sterkte!
Such fun!1
Van angst/stress/spanning kun je ook het gevoel krijgen alsof er iets in je keel zit. Inderdaad, zoals al is gezegd, het globusgevoel. Logopedie kan dan helpen, maar praten over de veroorzaker van je angsten en spanningen vind ik (persoonlijk dan, want door mijn angststoornis ben ik heel bekend met globusgevoel, eten gaat dan ook lastig tot bijna niet) beter.
Helaas worden de klachten erger. Ik denk dat het meer een slokdarm issue is dan iets met mijn keel. Ik kan steeds moeilijker slikken, eten blijft soms echt steken, nog steeds erg veel speekselvorming, en af en toe komt het eten terug. Dit is geen globus’gevoel’ volgens mij. Mijn keel of slokdarm lijkt wel half dichtgeknepen te zitten. Heb hierdoor minder eetlust want zit snel vol. Ook al 2 kg afgevallen inmiddels.
Weer terug dus en aandringen op nader onderzoek.
Idd, ik zou een verwijzing vragen naar de KNO of de MLD. Balen voor je!
Such fun!1

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven