Tips videobellen

29-05-2023 18:20 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Ik heb het heel lang uit de weg weten te gaan om te videobellen maar straks moet ik er toch aan geloven :|

Als ik mijn mobiel op selfiestand doe zie ik eruit alsof ik net wakker ben en mijn huid en haar hebben een andere kleur. Hoofd/bovenlichaam is dan ook uit balans en heeft meer iets van het effect wanneer je in de bolle kant van een lepel kijkt.

Wie heeft er de ultieme tip :kneel:
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
En waarom moet dat?
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Bij mij maakt het veel verschil waar ik zit en welke lampen aan en uit staan. Misschien moet je gewoon eens verschillende plekken uitproberen?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
yasmijn schreef:
29-05-2023 18:21
En waarom moet dat?
Omdat dat soms zo gaat.
DG2015 schreef:
29-05-2023 18:31
Bij mij maakt het veel verschil waar ik zit en welke lampen aan en uit staan. Misschien moet je gewoon eens verschillende plekken uitproberen?
Ja, licht is wel erg belangrijk zag ik al, wallen-technisch gezien. Ik denk dat ik nog net van het daglicht gebruik kan maken.⁶
Ik haat videobellen. Zo vreselijk om jezelf steeds te zien, leidt ook enorm af. En de ander ziet er fantastisch uit!

Lichtinval doet veel inderdaad. En niet van onderaf filmen.
I wanna live my life with the volume full!
Zorg dat je camera hoog staat en je dus een beetje omhoog of rechtdoor moet kijken. Dat scheelt al heel wat mbt wallen en onderkinnen tov naar beneden kijken.

Zet je telefoon op een plank op die hoogte (boekenplank, keukenkastje?)

Blur je achtergrond en tik evt op het scherm (zoals je doet om de scherpte op een ander gedeelte te krijgen bij een foto), want stelt je camera daar het licht op in. Kwestie van even proberen.
> Mocht je via Zoom bellen, dan kan je je eigen beeld uitzetten voor jezelf. Zodat je blik niet steeds afglijdt naar je eigen spiegelbeeld, dat 'belt' veel rustiger.

> Camera op hoofdhoogte. Zet je laptop of telefoon op een stapel boeken oid.

> Goed licht: een raam of een ringlicht (kun je vast goedkoop bij de Action scoren en anders via Bol.com.

> Opgeruimd huis achter je. Voor het contact maken en de afstand verkleinen geeft ik de voorkeur aan het zien van je achtergrond, ipv een plaatje of zo wazige filter. Die laatste twee maken het gesprek wat afstandelijker. Is natuurlijk ook een beetje wat je insteek is, maar voor al mijn videogesprekken heb ik gewoon een nette opgeruimde achtergrond, nooit een filter.

> Effen kleding
Ik zou iets boeiends op de achtergrond zetten bijvoorbeeld een hamster in een rad of iets wat zo scheef op een plank staat dat het bijna valt. Dan letten ze niet op je nog warrige haar of of je ochtendkreukels.
Dan moet het maar zoals het kan
Geen laptop in de buurt? Als je recht tegen het licht in kijkt heb je het minst last van onflatteuze schaduwen op je gezicht.

En anders snel even deze halen, doet wonderen!
https://www.action.com/nl-nl/p/selfie-r ... t-statief/
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
tv-icoon schreef:
29-05-2023 19:31
Ik zou iets boeiends op de achtergrond zetten bijvoorbeeld een hamster in een rad of iets wat zo scheef op een plank staat dat het bijna valt.
Dit vind ik serieus een goed idee.
Om de ander aan te kijken; kijk in de lens, niet naar je scherm.

Ik ga meestal met mijn gezicht in het daglicht zitten, dus geen licht van achteren. Laptop of telefoon lekker hoog, dus op een schoenendoos ofzo. Op mijn mobiel zie ik er beter uit dan op mijn laptop, dus ik bel meestal via mijn mobiel in.
katkaatje schreef:
29-05-2023 19:13
> Mocht je via Zoom bellen, dan kan je je eigen beeld uitzetten voor jezelf. Zodat je blik niet steeds afglijdt naar je eigen spiegelbeeld, dat 'belt' veel rustiger.

> Camera op hoofdhoogte. Zet je laptop of telefoon op een stapel boeken oid.

> Goed licht: een raam of een ringlicht (kun je vast goedkoop bij de Action scoren en anders via Bol.com.

> Opgeruimd huis achter je. Voor het contact maken en de afstand verkleinen geeft ik de voorkeur aan het zien van je achtergrond, ipv een plaatje of zo wazige filter. Die laatste twee maken het gesprek wat afstandelijker. Is natuurlijk ook een beetje wat je insteek is, maar voor al mijn videogesprekken heb ik gewoon een nette opgeruimde achtergrond, nooit een filter.

> Effen kleding
Ik heb echt altijd een filter, mij leidt het bij een ander ook niet af. Liefst bel ik ouderwets zonder beeld, echt op de inhoud. Gewoon een ouderwetse call. Dus ik zet zelf echt nooit de camera als eerste aan. Ik hecht ook nauwelijks waarde aan andermans gezichtsuitdrukkingen etc. Daar zal ik vast niet alleen in zijn. Liever zit ik lekker te typen en lees ik de stukken op mijn andere schermen.
Je bent heel de coronatijd doorgekomen zonder videobellen? Dat vind ik bijna knap.
Hoe is het gegaan, Henk-und-Roelie?
nitflex schreef:
29-05-2023 20:07
Ik heb echt altijd een filter, mij leidt het bij een ander ook niet af. Liefst bel ik ouderwets zonder beeld, echt op de inhoud. Gewoon een ouderwetse call. Dus ik zet zelf echt nooit de camera als eerste aan. Ik hecht ook nauwelijks waarde aan andermans gezichtsuitdrukkingen etc. Daar zal ik vast niet alleen in zijn. Liever zit ik lekker te typen en lees ik de stukken op mijn andere schermen.
Body language bevat wel heel veel informatie die je mist als je alleen maar geluid hebt.
AprilLudgate schreef:
29-05-2023 22:28
Body language bevat wel heel veel informatie die je mist als je alleen maar geluid hebt.
Oh, dat zal best. Maar voor Corona konden we daar ook prima zonder. Het grote voordeel van een call is juist dat je je meer op de inhoud kunt richten.

Daarbij werk ik hoofdzakelijk internationaal, en dan is de kans op een verkeerde interpretatie van body language van andere culturen ook vaak best groot.
Zeg gewoon lichaamstaal djiez stelletje interessantelingen
https://www.youtube.com/watch?v=p2EDkv_dyeI
Murgatroyd schreef:
29-05-2023 23:30
Zeg gewoon lichaamstaal djiez stelletje interessantelingen
Ja, je hebt gelijk hoor. Maar met interessant doen heeft dat niets te maken.
Zoom heeft een ingebouwde filter die je kunt aanzetten. Zie je er zo 10 jaar jonger uit.

Wel alleen doen met mensen die je niet in het echt gaat ontmoeten ;-D
nitflex schreef:
29-05-2023 23:28
Oh, dat zal best. Maar voor Corona konden we daar ook prima zonder. Het grote voordeel van een call is juist dat je je meer op de inhoud kunt richten.

Daarbij werk ik hoofdzakelijk internationaal, en dan is de kans op een verkeerde interpretatie van body language van andere culturen ook vaak best groot.

Nope, in mijn ervaring is lichaamstaal onontbeerlijk en worden vergaderingen er alleen maar beter van, ook internationaal. Bijvoorbeeld dan kan je zien wie aanstalten wil maken om wat te zeggen. Het is veel onhandiger en soms ook gewoon ronduit irritant om in te breken in een conversatie als je niet ziet hoe mensen op dat moment gemotiveerd zijn.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Henk-und-Roelie, ben je intussen uit de call? Had je iets aan de tips?
RoamingZombie schreef:
31-05-2023 17:17

Nope, in mijn ervaring is lichaamstaal onontbeerlijk en worden vergaderingen er alleen maar beter van, ook internationaal. Bijvoorbeeld dan kan je zien wie aanstalten wil maken om wat te zeggen. Het is veel onhandiger en soms ook gewoon ronduit irritant om in te breken in een conversatie als je niet ziet hoe mensen op dat moment gemotiveerd zijn.
Oh, nou ja. Ik doe het ‘t liefst zonder al dat gedoe. Ik erger me er juist aan dat sommigen van alles een videogebeuren willen maken. Ik zet vaak gewoon mijn camera niet aan en men doet het er maar mee.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven