Tips videobellen
maandag 29 mei 2023 om 18:20
Hoi,
Ik heb het heel lang uit de weg weten te gaan om te videobellen maar straks moet ik er toch aan geloven
Als ik mijn mobiel op selfiestand doe zie ik eruit alsof ik net wakker ben en mijn huid en haar hebben een andere kleur. Hoofd/bovenlichaam is dan ook uit balans en heeft meer iets van het effect wanneer je in de bolle kant van een lepel kijkt.
Wie heeft er de ultieme tip
Ik heb het heel lang uit de weg weten te gaan om te videobellen maar straks moet ik er toch aan geloven

Als ik mijn mobiel op selfiestand doe zie ik eruit alsof ik net wakker ben en mijn huid en haar hebben een andere kleur. Hoofd/bovenlichaam is dan ook uit balans en heeft meer iets van het effect wanneer je in de bolle kant van een lepel kijkt.
Wie heeft er de ultieme tip

Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
maandag 29 mei 2023 om 18:38
Ja, licht is wel erg belangrijk zag ik al, wallen-technisch gezien. Ik denk dat ik nog net van het daglicht gebruik kan maken.⁶
Get on, boogie, turnin' me on
maandag 29 mei 2023 om 19:01
Zorg dat je camera hoog staat en je dus een beetje omhoog of rechtdoor moet kijken. Dat scheelt al heel wat mbt wallen en onderkinnen tov naar beneden kijken.
Zet je telefoon op een plank op die hoogte (boekenplank, keukenkastje?)
Blur je achtergrond en tik evt op het scherm (zoals je doet om de scherpte op een ander gedeelte te krijgen bij een foto), want stelt je camera daar het licht op in. Kwestie van even proberen.
Zet je telefoon op een plank op die hoogte (boekenplank, keukenkastje?)
Blur je achtergrond en tik evt op het scherm (zoals je doet om de scherpte op een ander gedeelte te krijgen bij een foto), want stelt je camera daar het licht op in. Kwestie van even proberen.

maandag 29 mei 2023 om 19:13
> Mocht je via Zoom bellen, dan kan je je eigen beeld uitzetten voor jezelf. Zodat je blik niet steeds afglijdt naar je eigen spiegelbeeld, dat 'belt' veel rustiger.
> Camera op hoofdhoogte. Zet je laptop of telefoon op een stapel boeken oid.
> Goed licht: een raam of een ringlicht (kun je vast goedkoop bij de Action scoren en anders via Bol.com.
> Opgeruimd huis achter je. Voor het contact maken en de afstand verkleinen geeft ik de voorkeur aan het zien van je achtergrond, ipv een plaatje of zo wazige filter. Die laatste twee maken het gesprek wat afstandelijker. Is natuurlijk ook een beetje wat je insteek is, maar voor al mijn videogesprekken heb ik gewoon een nette opgeruimde achtergrond, nooit een filter.
> Effen kleding
> Goed licht: een raam of een ringlicht (kun je vast goedkoop bij de Action scoren en anders via Bol.com.
> Opgeruimd huis achter je. Voor het contact maken en de afstand verkleinen geeft ik de voorkeur aan het zien van je achtergrond, ipv een plaatje of zo wazige filter. Die laatste twee maken het gesprek wat afstandelijker. Is natuurlijk ook een beetje wat je insteek is, maar voor al mijn videogesprekken heb ik gewoon een nette opgeruimde achtergrond, nooit een filter.
> Effen kleding
maandag 29 mei 2023 om 19:31
maandag 29 mei 2023 om 19:37
Geen laptop in de buurt? Als je recht tegen het licht in kijkt heb je het minst last van onflatteuze schaduwen op je gezicht.
En anders snel even deze halen, doet wonderen!
https://www.action.com/nl-nl/p/selfie-r ... t-statief/
En anders snel even deze halen, doet wonderen!
https://www.action.com/nl-nl/p/selfie-r ... t-statief/
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
maandag 29 mei 2023 om 19:37

maandag 29 mei 2023 om 19:56
Om de ander aan te kijken; kijk in de lens, niet naar je scherm.
Ik ga meestal met mijn gezicht in het daglicht zitten, dus geen licht van achteren. Laptop of telefoon lekker hoog, dus op een schoenendoos ofzo. Op mijn mobiel zie ik er beter uit dan op mijn laptop, dus ik bel meestal via mijn mobiel in.
Ik ga meestal met mijn gezicht in het daglicht zitten, dus geen licht van achteren. Laptop of telefoon lekker hoog, dus op een schoenendoos ofzo. Op mijn mobiel zie ik er beter uit dan op mijn laptop, dus ik bel meestal via mijn mobiel in.

maandag 29 mei 2023 om 20:07
Ik heb echt altijd een filter, mij leidt het bij een ander ook niet af. Liefst bel ik ouderwets zonder beeld, echt op de inhoud. Gewoon een ouderwetse call. Dus ik zet zelf echt nooit de camera als eerste aan. Ik hecht ook nauwelijks waarde aan andermans gezichtsuitdrukkingen etc. Daar zal ik vast niet alleen in zijn. Liever zit ik lekker te typen en lees ik de stukken op mijn andere schermen.katkaatje schreef: ↑29-05-2023 19:13> Mocht je via Zoom bellen, dan kan je je eigen beeld uitzetten voor jezelf. Zodat je blik niet steeds afglijdt naar je eigen spiegelbeeld, dat 'belt' veel rustiger.
> Effen kleding
maandag 29 mei 2023 om 22:28
Body language bevat wel heel veel informatie die je mist als je alleen maar geluid hebt.nitflex schreef: ↑29-05-2023 20:07Ik heb echt altijd een filter, mij leidt het bij een ander ook niet af. Liefst bel ik ouderwets zonder beeld, echt op de inhoud. Gewoon een ouderwetse call. Dus ik zet zelf echt nooit de camera als eerste aan. Ik hecht ook nauwelijks waarde aan andermans gezichtsuitdrukkingen etc. Daar zal ik vast niet alleen in zijn. Liever zit ik lekker te typen en lees ik de stukken op mijn andere schermen.

maandag 29 mei 2023 om 23:28
Oh, dat zal best. Maar voor Corona konden we daar ook prima zonder. Het grote voordeel van een call is juist dat je je meer op de inhoud kunt richten.AprilLudgate schreef: ↑29-05-2023 22:28Body language bevat wel heel veel informatie die je mist als je alleen maar geluid hebt.
Daarbij werk ik hoofdzakelijk internationaal, en dan is de kans op een verkeerde interpretatie van body language van andere culturen ook vaak best groot.

dinsdag 30 mei 2023 om 11:11
Ja, je hebt gelijk hoor. Maar met interessant doen heeft dat niets te maken.
woensdag 31 mei 2023 om 17:17
nitflex schreef: ↑29-05-2023 23:28Oh, dat zal best. Maar voor Corona konden we daar ook prima zonder. Het grote voordeel van een call is juist dat je je meer op de inhoud kunt richten.
Daarbij werk ik hoofdzakelijk internationaal, en dan is de kans op een verkeerde interpretatie van body language van andere culturen ook vaak best groot.
Nope, in mijn ervaring is lichaamstaal onontbeerlijk en worden vergaderingen er alleen maar beter van, ook internationaal. Bijvoorbeeld dan kan je zien wie aanstalten wil maken om wat te zeggen. Het is veel onhandiger en soms ook gewoon ronduit irritant om in te breken in een conversatie als je niet ziet hoe mensen op dat moment gemotiveerd zijn.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.

woensdag 31 mei 2023 om 17:50
Oh, nou ja. Ik doe het ‘t liefst zonder al dat gedoe. Ik erger me er juist aan dat sommigen van alles een videogebeuren willen maken. Ik zet vaak gewoon mijn camera niet aan en men doet het er maar mee.RoamingZombie schreef: ↑31-05-2023 17:17
Nope, in mijn ervaring is lichaamstaal onontbeerlijk en worden vergaderingen er alleen maar beter van, ook internationaal. Bijvoorbeeld dan kan je zien wie aanstalten wil maken om wat te zeggen. Het is veel onhandiger en soms ook gewoon ronduit irritant om in te breken in een conversatie als je niet ziet hoe mensen op dat moment gemotiveerd zijn.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in