Warmte en werk

dinsdag 13 juni 2023 om 09:12
Hebben jullie tijdens werk fysiek en of mentaal last van de warmte tijdens je werk ?
Ik merk dat ik er zowel fysiek als mentaal last van heb , ik moet bijv trap lopen en merk dat het echt moeite kost als het warm is, in de winter heb ik dat niet .
Ook word ik kriebelig als er dode wespen liggen en die liggen vrij vaak in de gang of in de kantine.
Merk ook dat eigenlijk alles moeite kost
En ik krijg ook hoofdpijn en oorpijn.
Slaap ook slecht en veel nachtmerrie
Ben wel eens benieuwd of meer mensen dit ervaren ? Of dat ik de einge ben ,want dan moet ik er eens naar laten kijken of er toch niet iets anders aan de hand is
En zo jah heb je tips wat helpt ?
Prive heb ik er niet veel last van omdat ik dan niet fysiek bezig ben.
Ik merk dat ik er zowel fysiek als mentaal last van heb , ik moet bijv trap lopen en merk dat het echt moeite kost als het warm is, in de winter heb ik dat niet .
Ook word ik kriebelig als er dode wespen liggen en die liggen vrij vaak in de gang of in de kantine.
Merk ook dat eigenlijk alles moeite kost
En ik krijg ook hoofdpijn en oorpijn.
Slaap ook slecht en veel nachtmerrie
Ben wel eens benieuwd of meer mensen dit ervaren ? Of dat ik de einge ben ,want dan moet ik er eens naar laten kijken of er toch niet iets anders aan de hand is
En zo jah heb je tips wat helpt ?
Prive heb ik er niet veel last van omdat ik dan niet fysiek bezig ben.

dinsdag 13 juni 2023 om 11:25
Lila-Linda schreef: ↑13-06-2023 11:20Bij ons gaat voor ons personeel buiten/fabriek een hitteprotocol in werking: meer drinkpauzes, ijsjes, soepen, etc.
Maar heet blijft het! Helemaal omdat ze met volledig bedekkende veiligheidskleding etc werken.
Gelukig doen de wg dan wat ze kunnen
Maar heftig zeker

dinsdag 13 juni 2023 om 11:36
Merk ook dat ik behoorlijk kort lontje heb ,
En dat ik best snel dan uit mijn sloof schiet.
Word er gewoon ook erg moe van ook de nacht merries,
Droom vaak dat ik vermoord word of
dat ik zelf iemand anders vermoord .
Ik kijk al geen tv meer vlak voor ik ga slapen.
Ben nog op zoek waarom ik altijd vooral in de zomer nacht merries heb.
dinsdag 13 juni 2023 om 11:40
omdat je slaapkamer te warm is, koelt je lichaam niet voldoende afBlauweelf41 schreef: ↑13-06-2023 11:36Merk ook dat ik behoorlijk kort lontje heb ,
Dan val je niet diep genoeg in slaap en blijf je langer hangen in je REM-slaap
Bij uitzonderlijke hitte ga je juist minder dromen, dan heeft je lichaam alle functies nodig om je lichaam op juiste temperatuur te houden

dinsdag 13 juni 2023 om 11:58
Denk dat het nu in jou beroep ook drukker is vooral met oudere en zwakkere mensen nu ?
dinsdag 13 juni 2023 om 12:00
van mij mogen mijn collega's die nu buiten in de volle zon werken echt wel vertellen hoe warm het is hoor
dinsdag 13 juni 2023 om 12:02
Eens. Eeuwige gejank hier. En airco heel erg ongezond enzo, kansloze onzin allemaal.Kleppeboxx schreef: ↑13-06-2023 11:01Ik zou zeggen, ga eens praten met mensen die werken in de grond-, weg- en waterbouw. Die mensen die letterlijk de hele dag buiten in de hete zon staan. Vergeet niet de mensen die aan gevelreiniging doen, de werknemers in metalen loodsen of wel die grote blokkendozen van metaal ongeisoleerd en met plat dak. Zomaar een paar sectoren die veel meer last van de warmte / hitte hebben, die hun werk ook niet neer kunnen leggen.
Daarnaast vraag ik mij zelf echt af, maar dat zal mijn nuchterheid wel zijn, zodra het in Nederland een keer warm is wordt er gesteund en gekreund maar hoe doen ze het in die landen waar warmte de gewone gang van zaken is? Daar wordt toch ook (door) gewerkt?

dinsdag 13 juni 2023 om 12:11
Wauw dus dat ik iedere dag nachtmerrie heb daardoor onzettend slecht slaap en tips vraag omdat ik fysiek nouwelijks ,een trap op kom
En wel wil blijven werken en tips vraag is zeuren en zeiken ?
Blijkbaar mag je geen tips vragen want dan ben je een zeikerd dank je voor de memo
dinsdag 13 juni 2023 om 12:18
Nou ja, ik snap je leidinggevende bestBlauweelf41 schreef: ↑13-06-2023 12:02Ik weet niet of het echt klagen is als je fysiek last ervan hebt , ik kan met moeite een trap op lopen dat lukt echt heel moeilijk ook voel ik mij duf maar op mijn werk zeg ik er niks over .
Want dan krijg je dom commentaar van leidinggevende en maak je de rest gek volgens leidinggevende

Iedereen heeft in meer of mindere mate last van de hitte. We worden er allemaal loom en sloom van. Of heb jij een aandoening waardoor je echt niet functioneert wanneer het warm is? Zo niet, neem wat gas terug, pas je aan, kleed je luchtig, zet de fan aan, draai de knop om en bedenk dat het in andere Europese landen elke dag zo warm is in de zomer lente.

dinsdag 13 juni 2023 om 12:18
Maar klagen heeft toch ook geen zin? Wat kan je collega of werkgever eraan doen? Het weer verander je niet en het werk moet af.Blauweelf41 schreef: ↑13-06-2023 12:02Ik weet niet of het echt klagen is als je fysiek last ervan hebt , ik kan met moeite een trap op lopen dat lukt echt heel moeilijk ook voel ik mij duf maar op mijn werk zeg ik er niks over .
Want dan krijg je dom commentaar van leidinggevende en maak je de rest gek volgens leidinggevende
Kijk wat voor jouw gangbaar is en kom met eventuele oplossingen i.p.v. alleen maar zeggen wat er niet goed is anders moet. En als het echt fysiek niet gaat dan misschien er maar eens mee naar de huisarts of arbo arts.
Iedereen heeft wel iets TO.
dinsdag 13 juni 2023 om 12:24
Ik begrijp oprecht niet dat je met warmte fysiek echt nauwelijks een trap op komt. Dan is er absoluut meer met je aan de hand. Dat heb ik ook echt nog nooit gehoord als je verder gewoon gezond bent. Je gaat wellicht wat sneller zweten maar als ik nauwelijks een trap op zou kunnen dan zouden bij de alarmbellen afgaan.Blauweelf41 schreef: ↑13-06-2023 12:11Wauw dus dat ik iedere dag nachtmerrie heb daardoor onzettend slecht slaap en tips vraag omdat ik fysiek nouwelijks ,een trap op kom
En wel wil blijven werken en tips vraag is zeuren en zeiken ?
Blijkbaar mag je geen tips vragen want dan ben je een zeikerd dank je voor de memo

dinsdag 13 juni 2023 om 12:26
Ik heb alleen gevraagd of we tropen rooster kunnen krijgensuikerspinx schreef: ↑13-06-2023 12:18Maar klagen heeft toch ook geen zin? Wat kan je collega of werkgever eraan doen? Het weer verander je niet en het werk moet af.
Kijk wat voor jouw gangbaar is en kom met eventuele oplossingen i.p.v. alleen maar zeggen wat er niet goed is anders moet. En als het echt fysiek niet gaat dan misschien er maar eens mee naar de huisarts of arbo arts.
Niks met klagen te maken hoor gewoon een vraag
Kreeg meteen dom commentaar
Je mag tegenwoordig ook niks meer vragen blijkbaar

dinsdag 13 juni 2023 om 12:28
suikerspinx schreef: ↑13-06-2023 12:18Maar klagen heeft toch ook geen zin? Wat kan je collega of werkgever eraan doen? Het weer verander je niet en het werk moet af.
Ja nacht merries kan niemand iets aan doen
Kwa fysiek heb ik aangegeven ik zeur niet ik vraag tips en of meer mensen er last van hebben .
En heb al wat goede tips gekregen

dinsdag 13 juni 2023 om 12:31
Gas terug doe ik sowieso heb ik ook aangeven.
En trap blijft nu tijdelijk liggen
Boven is smidags al helemaal niet te doen dus dat doe ik smorgens dan
Dweilen doe ik alleen de wc en badlokkaal want andere vloeren word de lucht vochtigheid te hoog.
En jah fysiek trek ik gewoon niet maar huisarts vind niks ,
Arbo arts ben ik laast al geweest.
Ik vroeg algemeen tips.
Niet om te zeuren of zaniken wat is er mis met tips vragen en vragen hoe anderen het doen ?
En trap blijft nu tijdelijk liggen
Boven is smidags al helemaal niet te doen dus dat doe ik smorgens dan
Dweilen doe ik alleen de wc en badlokkaal want andere vloeren word de lucht vochtigheid te hoog.
En jah fysiek trek ik gewoon niet maar huisarts vind niks ,
Arbo arts ben ik laast al geweest.
Ik vroeg algemeen tips.
Niet om te zeuren of zaniken wat is er mis met tips vragen en vragen hoe anderen het doen ?

dinsdag 13 juni 2023 om 12:35
Ik eet savonds gewoon avond etenLila-Linda schreef: ↑13-06-2023 11:193 boterhammen en fruit is niet voldoende voor een werkdag voor een volwassen lichaam
Daar kun je niet op werken
Aardappels en groente
3 boterhammen en fruit soms yoghurt
Ligt eraan
Hoeveel boterhammen zou ik dan moeten eten volgens jou ?
Lijkt mij ruim voldoende ik bedoel dan 3 boterhammen van twee sneetjes
Soms neem ik nog een smoothie mee zelf gemaakt

dinsdag 13 juni 2023 om 12:47
Blauweelf41 schreef: ↑13-06-2023 12:26Ik heb alleen gevraagd of we tropen rooster kunnen krijgen
Niks met klagen te maken hoor gewoon een vraag
Kreeg meteen dom commentaar
Je mag tegenwoordig ook niks meer vragen blijkbaar
Het is nog geen 30 graden. Vorig jaar en het jaar ervoor waren er dagen dat het nog 10 graden warmer was dan nu. We gaan nog veel vaker dagen van 25 tot 30 graden buitentemperatuur krijgen. Als je daarvoor dan direct al tropenroosters moet gaan draaien...
dinsdag 13 juni 2023 om 12:52
En wederom eens.Fairway schreef: ↑13-06-2023 12:18Nou ja, ik snap je leidinggevende best
Iedereen heeft in meer of mindere mate last van de hitte. We worden er allemaal loom en sloom van. Of heb jij een aandoening waardoor je echt niet functioneert wanneer het warm is? Zo niet, neem wat gas terug, pas je aan, kleed je luchtig, zet de fan aan, draai de knop om en bedenk dat het in andere Europese landen elke dag zo warm is in de zomer lente.

dinsdag 13 juni 2023 om 13:01
Vorig jaar hadden we ook geen tropen rooster is een normale vraag hoorMarianneke schreef: ↑13-06-2023 12:47Het is nog geen 30 graden. Vorig jaar en het jaar ervoor waren er dagen dat het nog 10 graden warmer was dan nu. We gaan nog veel vaker dagen van 25 tot 30 graden buitentemperatuur krijgen. Als je daarvoor dan direct al tropenroosters moet gaan draaien...
Bij mijn man word dat nu wel ingezet
Niks mis mee wat maakt het nu als je om 6.00 begint tot 14.30 heb je toch dezelfde uren snap het probleem niet
Plus binnen is het 40 graden aangezien er geen echte airco is.
Je moet rekening houden met een binnen tempratuur bovendien wat veel mensen niet snappen ik werk in een Wsw bedrijf dus heb onzettend veel kwetsbare collegas.
Waar ik mij ook zorgen over maak
Wat als bhv ook een van mij. Taken is
Maar goed ik neem al gas terug.
Doe over het algemeen al te veel en dat weet ik maar heb nu wat afspraken gemaakt .
Hoe dan ook ik vroeg wat tips en verder geen discussie hoe of wat
Vroeg me gewoon af , of mijn klachten normaal zijn
Dus toch maar eens naar de dokter dan
Bedrijfsarts doet er niks aan
Dus zal terug naar huisarts gaan
Aangezien het blijkbaar niet normaal is fysieke klachten te hebben met warmte
.
dinsdag 13 juni 2023 om 13:13
Wat ik hoofdzakelijk lees in jouw berichten zijn de nachtmerries, die je in de zomer wel en in de winter niet hebt. Door die nachtmerries slaap je slecht tot niet en hierdoor ben je in de zomer, overdag fysiek en mentaaal niet goed in staat om te werken.
Je hebt gevraagd om een tropenrooster, maar daar werd volgens jou dom op gereageerd. Hoe heb je dit dan gevraagd? In de wandelgangen, tussen neus en lippen door, bij het koffiezetapparaat? Of ben je naar je leidinggevende gestapt voor een gesprek, om uit te leggen wat dit warme weer met jou doet, dat je inzet hierdoor vermindert en dat je graag zou willen kijken naar een mogelijkheid voor wat aanpassingen, zodat jouw inzet optimaal blijft. En dat je zat te denken aan een tropenrooster?
Hoe functioneer je in de zomer verder dan, buiten je werk om?
Persoonlijk denk ik dat je het probleem bij de oorzaak moet aanpakken. En dat is in dit geval jouw nachtmerries. En moeilijk trappen kunnen lopen met de warmte (dat benoem je specifiek).
Iedereen die een keer slecht slaapt, kan wat minder functioneren. En de warmte kan bij iedereen ervoor zorgen dat ze wat minder hard werken en er last van hebben etc. Zolang er geen grote/gevaarlijke/onveilige consequenties uitvoort komen, zal iedereen begrijpen dat je het wat rustiger aan doet.
Je hebt gevraagd om een tropenrooster, maar daar werd volgens jou dom op gereageerd. Hoe heb je dit dan gevraagd? In de wandelgangen, tussen neus en lippen door, bij het koffiezetapparaat? Of ben je naar je leidinggevende gestapt voor een gesprek, om uit te leggen wat dit warme weer met jou doet, dat je inzet hierdoor vermindert en dat je graag zou willen kijken naar een mogelijkheid voor wat aanpassingen, zodat jouw inzet optimaal blijft. En dat je zat te denken aan een tropenrooster?
Hoe functioneer je in de zomer verder dan, buiten je werk om?
Persoonlijk denk ik dat je het probleem bij de oorzaak moet aanpakken. En dat is in dit geval jouw nachtmerries. En moeilijk trappen kunnen lopen met de warmte (dat benoem je specifiek).
Iedereen die een keer slecht slaapt, kan wat minder functioneren. En de warmte kan bij iedereen ervoor zorgen dat ze wat minder hard werken en er last van hebben etc. Zolang er geen grote/gevaarlijke/onveilige consequenties uitvoort komen, zal iedereen begrijpen dat je het wat rustiger aan doet.
dinsdag 13 juni 2023 om 13:24
Zo warm is het toch nog helemaal niet? Ik verbaas me echt over al die ‘hitte’ topics alweer. Het is een paar dage. dagen net aan 30 graden en daar gaan we alweer. Kijk bij 35+ snap ik dat, of bij idd echt de buitenfuncties is oa de bouw. Maar eigenlijk vind ik het maar gezeur over de zogenaamde ‘hitte’ die er nog niet eens echt is.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in