Met trein naar Barcelona

02-07-2009 11:14 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ga eind juli naar Barcelona en wil mss met de trein gaan. Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand wat een retourtje kost want dat probeerde ik te zoeken op tgv site maar die werkte niet echt mee. Ik hoor het graag!
Als je niet perse met de trein wilt kan je beter de vliegaanbiedingen in de gaten houden, dat is vreemd genoeg meestal goedkoper dan de trein. En het is zeker sneller.

Als je perse met de trein wilt kan je het beste even naar een internationaal loket gaan, die site is inderdaad ruk.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ok dank je wel!

Ik heb idd al naar de vliegaanbiedingen gekeken maar prijs was rond de ¤250. Is het met de trein dan nog duurder?
1 tip: vertrek dan vanuit Duitsland. Schijnt vaak goedkoper te zijn dan de tickets die je in NL koopt. Dus enkeltje naar Duits station en dan daarvan uit je ticket naar Spanje.
Als je met de trein wilt, moet je volgens mij hier naar bellen:

Voor telefonische boekingen kunt u terecht bij NS Hispeed Telesales op nummer 0900 - 92 96 (¤ 0,35 euro p.m.). De boekingskosten die hiervoor in rekening worden gebracht bedragen ¤ 10 per boeking.

Ik weet bijna zeker dat het met de trein duurder is, maar ik denk ook dat het heel leuk is. Wil het zelf al jaren eens doen, maar omdat het zo veel tijd kost (24u) en duurder is dan het vliegtuig heb ik het nog nooit gedaan.

Als je voor goedkoop gaat en de reistijd je niks kan schelen, kun je ook met de bus gaan trouwens. Het vliegtuig is alleen maar goedkoper als je mazzel hebt, de bus kost nooit veel (ik heb het in mijn studententijd een paar keer gedaan en het is goed te doen).
Er is geen directe verbinding naar Barcelona, je moet overstappen in Parijs.

Kosten: ¤ 234

Kijk maar hier (ik heb er zomaar even een datum in gezet, weet niet wanneer jij wil gaan)
dubbel
Ja precies, TGV europe daar koop ik ook altijd mijn kaartjes. soms is het goedkoper om in 2 delen te boeken (in dit geval, van parijs naar barcelona en dan los van NL naar parijs. Ik ben weleens met nachttrein van parijs naar madrid geweest, best leuk (als je slaapt tenminste), wel erg lang. Misschien meer de moeite als je ook parijs wilt aandoen onderweg?
huh? zo duur nog met het vliegtuig? ik dacht dat de vliegtax per 1 juli kwam te vervallen?
Dank jullie wel voor de reacties!
quote:tante Klaas schreef op 02 juli 2009 @ 11:39:

huh? zo duur nog met het vliegtuig? ik dacht dat de vliegtax per 1 juli kwam te vervallen?Ja viel mij ook erg tegen!
quote:Tammetuk schreef op 02 juli 2009 @ 11:31:

Als je met de trein wilt, moet je volgens mij hier naar bellen:

Voor telefonische boekingen kunt u terecht bij NS Hispeed Telesales op nummer 0900 - 92 96 (¤ 0,35 euro p.m.). De boekingskosten die hiervoor in rekening worden gebracht bedragen ¤ 10 per boeking.

Ik weet bijna zeker dat het met de trein duurder is, maar ik denk ook dat het heel leuk is. Wil het zelf al jaren eens doen, maar omdat het zo veel tijd kost (24u) en duurder is dan het vliegtuig heb ik het nog nooit gedaan.

Als je voor goedkoop gaat en de reistijd je niks kan schelen, kun je ook met de bus gaan trouwens. Het vliegtuig is alleen maar goedkoper als je mazzel hebt, de bus kost nooit veel (ik heb het in mijn studententijd een paar keer gedaan en het is goed te doen).Ik ga maar even kijken voor een busreis, dank je.
Als je met de trein wil kan je ook kijken op treinreiswinkel.nl (nee geen aandelen). Hier verkopen ze treinreizen en ook losse treintickets.

Verder weet ik dat de internationale spoorwegen proberen om reizen met de trein weer aantrekkelijker te maken. Er gaan meer nachttreinen naar europese bestemmingen. Ik weet dat het naar Praag er goed te doen is. Misschien is Barcalona ook een optie. Dat zou op de site van de NS moeten staan!
anoniem_86410 wijzigde dit bericht op 02-07-2009 11:46
Reden: url aangepast
% gewijzigd
www.lowcostairlines.nl

Kan je even kijken wie er allemaal goedkoop op Barcelona / Girona vliegt voor weinig geld...

Girona - Barcelona is 3 kwartier treinen.
Vliegen is dus ongeveer de helft goedkoper.

Heb net even willekeurige datums (heenreis 25 juli en terugreis 4 augustus) ingevuld op de Ryanair site en dat kost je incl. taxes 143,86 (vliegen vanaf Brussel)
quote:Bronny schreef op 02 juli 2009 @ 11:50:

Girona - Barcelona is 3 kwartier treinen.ze hebben daar 'n heel handige shuttlebus service voor ongeveer 20 euro retour
Vueling bijvoorbeeld heeft een retourtje voor 190 euro
quote:elninjoo schreef op 02 juli 2009 @ 11:52:

[...]

ze hebben daar 'n heel handige shuttlebus service voor ongeveer 20 euro retourYep, ook al! Heb jij ook al die T-shirts?
Als je vanaf Eindhoven naar BCN vliegt kan dat in die periode voor ongeveer ¤200,- Kijk op de site van Ryanair!
quote:elninjoo schreef op 02 juli 2009 @ 11:51:

Vliegen is dus ongeveer de helft goedkoper.

Heb net even willekeurige datums (heenreis 25 juli en terugreis 4 augustus) ingevuld op de Ryanair site en dat kost je incl. taxes 143,86 (vliegen vanaf Brussel)Dank je! Ga meteen kijken!
quote:babado schreef op 02 juli 2009 @ 11:54:

Als je vanaf Eindhoven naar BCN vliegt kan dat in die periode voor ongeveer ¤200,- Kijk op de site van Ryanair!Thanx!
www.eurolines.nl

130 euro retour, als je het niet erg vindt om 20 uur in een bus te zitten
Kijk even bij Ryanair! Ik lees hier 200? Wij vliegen met Ryanair half augustus heen naar Barcelona en eerste week september terug, voor 45.- heen en weer met 2 personen en 1 stuk ruimbagage. Prima te doen toch?

Is het, als je met de trein wilt, misschien een optie om een interrailticket te kopen?
quote:evelise schreef op 02 juli 2009 @ 12:49:

Kijk even bij Ryanair! Ik lees hier 200? Wij vliegen met Ryanair half augustus heen naar Barcelona en eerste week september terug, voor 45.- heen en weer met 2 personen en 1 stuk ruimbagage. Prima te doen toch?

Is het, als je met de trein wilt, misschien een optie om een interrailticket te kopen?Vanaf waar vlieg je dan? Brussel of Eindhoven? Want dat is idd wel heel erg goedkoop!
Die hebben waarschijnlijk bijtijds geboekt. Als je ruim 'n half jaar van te voren je vlucht had vastgelegd was je er ook voor 'n paar tientjes gekomen. Weet je 't gelijk voor de volgende keer dat je vroeg moet boeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven