Zwanger worden vanaf februari 2009 Versie II

11-03-2009 14:42 3078 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal me eerst even kort voorstellen. Ik ben "Poffertjes" en het is afgeleid van een troetelnaam! Ben 30 jaar en ben begin februari gestopt met de pil omdat mijn vriend en ik graag een kleintje willen! Ik vind het moeilijk om het niet te zeggen dus wil graag gezellig kletsen met meiden die in hetzelfde schuitje zitten :-)

Groet en ik hoop dat jullie ook gezellig mee gaan doen!

Poffertjes

naamleeftijdGestopt perNODUitgerekendPoffertjes313 februari ZWANGER!!! 4 maart 2010

31 augustus vlk

10 augustus echo Tatlitatli31half februari ZWANGER!!! 1 januari 2010

4 augustus vlk Bowie792914 februari ZWANGER!!! 10 januari 2010

25 augustus 20 weken echo Peach8227januari ZWANGER!!! 18 december 2009

28 juli echo Meiske198128oktober 2008 ZWANGER!!! 20 januari 2010

1 september 20 weken echo Liedjepiedje2214 februari ZWANGER!!! Giorra3614 februari ZWANGER!!! 13 februari 2010

21 juli echo Miss8325augustus 2008 ZWANGER!!! 13 november

26 juni echo Meis198029december 2008 ZWANGER!!! 18 december 2009 Korrel2514 februari2 juni Skullcandy28december 20082 juli Muppet31349 februari13 augustus Toadette341 februari16 juli Paulita35februari ZWANGER!!! 19 november 2009

Hierbij een nieuwe poging!
I survived, nog een uur en dan mag ik lekker slapen! Fijne dag iedereen en tot mails.
@Meiske. Wat heerlijk dat alles goed is en dat je het nu aan iedereen gaat vertellen!

@Poffer. Wat leuk dat je vriendin ook zwanger is, dan loop je een poosje samen. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om dan niet te vertellen. wel gaaf dat je het al aan je moeder hebt verteld. Als ik zwanger ben, wil ik het mijn moeder ook direct vertellen. Die vraagt er af en toe naar. Echt lief, omdat ze weet dat wij er mee bezig zijn.

@Tatli. Wat lief dat je pioenrozen hebt gekregen, mooi zijn die he?

@Peach leuk idee van die foto's op hyves... Dat is prima.

@Muppet. Welkom terug! Wat leuk dat je verloofd bent. Gefeliciteerd!!!!!

@Giorra. Ik hoop dat ik snel van mijn menstruatie af ben zodat ik kan testen. En ik hoop niet dat het weer 3 weken gaat duren. Ik denk van niet omdat het deze keer erg heftig was. Niet normaal gewoon, ik had hele bloedproppen. Ik wilde de huisarts nog bellen maar nu is het alweer aardig normaal.

@Allen. Ik bedoelde provincie Groningen, niet de stad. Mn man zijn zus woont in een klein plaatsje. Erg gaaf. Mega huis en tuin. Twas echt super gezellig. Het was voor haar een verassing dat wij kwamen. Ze was super verbaasd! Zaterdag morgen moest ze verplicht weg, toen hebben wij snel van alles opgezet, partytent e.d. en bbq. Toen ze terug kwam waren er heel veel mensen. Ze wist van niks. Ze vond het echt geweldig...

Ik ga nu snel mn broodjes uit de oven halen.

xxx
@Muppet: gefeliciteerd met jullie verloving!

@Liedje: leuk dat jullie dat gedaan hebben voor je schoonzus!

Gisteren aan mijn oom en tante verteld, die zijn helemaal blij voor ons. De buren van mijn ouders waren die dag terug gekomen van vakantie en mijn ouders hadden hun het nieuws al verteld. Maar wij zijn er nog even langsgelopen en ook die zijn helemaal blij voor ons. Zo ga nog een nichtje van mij bellen en een ander nichtje mailen. En vanmiddag gaan we naar een feest van een tante van mijn man. Dus daar is bijna de hele familie denk ik. Dus ook daar krijgen we een vuurdoop.
ik heb nu de echo foto op hyves gezet
Bowie & Peach: Ben even terug wezen lezen naar jullie vroege test momenten. Dat was best even stressen he? Misschien doe ik er maar beter aan om te testen na de NOD (niet dat er alweer een NOD bekend is hoor...) Maar goed, voor hetzelfde geld roepen die testen dan uit het badkamerkastje: "Pak mij, pak mij". Ik heb ze ook met die hartjes (doet me een beetje denken aan mijn My little Pony - fase trouwens )

Poffer: wat heerlijk dat je je hart al hebt kunnen luchten bij mams en zus. Kan me voorstellen dat ze moesten huilen.

Muppet: Welkom terug en van harte gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk. Wanneer gaat het gebeuren? Bij deze wil ik je laten weten dat ik echt helemaal gek ben op bruidstaart

Giorra: Ah gossie, dat klinkt als een mooi moment. Kan het me heel goed voorstellen. Sinds ik mama ben schiet ik vaak vol bij tekeningen, lieve zinnetjes en de vele mijlpalen van dochter. Denk dat ik met hormonen ook veel moet snikken.

Paulita: Wat goed van je dat je naar een gewichtsconsulent gaat. Tijdens de zwangerschap van dochter ben ik 30 kg aangekomen. Van 60 naar 90 kg, ja echt!!!! Ik leek wel een walrus en had echt 9 maanden lang HONGER! Gelukkig was het een jaar na de bevalling er weer allemaal af.

Nou meiden, ik ga mezelf even een schop onder de kont geven. Krijg straks 6 mensen te eten en moet nogal wat voorbereiden, maar ik wil de tuin niet uit.

XT
Stay with me, let\'s just breathe.
@meiske, mooie echo hoor!!leuk dat jullie het nu aan iedereen gaan vertellen!

@liedje, wat lief dat jullie dat voor je schoonzus hebben gedaan! en idd nu gewoon een normale cyclus, of beter volgende nod gewoon een positieve test voor jou!

Volgens mij kan alleen jij de mapjes aanmaken voor andere foto s op hyves, zou je dat willen doen?

@muppet, wat romantisch!!! en van harte gefeliciteerd!! hoe heeft hij je gevraagd??

@taod, ja het was wel stressen dat vroeg testen omdat je het dan nog steeds niet zeker weet. Ik zou 1 of 2 dagen van te voren testen niet meer ....scheelt een hoop stress!

hier het hele weekend gewerkt, vanmorgen weer vroeg eruit omdat er iemand langs kwam van de meters hier....maaaarrrr wel lekker vrij nu:)
Goedemiddag!

Muppetman heeft mij op een romantisch plekje in Portugal gevraagd. Bij de rotsen ging hij ineens op de knieen, haalde doosje uit zijn zak en vroeg me! Heel erg lief! Vermoedelijke trouwperiode zal volgend jaar september/ oktober zijn!

Heb muppetman wel gezegd dat ik niet hoogzwanger wil trouwen!

@ Paulita: deze maand gaan we nog niet voor het eggie, zal volgende periode (augustus/ september) worden. Heb afgelopen weken nog gesmeerd en wil die troep echt uit lijf hebben. Was ook het advies van gynaecoloog!

VAndaag nog lekker vrij, beetje bij chillen en wassen!

GA zo even lekker met teckelpup naar het bos!
ff snel...

@muppet, GEFELICITEERD met jullie verloving! Echt super gaaf zeg en zo romantisch!
He Meiden!! ff voordat ik alles ga terug lezen (8pagina's) eerst even dit:

POFFER GEFELICITEERD!!!!!!!

Ben super de super blij voor je, eindelijk is het dan zo ver! Voel je je anders? is de opgezettebuik nu nog erger? Al andere kwaaltjes? Verloskundige al gebeld?
Ik begin gewoon van achter naa voren:

Muppet wat romantisch! ook jij gefeliciteerd met jullie aanstaande huwelijk! Wat een heerlijk vooruit zicht. Had je het stiekem verwacht? Of was het echt een verrassing? Heb je al een datum in september/oktober 2010 in gedachten?
@ muppet, welkom terug! Wat ontzettend gaaf en romantisch om zo ten huwelijk gevraagd te worden, gefeliciteerd!!

en dat schiet al op, nog een ruim maandje en er dan echt voor gaan, spannend hoor!

@ toa, ja dat had ik ook bij die testen, hahaha my little pony klopt wel ja! Ach ja, as je kunt wachten dan is het misschien beter om 1 of 2 dagen voor je nod pas te testen. Ik kon me gewoon niet bedwingen dus dat kost wat extra stress.

@ tatli, je vroeg een tijdje terug over de huidverzorging geloof ik. Volgens mij had ik nog niet geantwoord maar ik gebruik eigenlijk vooral Clinique en Vichy Normaderm. De dagcreme van vichy is ruk want je kunt er geen make-up overheen doen. De nachtcreme is wel een aanrader. Van clinique gebruik ik het 3 stappen gebeuren. Alleen de tonic gebruik ik nu niet meer ivm de alcohol, dat is wat heftig op mijn huid nu. Gewoon even vragen bij de parfumerie denk ik? Of heb je inmiddels al een product gevonden?

Hier alles goed maar dat wisselt per uur merk ik. Heb af en toe een beetje de blues helaas....Gelukkig helpt het om leuke dingen te doen, even afleiding en ik ben redelijk snel weer vrolijk.

Zaterdag het nieuws aan oom, tante, neef en nicht verteld, gelijk blijven barbequeen om het te vieren. Was echt gezellig!

Zondag nog even naar parkpop geweest maar dat vond ik wel erg druk! Zijn er nog anderen hier geweest?

Vandaag mijn casuistiekuurtje verkletst met mijn zwangere collega, erg leuk. Lekker praten over baby's, zwanger zijn enzo...
@Skull Spannend donderdag jouw NOD wat denk je?? Enig voorgevoel? Dacht ergens gelezen te hebben dat jullie niet jullie best gedaan hebben rond eisprong? Foei Toch ga ik voor je duimen!

@ meiske en Tatli heerlijk die mooie echo's voor jullie en wat schiet het al op!!! Niet vergeten om af en toe eens lekker te genieten van het zwanger zijn, voor je het weet is het al weer voorbij. (tenminste als de kwaaltjes niet om de hoek komen kijken)

Ik heb net zoveeeel gelezen dat ik het allemaal niet meer weet! Wel heel leuk te lezen dat de zwangeren zich allemaal wat beter gaan voelen en vooral ook de kinderwagen testen! hihi echt gelachen hier achter mijn beeldschermpje!

Later meer!
Ik heb van de VK 3 Kraamzorgmaatschappijen doorgekregen met wie zij samenwerken. Nu werkt mijn verzekering ook precies met deze 3 samen. Dus nu weet ik niet welke ik moet gaan kiezen!

Ik heb op 15 juli de combinatietest.

Net ff op de weegschaal gestaan, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Het is schikbarend! Ik snoep niet en toch al zoveel erbij.

Gisteren op het feest geweest van een oom en tante van mijn man. Helaas had mijn schoonmoeder aan al haar zussen het "grote nieuws" al verkondigd. Terwijl wij dat zouden doen. En daarna moest 1 van de tantes het ook nog ff leuk door de microfoon vermelden. Dus ik was er helemaal niet blij mee. Ben blij dat ik het weer achter de rug heb.
@muppet, het klinkt wel heeel romantisch!! super leuk voor je!

@bowie, hoe is het met de moeheid? word het al ietsie minder?

@meiske, wat lullig zeg, lijkt me logisch dat je zoiets zelf wilt vertellen! en dan wordt het ook nog eens door een microfoon getetterd! snap dat je er niet blij mee was.

@korrel, was je op vakantie geweest? nee toch?

Hier vanmiddag de maxi cosi mura 3 gekocht!! ook gelijk een maxi cosi erbij gekocht! erg leuk.
@Paulita; toch handig als je gewicht een beetje in de gaten wordt gehouden. Ik kan me ook heel slecht bedwingen ; a. omdat ik vaak honger heb en soms helpt t eten tegen de misselijkheid en b. omdat ik me soms zo rot voelt, is het een leuke afleiding erg he. Ik was vorige zw 20 kilo erbij, pfff 25 is helemaal veel. T is gelukkig maar tijdelijk.

@Liedje; ik hoop dan dat je nu een normale ongesteldheid hebt en lekker snel kan gaan testen, zal voor je duimen iig!

En leuk zo'n surpriseparty!

@Meiske; zo een nog duidelijkere echo, gaaf hoor! Wel lullig dat het nieuws al doorverteld is. Als je toch gevraagd hebt dat iemand zijn mond houdt. Maar het positieve ervan is dat ze heel erg blij ermee zijn!

@Toa; ja die vertederende momenten mooi he. Dat kan niks evenaren vind ik.

Wat ik me afvroeg is of jij soms ook een beetje opziet tegen het opnieuw moeder worden met al zo'n grote dochter. Ik vind het soms best spannend en dan te bedenken dat ik straks ws weer in de luiers zit, lijkt zo lang geleden en aan de ene kant een afgeronde periode (althans dat dachten we een tijd). Zal er wel bijhoren denk ik.

@Peach; geniet van je vrije dag/ dagen?

@Muppet; T schiet een beetje op dus, volgende maand kunnen jullie eindelijk ervoor gaan! Hoop dat de tijd snel gaat.

@Korrel; hehe daar ben je weer eens, heb je t druk gehad of weg geweest? Hoe is t met je?

@Bowie; de blues, nou die heb ik ook wel hoor. Ik geniet veel minder van alles, uitschieters daargelaten. Komt het bij jou ook mede door al die lichamelijke ongemakken of is dat minder bij je? T zullen zeker de hormonen ook wel zijn en als t goed is verandert dat rond de 13/14 weken. Hoe ver ben je nu?

Gister naar zomerfestival in Ahoy geweest, wat heerlijk om de kinderen (dochter en neefje van bijna 3) zo te zien genieten. Ik schoot alweer bijna vol toen dochter Mega Mindy knuffelde en later bij het afscheid K3 helemaal. Ik hoopte maar dat niemand t zag en ach ja had een goed excuus.

Morgen naar vk, vind het eigenlijk best spannend, terwijl er niks te zien horen valt ws.

7 weken en 3 dagen zwanger
@ meiske, ja dat is wel jammer dat jullie het niet zelf konden vertellen. Aan de andere kant is het denk ik waar wat giorra zegt: ze zijn er gewoon heel erg blij mee en konden het waarschijnlijk gewoon niet voor zich houden!

@ peach, hey wat leuk, de volgende wagen! Had miss die wagen ook niet? Welke kleur hebben jullie genomen?

@ giorra, leuk het zomerfestival. Was toch het afscheid van K3?

De blues komt bij mij denk ik door de moeheid en de hormonen. Mag verder niet klagen want ik heb weinig andere kwaaltjes. Alleen een beetje last van mijn darmen/buik om de paar dagen.

Ik ben nu 12 weken (+ 1 dag) zwanger en al wel iets minder moe Maar de moeheid is op zich al een paar weken niet meer zo heftig dat ik om 19 uur naar bed wil. Ik heb gewoon weinig puf, weinig zin en ben sneller moe. Bleeeh!!!
@ korrel, hoe is het bij jou? Al ongesteld? Heb je de huisarts al gesproken?
Poffer van harte gefeliciteerd!!! Wat leuk zeg!!! Lekker van genieten he

En muppet ook gefelciteerd met je verloving, wat leuk en romantisch zeg!!

Hier even een kort berichtje van mij!!

Weinig tijd, zitten in de verbouwing van de zolder en babykamer tegelijk. pffff, wat een gedoe zeg, maar als alles klaar is kunnen we ervan genieten! Tis zo'n bende hier op moment en het zit niet allemaal mee helaas! Ben ook weer erg moe, vooral met dit warme weer, kan overdag bijna niet wakker blijven maar nachts slaap ik weinig en heel slecht.! Maar voor t goede doel he

Maar vrijdag de spannende 20 weken echo gehad! Alles zag er super goed uit en wat konden ze al veel dingen zien, ze keken of het klompvoetjes, waterhoofd, open ruggetje, hartafwijking of afwijking in hersenen had enz.. Echt zoveel dingen, stond er versteld van! ( had van te voren niets erover gelezen omdat ik me niet onnodig zorgen wilde maken voor we de echo hebben gehad! )

Het kindje groeide erg goed en had al een behoorlijk buikje, want die was flink boven het gemiddelde dus eet erg goed haha!

zijn super blij met de goede echo en uitslag

De anderen meiden die de echo hebben gehad: Super zeg dat t er allemaal goed uitzag, Heerlijk gevoel als je het goede nieuws hoort! Lekker van genieten!

Ik zal snel weer meer meeschrijven maar zal nu eerst nog wat rommel opruimen boven!
@ allemaal Ik was inderdaad niet op vakantie maar ik had het 1 druk en 2 pfff soms is het moeilijk die leuke blije verhalen te horen als je zelf ook zo graag wil.. Hoop dat jullie dat begrijpen. Maar het gaat goed hoor! Even lekker druk met werk & proefritten maken met auto's hihi. Vriendjelief heeft namelijk te horen gekregen dat ie een auto mag uit zoeken voor zijn werk. Dus wij verschillende dealers bezoeken zo van : " doet u mij deze maar..." hihi!

Vandaag HA gebeld en woensdag afspraak. Ik vind het spannend en wil natuurlijk een verwijzing naar gyn. Ik ben nu in afgelopen 5 maanden 1 keer ongesteld geweest (klein btje) en wil wel eens weten hoe dat kan

Sorry voor dit ego berichtje maar reageer later meer!
@ muppet gefeliciteerd!!!!!

@ miss fijn dat alles goed was met de echo

@ bowie hahahaha nog meer overeenkomsten we gebruiken dezelfde merken (vichy normaderm en clinique)

@ korrel ja ik heb weinig hoop deze maand...en hoe staat het bij jou????

@ allen vergeef me...ik probeer ook dit forum niet meer iedere dag te lezen (begrijp me niet verkeerd ik ga er niet mee stoppen alleen iets minderen)...ik merk toch dat ik er niet zo heel goed tegen kan al het babygepraat... ik weet mijn tijd komt ook wel...en dan wil ik natuurlijk ook lekker over wagen's , kleding, kwaaltjes enz babbelen..alleen weet ik nu niet zo goed hoe ik daar op moet reageren omdat ik er de balle verstand van heb....ik hoop natuurlijk dat mocht het eindelijk zover zijn als mini skull in de maak is jullie al jullie tips en adviezen willen delen.

truste allemaal

X S
o sorry korrel ik was nog bezig met mn bericht toen jij al had gepost

ik kan me helemaal voorstellen dat je een verwijzing wilt groot gelijk!!!!!

en zoals je kan lezen hierboven....ik begrijp je helemaal
skull en korrel, ik snap het helemaal hoor! Voor ons jammer want ik vind het erg gezellig als jullie meepraten maar volkomen te begrijpen. Zou ik hoogstwaarschijnlijk ook hebben als ik jullie was.

@korrel, wat goed van je dat je een afspraak bij de huisarts hebt gemaakt! Gewoon op je strepen gaan staan hoor, 1 keer in de 5 maanden ongesteld is echt niet normaal en daar is die gyn ook voor, toch?

@ skull, niet ontmoedigd raken hoor! Je hebt een hele regelmatige cyclus dus er is geen reden om aan te nemen dat het jullie niet gaat lukken binnenkort. Waarschijnlijk gewoon verkeerd getimed tot nu toe? Heb je al besloten wat je volgende maand gaat doen met de ovutesten?
Hi meiden, zit nu in de wachtkamer van de tandarts me te vervelen. De verdoving moet even inwerken. Korrel en skul, ik snap jullie gevoel, heb t ook op bepaalde momenten. Mis jullie gezellige berichtjes wel, maar fijn te weten dat jullie er nog zijn. Ik denk aan jullie en duim voor jullie. Ok, nu ga ik me mentaal voorbereiden voor de behandeling, brrr. X T
Stay with me, let\'s just breathe.
Sterkte Toa!

*gaat snel weer aan het werk*
if we all light up, we can scare away the dark...
@ toa, waarschijnlijk ben je alweer klaar maar ik hoop dat het meeviel!

@ skull, heb jij ook zo'n 'eeuwig jeugdige' huid? Niet Leuk!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven