Puckababy met deze hitte?

30-06-2009 21:40 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn zoontje slaapt normaliter in de puckababy (soort bakerzakje). Nu heb ik wat moeite met de warmte s nachts, hij slaapt er wel in maar ik vind het eigenlijk best wel warm voor hem. Verder 1 lakentje nog over hem heen maar kan ook wel zonder. Overdag slaapt hij zonder puckababy maar dan wel erg onrustig.

Zijn hier meer babys die in de puckababy slapen?
ik zou het lakentje in ieder geval weglaten, verder alleen luier aan in de puckababy en dan als je zelf even naar bed gaat kijken hoe het gaat. Als hij warm aanvoelt of zweet, lekker uit doen. Dan maar een onrustige nacht.
Hoe oud is hij?

Hij moet het toch vanaf een maand of 5 zonder gaan doen ivm omrollen, dus misschien nu een mooi moment om te stoppen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Inbakeren op de ouderwetse manier, met een katoenen luier ? Deden wij met Moppekind, ging heel goed, maar wel veiligheidsspelden erbij, anders blijft het niet zitten.
Ik gebruikte de Pacco Piccolo, die zit strakker dan de puckababy, maar wij zijn er meteen mee gestopt toen het zo heet werd. Ons werd uberhaupt aangeraden het inbakeren maar 4 weken te doen. Daarna zou hij nog niet 'verslaafd' zijn, maar wel het ritme oppakken. En voila... dat deed ie. Idd misschien eens proberen wat ie doet!
Ik laat mijn dochter van 8,5 week ook in een puckababy slapen, ook nu. Verder niets over haar heen en alleen een luier aan.

Dat gaat prima, want ze voelt niet te warm aan.
Onze zoon ligt ook in puckababy met luier aan en verder niets over hem heen. Check het s'nachts maar voelt niet bezweet of iets. HIj is nu 7 weken. Gga het vannacht eens zonder proberen, kijken of dat werkt, maar dan in romper en lakentje alleen.
Dochter slaapt ook in de puckababy. Alleen een romper aan en geen laken. En ze is niet ontzettend warm dus gaat volgens mij allemaal prima.
Hier ook puckababy, dochter is 5 mnd. Doe er geen lakentje over, wel een rompertje met spagettibandjes aan. En ik doe nu ook de armritsjes open zodat ze wel haar armpjes buiten kan steken. Ze slaapt dan wat moeilijker is, maar ik heb het nidee dat dat net iets minder warm is dan helemaal dicht.

Heb ook even getwijfeld of het niet te heet is. Met name met inslapen ligt ze zo te trappelen dat ze bezweet is, maar als ze eenmaal slaapt dan valt dat mee, dus volgens mij kan het wel.
Afgelopen nacht ging prima, puckababy aan zonder romper eronder en geen lakentje. Hij heeft heerlijk geslapen en was niet bezweet!

Wat een uitkomst zeg..
Er zijn ook zomerpuckbaby´s volgens mij. Van dun katoen. Misschien kan je er iets over vinden op de site?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven