Napraattopic 164, met geklets en koffie

19-10-2023 20:10 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 164!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 163:
overig/napraattopic-163-met-geklets/lis ... 01081/120#

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Sterkte Luci :hug:
RikM schreef:
01-11-2023 10:21
Ik denk dat het wel goed is om daar bovenop te zitten want dan weet je bijvoorbeeld dat er bij een dergelijke tandheelkundige ingreep extra maatregelen nodig zijn. Zoals preventief antibiotica of zo. Geen idee hoe dat werkt verder.

Moet jij voor dit soort dingen steeds naar de huisarts? Heb je niet een internist die je rechtstreeks kunt raadplegen?
Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik moet zijn, want ik loop op verschillende plekken voor verschillende dingen. Ik zou graag willen dat 1 iemand alles eens bekijkt. Soort dr House. ;)
Heb net een pijnarts van ziekenhuis gesproken voor de wond en de rugoperaties en die weet het ook niet: ik moet je het antwoord schuldig blijven. Nuttig dus. :roll:

Dus denk dat ik de huisarts maar eens vraag wat ik er mee moet, want zo kan niet verder.
Jaja.
Waarom zijn er steeds van die rare topics mbt uiterlijke keuzes van mensen?
Wat is er leuk aan dat gebash?
Jaja.
Moiren schreef:
01-11-2023 10:22
Staat het aggregaat wel aan?
:biggrin:
Jaja.
Wat heftig, LuciFee. Sterkte.
LuciFee2023 schreef:
01-11-2023 10:33
Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik moet zijn, want ik loop op verschillende plekken voor verschillende dingen. Ik zou graag willen dat 1 iemand alles ... ouse. ;)
Heb net een pijnarts van ziekenhuis gesproken voor de wond en de rugoperaties en die weet het ook niet: ik moet je het antwoord schuldig blijven. Nuttig dus. :roll:

Dus denk dat ik de huisarts maar eens vraag wat ik er mee moet, want zo kan niet verder.
Herkenbaar
LuciFee2023 schreef:
Ik weet eerlijk gezegd niet waar ik moet zijn, want ik loop op verschillende plekken voor verschillende dingen. Ik zou graag willen dat 1 iemand alles eens bekijkt. Soort dr House. ;)

Heel veel sterkte Lucifee. Was er maar een Dr House ja!
LuciFee2023 schreef:
01-11-2023 08:55
Ik ben een hamster aan een kant. o_o

Mijn kies leek gered maar maar de boel is ontstoken. Ik bleef pijn houden die door palexia, pregabaline en tramadol heen piepte.

Alles ontsteekt nu al maanden, longen, holtes, rugzenuwen, daarna rugwonden, nagelriemen, puistjes, en nu iets in mijn mond/wang. Ze kunnen me beter opgeven denk ik. :biggrin:
sterkte Luci, jij krijgt het nu wel van alle kanten :hug:
Dank voor luisteren/lezen. :heart:
Jaja.
LuciFee2023 schreef:

Doen hoor. Dat je nu met een ontstoken wang zit had gewoon voorkomen moeten worden. Dat is ook weer een aanslag op je lijf hè. Jouw lijf is al druk genoeg met het repareren van die wond.
En dat die wond zo moeilijk geneest lijkt me toch ook een indicatie dat er iets niet goed is met de immuunrespons.

Sorry als ik me er teveel mee bemoei of adviezen geef waar je niks aan hebt hoor, maar ik heb zo met je te doen. Ik gun het je zo dat het eindelijk eens beter mag gaan. :hug:
Denneboom schreef:
01-11-2023 10:40
Heel veel sterkte Lucifee. Was er maar een Dr House ja!

Ze bestaan hoor, ik heb er zo een. Die klimt zo in de telefoon en zegt andere artsen wat ze moeten doen (of vooral niet moeten doen). Goud waard die man. Het is wel een professor met veertig jaar ervaring, dat scheelt enorm.
RikM schreef:
01-11-2023 11:00
Ze bestaan hoor, ik heb er zo een. Die klimt zo in de telefoon en zegt andere artsen wat ze moeten doen (of vooral niet moeten doen). Goud waard die man. Het is wel een professor met veertig jaar ervaring, dat scheelt enorm.
Wat fijn Rik. Zulke mensen moeten echt gekoesterd worden.
Denneboom schreef:
01-11-2023 11:01
Wat fijn Rik. Zulke mensen moeten echt gekoesterd worden.

Als ik jullie verhalen zo lees heb ik daar flink mee gemazzeld.
Dank je wel Rik, erg lief en nee, ik vind nooit erg als mensen advies geven of als ze ergens aan denken. Ben er erg mee geholpen vaak.
Ik heb wel een hele fijne huisarts, dus ga haar maar weer lastigvallen. ;-)
Jaja.
yasmijn schreef:
01-11-2023 10:14
Kreeg gisteren de kobo e-reader binnen. Hangt al uren aan de lader maar geeft geen sjoege. :swear:
Das klote.
Kan het niet aan de lader of het snoertje liggen?
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
LuciFee2023 schreef:
01-11-2023 11:05
Dank je wel Rik, erg lief en nee, ik vind nooit erg als mensen advies geven of als ze ergens aan denken. Ben er erg mee geholpen vaak.
Ik heb wel een hele fijne huisarts, dus ga haar maar weer lastigvallen. ;-)

Zo hou je ze van de straat. :P

Ik ben maar eens aan de pepernoten begonnen. :popcorn:
Ik weet niet of ik 5 december haal met deze zak.
oudebaas schreef:
01-11-2023 11:25
Das klote.
Kan het niet aan de lader of het snoertje liggen?
Zat een nieuwe lader en snoertje bij. Dus dat is het niet.
Geen bijzonderheden
Getver Luci, alweer pech!!!
Ik heb een te laag antistoffengehalte en heb me daarom wel eens verdiept in de waardes. Gelukkig heb ik blijkbaar voldoende compensatievermogen, want ik heb zelden infecties. Wel een afweer die zich tegen mij richt, ik heb een aantal auto-immuunziekten, waarvoor af en toe dat toch al te lage antistoffenniveau nog verder omlaag gebracht wordt door de "fabriekjes" om zeep te helpen.
Is er bij jou al eens gekeken naar je IgG gehalte, en dan zeker ook naar de subklassen (1-4)? Zo niet, dan is het wellicht een idee om dat te bespreken met je huisarts. Misschien wel door middel van een verwijzing naar een internist (vrij algemeen) of naar een immunoloog (specifiek). De cijfertjes op zich betekenen niet veel, maar bij regelmatige infecties kan het nodig zijn om antistoffen per infuus toe te dienen. Het kan je dus best helpen om deze waarden te laten bepalen. Naast IgG zijn er nog een aantal, die misschien gelijk meegenomen kunnen worden.
Ik kwam deze folder tegen die best veel en goede info bevat: https://stichtingvoorafweerstoornissen. ... lassen.pdf, voor als je je wilt inlezen. Sowieso een informatieve website!
RikM schreef:
01-11-2023 11:30
Zo hou je ze van de straat. :P

Ik ben maar eens aan de pepernoten begonnen. :popcorn:
Ik weet niet of ik 5 december haal met deze zak.

Denk het niet.... de zak is al open en 5 december is nog lang. De pepernoten zijn taai tegen die tijd. ;-D

Gewoon opeten en nieuwe zak(ken) kopen!
yasmijn schreef:
01-11-2023 11:32
Sowieso kreeg ik mijn nieuwe Kobo met een bijna volle accu. Ik had de lader pas na een paar weken nodig.
Snel terug, dan kun je een nieuwe krijgen onder de voorwaarden DOA (dead on arrival), in plaats van garantie, met reparatie en zo.
MrsMorrison schreef:
01-11-2023 11:42
Denk het niet.... de zak is al open en 5 december is nog lang. De pepernoten zijn taai tegen die tijd. ;-D

Gewoon opeten en nieuwe zak(ken) kopen!

Dat kan nooit goed zijn voor mijn weegschaal.
yasmijn schreef:
Heeft de vrijer er soms aangezeten? :mrgreen:

Geintje. Maar die kunnen uiteraard net zo goed defect zijn als de e-reader zelf. Wel irritant zeg.
What would Patsy do?
RikM schreef:
01-11-2023 11:44
Dat kan nooit goed zijn voor mijn weegschaal.
Die weegschaal heeft er weinig moeite mee hoor.. jijzelf misschien iets meer. Maar ja je hebt maar een paar maanden per jaar pepernoten. Prioriteiten stellen!
Sterkte Luci!
yasmijn schreef:
Toch even uitsluiten door een andere lader en snoertje te proberen?
Ik hoop dat je snel weer kunt lezen.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven