zoon van 6 plast weer in zijn broek

11-07-2009 21:16 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 6 plast sinds een poosje weer regelmatig in zijn broek.

Ik heb zelf het idee dat hij te lang wacht, maar hij zegt zelf dat hij het niet altijd zou voelen...maar hij staat vaak wel te wiebelen, dus heb daar mijn twijfels over.

Zijn zusje(2,5) is nu sinds een week of 2 zindelijk. Krijgt stickers als ze plast of poept. Nou vroeg hij gisteravond of ik voor hem ook weer een sticker vel wou maken. Dus dat had ik beloofd, maar hij werd vanmorgen al weer wakker met een natte broek (dat gebeurt trouwens haast nooit), maar vanmiddag op het strand tijdens het spelen was hij ook weer nat....

Wie herkent dit en heeft er tips?
Even vaker zelf vragen?
Een vriendin van me had dat ook met haar zoon, maar dat kwam omdat hij jaloers was op zijn broertje bleek later.

Misschien is hij ( onbewust?) jaloers op de aandacht die je dochter krijgt met het zindelijk worden?

Geen idee hoor, ik gok maar wat, maar omdat hij ook over de stickers begon...
even in de gaten houden of het overgaat als je inderdaad voor hem ook stickers plakt. Vaker vragen of hij moet plassen en als het aanhoudt, toch voor de zekerheid even een checkup bij de huisarts
Is er iets veranderd? Iets voorgevallen of iets qua spanningen?
Even plasje inleveren bij de huisarts!

Dan weet je zeker dat het geen blaasontsteking is.
denk toch dat het over de stickers gaat van je dochtertje, tuurlijk prijs je haar dat zij op het potje gaat, maar ik denk dat het bij hem ombewust gaat. jullie zijn blij dat je dochter op het potje gaat en misschien zijn jullie er al een maand heel intensief met bezig.

misschien een idee dat jij of je man de komende weken grote kinderen dingen met hem gaan doen en hem veel prijzen hoe goed hij het doet.

en zeker niet tegen hem zeggen kijk je zusje doet het wel op tijd.
Bedankt voor de reacties, vandaag was hij helemaal trots dat hij droog was, dus we hebben hem even flink geprezen en natuurlijk een sticker gegeven.

Ik kijk het op deze manier even een paar dagen aan en ga anders een plasje bij de ha brengen.

En hij heeft vakantie, dus we gaan zeker wel wat leuke dingen met hem doen.
Het lijkt me inderdaad een gevalletje van 'ik wil ook die stickers'. Probeer hem wel duidelijk te maken dat hij al een grote jongen is, anders blijf je denk ik ook bij andere dingen dit soort 'strijd-momentjes met zijn zusje' houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven