ameda borstkolf

12-07-2009 17:04 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heb al veel goeie dingen gehoord over de dubbele ameda borstkolf. Zit erg te twijfelen omdat ik een dubbele borstkolf van de thuiszorg had geleend van Medela en daar dus net de slangen enzo van heb gekocht. Als ik dus alles weer nieuw moet kopen, wordt het wel erg duur.

Weet iemand misschien of de slangen van de medela kolf ook op de ameda kolf passen?

En maakt de kolf veel herrie? ik heb nu namelijk een enkele kolf van medela geleend, maar vind hem erg veel herrie maken.
De Ameda is niet geruisloos, maar wel erg prettig in het gebruik. Ik heb me nooit aan het geluidsniveau geirriteerd.

De slangen zijn denk ik niet uitwisselbaar, en als je een Ameda koopt zit daar natuurlijk alles al bij. Je kan geen Ameda kopen zonder slangen

Ik heb er voor gekozen de Ameda te kopen toen ik weer aan het werk ging, terwijl dat ik al een enkelzijdige Medela Swing had. Ondanks dat ik nog maar 2 maanden heb gekolfd geen spijt gehad van dit besluit.
Ik had bedacht om misschien eens te kijken op marktplaats voor een kolf, mijn baby s namelijk al 5 maanden oud en ik kolf alleen 's avonds, dus daarom dacht ik hem tweedehands te gaan zoeken. Maar dan zou ik wel graag mijn eigen slangen en kolf hebben, vandaar.

maar bedankt!
De slangen van de Medela passen niet op de Ameda. Ik heb een jaar of 6 geleden allebei gebruikt (6 maanden lang gekolfd) en ik vond de Ameda veruit de beste. Stiller, beter te regelen zuigkracht en ritme, en gemakkelijker in het gebruik.

De slangen van de Ameda zijn een gescheiden systeem, en daardoor kan er tijdens het kolven geen melk in de slangen komen, en dus ook niet in de motor van de kolf. Dit maakt dat je een Ameda ook over kan nemen zonder problemen. Bij de Medela is dit niet het zo. (indertijd niet in ieder geval). De schelpen kan je gewoon uitkoken of afwassen in de vaatwasser.

Bij een tweedehands Medela moet je wel je eigen slangen gebruiken omdat daar wel melk in kan komen.
Ameda slangen zijn trouwens ook los verkrijgbaar.
de amedakolf is een prettig kolfen maakt veel minder lawaai dan de oude medelakolf. Ik heb begrepen dat er inmiddels ook een dubbelzijdige medelakolf is die erg prettig is en minder lawaai maakt dan die oude, maar daar is de prijs dan ook naar. over de 300 euro, terwijl de ameda bij Vosmedisch op internet voor zo'n 140 euro te koop is, geloof ik. Daar kun je ook los onderdelen bestellen als dat nodig is. Ik heb hem al 2 borstvoedingsperiodes intensief gebruikt en hij heeft altijd goed zijn werk gedaan...
Hier ook een enthousiaste Ameda gebruiker. Ik vind het echt de fijnste kolf en heb er meerdere geprobeerd.

Zeker als je hem tweedehands koopt zijn ze helemaal niet duur.
The time is now
Ook hier een Ameda Lactaline fan. Mijn lactatiekundige vertelde dat als je bij de slangetjes van Medela iets afknipt ze op de Ameda passen. Vraag me niet naar de details, maar dat heeft ze meer dan eens gezegd, dus het moet kunnen!
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
hartstikke fijn, bedankt voor de reacties, ga eens op zoek!
Supersmollie,

Geen idee hoe dat zou werken, maar het is eventueel wel het proberen waard toch? bedankt
Als je er zelf niet uitkomt bel of mail je gewoon even naar het borstvoedingscentrum in Amsterdam, zij kunnen het je uitleggen.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Dank je wel! Wist niet eens dat er zoiets was!
Ik heb deze kolf van een vriendin geleend en ben er superblij mee. Hij is heel fijn in het gebruik. Geluid stoor ik me niet aan, je kunt de tv bijvoorbeeld nog prima verstaan als je aan het kolven bent. Hij is ook makkelijk te wisselen van dubbelzijdig naar enkelzijdig kolven.

Ik heb er een zogenaamde 'hygieneset' bij gekocht, met slangen, flesjes, borstschelpen etc. Kost 29 euro op pretty mum punt nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven