de dochter van mijn vriend

13-07-2009 23:47 428 berichten
Alle reacties Link kopieren
De dochter(15) van mijn vriend hangt echt de hele tijd aan haar vader als ze bij ons is. Als hij wijdbeens op de bank ligt, gaat zij er met haar volgroeide lichaam tussen liggen. Ik ben NIET jaloers maar vind dit grensoverschreidend. Ik heb geprobeerd dit bespreekbaar te maken, maar hij vindt dat ik van iets 'moois' iets lelijks maak.

Ik begrijp dat ze wat extra aandacht van haar vader wil als ze hem ziet en zijn liefde voor zijn kind wil veilig stellen, maar vind dit echt niet kunnen. Dat ze waar we ook gaan of staan altijd naast hem staat, fietst, ligt of zit heb ik inmiddels al geaccepteerd, ondanks dat mensen in onze omgeving hun verbazing erover uitspreken.

Probleem is dat het totaal niet bespreekbaar is, hoe voorzichtig ik het ook breng. Hij ontploft gewoon wanneer ik ook maar iets over zijn dochter zeg. Ik gun ze hun momenten echt, maar als hij naast mij ligt op de bank en ze gaat tussen zijn benen liggen vind ik dat echt niet kunnen, misgun ik ze dan iets???
quote:Poezewoes schreef op 14 juli 2009 @ 01:23:

[...]

Ik heb er nooit bij stil gestaan vroeger, dat bepaald gedrag met mijn vader niet meer zou kunnen opeens. Het was mijn vader, die was echt niet van dezelfde gender als mijn vriendjes! Helemaal mee eens!
Heb je ook gezegd waaróm je moeite hebt met die " actie " ?

En is dat vanwege het blote ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Rollergirl schreef op 14 juli 2009 @ 01:24:

[...]

Volgens TO blijkbaar niet, anders zou het ook geen issue voor haar zijn.Waar zegt ze dat dan? Zou je dat even willen quoten? Ik kan het niet vinden namelijk.
quote:Rollergirl schreef op 14 juli 2009 @ 01:22:

[...]

Nee, dat heeft niets met ouderschap te maken in deze. Ik ben zelf (nogmaals) toch ook dochter en ook tiener geweest. In die rol kan ik er legitiem alles over zeggen, ik zeg het uit eigen ervaring. En wij beiden zitten niet in de rol van stiefmoeder van een tienerdochter, dus op het ouderschap aspect afgaande hebben we dan beiden geen basis om iets op te beweren of te vinden.Ik ben ouder, dus ik heb wel degelijk een ander perspectief dan jij. Stiefmoeder in dit verhaal heeft geen kinderen, dus zit wel in dezelfde positie als jij.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 juli 2009 @ 01:25:

Heb je ook gezegd waaróm je moeite hebt met die " actie " ?Mijn vraag!
quote:estsertje schreef op 14 juli 2009 @ 01:24:

En dat ik dan te horen krijg dat ik moet oprotten en dat ik een bitch ben.....

Wie zeiden dat?!

Laat ze maar hierheen komen!
quote:shining schreef op 14 juli 2009 @ 01:26:

[...]

Mijn vraag!je mag 'm van me kopen
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 juli 2009 @ 01:28:

[...]

je mag 'm van me kopen Nee húren. Jij verhuurde jezelf toch?
quote:shining schreef op 14 juli 2009 @ 01:25:

[...]

Waar zegt ze dat dan? Zou je dat even willen quoten? Ik kan het niet vinden namelijk.op pagina 13 om 1.11 zegt ze dat ze er geen enkel probleem mee zou hebben als de dochter TEGEN de vader aan zou liggen. En dat is dus niet de situatie, aldus TO.
Estsertje, de meesten hier geven aan dat ze het gedrag van dochter en vader niet te ver vinden gaan. Dus je hoort toch ook hoe anderen hierover denken? Alleen rollergirl vindt het ook te ver gaan.

In het begin van je topic gaf je aan dat anderen in je omgeving commentaar hebben op het gedrag van je stiefdochter. Is dat op basis van jouw verhalen of obv wat ze zelf zien? En wat voor commentaar geven ze dan?
Ik ben zelf 18 en de band tussen mij en mijn vader is heel goed..

Maar ik ga echt nooit naast hem op de bang liggen. Laat staan tegen hem aankruipen of iets dergelijks. En toen ik de openingspost las, vond ik het al meteen vreemd.

En samen in bad???

Sorry, maar toen ik een jaar of 11 was, wilde ik al niet meer dat een van mijn ouders mij in bijv. ondergoed zag, laat staan samen in bad zitten!

En eerlijk gezegd denk ik, dat áls ik mijn vader nu zou voorstellen om samen in bad te gaan, hij me ook voor gek zou verklaren. Niet dat het ook maar iets seksueels hoeft te zijn ofzo, maar op een gegeven moment word het toch gewoon niet meer als netjes beschouwd.

Vroeger ging ik ook samen met mijn broertje in bad, maar nu zou ik dat echt nooit meer doen. Ik bedoel.. yuk.

Ik snap heel erg goed waarom TO dit als een probleem ziet hoor.
quote:Rollergirl schreef op 14 juli 2009 @ 01:28:

[...]

op pagina 13 om 1.11 zegt ze dat ze er geen enkel probleem mee zou hebben als de dochter TEGEN de vader aan zou liggen. En dat is dus niet de situatie, aldus TO.In de OP zegt ze dat de dochter TUSSEN de benen van haar vader ligt, nergens schrijft TO dat de ddochter OP haar vader ligt. Het is makkelijker voor de discussie om bij de feiten te blijven.
quote:shining schreef op 14 juli 2009 @ 01:28:

[...]

Nee húren. Jij verhuurde jezelf toch? Je mag 'm twee weken lenen , dan ben ik weer terug .
quote:Poezewoes schreef op 14 juli 2009 @ 01:26:

[...]

Ik ben ouder, dus ik heb wel degelijk een ander perspectief dan jij. Stiefmoeder in dit verhaal heeft geen kinderen, dus zit wel in dezelfde positie als jij. Je bent geen stiefmoeder van een tienerdochter, ik ben dat ook niet. Dus wat dat betreft heb jij niet meer in te brengen dan ik wat perspectief aangaand. Of je bent wel stiefmoeder van een tiener, dan heb ik dat niet opgepikt hier.
quote:shining schreef op 14 juli 2009 @ 01:30:

[...]

In de OP zegt ze dat de dochter TUSSEN de benen van haar vader ligt, nergens schrijft TO dat de ddochter OP haar vader ligt. Het is makkelijker voor de discussie om bij de feiten te blijven.TO heeft wel gepost dat ze face-to-face op/tussen/weetikhet de benen van haar vader zit.
quote:estsertje schreef op 14 juli 2009 @ 01:24:

oke, komt ie dan.

Allereerst mijn excuses voor diegene waarvoor ik niet lijk te antwoorden; ik heb nog nooit ge-forumt!

Goeie vraag, waar zit ik nou eigenlijk mee?

Dat ik heb geprobeerd om heel vriendelijk aan te geven dat ik moeite heb met deze actie. En dat ik dan te horen krijg dat ik moet oprotten en dat ik een bitch ben.....

Het is niet bespreekbaar! Ik zeg niet dat ik het weet, maar dat ik me juist afvraag hoe anderen daar over denken.

Ik gun ze absoluut hun contact en juist ook samen, maar ik vond dit wat ver gaan. Ik ben op zoek naar daar waar de grens ligt. Ze had haar vader gezegd dat ze naar een bepaald museum wilde en ik zei dat ie daar met haar samen naartoe moest gaan, hij vond dat niks en ik opperde dat ze ws juist graag iets met haar vader alleen zou willen doen.

Ik misgun ze helemaal niets. Ik ben zelf kind van gescheiden ouders dus probeer juist haar positie in acht te nemen.To, sorry dat jou punt hier wordt overdonderd met andere, wel gerelateerde discussie. Ik kan me best voorstellen dat het voor jou moeilijk is om je positie te bepalen hierin, en om je mening te vormen. Maar het feit dat jouw vriend juist wil dat jullie lekker dingen met zijn drieen doen en dus ook op de bank hangen en kroelen (zoals hij ook deed toen ze nog joger was) maakt denk ik dat je je niet te veel zorgen moet maken.

Het meisje is, net als jij, kind van gescheiden ouders. Kun je je iets voorstellen bij haar behoefte aan de aandacht van haar vader, haar onzekerheid? Ze uit dat wellicht op een manier waar jij ongemakkelijk van wordt, maar is dat nu echt een groot probleem? Ik denk dat je ook problemen schept, als je dingen in het spotlicht zet die het niet verdient.
quote:shining schreef op 14 juli 2009 @ 01:30:

[...]

In de OP zegt ze dat de dochter TUSSEN de benen van haar vader ligt, nergens schrijft TO dat de ddochter OP haar vader ligt. Het is makkelijker voor de discussie om bij de feiten te blijven.Dat omschrijft ze dus wel, en maakt nog eens duidelijk op pagina 13 dat als het om TEGEN aan liggen zou gaan, het dan geen issue zou zijn. TO zegt daarmee dat de dochter dus niet onschuldig TEGEN de vader aan ligt. Overigens zou ik het heel knap vinden als je met je gehele lichaam tussen iemands benen ligt en dan kunt vermijden gedeeltelijk op iemand te liggen. Feit is dat het niet om gezellig tegen elkaar op de bank leunen gaat, zo omschrijft TO het en laten we afgaan op haar omschrijving ervan.
quote:Rozigst schreef op 14 juli 2009 @ 01:33:

[...]

TO heeft wel gepost dat ze face-to-face op/tussen/weetikhet de benen van haar vader zit.

Tja en het ene kind heeft daar met 15 nog behoefte aan en het andere kind met 10 jaar al niet meer.

Gelukkig maar dat we niet allemaal hetzelfde zijn.

Trusten!
quote:Rollergirl schreef op 14 juli 2009 @ 01:30:

[...]

Je bent geen stiefmoeder van een tienerdochter, ik ben dat ook niet. Dus wat dat betreft heb jij niet meer in te brengen dan ik wat perspectief aangaand. Of je bent wel stiefmoeder van een tiener, dan heb ik dat niet opgepikt hier.Nee, maar ik ben wél moeder, ouder, en snap wat dat betreft de gevoelens tussen ouders en kinderen beter dan jij.

Maar dat is een bekend discussiepunt hoor, dat mensen die wel kinderen hebben zoiets beter begrijpen dan mensen die géén kinderen hebben.
quote:Rollergirl schreef op 14 juli 2009 @ 01:30:

[...]

Je bent geen stiefmoeder van een tienerdochter, ik ben dat ook niet. Dus wat dat betreft heb jij niet meer in te brengen dan ik wat perspectief aangaand. Of je bent wel stiefmoeder van een tiener, dan heb ik dat niet opgepikt hier.Daarnaast heb ik wel in de stiefmoederpositie gezeten, alleen nu niet meer.
quote:shining schreef op 14 juli 2009 @ 01:35:

[...]

Tja en het ene kind heeft daar met 15 nog behoefte aan en het andere kind met 10 jaar al niet meer.

Gelukkig maar dat we niet allemaal hetzelfde zijn.

Trusten!

Noujaa.. Ik bedoel er niets mee...

Jij zegt alleen dat TO gezegt heeft dat ze TUSSEN de benen van haar vader ligt, maar TO heeft óók gepost dat dochter face to face op haar vader zit.

Nja.. Trusten dan maar denk ik?
Ik beweer ook niet dat ze íneens'samen in bad gingen door mij. Ik denk alleen te zien dat ze bang is haar vader te verliezen of dat ie zomaar een andere vrouw belangrijk vindt. Zou het dan niet mogelijk zijn dat ze (onbewust) vanalles in de strijd gooit?

Wil rollercoaster bedanken voor haar begrip.

En nog een antwoord; mijn vriend zegt die dingen tegen mij wanneer ik een heeel voorzichtige poging doe, om dit te bespreken. Ik wil juist graag dat het voor iedereen werkt. volgens mij moeten juist hij en ik dan op 1 lijn zitten.

Ik heb zelf een zoon van 13 en die ligt niet bovenop mij tussen mijn benen, persoonlijk vind ik dat ongepast. Maar we zijn dol op knuffelen en hij ligt ook graag bij MAAR NAAST mij op de bank! Wij doen ook soms iets met zn 2tjes, leuk, juich ik helemaal toe.

Het allergrootste probleem is dat het niet bespreekbaar is! Het kost ons de relatie.

En verder zeggen onze vrienden dat ze enorm aan hem hangt dat ie geen stap kan zetten zonder dat ze naast hem staat, waar we ook zijn. Iedereen probeert om haar voor te stellen aan leeftijdsgenoten en nodigt haar uit om iets te doen, maar ze 'hangt' alleen aan haar vader. Ik ben niet jaloers, maar zoek naar een oplossing naar een situatie die voor iedereen werkt.
quote:Poezewoes schreef op 14 juli 2009 @ 01:37:

[...]

Nee, maar ik ben wél moeder, ouder, en snap wat dat betreft de gevoelens tussen ouders en kinderen beter dan jij.

Maar dat is een bekend discussiepunt hoor, dat mensen die wel kinderen hebben zoiets beter begrijpen dan mensen die géén kinderen hebben. Niet mee eens, totaal niet mee eens. Je bent geen stiefmoeder, dus hebt niet eenzelfde perspectief in mind als TO. Dat je moeder bent voegt in dit geval echt niets toe. Als het op concreet opvoedkundige zaken van eigen kind gaat, dan heb je meer kennis en ervaring te bieden als je zelf moeder bent. In dit geval is het totaal niet relevant of je zelf moeder bent of niet, het voegt niets toe aan je begrip voor een stiefmoeder, een tienermeisje en haar omgang met de vader.
.
ik denk dat dat soort dingen echt alleen maar afhankelijk zijn van je referentiekader. Ik ben opgegroeid zonder vader en ik keek mijn ogen uit toen mijn schoonzusje van toen 15 bij haar pa (mijn schoonvader) op schoot kroop. Ik kon toen gewoon even niet schakelen dat het zo ook kon.

Nu inmiddels jaren later is de band met mijn schoonouders zo hecht dat ik ook gerust schoonpa even een knuffel geef. (schoonma ook, maar dat vond ik veel normaler) En nee er is niks bij, schoonpa heeft voor mij een plekje gekregen wat heel dicht bij het gevoel van een "echte"vader komt. Geborgenheid en gewoon even laten weten dat je elkaar waardeert. Meer is het niet.

Ik zou er geen punt van maken. Je stiefdochter is oud genoeg om te weten wat wel en niet kan, maar ze is ook zijn dochter die altijd zijn kleine meisje zal blijven.

Ik zou er op basis van wat je hier schrijft niets achter zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven