Even van me af schrijven
vrijdag 17 juli 2009 om 10:41
Misschien een beetje overdreven om een heel topic voor te openen, maar moet het even van me af schrijven. Ben momenteel bijna 14 weken zwanger en de verloskundige kon vanmorgen het hartje niet vinden. Weet dat het niets hóeft te betekenen, maar ben toch geschrokken. Ze heeft ruim 20 minuten gezocht, maar geen geluid.
Ze raadde me aan om gelijk een echo te laten maken. Eigenlijk schrok ik niet zozeer van het feit dat ze geen hartje vond (het is nog redelijk vroeg), maar meer van haar reactie.. 'hmm... dat is vreemd... hmmm baarmoeder ligt al zo mooi hoog, je zou 'm moeten kunnen horen... hmm'.. Moet vanmiddag om 16.00 uur, en ben best nerveus.... Wish me luck..
Ze raadde me aan om gelijk een echo te laten maken. Eigenlijk schrok ik niet zozeer van het feit dat ze geen hartje vond (het is nog redelijk vroeg), maar meer van haar reactie.. 'hmm... dat is vreemd... hmmm baarmoeder ligt al zo mooi hoog, je zou 'm moeten kunnen horen... hmm'.. Moet vanmiddag om 16.00 uur, en ben best nerveus.... Wish me luck..
Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren.
vrijdag 17 juli 2009 om 10:45
vrijdag 17 juli 2009 om 10:52
Zus belde terug, maar zit in Brussel voor werk, balen! Collega heeft aangeboden om mee te gaan, maar stel dat het mis is, zie ik me niet op zijn schouder uithuilen.. Ouders op vakantie en 2 goede vriendinnen ook. Ziet er toch naar uit dat ik alleen moet.
Oh, ziekenhuis belt net dat er een plekje is om 2 uur!
Oh, ziekenhuis belt net dat er een plekje is om 2 uur!
vrijdag 17 juli 2009 om 10:52
vrijdag 17 juli 2009 om 11:02
quote:Maris1978 schreef op 17 juli 2009 @ 10:55:
Ik wil wel mee hoor met je!Haha, lief van je . Ga er eigenlijk vanuit dat het goed is, was zó blij dat ik die magische 12 weken grens over was (al eerder miskraam gehad en zoontje is er 1 van een tweeling waarvan 1 het niet heeft gehaald...), het zou toch niet na 14 weken..
Ik wil wel mee hoor met je!Haha, lief van je . Ga er eigenlijk vanuit dat het goed is, was zó blij dat ik die magische 12 weken grens over was (al eerder miskraam gehad en zoontje is er 1 van een tweeling waarvan 1 het niet heeft gehaald...), het zou toch niet na 14 weken..
vrijdag 17 juli 2009 om 11:03
Helemaal niet overdreven om hier een topic over te openen! Is toch ontzettend belangrijk!
Hoop ook zo voor je dat je straks een mooi knipperend hartje kan zien kloppen. Heb je bij eerdere controles vaker gehad dat ze het moeilijk kon horen? Misschien bepaalde stand van de baarmoeder ofzo? Weet niet of dat kan?
Misschien iemand anders van familie die mee kan? Nichtje ofzo misschien?
Heeeeeeel veel succes!!!
Hoop ook zo voor je dat je straks een mooi knipperend hartje kan zien kloppen. Heb je bij eerdere controles vaker gehad dat ze het moeilijk kon horen? Misschien bepaalde stand van de baarmoeder ofzo? Weet niet of dat kan?
Misschien iemand anders van familie die mee kan? Nichtje ofzo misschien?
Heeeeeeel veel succes!!!
vrijdag 17 juli 2009 om 11:06
vrijdag 17 juli 2009 om 11:12
Sterkte meid. Hier een positief verhaal. Bij mijn 2e zwangerschap kon de vk de eerste keer ook geen hartje vinden, maar er was niks aan de hand. Ik heb niet eens een echo laten maken, want volgens de vk kwam het heel vaak voor dat het hartje niet gevonden werd, ik had een week daarvoor een 12 weken echo gehad met een mooi kloppend hartje dus ik maakte me niet echt ongerust en ik heb een gezonde dochter gekregen.
Hopelijk is bij jou ook alles goed en krijg je vanmiddag een kloppend hartje te zien!
Hopelijk is bij jou ook alles goed en krijg je vanmiddag een kloppend hartje te zien!
vrijdag 17 juli 2009 om 11:12
Heb wel gelezen dat het kan komen door een gekantelde baarmoeder ? en dat het dan vaak met 16 weken wel goed te horen valt. Dat zou een mogelijke optie kunnen zijn. Is het wel al eens eerder beluisterd ? Met 12 /13 weken , of was dit de eerste keer ?
In ieder geval heel veel succes en sterkte vanmiddag.
In ieder geval heel veel succes en sterkte vanmiddag.