Vriendin en ex?

19-07-2009 14:25 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is nu een jaar uit met m'n vriend en sinds een half jaar hebben we echt helemaal geen contact meer. Nu hoeft onlangs een vriendin (niet een hele close vriendin) met hem gezoend en op dat moment vond ik dat niet zo erg, ook omdat zij het me meteen verteld heeft en aangaf niks met hem verder te doen als ik dat niet zou trekken. Gister heb ik hem voor het eerst sinds een half jaar weer gezien op een feestje waar zij ook was. Vervolgens zaten zij de hele avond te praten en merkte ik dat ik het toch niet zo relaxed vond. Ik hou er helemaal niet van om vriendinnen dit soort dingen te verbieden, maar vind het moeilijk hoe ik hier dan mee om moet gaan. Ik wil er eigenlijk gewoon niks over horen, maar weet ondertussen met m'n hele gevoel dat het gister niet alleen bij praten is gebleven nadat ik wegging.

Heeft iemand dit meegemaakt en/of tips hoe hiermee om te gaan?
quote:chaudfontaine85 schreef op 19 juli 2009 @ 14:25:

Het is nu een jaar uit met m'n vriend en sinds een half jaar hebben we echt helemaal geen contact meer. Nu hoeft onlangs een vriendin (niet een hele close vriendin) met hem gezoend en op dat moment vond ik dat niet zo erg, ook omdat zij het me meteen verteld heeft en aangaf niks met hem verder te doen als ik dat niet zou trekken. Gister heb ik hem voor het eerst sinds een half jaar weer gezien op een feestje waar zij ook was. Vervolgens zaten zij de hele avond te praten en merkte ik dat ik het toch niet zo relaxed vond. Ik hou er helemaal niet van om vriendinnen dit soort dingen te verbieden, maar vind het moeilijk hoe ik hier dan mee om moet gaan. Ik wil er eigenlijk gewoon niks over horen, maar weet ondertussen met m'n hele gevoel dat het gister niet alleen bij praten is gebleven nadat ik wegging.

Heeft iemand dit meegemaakt en/of tips hoe hiermee om te gaan?

Moet je ex-vriend en je niet-heel-close-vriendin toestemming vragen met wie ze praat??

Jullie hebben al een jaar niets meer, en een half jaar helemaal geen contact. En je vriendin (hoe snel noem je iemand een vriendin?) is niet echt close.

Besef dat het over is, en dat hij maar ook jij nu je eigen weg verder gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vraag aan die vriendin wat zij voor je ex voelt. Als het haar slechts om de lust gaat, dan kan ze ook een jongen uitkiezen die niet de ex van een van haar vriendinnen is. Zeker als het jou pijn doet. En als ze hem echt leuk vindt, dan kun je altijd aan haar vragen om nog even niet voor jouw neus lichamelijk contact met die jongen te hebben. Het kan heel lang duren voordat je helemaal over iemand heen bent. Je vriendinnen dienen daar rekening mee te houden. Daar heb je een vriendschap voor.
Eens met Himalaya.

Het is je ex, van al ruim een jaar geleden. Je moet verder met je eigen leven. Niet met het leven van hem, of dat van je niet zo close vriendin.

Ik ben het niet eens met Tessa dat je een vriendin verantwoording zou moeten afleggen. Ze is je totaal geen uitleg verplicht. Het is haar leven en zij mag doen wat ze wil met wie ze wil. Of daar nu serieuze intenties en gevoelens bij komen kijken of niet. En dan is het aan jou om te kijken of je nog in contact wil blijven met haar, of dat het beter is om afstand te houden totdat jij wel over je ex heen bent.

En vriendinnen houden rekening met elkaar, maar vriendschap is geen verplichting. Het kan dus zomaar zijn dat een vriendin ervoor kiest om geen vriendin meer te zijn.
Natuurlijk is ze je uitleg verplicht, daar is het toch je vriendin voor?! Ze kan toch niet zomaar een relatie aan gaan met je ex? Als het een echte vriendin is, moet je dit met haar kunnen bespreken en vind ik ook dat je mag vragen wat ze van plan is met die jongen. De vriendschap an sich is natuurlijk geen verplichting, maar als je iemand als een vriendin ziet heb je daar wel ongeschreven regels in.

Daarnaast denk ik ook niet dat iedereen binnen een jaar al over zijn ex heen is. Ik zou er bij mijn ex echt niet aan moeten denken dat hij toenertijd, na een jaar, het mijn een vriendin van mij zou doen. Dan was is echt keihard over mijn nek gegaan. Niet iedereen is er na een jaar al overheen.
Een niet heel close vriendin en al een jaar ex-vriend.

Get a life.
quote:Tessal87 schreef op 19 juli 2009 @ 14:48:

Natuurlijk is ze je uitleg verplicht, daar is het toch je vriendin voor?! Ze kan toch niet zomaar een relatie aan gaan met je ex? Als het een echte vriendin is, moet je dit met haar kunnen bespreken en vind ik ook dat je mag vragen wat ze van plan is met die jongen. De vriendschap an sich is natuurlijk geen verplichting, maar als je iemand als een vriendin ziet heb je daar wel ongeschreven regels in.

Daarnaast denk ik ook niet dat iedereen binnen een jaar al over zijn ex heen is. Ik zou er bij mijn ex echt niet aan moeten denken dat hij toenertijd, na een jaar, het mijn een vriendin van mij zou doen. Dan was is echt keihard over mijn nek gegaan. Niet iedereen is er na een jaar al overheen.

Vriendinnen zijn er niet om zich tegenover je te moeten verantwoorden, en waarom kan ze niet zomaar een relatie aangaan met een ex? Het is een ex, een single ex. Dat betekent; niet meer haar vriend. Dus geen reden om daar van af te blijven.

Ik weet dat van die ongeschreven regels ook zo net niet. Omgang met vrienden is toch zeker niet op basis van een contract met wetten en regels? En dan nog ongeschreven regels die je zelf maar moet weten of bedenken? Dan zou ik daar al geen zin in hebben. Met vriendinnen heb je lol, deel je vanalles, gemeenschappelijke interesses en soms zelfs een geheim. Soms kun je huilen en lachen met ze, maar verantwoording moeten afleggen over eigen keuzes en leven? Nee, dat dacht ik toch echt niet.

En natuurlijk kan het zijn dat iemand na een jaar nog niet over iemand heen is, maar het lijkt me wel dat je na een jaar toch echt je eigen leven weer hebt opgepakt. Dat jij er niet aan moeten denken, dat ex en vriendin na een jaar doen wat ze willen doen, dat is dan toch jouw probleem. Niet dat van ex of vriendin lijkt me.

Als mijn vriend en ik uit elkaar zouden gaan en hij krijgt wat (dan ook) met een vriendin van me lijkt mij dat ook niet tof. Maar het lijkt me ook niet iets waar ik ook maar iets mee te maken heb. Laat staan dat ik 'recht' heb op inbreng of het opleggen van mijn wil/wensen.
quote:Tessal87 schreef op 19 juli 2009 @ 14:35:

Vraag aan die vriendin wat zij voor je ex voelt. Als het haar slechts om de lust gaat, dan kan ze ook een jongen uitkiezen die niet de ex van een van haar vriendinnen is. Zeker als het jou pijn doet. En als ze hem echt leuk vindt, dan kun je altijd aan haar vragen om nog even niet voor jouw neus lichamelijk contact met die jongen te hebben. Het kan heel lang duren voordat je helemaal over iemand heen bent. Je vriendinnen dienen daar rekening mee te houden. Daar heb je een vriendschap voor.Ligt er aan hoe lang de relatie geduurt heeft vind ik.
Ik zou me niets laten verbieden door 'n niet zo close vriendin als ik verliefd zou worden op haar ex. Bemoei je er niet mee en ga gewoon ergens anders naartoe als je toevallig ergens komt waar zij zijn.
Och als je vriendinnen rekening moeten houden met jou.

Draai het eens om dan, dan moet jij ook rekening houden met je vriendinnen, die verliefd kunnen worden op een ex van jou

Je kunt niet zeggen dat ze hem van je afgepikt heeft, want t is al een jaar over, scheelt ook weer lijkt me.

Was anders geweest als jullie nog n relatie gehad zouden hebben, je pikt niet de vriend van je vriendin, maar haar ex, na n jaar , lijkt me niet echt n misdaad
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Madhe schreef op 19 juli 2009 @ 14:57:

[...]

Vriendinnen zijn er niet om zich tegenover je te moeten verantwoorden, en waarom kan ze niet zomaar een relatie aangaan met een ex? Het is een ex, een single ex. Dat betekent; niet meer haar vriend. Dus geen reden om daar van af te blijven.

Ik weet dat van die ongeschreven regels ook zo net niet. Omgang met vrienden is toch zeker niet op basis van een contract met wetten en regels? En dan nog ongeschreven regels die je zelf maar moet weten of bedenken? Dan zou ik daar al geen zin in hebben. Met vriendinnen heb je lol, deel je vanalles, gemeenschappelijke interesses en soms zelfs een geheim. Soms kun je huilen en lachen met ze, maar verantwoording moeten afleggen over eigen keuzes en leven? Nee, dat dacht ik toch echt niet.

En natuurlijk kan het zijn dat iemand na een jaar nog niet over iemand heen is, maar het lijkt me wel dat je na een jaar toch echt je eigen leven weer hebt opgepakt. Dat jij er niet aan moeten denken, dat ex en vriendin na een jaar doen wat ze willen doen, dat is dan toch jouw probleem. Niet dat van ex of vriendin lijkt me.

Als mijn vriend en ik uit elkaar zouden gaan en hij krijgt wat (dan ook) met een vriendin van me lijkt mij dat ook niet tof. Maar het lijkt me ook niet iets waar ik ook maar iets mee te maken heb. Laat staan dat ik 'recht' heb op inbreng of het opleggen van mijn wil/wensen.Ik vind dus wel dat je best verantwoording af kunt leggen als het iets is waar je vriendin iets mee te maken heeft, en dat is in dit geval een jongen waar zij nog niet overheen is. Omdat het jouw probleem is, kan dit vriendin daar toch best rekening mee houden? Ik denk dat je er wel iets mee te maken hebt omdat je hen beide kent en omdat die jongen je nog steeds raakt. Hoe goed je je eigen leven ook al opgepakt hebt.
Dan zijn wij het grondig oneens met elkaar. En dat mag natuurlijk.

Een vriendin mag ergens rekening mee houden, en als die vriendin dat niet doet, mag je besluiten dat de vriendschap niet meer is wat het was, of dat het hierop vastloopt/stuk loopt of moeilijk loopt. Maar nogmaals. Ik vind het geen verplichting. Het is maar net hoe je hierin staat en je moet altijd het dichtst bij jezelf blijven.
Andersom vind ik trouwens dat een vriendin niet van mij mag vragen bepaalde gevoelens of wensen stil te leggen omdat ZIJ dat wil. Dat vind ik dan weer geen vriendin.
Als ik zie hoeveel 'vrienden' sommige mensen op hyves hebben, vraag ik me af hoeveel rekening je met al die 'vrienden' kan/moet/wil houden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:chaudfontaine85 schreef op 19 juli 2009 @ 14:25:

Heeft iemand dit meegemaakt en/of tips hoe hiermee om te gaan?Je kunt andere, volwassen mensen dit soort zaken niet verbieden. Het is een jaar uit tussen jullie. Ook al was zij een totaal onbekende dan nog had je het waarschijnlijk niet prettig gevonden dat zij in jouw omgeving zich als geliefden hadden gedragen. Jammer, maar helaas. Ook hun leven gaat verder.
Ik weet niet wat jij een niet-zo-close vriendin noemt.

Is dat iemand waar je af en toe een praatje mee maakt, is dat iemand die bij je thuis komt, is dat iemand waarmee je uit gaat?

Als het namelijk om echte vriendschap gaat vind ik het persoonlijk hartstikke "not done" om aan exen van vriendinnen te komen.
heeel herkenbaar. Zit zelf in soortgelijke situatie. Alleen is het tussen mijn ex en mij nu zo'n 5 maand uit. had hier een poosje terug een topic over wat als je ex een andere vriendin krijgt.

Ik vind het ook erg moeilijk hem met een ander te zien. en sinds hij haar kent, besta ik niet meer. Heb me daar lange tijd druk om gemaakt. maar ja wat wil ik dan? het is uit, heb het zelf ook uitgemaakt. Ik probeer er zo min mogelijk van mee te krijgen wat hij nu allemaal doet en mee bezig is. Pak mijn eigen leven weer op, want dat is belangrijker dan dat je je druk gaat maken om wat je ex doet. wat schiet je daar mee op behalve dat je jezelf er overstuur of onrustig van maakt. Hij gaat verder en dat moet jij ook doen. laat het zo als het is, je kunt het toch niet tegenhouden.
Tot hoever moet het 'rekening houden met" gaan? en moet jij als 'goede vriendin"dan niet je vriendin gewoon gunnen dat ze lekker verliefd is, ookal is het op jouw ex?
Een herkenbare situatie, mijn ex en vriendin zijn een tijdje geleden samen gaan wonen. En ik ben enorm blij voor ze. Het was ongeveer een half jaartje uit tussen mijn ex en mij toen hij bekende stiekem gevoelens te hebben voor een vriendin van me. Zij vond hem ook wel een leukerd en in het begin hebben ze alleen wat gerommeld met elkaar. Hoewel ik het allemaal wel prima vond moest ik in het begin wel een beetje aan het idee wennen. Zeker toen ze 'serieus' werden met elkaar. Ik heb het echter nooit erg gevonden. Hij is een lieverd, maar het werkte gewoon niet meer tussen ons, en nu zijn we gewoon vrienden. Zij is net zo'n lieverd en ze zijn helemaal leuk samen!!! Ik gun ze allebei het allerbeste, en aangezien het erg goed gaat met die twee hebben ze dat ook gevonden in elkaar.

Net als alle anderen begrijp ik het begrip "niet-zo-close-vriendin"niet helemaal. Maar als het inderdaad een vriendschap is tussen jullie zou ik het haar gewoon lekker gunnen

Het zou anders zijn als de ex in kwestie een klootzak was... dan zou ik mijn vriendin wel even gewaarschuwd hebben. Maar uieindelijk ook dan: Haar leven, haar keuzes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven