Hoe haar laten weten dat haar vriend vreemdgaat?

19-07-2009 21:23 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond dames,

ik heb een vraag aan jullie, hopelijk hebben jullie goede ideeen

Ik wil iemand laten weten dat haar vriend al jaren vreemdgaat. Ik kan het niet meer voor me houden.

Punt is alleen dat de gene die vreemdgaat goedbevriende familie van mijn vriend is en ik hem dus goed ken. Hij weet ook dat ik weet dat hij vreemdgaat (per toeval gebeurd, ik ben de enige die het weet zegt hij). Zjn vriendin is inmiddels ook een goede vriendin van mij, vandaar dat het nu begint te knagen aan me.

Probleem is, dat als ik het haar vertel, hij zeker weet dat ik degene ben die zijn relatie heeft verpest (omdat niemand anders het weet). Hoe zou ik het haar kunnen laten weten, en mijn vriend niet in ruzie met zijn bevriende neef laten komen hierdoor?

Mijn vriend weet hier trouwens niet van, zou ik het hem eerst moeten vertellen?

Is er uberhaupt een manier waarbij hij er niet achterkomt dat ik degene ben geweest die het heeft uitgebracht?

Hoop op jullie briljante ingevingen
quote:Light80 schreef op 23 april 2009 @ 10:06:

Bedankt voor jullie reacties, als ik even kijk naar hoe ik zelf behandeld zou willen worden in zo'n geval, is een persoonlijk gesprek het beste.

Het ligt alleen wel een beetje gecompliceerd. Normaal als je het uitmaakt met je vriend, dan kan je goede argumenten geven waarom je ermee wilt stoppen (op zijn persoon betrekking hebbende). Nu is het zo, dat ik met SV wil stoppen, maar dit heeft niks met hem te maken. Daarom weet ik niet of ik het goed kan overbrengen naar hem. Ik ben echt gek op hem, de reden dat ik ermee wil stoppen ligt dus compleet buiten hem om. De reden is namelijk dat ik vanaf nu een eerlijk bestaan wil opbouwen met mijn vriend, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Ik denk dat dit nieuws voor SV moelijk te accepteren zal zijn, omdat hij zal denken dat ik het eigenlijk niet wil (omdat hij wel weet hoe gek ik op hem ben). Ik denk dat hij mij niet kan/ wil loslaten. Lastig hoor, maar ja, ik heb mezelf in deze positie gebracht, dus zal er ook zelf weer uit moeten zien te komen.

liefsEej, das toevallig. Je ging zelf ook vreemd.
En je hebt het je vriend niet verteld. Waarom zou jij het nu dan wel aan zijn vriendin gaan vertellen. Omdat je vanaf mei ineens eerlijk bent geworden?
Ik ben erg benieuwd naar je reactie.
En degene wiens vriendin je wilt inlichten is niet je ex-SV?
Je wil dus wel klikken, maar zeker niet verklikt worden? Begrijp ik dit goed?
quote:hanZie schreef op 19 juli 2009 @ 23:17:

Ik ben erg benieuwd naar je reactie.ik ook.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Oh, dit verandert de zaak wel een beetje..
Ik zit net een verhaal te typen over mensen die zich in allerlei bochten wringen als iets uit dreigt te komen. Had er o.a vreemgangers in staan.....die de schuld altijd buiten zichzelf neerleggen.

Zo te lezen ben jij er ook zo één?
Hoi dames,

Ik volg al een tijdje jullie verhalen in dit topic, en herken heel veel in de dingen die jullie schrijven. Ik zou graag meeschrijven en mijn ervaringen met jullie willen delen.

Ik zal vandaag, om te beginnen, mijn situatie uitleggen. Ik ben 28 jaar, ongeveer 8 jaar samen met m�n nr.1 , we wonen samen, zijn niet getrouwd en hebben ook geen kinderen. Ik ben redelijk gelukkig in deze relatie; vriend is lief, slim, grappig, sportief. We hebben deels dezelfde interesses en kunnen meestal goed met elkaar praten. Ook geen grote ruzies o.i.d. dus eigenlijk heb ik niks te klagen wat dit allemaal betreft. Tuurlijk zijn er ook wat dingen die me af en toe irriteren (wie heeft dat niet?) en hebben we wel eens kleine onenigheden, maar dit vind ik allemaal geen probleem. Wat me wel dwarszit is dat we eigenlijk �bereid jullie voor op 1 van de grootste cliches ooit � een broer/ zus relatie hebben. Het is supergezellig, maar wel saai. Aantrekkingskracht ontbreekt van mijn kant al jaren. Ik kan gewoon geen voldoening halen uit ons �intieme deel van de relatie� en dan bedoel ik niet alleen sex. Ook gewoon lekker knuffelen/ zoenen zal nooit van zijn kant komen en ik heb er inmiddels ook niet heel veel behoefte meer aan. Ik heb me vaak afgewezen gevoeld door hem. Gedacht dat ik misschien niet aantrekkelijk genoeg ben (op zich weet ik met m�n verstand wel dat ik er goed uitzie, maar ik voelde dat nooit door hem en dat doet pijn).

Dan nu over naar nr. 2

In de zomer van 2005 zat ik thuis met een ernstige sportblessure en had dus opeens erg veel tijd, want kon geen kant op. Ik heb het chatten toen ontdekt. De chatbox is de plek waar ik nr. 2 heb ontmoet. We hebben het 1e gesprek uren met elkaar gekletst over van alles. En hij was de 1e (en enige) van die chatbox aan wie ik m�n mailadres heb gegeven. We hebben elkaar toegevoegd op msn en hebben de daarop volgende avonden (nr. 1 is elke avond weg ivm zijn sport) uren gekletst op msn. Dit voelde echt zo enorm goed. Ook hebben we telefoonnummers uitgewisseld en veel ge-smst. Na 2 maanden wilden we elkaar toch wel erg graag zien, dus hebben we afgesproken.

Dit moment is echt een cruciaal moment geweest. Ergens had ik namelijk gehoopt dat hij niet zo geweldig leuk/ lief/ lekker zou zijn in real life. Dan zou ik het achter me kunnen laten en gewoon weer doorgaan met m�n leven, ik hoopte op een bevlieging. Dit bleek niet zo te zijn. Hij was (en is!) echt geweldig. Toen ik hem zag was hij precies m�n droomman qua uiterlijk. En hij is ook lief, slim, grappig, alles wat je op het 1e gezicht wenst in een man. We hebben ergens wat gedronken, wat rondgelopen en bij het afscheid hebben we echt zo heerlijk gezoend. Onbeschrijflijk lekker, zoiets had ik nog nooit meegemaakt haha. Daarna weer veel mail/ msn/ sms/ bel contact gehad. Naar elkaar uitgesproken dat we elkaar geweldig vinden en dat we er voorlopig mee door zouden gaan naast onze bestaande relaties. (hij had op dat moment ongeveer net zo lang een goede relatie als ik). Daarna volgde ongeveer 1x per maand een �date�. Vanwege de reistijd en onze relaties is dit alles wat er inzit, het liefst zien we elkaar vaker. Er is uiteraard naast zoenen veel meer gebeurd. We hebben een supergoed, heftig en fantastisch sexleven We houden allebei van af en toe iets nieuws proberen en dat kunnen we in onze eigen relaties niet (genoeg). Het is overigens niet zo dat we elke date sex hebben, maar vaak wel.

Na in het begin onszelf te hebben voorgehouden dat het puur sexueel is, dat als we verliefd worden, we er mee stoppen, etc., is de situatie inmiddels toch wel heel anders. We houden van elkaar, en spreken dit sinds een half jaar ook naar elkaar uit.

Dus het komt erop neer: ik heb nu ook een nr. 1 en een nr. 2 (ik vind dit nog steeds heel gek klinken, net alsof ik het niet volledig besef).

Ruimte voor alle details is er nu even niet, dit bericht is al lang genoeg :-) Er is zoveel gebeurd in de afgelopen 3,5 jaar, er komen vanzelf dingen ter sprake denk ik zo, bij volgende posts.

Ik vind het echt interessant om al jullie (soms verschillende, soms heel erg op elkaar lijkende) verhalen te lezen, en hoop er af en toe wat steun uit te halen, want hoe mooi het ook kan zijn, het is natuurlijk niet altijd rozengeur en wodka lime (uhh, manenschijn)

Weet je: het maakt me niks uit of iemand wel of niet vreemdgaat maar ik vind het vreemd waarom jij bij een andere relatie wel eerlijk wil zijn en in de jouwe niet.
Ja vertel gelijk je eigen vriend dat je "redelijk" gelukkig met hem bent.
quote:return_of_kreng schreef op 19 juli 2009 @ 23:18:

En degene wiens vriendin je wilt inlichten is niet je ex-SV?Het zou me dus niet verbazen als dat dus wél het geval is. Het schoot iig gelijk door mijn hoofd.
Ik ben mijn eigen bananenschil
hahahahah, wat een bak, maar helaas reageert ze niet meer.
Ik begrijp nooit zo goed hoe mensen kunnen zeggen dat ze een "goede" relatie hebben en vervolgens toch hun partner, buiten diens medeweten, gaan lopen belazeren...
OMG de ene vreemdganger wil de andere vreemdganger gaan verraden..

Kan het nog gekker?
Ik heb het vermoeden dat TO een beetje jaloers is...
Tjonge jonge, wat een schijnheiligheid zeg.

Ze doet haar naam niet bepaald eer aan....
Denk dat ikd e klapstoelen maar eens uit de schuur ga halen,

Wie zorgt voor de popcorn?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Light80 schreef op 19 juli 2009 @ 21:23:

Hoe zou ik het haar kunnen laten weten, en mijn vriend niet in ruzie met zijn bevriende neef laten komen hierdoor?

Je kunt er op rekenen dat jij door beiden uitgekotst wordt als jij de boodschapper gaat spelen. Dus als je bevriend wil blijven met die meid, vertel het dan gewoon niet, zulke dingen kosten je meestal je vriendschap.
Zo..... Da's even hypocriet, en bedankt Light80!
.
Meid, meid, meid..

Je bent blijkbaar geen moraalridder in hart en nieren, dus ik vraag me af of jij de aangewezen persoon bent om dit nieuws aan je vriendin te vertellen.

*gaat lekker zitten en pakt de M&M's erbij*
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Hanzie, volgens mij mag je niet uit andere topics quoten.

Light80, waarom moet die vriend wel eerlijk zijn in zijn relatie en jij niet in de jouwe?
quote:Chardonnay schreef op 20 juli 2009 @ 12:16:

Hanzie, volgens mij mag je niet uit andere topics quoten.

Light80, waarom moet die vriend wel eerlijk zijn in zijn relatie en jij niet in de jouwe?

Ik kan niet in de regels terugvinden dat dit niet mag.

Ik hoop wel dat to nog terugkomt. Ben heel benieuwd naar haar beweegredenen.
Je bent wel een beetje dom....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven