Komen er donkere tijden aan?

11-01-2025 19:55 2105 berichten
Hebben jullie ook het idee dat er deze jaren geschiedenis wordt geschreven? Dat de tijd van democratie, voorspoed, gelijkheid, veiligheid en vrijheid bijna voorbij is? Er gebeurt zoveel op dit moment, dat ik het nauwelijks kan bevatten. De enorme groei van radicaal-rechts in Europa, het onheilspellende vooruitzicht van 4 jaar Trump, de tentakels van een gestoorde idioot als Musk en de macht van platforms als Instagram en Facebook? Biljonairs die allemaal naar de pijpen van Trump beginnen te dansen?

De dreigende taal die over en weer wordt gebezigd nadat Trump begon over de annexatie van Groenland, Canada en het Panamakanaal? De afgekondigde handelsoorlog? De genocide in Gaza en Israël die snel nog even wat Syrisch grondgebied verovert, de oorlog in Oekraïne, Putin die in alle chaos zijn kans schoon ziet om verder op te rukken... Ik heb echt het idee dat de wereld in rap tempo naar de klote aan het gaan is.

En dan heb ik het niet eens over de klimaatcrisis (waarvan ik altijd dacht dat dat onze grootste bedreiging zou zijn).

Donkere tijden in aantocht?

Totaal aantal stemmen: 564

Ja, ik zie het somber in (29%)
Het zal uiteindelijk allemaal wel meevallen (8%)
Nee, dit zijn juist positieve ontwikkelingen (3%)
Geen idee welke kant dit opgaat (20%)
In elke tijd is wel wat (18%)
Ik maak me over Nederland weinig zorgen (3%)
Ik ben niet positief, maar zo erg zal het heus niet worden (11%)
Ik maak me over mezelf weinig zorgen (6%)
Iets anders (2%)
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
10-03-2025 16:36
In de eerste weken van Trumps regering was het Tesla-aandeel gestegen met 66%. De miljoenen die hij in de Trump-campagne had gestoken, had hij sinds de verkiezing al dik terugverdiend. Tot 1 maart heeft Musk enorm geprofiteerd.
Nee de grote stijging was nog onder Biden. 20 januari is Trump begonnen en toen stond de koers op ongeveer 430 en nu op 240.
Charlotta schreef:
10-03-2025 16:05
Britt, mag ik vragen wat voor werk je zelf doet? Want van wat een overheid doet of van wat wetenschappers doen heb je toch bijzonder weinig kaas gegeten.
Doet dit ter zake?

Er zijn meer dan voldoende mensen met verstand van zaken die het roerend eens zijn met Trump. Ook Trump, JD Vance, Milei (Argentinie), evenals een hoop senatoren, hebben gestudeerd. En/of hebben voor overheden gewerkt.
Chienandalou schreef:
10-03-2025 16:25
Elon Musk is vooral niet goed in wiskunde en gooit de ene na de andere miscalculatie online waarbij ongefundeerde beschuldigingen worden geuit. Maar goed, langdurige en grootschalige drugsinname tast natuurlijk je beoordelingsvermogen wel iets aan.

Musk misreads Social Security data, millions of dead people not getting benefits, experts say.

https://abcnews.go.com/Politics/musk-mi ... =118960821

Elon Musk Wants to Cut Your Social Security Because He Doesn’t Understand Math
No, Elon, Japan is not a “leading indicator” just because of your billionaire vibes.

https://theintercept.com/2023/04/09/elo ... rity-cuts/

Het lijkt wel een episode van South Park.

Dit was ook zo'n leuke ja. En komt het bij Elon of het DOGE clubje op om gewoon even iemand met verstand van zaken te vragen hoe dit zit? Nee hoor, gewoon meteen uitgaan van het slechtste.
Britt32 schreef:
10-03-2025 16:45
Nee de grote stijging was nog onder Biden. 20 januari is Trump begonnen en toen stond de koers op ongeveer 430 en nu op 240.

De grote stijging startte na de verkiezingsdag. En ja nu is zijn Tesla-aandeel flink gedaald, maar tot 1 maart is Musk echt alleen maar behoorlijk rijker geworden sinds de verkiezing van Trump. Dat het nog onder Biden was heeft dus niks met Biden te maken.
Hier in Spanje zijn ze er ook niet gerust op. Er wordt 50 miljard extra voor defensie uitgetrokken. Nou werd dat ook tijd want de 2% haalden ze niet. Maar voor een linkse regering een hele stap.
Britt32 schreef:
10-03-2025 16:45
Dat had verder niets met Biden te maken. Nadat de verkiezingsuitslag bekend was en Trump gewonnen had, stegen de bedragen gigantisch. Pas na de inmiddels infamous nazi-groet en het aankondigen van de tarrifs gingen de aandelen dalen.

https://www.debelegger.nl/post/dit-zit- ... ee-maanden

Tesla (NASDAQ: TSLA) heeft een nieuwe mijlpaal bereikt: de aandelenkoers sloot woensdag op een recordhoogte van $424,77, een stijging van 69% sinds de verkiezingswinst van Donald Trump vorige maand en zelfs 100% sinds het lokale dieptepunt op 23 oktober 2024.

https://businessam.be/elon-musks-nettow ... -aandelen/
Wanna grow up to be
Be a debaser
Charlotta schreef:
10-03-2025 16:49
Dit was ook zo'n leuke ja. En komt het bij Elon of het DOGE clubje op om gewoon even iemand met verstand van zaken te vragen hoe dit zit? Nee hoor, gewoon meteen uitgaan van het slechtste.
Ja, die hadden ze natuurlijk al ontslagen. ;)
Wanna grow up to be
Be a debaser
En de Canadezen vind ik humor hebben. De bierbrouwer heeft een presidentiële krat ontworpen voor export naar Amerika, met 1461 blikjes bier. Iedere dag een tot Trump weg is. Uitgebreid artikel op nu.nl en die kratten zijn al uitverkocht.
redhead70 wijzigde dit bericht op 10-03-2025 16:55
8.18% gewijzigd
Chienandalou schreef:
10-03-2025 16:53
Dat had verder niets met Biden te maken.
Hij was nog wel president.
britt32 wijzigde dit bericht op 10-03-2025 17:08
1.38% gewijzigd
Quaintrelle schreef:
10-03-2025 15:57
Wat vind je ervan dat er 32 onderzoeken liepen naar bedrijven van Musk door 11 of 12 verschillende federale instanties? Die onderzoeken worden stopgezet omdat het personeel ontslagen is. Wat is hier precies positief aan in jouw ogen?

Of Trump die met zijn tariffs een recessie uitlokt. Hij gaf gisteren toe dat ervoor over te hebben. Drie keer raden wie van die recessie zullen profiteren: oligarchen zoals Musk. Hun kapitaal wordt tijdens de recessie wel minder waard, maar veel bedrijven zullen omvallen. Die worden dan voor een habbekrats verkocht en vervolgens opgekocht door oligarchen. Zij zullen de enigen zijn die nog rijker en machtiger uit de recessie komen. Vind je dat ook positief?
Wat kun je er als consument tegen doen, hoe klein ook? Als je koopt, dan bij voorkeur niet van de merken die toch al onder grote (Amerikaanse) multinationals vallen of haalt dat nauwelijks wat uit? Ik ben heel weinig thuis in de wereld waarin het echte grote geld omgaat, dus de tech, olie, grondstoffen. Maar hoe zit het met de dingen waar je als eenvoudige consument veel mee te maken hebt, daar zijn er heel veel van ten slotte. Beter voor Nederlandse, Europese, lokale of B merken kiezen in plaats van voor Mondelez, Pepsico en Kraft Heinz foods?
Britt32 schreef:
10-03-2025 16:55
Het was nog wel president.
Het?

Maar het stijgen van de koersen in december waren een gevolg van de verkiezingsuitslag. Biden had daar verder niets mee van doen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
10-03-2025 16:54
Ja, die hadden ze natuurlijk al ontslagen. ;)
Bij de Twitter-overname ging het ook heel rommelig. 80% ontslagen en vervolgens weer een paar mensen na ontslag weer opnieuw aangenomen. Twitter haperde toen ook wel eens (eerste paar weken), maar draait nu stabiel.

Daar zit een filosofie achter. Er wordt heel veel weggesneden en waar echte problemen ontstaan neem je mensen weer opnieuw aan. Dat geeft maximale besparing.

Sommigen vinden dat Doge nog niet ver genoeg gaat: https://www.youtube.com/watch?v=LBdcoAWK-PY
Beetje bij zitten lezen en daar word je niet vrolijk van.
Een aantal links deel ik hier maar even.

De San Francisco Chronicle:

Is it a coincidence that the president would just happen to set the world’s richest man loose inside all of the government’s computers — allowing his biggest campaign donor, the owner of one of the world’s largest artificial intelligence companies, access to everything the government knows about you — at the same moment he could be preparing to impose martial law?
https://www.sfchronicle.com/opinion/ope ... 201819.php

Vandaag: Trump sluit recessie niet uit.
https://reportersonline.nl/trump-dag-49 ... itte-huis/

Het zou me niet verbazen dat hij daar bewust op aanstuurt. Of dat nou is omdat rijken gedurende een crisis goedkoop bedrijven en onroerend goed kunnen opkopen, of omdat het de mogelijkheid geeft om noodmaatregelen te nemen en en zaken te privatiseren. Ik lees ook van alles over de vervanging van de dollar en de ineenstorting van het financiële systeem en de rol van crypto-currency.

Over Musk en het perspectief voor de toekomst:

As documented below, Musk is tied to a broader group (including Peter Thiel, Marc Andreessen, other Silicon Valley tech elites, and thought leader Curtis Yarvin) called the Neoreactionaries (NRx), whose extremist ambitions - if realized - are an immediate, existential threat to the very existence of the American nation-state. The Neoreactionaries have openly stated their aims: to destroy the nation-state and the Constitutional order and replace them with a new privately owned corporate state, to be run by a CEO-dictator. Citizens become subjects owned by the state - "state slaves" - because "everything rots when it has no owner—human beings included" (Yarvin 12/28/24).
The path to such a dystopia is to take control of the "nervous system of the state" - data, information, and communication systems - and then use the leverage that infrastructure affords to grab power and silence resistance. Musk's team is well on its way to achieving this, and their takeover must be halted if we are to have elections and a legislature through which to settle our differences. The evidence for taking this threat seriously is laid out in an accompanying brief.

https://america2.news/content/files/202 ... Threat.pdf

Siri zal zeggen: Daar zijn we nog niet, en we moeten wel bij de feiten blijven.
Maar het gaat in zo'n rap tempo dat we er over een paar weken of maanden wel kunnen zijn.

Dave Troy zegt dat er dringend fysiek moet worden ingegrepen om Musk te stoppen.

Elon Musk and DOGE are a meatspace problem, not an ideaspace problem. He needs to be physically restrained, and now. While courts, pundits, and legislators make proclamations, words have no mass and cannot constrain him. He and his DOGE boys are taking control of physical computer networks and databases, often at night and on weekends, proving the principle that possession is (at least) nine tenths of the law. If Musk is to be restrained, those in the ideaspace realm need to figure out how to effect an outcome in the meatspace realm.

Perhaps there is an ally in the US Postal Inspection Service (which famously arrested Steve Bannon in 2020), or someone in the hierarchy of the US Treasury that can be compelled to take physical custody of Musk. Perhaps he should be declared an enemy combatant, and captured by the military; perhaps he should be sanctioned as a foreign asset, or even deported for violating the terms of his naturalization. Perhaps security guards or other employees at agencies can mount increased physical resistance to his intrusions. But rest assured that until or unless Musk is curtailed in meatspace, this attack will continue, and without any effective constitutional remedy.

Musk’s team is now in the process of capturing the FAA and integrating Starlink (the satellite internet service Musk controls) into a redesign of the airspace system. Many have misread this as simple self-dealing and corruption, but it’s much worse — strategic capture of the global aviation system. Any changes made at the FAA will need to be harmonized with ICAO, the international UN authority that oversees aviation. Musk’s assault here is the tip of the spear for gaining global control over aviation and the flow of goods and people — with all of this seemingly backed and cheered by Putin and his ally Xi.

Americans now face a stark and simple choice: either attempt to deal with Musk now and risk possible failure, or face certain failure with no chance of recovery. This isn’t a partisan matter; this is about resolving a constitutional crisis and the survival of the United States. What path will we choose? Time is running out.

https://washingtonspectator.org/the-wid ... -collapse/
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Britt32 schreef:
10-03-2025 17:08
Bij de Twitter-overname ging het ook heel rommelig. 80% ontslagen en vervolgens weer een paar mensen na ontslag weer opnieuw aangenomen. Twitter haperde toen ook wel eens (eerste paar weken), maar draait nu stabiel.

Daar zit een filosofie achter. Er wordt heel veel weggesneden en waar echte problemen ontstaan neem je mensen weer opnieuw aan. Dat geeft maximale besparing.

Sommigen vinden dat Doge nog niet ver genoeg gaat: https://www.youtube.com/watch?v=LBdcoAWK-PY

Twitter is nu nog maar een fractie waard van wat het ooit was. En dat kan je met een commercieel bedrijf wel doen, maar denk je echt dat dat een goed idee is bij de overheid, bijvoorbeeld bij afdelingen die gaan over belastingen en uitkeringen? Deze strategie kan alleen maar tot gigantische chaos leiden. De overheid is geen bedrijf.
merano schreef:
10-03-2025 17:12

Siri zal zeggen: Daar zijn we nog niet, en we moeten wel bij de feiten blijven.
Maar het gaat in zo'n rap tempo dat we er over een paar weken of maanden wel kunnen zijn.

https://washingtonspectator.org/the-wid ... -collapse/
Ik maak me ook zorgen. En dat heb ik meermaals gezegd.

Maar ik heb ook gereageerd op mensen die er zeker van zijn dat er over twee jaar geen midterms meer plaatshebben. En over 4 jaar geen presidentsverkiezingen. En ik vind dat die zekerheid tegenwicht verdient.

Ook geloof ik nog steeds in de democratische veerkracht van de algehele Amerikaanse samenleving. Misschien is dat tegen beter in, maar omdat we op dit moment allemaal speculeren waar het zal eindigen, kan er tegen mijn optimisme eveneens weinig worden ingebracht.

Ja, ik maak me (grote) zorgen, nee, het is mogelijk nog niet te laat alvorens de VS een ware dictatuur zijn geworden.
Dala schreef:
10-03-2025 16:58
Wat kun je er als consument tegen doen, hoe klein ook? Als je koopt, dan bij voorkeur niet van de merken die toch al onder grote (Amerikaanse) multinationals vallen of haalt dat nauwelijks wat uit? Ik ben heel weinig thuis in de wereld waarin het echte grote geld omgaat, dus de tech, olie, grondstoffen. Maar hoe zit het met de dingen waar je als eenvoudige consument veel mee te maken hebt, daar zijn er heel veel van ten slotte. Beter voor Nederlandse, Europese, lokale of B merken kiezen in plaats van voor Mondelez, Pepsico en Kraft Heinz foods?
Dat is denk ik vooral ook een persoonlijke keuze. Hoever je daarin wil gaan als consument en welke afweging je maakt. Er is hier op het forum ook een topic over: boycotten van Amerikaanse producten.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
merano schreef:
10-03-2025 17:12

Het zou me niet verbazen dat hij daar bewust op aanstuurt. Of dat nou is omdat rijken gedurende een crisis goedkoop bedrijven en onroerend goed kunnen opkopen, of omdat het de mogelijkheid geeft om noodmaatregelen te nemen en en zaken te privatiseren. Ik lees ook van alles over de vervanging van de dollar en de ineenstorting van het financiële systeem en de rol van crypto-currency.

Je vermeldt dit bijna terloops, maar dit is speculatie wat je stelt. Dat men de dollar wil vervangen is een tamelijk wilde speculatie. Het valt niet te rijmen met Trump dreigingen aan het adres van BRICS-landen indien ze het plan doorzetten om een eigen munt op te zetten.

Ik denk ook dat dit soort regimes vaak minder geordend in elkaar zitten dan mensen denken. Dat draaiboeken (Project 2025) niet altijd worden gevolgd. Dat betreffende leiders soms maar wat doen. Zoals Trump.

Dat dit soort regimes vaak minder geordend in elkaar zitten valt af te lezen uit hoe andere dictatoriale en totalitaire regimes achter de schermen in elkaar zitten of zaten. Op het eerste gezicht zeer geordend, op het tweede gezicht enorm chaotisch.
Charlotta schreef:
10-03-2025 17:21
Twitter is nu nog maar een fractie waard van wat het ooit was. En dat kan je met een commercieel bedrijf wel doen, maar denk je echt dat dat een goed idee is bij de overheid, bijvoorbeeld bij afdelingen die gaan over belastingen en uitkeringen? Deze strategie kan alleen maar tot gigantische chaos leiden. De overheid is geen bedrijf.
Op een gegeven moment is het begrotingstekort en staatsschuld zo opgelopen dat er geen keus is. Natuurlijk zijn er een paar zaken die belangrijk zijn, maar als het ambtenarenapparaat maar groeit en groeit dan loopt het uit de hand.

En was dacht je van al die consultants: https://www.bnr.nl/nieuws/internationaa ... n-de-beurt

Het hoeft niet zo rigoureus als Friedman dat wil: https://www.youtube.com/watch?v=XGV9gW19Gag
Britt32 schreef:
10-03-2025 16:24
De democraten en hun actoren bij justitie hebben Musk helemaal op de korrel sinds hij Twitter heeft gekocht en rechtse bannelingen weer heeft toegelaten. Voor de verkiezingen riep Musk dat hij "fucked" zou zijn als Trump zou verliezen.

De rollen zijn nu een beetje omgedraaid. De jagers (democraten) worden de opgejaagden. Biden liep er op vooruit. Hij heeft op het laatste moment mensen gratie verleend.

En rijker worden? Musk profiteert nog niet echt. Sinds dat Trump president is heeft hij meer dan $100.000.000.000,= verloren vanwege het kelderende Tesla-aandeel.
De onderzoeken die liepen hebben natuurlijk een basis in de wet. Dat heeft niet zoveel met politieke voorkeur te maken. Dat Trump een wet heeft tegengehouden om witwassen tegen te gaan, is natuurlijk om zichzelf en zijn matties vrij spel te geven.

Presidenten verlenen wel vaker gratie aan het einde van hun ambtstermijn. Daar is Biden geen uitzondering in. Trump heeft zijn knokploeg van de bestorming van het capitool gratie verleend. De gebroeders Tate naar Amerika gehaald. Wat vind je daarvan?

Tesla is inderdaad gekelderd sinds zijn "onhandige gebaar" ofwel nazigroet. Daar heeft hij zichzelf mee in de vingers gesneden. Maar het is geen toeval dat Doge eigenlijk een memecoin is, die door de steun van Musk groot is geworden. Daar zal hij flink aan verdiend hebben, net zoals hij waarschijnlijk flink aan de Trump en Melania memecoin verdiend heeft.
Over de rug van de gewone bevolking, die trekken namelijk altijd aan het korste eind.

Eigenlijk is het een schande dat hij zijn departement naar Doge vernoemd heeft. Voor een 'serieuze' instelling is dat een belachelijke naam.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
betweenthewaves schreef:
10-03-2025 15:40
Wat ik vooral verbazingwekkend vind is dat Trump en Musk blijkbaar van alles kunnen stopzetten en wegbezuinigen zonder dat er iemand iets tegen kan doen, tegen wilt doen en dat er geen fail-safe / trias politica checks zijn die het allemaal een beetje in gareel kan houden.

Ja, je ziet aan wat er gebeurt in de VS hoe kwetsbaar de democratie is. Alle hoop is inmiddels gevestigd op de rechterlijke macht (er lopen al meer dan 100 rechtszaken tegen decreten van Trump), maar ik vrees dat dat ijdele hoop is. Rechters die uitspraken doen in het nadeel van Trump kunnen hun carrière op hun buik schrijven en in het hooggerechtshof is de stand 6 tegen 3...

Trump trekt zich sowieso geen bal van rechterlijke uitspraken aan. En tot nu toe komt ie overal mee weg.
Avena schreef:
10-03-2025 17:50
Ja, je ziet aan wat er gebeurt in de VS hoe kwetsbaar de democratie is. Alle hoop is inmiddels gevestigd op de rechterlijke macht (er lopen al meer dan 100 rechtszaken tegen decreten van Trump), maar ik vrees dat dat ijdele hoop is. Rechters die uitspraken doen in het nadeel van Trump kunnen hun carrière op hun buik schrijven en in het hooggerechtshof is de stand 6 tegen 3...

Trump trekt zich sowieso geen bal van rechterlijke uitspraken aan. En tot nu toe komt ie overal mee weg.
Het hooggerechtshof heeft inmiddels aangaande USAID een besluit genomen dat tegen Trump ingaat. Hierbij stemde onder andere Amy Coney Barrett die aangesteld is door Trump tegen een besluit van de huidige Amerikaanse regering en dus tegen Trump.

Ik vraag me ook af waar je op baseert dat rechters die uitspraken doen in het nadeel van Trump hun carrière op hun buik kunnen schrijven.

Dat Trump zich niets aantrekt van rechtelijke uitspraken is inderdaad een grote zorg. Hij negeert sommige uitspraken. Maar dat hij alle uitspraken naast zich neerlegt klopt ook niet.
Quaintrelle schreef:
10-03-2025 17:41
De onderzoeken die liepen hebben natuurlijk een basis in de wet. Dat heeft niet zoveel met politieke voorkeur te maken. Dat Trump een wet heeft tegengehouden om witwassen tegen te gaan, is natuurlijk om zichzelf en zijn matties vrij spel te geven.
.....
Al die zaken tegen Trump lijken zeer politiek gemotiveerd. Lawfare wordt dat genoemd.

https://www.youtube.com/watch?v=7FJznXgDfss
Siri schreef:
10-03-2025 16:40
Iemand die idiote politieke beslissingen neemt hoeft natuurlijk niet gek te zijn. En Trump doet het vooralsnog uitstekend. Ik zou niet weten waarom hij gek is. Musk heeft het ook ver geschopt. Een hoop mensen vinden zijn idiote gedrag fantastisch.

Het idee dat ze niet goed in hun bovenkamer zijn vind ik een belediging voor iedereen die daadwerkelijk psychische problemen ervaart.

Bovendien moeten we er voor oppassen om onwaarschijnlijk en onwenselijk gedrag naar het werkterrein van de psychiatrie te verplaatsen. Het zijn helaas ook doodnormale mensen die hiertoe in staat zijn. Alhoewel het wel verleidelijk is om er vanuit te gaan dat ze iets mankeert.
Ach kom nou toch, je kunt niet ontkennen dat Trump op zijn minst trekken vertoont van grootheidswaanzin en een narcistische persoonlijkheidsstoornis. En hoezo moeten we daarmee oppassen? Het lijkt mij juist goed om te kunnen verklaren waar dit gedrag vandaan komt, zodat er een behandeling kan komen. Wat in Trumps geval natuurlijk nooit gaat gebeuren, maar voor "normale" mensen die onwaarschijnlijk/onwenselijk gedrag vertonen een positieve ommekeer kan betekenen. En in Trumps geval zou het zelfs kunnen betekenen dat hij af zou moeten treden.

Een belediging vind ik trouwens een groot woord. Waarom een belediging? Ik ben ook niet goed in mijn bovenkamer, dus dan zou ik mezelf beledigen.

Ken je deze nog? 2017.
https://www.aol.com/article/news/2017/0 ... XQx_KWataW

Deze mensen hebben een bak met kritiek over zich heen gekregen. Misschien terecht, want diagnosticeren op afstand is in de psychiatrie not done. Toch voelden ze de noodzaak om het te doen:

"Worse than just being a liar or a narcissist, in addition, he is paranoid, delusional and grandiose thinking and he proved that to the country the first day he was President. If Donald Trump really believes he had the largest crowd size in history, that's delusional," said Dr. Gartner, who is also a founder of Duty to Warn, an organization of mental health professionals who feel Trump is unfit to be president.

During the conference, Psychiatrist and New York University professor James Gilligan said based on his experience working with "murderers and rapists" he can "recognize dangerousness from a mile away."

"You don't have to be an expert on dangerousness or spend fifty years studying it like I have in order to know how dangerous this man is," said Gillian.
To the end of my days; I will follow.
Britt32 schreef:
10-03-2025 18:02
Al die zaken tegen Trump lijken zeer politiek gemotiveerd. Lawfare wordt dat genoemd.

Deze bewering natuurlijk een beetje de omgekeerde wereld.
Britt32 schreef:
10-03-2025 18:02

Goed voorbeeld, die vrouw is aardsconservatief en steunt Trump waar ze kan.
To the end of my days; I will follow.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven