Ergernissen in de supermarkt deel 4

24-08-2019 13:59 2052 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat deel 3 vol is, gaan we hier verder!

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
dianaf schreef:
13-03-2025 09:51
Zelfscan waar je contant zou kunnen betalen, zou best fijn zijn ja. In het buitenland heb je ze vaak genoeg en het is erg handig want boodschappen daar pin ik niet ivm de kosten. In Nederland heb ik het niet nodig, maar er zijn genoeg mensen die boodschappen contant af willen rekenen.
Mijn AH heeft er eentje, en daar staat vaak een rijtje voor (meestal scholieren met allemaal 1 boodschap)
Lila-Linda schreef:
13-03-2025 09:34
Nooit geweten dat dat in pot bestaat
AH heeft het (is dit hetzelfde?) bij de versafdeling, waar ook humus staat enzo: https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... eriesalade
Nee, dat is iets anders. Dit is het (ook van Kesbeke ;-) ) https://www.kesbeke.nl/product/selderij-salade-370ml/
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Juultje schreef:
13-03-2025 10:01
Nee, dat is iets anders. Dit is het (ook van Kesbeke ;-) ) https://www.kesbeke.nl/product/selderij-salade-370ml/
ahaaaa en daar zou je dan selerijsalade van kunnen maken??
Juultje schreef:
13-03-2025 10:01
Deze link verwijst naar de chat van kesbeke.
vivapimpelmees schreef:
13-03-2025 10:06
Jumbo en Plus zouden het nog in het assortiment hebben
https://www.google.com/search?client=fi ... rij+in+pot

Bij dit soort dingen probeer ik vaak ook nog Aziatische / Poolse / Turkse supermarkten
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Terug naar de ergernissen: kinderen met stepjes / skeelers en ouders die het normaal vinden om dat in de supermarkt te gebruiken om vervolgens boos te worden dat je er iets van zegt als je van je sokken wordt gereden.
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
vivapimpelmees schreef:
13-03-2025 10:06
bij mij niet.
En doooooor!
Kiiroitori schreef:
13-03-2025 10:52
Terug naar de ergernissen: kinderen met stepjes / skeelers en ouders die het normaal vinden om dat in de supermarkt te gebruiken om vervolgens boos te worden dat je er iets van zegt als je van je sokken wordt gereden.
Sowieso rennende kinderen in een supermarkt, vaak met karretje of mandje op wielen. De supermarkt is wat mij betreft geen speelplaats, ik zeg er dus ook wat van als ik er last van heb.
Kiiroitori schreef:
13-03-2025 10:52
Even hierop aanhakend: waarom zitten die kinderen ook op stepjes en fietsjes in het bos (Randstad)? Ze rijden je voor je voeten of tegen je hond, ouders sturen of corrigeren niet terwijl ze als een soort kamikazes over de paden gaden.
Kunnen de kinderen niet meer lopen? Kunnen de ouders geen nee verkopen?

Hoogtepunt vond ik trouwens laatst een vader met een step op zijn nek. Op het strand….
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Phlox24 schreef:
13-03-2025 11:15
Sowieso rennende kinderen in een supermarkt, vaak met karretje of mandje op wielen. De supermarkt is wat mij betreft geen speelplaats, ik zeg er dus ook wat van als ik er last van heb.
Ja ik ook, maar vaak reageren ouders inderdaad boos als je er wat van zegt want ' het zijn kinderen'. Zelf heb ik ook kinderen maar meestal doe ik boodschappen als zij op school zitten en als ze wel mee zijn mogen ze zeker niet rondrennen en/of overal aan zitten.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Lady*Voldemort schreef:
12-03-2025 17:10
Is ie zwanger?
das wel een heel inclusieve opmerking:-)
Een jongeman die met een schoonmaakmachine altijd precies voor je voeten schoonmaakte, zodat je moest wegspringen.
In de groepsapp van de wijk werd een compromitterende foto van hem met een vrouw in het plantsoen gestuurd- jongeman werkt niet meer in supermarkt.
Lila-Linda schreef:
13-03-2025 10:04
ahaaaa en daar zou je dan selerijsalade van kunnen maken??
Klopt, of door rauwkostsalade heen bv.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Mensen die met hun handen aan de verse broodjes zitten en dan broodje A vastpakken, maar dan toch maar broodje B meenemen.
Of een broodje laten vallen en dan terugleggen O_O
Lila-Linda schreef:
13-03-2025 09:57
Mijn AH heeft er eentje, en daar staat vaak een rijtje voor (meestal scholieren met allemaal 1 boodschap)
Hier ook een. Sowieso is onze AH verbouwd en zijn er nu nog meer zelfscan kassa's bij gekomen. Echt ideaal vind ik. Bij de normale kassa zit vaak nog maar een iemand want bijna iedereen gebruikt de zelfscan. Ik doe het vooral om bij te houden op wat voor bedrag ik al zit.

Hier blijft mijn grote ergernis toch vooral de Vomar, die altijd mooie aanbiedingen hebben die op zondag in gaan maar als ik dan zondag of maandag kom voor die aanbieding is het alweer op of niet geleverd. Echt zo irritant. Je gaat bijna altijd voor niks.
Mijn ergernis is de ah wifi, die valt continu weg en dan kan je dus niet scannen. Ik heb het opgegeven en scan nu zelf bij de kassa ipv al tijdens het winkelen.
choca schreef:
15-03-2025 08:07
Of een broodje laten vallen en dan terugleggen O_O
Oh ja bah.. en als je ze aanspreekt, krijg je nog boze blikken ook nog. Ik werkte vroeger bij de appie, zei er geregeld wat van, maar kreeg vaak zat een grote mond terug van Gerda!

Of kinderen die in de bakken graaien. Laatst heb ik in de kruidvat bij het schepsnoep nog 2 kinderen aangesproken.
Ze zaten aan de snoepjes aan het voelen. (Ik schat ze een kaar of 6/7).
Ik zei dus: 'He getsie! Als je het snoep niet gaat kopen, moet je er vanaf blijven. Dit is gewoon echt heel smerig.'

Hun moeder stond blijkbaar om het hoekje, die kwam iets later nog even verhaal halen, waarom ik haar kinderen aansprak, want dat was mijn taak niet!

Nou Gerda! Als jij zelf op je kinderen let, wat jouw taak is, dan hoef ik mij er niet mee te bemoeien...
Zo zie je maar hoe onhygiënisch die bakken zijn.
Geen motto
emanina schreef:
16-03-2025 09:33
Zo zie je maar hoe onhygiënisch die bakken zijn.
Ik haal nooit van die broodjes maar koop van die verpakte om af te bakken. Ik vind die bakken zo vies, mensen laten van alles vallen, gooien het gewoon weer terug. Brrr. Te goor voor woorden. Ik zie het vaak zat gebeuren. Of kinderen die er met hun vieze handjes aan zitten en ze gewoon weer terug leggen.
Net zo vies als het schepsnoep bij de Jamin of het Kruidvat.
Jujubee schreef:
16-03-2025 09:53
Ik haal nooit van die broodjes maar koop van die verpakte om af te bakken. Ik vind die bakken zo vies, mensen laten van alles vallen, gooien het gewoon weer terug. Brrr. Te goor voor woorden. Ik zie het vaak zat gebeuren. Of kinderen die er met hun vieze handjes aan zitten en ze gewoon weer terug leggen.
Net zo vies als het schepsnoep bij de Jamin of het Kruidvat.
Ik zal wel weer een ongeneeslijke smeerpijp zijn, maar ik verorber met vrij grote regelmaat voedsel uit zo'n bak en ik ben er nog nooit ziek van geworden.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
16-03-2025 09:56
Ik zal wel weer een ongeneeslijke smeerpijp zijn, maar ik verorber met vrij grote regelmaat voedsel uit zo'n bak en ik ben er nog nooit ziek van geworden.
Eens, bij dat soort dingen moet je gewoon niet nadenken. Als het gevaarlijk/ziekmakend was, was het allang verboden.
Lady*Voldemort schreef:
16-03-2025 09:56
Oh dat geloof ik ook meteen hoor. Ik ben ook niet bang om er ziek van te worden of zo, ik vind het gewoon vies omdat ik weet dat veel mensen er aan zitten, ze laten vallen en gewoon weer terug leggen. Ik haal het gewoon liever verpakt. :)
*
lemon wijzigde dit bericht op 09-06-2025 12:40
0.00% gewijzigd
Lemon schreef:
16-03-2025 10:56
Goed voor de weerstand, al pak ik (met de tang!) vaak wel een broodje dat meer achter in die bak ligt
Tja, ik heb helaas dankzij corona al een flut immuunsysteem dus ik blijf er maar ver uit de buurt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven