Computer spellen voor dementerend familielid gezocht
woensdag 16 april 2025 om 21:34
Zoals de titel al zegt: ik ben op zoek naar computerspellen voor mijn dementerend familielid.
Niet al te ingewikkeld, maar wat vooral belangrijk is dat er niet per ongeluk aankopen gedaan kunnen worden. Hij snapt niet meer zo goed waar hij op klikt.
Ik ben er zelf niet zo in thuis, dus hoop op hulp van jullie.
Alvast bedankt!
Niet al te ingewikkeld, maar wat vooral belangrijk is dat er niet per ongeluk aankopen gedaan kunnen worden. Hij snapt niet meer zo goed waar hij op klikt.
Ik ben er zelf niet zo in thuis, dus hoop op hulp van jullie.
Alvast bedankt!
woensdag 16 april 2025 om 22:46
donderdag 17 april 2025 om 08:25
Ligt aan de interesse en de snelheid waarmee nog gespeeld kan worden. Kun je daar wat meer over vertellen?
Aankopen zou ik niet zo bang voor zijn. Hoe kun je dat doen zonder betaalgegevens die doorgegeven zullen worden? Of nog zo helder dat hij een bankpas gebruikt om in te loggen bijv?
Misschien weet de ergo of fysio (als diegene dat heeft) ook nog wel wat spelletjes?
Aankopen zou ik niet zo bang voor zijn. Hoe kun je dat doen zonder betaalgegevens die doorgegeven zullen worden? Of nog zo helder dat hij een bankpas gebruikt om in te loggen bijv?
Misschien weet de ergo of fysio (als diegene dat heeft) ook nog wel wat spelletjes?
donderdag 17 april 2025 om 08:34
Is het wel iemand die normaal spelletjes op de computer speelt? En wat voor spelletjes zijn dat dan nu? Iets nieuws aanleren bij dementie is lastig en kan veel stress geven. Verwacht niet dat een spelletje op de computer een succes gaat worden, het kan juist ook averechts werken.
Is er een ergotherapeut bij betrokken? Ik zou ook eens bij stichting Alzheimer kijken voor tips.
Is er een ergotherapeut bij betrokken? Ik zou ook eens bij stichting Alzheimer kijken voor tips.
donderdag 17 april 2025 om 09:04
Meer info is fijn natuurlijk, maar ik moest gelijk denken aan kaart-achtige spelletjes. Ballatro zou je kunnen bekijken (denk een combi tussen poker en patience, maar dan tegen de computer en geen aankopen of inzetten van echt geld), of een deckbuilder a la slay the spire - ook geen aankopen, lichte strategie
donderdag 17 april 2025 om 11:39
Dat hangt er volledig van af wat voor spellen hij/zij graag speelt.
Kleurplaten?
Woordspellen? Mijn opa had 10 Voor Taal en Lingo, die vond dat wel leuk.
Kaartspellen? Ik denk meteen aan harten jagen en patience maar er zijn er vast nog veel meer voor de pc te vinden die je tegen de computer kunt spelen.
Shooters? Dan zou ik kijken welke shooters hij/zij altijd gespeeld heeft.
Kinderspellen? Ik vond de Barbie spellen als kind altijd heel leuk. Er zit altijd een verhaal in met opdrachten maar je wordt wel heel erg aan je handje meegenomen, wat fijn is als je het allemaal niet meer zo goed kan of weet.
Kleurplaten?
Woordspellen? Mijn opa had 10 Voor Taal en Lingo, die vond dat wel leuk.
Kaartspellen? Ik denk meteen aan harten jagen en patience maar er zijn er vast nog veel meer voor de pc te vinden die je tegen de computer kunt spelen.
Shooters? Dan zou ik kijken welke shooters hij/zij altijd gespeeld heeft.
Kinderspellen? Ik vond de Barbie spellen als kind altijd heel leuk. Er zit altijd een verhaal in met opdrachten maar je wordt wel heel erg aan je handje meegenomen, wat fijn is als je het allemaal niet meer zo goed kan of weet.
ugli wijzigde dit bericht op 17-04-2025 11:41
72.11% gewijzigd
donderdag 17 april 2025 om 11:41
Misschien Connect the Dots. Bij mijn vader in het verpleeghuis was ook iemand die nog patience kon spelen. Als je geen internet op de tablet zet (geen WiFi installeren), dan kunnen er ook geen dingen gekocht worden, sowieso.
Het verschilt natuurlijk ontzettend wat iemand met dementie nog kan. Mijn vader kon eigenlijk het laatste jaar niets meer. Terwijl hij in het begin (vier jaar eerder) nog wedstrijdjes sudoku met mijn moeder deed.
Sterkte.
Het verschilt natuurlijk ontzettend wat iemand met dementie nog kan. Mijn vader kon eigenlijk het laatste jaar niets meer. Terwijl hij in het begin (vier jaar eerder) nog wedstrijdjes sudoku met mijn moeder deed.
Sterkte.
donderdag 17 april 2025 om 16:10
Bedankt voor alle reacties al. Het is nog in een beginnend stadium en hij deed bijvoorbeeld dingen als candy crush. Maar vroeger ook wel kaarten en rummikub.
Internet is wel nodig, want hij is niet de enige die gebruik maakt van de computer. Ik ga eens kijken, misschien weet de casemanager ook wel iets.
Internet is wel nodig, want hij is niet de enige die gebruik maakt van de computer. Ik ga eens kijken, misschien weet de casemanager ook wel iets.
donderdag 17 april 2025 om 16:28
vrijdag 18 april 2025 om 10:04
Misschien de gratis versie van Bejeweled downloaden:
https://archive.org/details/bejeweled-d ... l-arcade-g
Niet zeuren, gewoon poetsen.
vrijdag 18 april 2025 om 16:11
Zou ik mee oppassen - dit zijn meestal wel het type spelletjes dat via omwegen toch weer proberen geld te verkrijgen. Of je wijzen op spelletjes die erop lijken en dan toch ook weer aan micro transacties doen.KeesGL schreef: ↑18-04-2025 10:04Misschien de gratis versie van Bejeweled downloaden:
Toen ik op de link klikte kreeg ik bijvoorbeeld gelijk een pop-up met donatie verzoek.
dinsdag 22 april 2025 om 17:49
dinsdag 22 april 2025 om 19:04
Nee, het is "geduld" op zijn Frans

Dus puhsjans klopt, hoewel het natuurlijk bij ons Nederlanders niet met een mooi Frans accent wordt uitgesproken.
dinsdag 22 april 2025 om 21:52

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in