Entertainment alle pijlers

De “puff pieces” van de Koninklijke familie in de media

26-04-2025 20:00 281 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijk. :nut:
Worden ze betaald door het koningshuis want ik zie het niet??

Het is 1 van de meest oncharismatische royal family in Europa volgens mij. Boring. Sorry.
De enige die semi charismatisch is, is Máxima maar soms een beetje té gemaakt.
Koning Willem Alexander lijkt me een hork en Amalia… tja, no comment.
Lila-Linda schreef:
27-04-2025 15:33
Nee hoor, we hebben geen katholiek koningshuis
Charles was er ook niet
William wel.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Er waren wel meer niet katholieken, je vertengewoordigt je land, niet je geloof.
Hallodaar schreef:
27-04-2025 13:52
Nóóit gaan?. Alsof zoiets jaarlijks aan de hand is?
Maar ik snap wat je schrijft hoor.
Ons Koningshuis is protestants.
Een Paus hoort niet bepaald in het protestantse plaatje.
Echter was het Kerkelijke huwelijk tussen W.A en Maxima zowel protestant als Katholiek. Die twee werden samengevoegd in één Kerk. Wat volgens mij toen ook wel een deur openzette naar een meer oecumenisch geheel/gevoel tussen gelovigen.
Met die gedachte denk ik dat ze op een gunstiger moment écht wel naar die uitvaart waren gegaan.
Alleen had Maxima zich gisteren in de eerste plaats te gedragen als Koningin der Nederlanden. Niet op de eerste plaats als Argentijnse Katholiek.
Sorry, maar zij heeft natuurlijk wel getekend voor een bepaalde rol.
En het is bij mij ook door het hoofd gegaan hoor! "Had ze niet naast Schoof kunnen zitten?"
"Kon ze niet met één dochter of familielid gaan?"
Maar zou ze er goed aan gedaan hebben?
Had ze dan niet één overleden persoon boven Miljoenen verkozen?
Moeilijk hoor!
Mijj prins heet gelukkig niet van Oranje Nassau.
Die pausen zijn allemaal al oud als ze beginnen, die ambtstermijnen duren niet zo lang ;-)

Ik zit er niet mee dat er niemand is gegaan, hoor. Ik heb weinig of niets met zowel het koningshuis als met de kerk. Het had een diplomatieke oplossing kunnen zijn in een situatie die van rituelen en gebruiken aan elkaar hangt. Ze zullen hun eigen redenen hebben gehad om het niet te doen, denk ik.
En als je Paus Franciscus had gevraagd wat zijn wensen waren, dan had hij gezegd: blijf in Nederland, zorg voor elkaar en voor verbinding. Ik ben bij mijn herder en weet dat ik voortleef in jullie herinneringen.
Mette schreef:
27-04-2025 13:10
Hij pretendeert niet het staatshoofd te zijn, hij is het. Vastgelegd in de wet.

We hebben niet per se royals nodig maar wel een staatshoofd. Met een president heb je precies hetzelfde gezeik over charisma, de plastic glimlach en de kleding. En die moet net zo goed kiezen als de begrafenis van de paus samenvalt met binnenlandse verplichtingen. En krijgt dan ook commentaar, welke keuze er ook gemaakt wordt.
Een president wordt gekozen, de koning niet.
Geen motto
Stormke81 schreef:
27-04-2025 19:03
En als je Paus Franciscus had gevraagd wat zijn wensen waren, dan had hij gezegd: blijf in Nederland, zorg voor elkaar en voor verbinding. Ik ben bij mijn herder en weet dat ik voortleef in jullie herinneringen.
Dat weet je niet, hij hield ook van soberheid en eenvoudig leven. Maar goed, wat de paus had gewild weten we niet.

De roomse kerk is weer een heel ander circus waar ik ook sinds geboorte nog steeds bij hoor. Ik tref het wel.
Stormke81 schreef:
27-04-2025 19:03
Ik denk dat hij in jou voortleeft, zo stellig als je dit brengt.
Hallodaar schreef:
27-04-2025 14:10
Maar je snapt toch wel dat ze dit níet kon doen?
Omdat ze dan haar Argentijnse en Katholieke afkomst, boven het Koningin der Nederlanden zijn zou verkiezen???
Nee, leg eens uit? (Zie je, één vraagteken per vraag kan ook prima en leest net wat rustiger en beleefder)

Het gaat om een laatste eer bewijzen, wat door mensen en hoogwaardigheidsbekleders van allerlei gezindten gedaan is. Ik vind er verder persoonlijk niet veel van dat de afwegingen ertoe hebben geleid dat niemand van het KH is gegaan.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
emanina schreef:
27-04-2025 19:04
Wie denkt dat dan?
Als de Paus nog geleefd had, had hij zeker gewild dat ik alle caramelsnoepjes uit de doos Quality Street opeet, zodat de rest van het gezin die vieze weeige witte aardbeikledderatsjie kan opeten.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Nana_Mouskouri schreef:
27-04-2025 15:29
Ik vind het altijd een beetje lastig om te bedenken wat dode mensen allemaal wel niet gewild hadden hebben, maar ik heb inderdaad de indruk dat deze paus niet echt gehecht was aan decorum.

Maar veel andere mensen wel. En dat is natuurlijk ook waarom je naar zo'n uitvaart gaat: om je eenheid met al die andere staten en hoofden te tonen.
Het huidige koningshuis heeft zich echt losgezongen van de wat behoudender protestantse traditie. Het zou daarom helemaal niet gek geweest zijn om nu wel naar zo'n uitvaart te gaan. De wereld is veranderd, deze koning vindt zijn geloof een privézaak en de koningin is katholiek.
Ik begreep dat ze destijds(?) is toegetreden tot de Nederlands Hervormde kerk. Maar haar persoonlijke geloofsbeleving lijkt me inderdaad privé.
emanina schreef:
Dat is duidelijk. Maar we hebben nu eenmaal een monarchie en geen republiek.
canis-felis schreef:
27-04-2025 20:09
Ik begreep dat ze destijds(?) is toegetreden tot de Nederlands Hervormde kerk. Maar haar persoonlijke geloofsbeleving lijkt me inderdaad privé.
Nee, ze is katholiek gebleven. Ze heeft wel beloofd haar kinderen in de protestantse traditie op te voeden. Of het moet zonder onze kennis gebeurd zijn, dat kan natuurlijk.
Nana_Mouskouri schreef:
27-04-2025 20:08
Als de Paus nog geleefd had, had hij zeker gewild dat ik alle caramelsnoepjes uit de doos Quality Street opeet, zodat de rest van het gezin die vieze weeige witte aardbeikledderatsjie kan opeten.
:proud:

Daar heb ik ook een caramelkleurig vermoeden van!
Nana_Mouskouri schreef:
27-04-2025 20:12
Nee, ze is katholiek gebleven. Ze heeft wel beloofd haar kinderen in de protestantse traditie op te voeden. Of het moet zonder onze kennis gebeurd zijn, dat kan natuurlijk.
Zou kunnen dat ik het niet goed opgepikt heb, het werd redelijk terloops genoemd.
apppie schreef:
27-04-2025 19:32
Ik denk dat hij in jou voortleeft, zo stellig als je dit brengt.
Mag hopen van niet. Ik ben niet gelovig!
emanina schreef:
Ik vind het juist wel prettig dat het staatsbestuur en de representatieve rompslomp van elkaar zijn gescheiden.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
27-04-2025 21:01
Ik vind het juist wel prettig dat het staatsbestuur en de representatieve rompslomp van elkaar zijn gescheiden.
In Duitsland hebben ze een soort ceremoniële president, dat is ook leuk.
Nana_Mouskouri schreef:
Satansbonbons zijn dat. Ik vind reuzemergpijpen met jam erin ook zo'n domper, ik wil alleen maar van die witte crème erin.
Nana_Mouskouri schreef:
En dan had hij ook man en zoon naar de winkel teruggestuurd om die enorme zak yoghurtgums om te ruilen voor iets dat mij wel kan behagen, zoals Engelse drop.

En kan 'aardbeienkledderatsjie' ingediend voor woord van het jaar!
canis-felis schreef:
27-04-2025 12:04
Ingmar Heytze schreef het volgende gedicht voor het radioprogramma Met het oog op morgen:

ZELFPORTRET ALS WILLEM-ALEXANDER

Tot de tanden toe bestemd
om waar te maken wie je bent
sta je naakt als ieder ander
voor de spiegel. Geen mens
weet waar je nu aan denkt.

Je kijkt en ziet: de koning.
Daarin ben je min of meer
alleen, vooral op je verjaardag.
Zou er ergens iemand zijn die
op je lijkt, in de spiegel kijkt,

blij is dat hij jou niet werd?
Tijd voor het geschenk: je krijgt
vrij voor dit moment van niets
en alles tegelijk. Voor de duur
van honderd woorden word je

één van achttien miljoen mensen
die je ook had kunnen zijn.
Bedankt voor het delen, wat een schitterend gedicht. Ontroerend mooi. Goed begin van de dag zo.
Inktvip schreef:
28-04-2025 05:38
Bedankt voor het delen, wat een schitterend gedicht. Ontroerend mooi. Goed begin van de dag zo.

En ook zo passende bij Willem Alexander.
Hij heeft er zo mee geworsteld dat hij de oudste, en dus de troonopvolger was.
"Waarom ik?"
Liever was hij geweest zoals zijn vrienden, zijn broers, en als hij niet met zijn grote liefde mocht trouwen, kon die hele Kroon hem wel gestolen worden.
Ik denk dat zijn eerlijkheid daarover hem gewoon een mens maakt. Géén koninklijke robot.
Draaideurforummer schreef:
27-04-2025 17:06
Die pausen zijn allemaal al oud als ze beginnen, die ambtstermijnen duren niet zo lang ;-)

Ik zit er niet mee dat er niemand is gegaan, hoor. Ik heb weinig of niets met zowel het koningshuis als met de kerk. Het had een diplomatieke oplossing kunnen zijn in een situatie die van rituelen en gebruiken aan elkaar hangt. Ze zullen hun eigen redenen hebben gehad om het niet te doen, denk ik.

Valt wel mee hoor. Deze Paus was in het ambt sinds 2013.
Hij heeft het dus best een tijdje vol gehouden ☺️.
Daarbij was zijn voorganger afgetreden en dus niet als Paus overleden.
Het valt dus wel mee met de Pauselijke uitvaarten😁
Hallodaar schreef:
28-04-2025 06:58
En ook zo passende bij Willem Alexander.
Hij heeft er zo mee geworsteld dat hij de oudste, en dus de troonopvolger was.
"Waarom ik?"
Liever was hij geweest zoals zijn vrienden, zijn broers, en als hij niet met zijn grote liefde mocht trouwen, kon die hele Kroon hem wel gestolen worden.
Ik denk dat zijn eerlijkheid daarover hem gewoon een mens maakt. Géén koninklijke robot.
Willem zeurt waarom ik, Harry zeurt, waarom ik niet? Er is een eenvoudige oplossing voor dit alles.
Lady*Voldemort schreef:
27-04-2025 21:01
Ja, maar die van ons staat wc-potten te werpen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven