Entertainment alle pijlers

De “puff pieces” van de Koninklijke familie in de media

26-04-2025 20:00 367 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijk. :nut:
Worden ze betaald door het koningshuis want ik zie het niet??

Het is 1 van de meest oncharismatische royal family in Europa volgens mij. Boring. Sorry.
De enige die semi charismatisch is, is Máxima maar soms een beetje té gemaakt.
Koning Willem Alexander lijkt me een hork en Amalia… tja, no comment.
Judith86 schreef:
28-04-2025 11:39
Ze hebben behoorlijk wat zeggenschap, want Máxima en Willem-Alexander gingen zonder enige gene naar Griekenland terwijl het hele land in lockdown zat.

Er heeft vast wel een adviseur gezegd dat het niet zo'n goed idee was. En toch gingen ze.
Dat was zeker oliedom, maar wel een privekwestie. Geen staatsrechtelijke aangelegenheid waarvoor toestemming nodig was zoals een koninklijk huwelijk dat wel is.

Het werd sterk afgeraden maar iedereen mocht op vakantie op dat moment. Niet alleen de royals. Het was niet dat er voor de royals aparte regels golden. Ze hadden zeker beter moeten nadenken.
Ze waren er ook wel ff aan toe hoor!
Mette schreef:
28-04-2025 12:03
Dat was zeker oliedom, maar wel een privekwestie. Geen staatsrechtelijke aangelegenheid waarvoor toestemming nodig was zoals een koninklijk huwelijk dat wel is.

Het werd sterk afgeraden maar iedereen mocht op vakantie op dat moment. Niet alleen de royals. Het was niet dat er voor de royals aparte regels golden. Ze hadden zeker beter moeten nadenken.

Maar die scheidslijn is wel heel dun, want als het voor 100 % een privékwestie was geweest, hadden ze geen excuses hoeven maken voor het Nederlandse volk.
Heal the world, make it a better place.
Judith86 schreef:
28-04-2025 12:47
Maar die scheidslijn is wel heel dun, want als het voor 100 % een privékwestie was geweest, hadden ze geen excuses hoeven maken voor het Nederlandse volk.
Dat was dan ook geen (staatsrechtelijke) verplichting. Ik denk wel een zeer dringend advies van de pr-machine :).
Mette schreef:
28-04-2025 12:52
Dat was dan ook geen (staatsrechtelijke) verplichting. Ik denk wel een zeer dringend advies van de pr-machine :).

Ja, dat denk ik ook, om nog te redden wat er te redden viel.
Mette schreef:

Klopt. Er werd in die tijd dringend verzocht niet onnodig te reizen.
Alleen van huis te gaan als dit nodig was.
En dan peren zij hem even naar een Goddelijk oord in Griekenland.
Terwijl de rest van de wereld nauwelijks de voordeur uit mocht.
Dit nam ik ze ook echt wel kwalijk. Het feestje voor Amalia was natuurlijk ook een schande. "Tja, ze werd nu eenmaal 18 jaar!"
Ja, en met haar duizenden anderen.
Mette schreef:
28-04-2025 11:41
Dan is het de toenmalige regering die gebrek aan ruggengraat te verwijten valt, de macht lag daar wel degelijk. Alleen had geen goedkeuring voor het huwelijk wel een troonsafstand tot gevolg gehad.
De regering is gek op het koningshuis, dus dat is te verwachten.
Mette schreef:

Ze weten toch wel dat ze er mee wegkomen. Gewoon lekker doen.
pina schreef:
28-04-2025 13:17
Ze weten toch wel dat ze er mee wegkomen. Gewoon lekker doen.
Hier kwamen ze toch niet zo heel lekker mee weg.
pina schreef:
28-04-2025 13:16
De regering is gek op het koningshuis, dus dat is te verwachten.
Tsja. Het staatshoofd is nu eenmaal onderdeel van de regering dus het zou ook wel bijzonder zijn als de regering fel tegen de koning was.

Aanvulling. Zie nu op welke post je regeerde. Toen was WA geen koning maar ze wilden vast Bea terwille zijn. Vind het alleen een beetje gek om de koningin kwalijk te nemen dat de regering haar welgezind was.

Van mij had die Zorreguieta hier nooit meer een voet aan land hoeven zetten overigens. Ondersteuners van dat afschuwelijke regime zouden hier niet welkom moeten zijn.
mette wijzigde dit bericht op 28-04-2025 13:49
40.91% gewijzigd
Mette schreef:
28-04-2025 13:29
Tsja. Het staatshoofd is nu eenmaal onderdeel van de regering dus het zou ook wel bijzonder zijn als de regering fel tegen de koning was.
Er zit per regering wel degelijk verschil in de liefde voor elkaar.
pina schreef:
28-04-2025 13:35
Er zit per regering wel degelijk verschil in de liefde voor elkaar.
Zeker. Maar die regering is los van het staatshoofd gevormd op basis van democratische principes dus als stemmer heb je wel invloed op de mate van liefde.
Hallodaar schreef:
28-04-2025 13:03
Klopt. Er werd in die tijd dringend verzocht niet onnodig te reizen.
Alleen van huis te gaan als dit nodig was.
En dan peren zij hem even naar een Goddelijk oord in Griekenland.
Terwijl de rest van de wereld nauwelijks de voordeur uit mocht.
Dit nam ik ze ook echt wel kwalijk. Het feestje voor Amalia was natuurlijk ook een schande. "Tja, ze werd nu eenmaal 18 jaar!"
Ja, en met haar duizenden anderen.
Ik woon in het buitenland en wij konden in die tijd niet naar mijn schoonvader, die op sterven lag (ingewikkeld verhaal dat er voor deze context niet toe doet). Mijn verstandelijk beperkte nicht die er helemaal niets van begreep mocht niet in de instelling bezocht worden door haar ouders. Dan vind ik inderdaad wel wat van zo'n verjaardagsfeestje ...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Mette schreef:
28-04-2025 13:21

Wat heeft het voor consequenties gehad, behalve dat het volk er not amused over was?
Mette schreef:
28-04-2025 13:47
Zeker. Maar die regering is los van het staatshoofd gevormd op basis van democratische principes dus als stemmer heb je wel invloed op de mate van liefde.
Ja, maar het koningshuis hangt aan elkaar van incidenten. Kun je nogal moeilijk opnemen in een verkiezingsprogramma.

Maar goed, gelukkig zijn ze uit de formatie geknikkerd. Een stap voorwaarts.
Judith86 schreef:
28-04-2025 13:53
Wat heeft het voor consequenties gehad, behalve dat het volk er not amused over was?
Geen, toch? Behalve dat ze sorry moesten zeggen van de afdeling communicatie...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
28-04-2025 13:57
Geen, toch? Behalve dat ze sorry moesten zeggen van de afdeling communicatie...

Precies. Het heeft geen enkele consequentie gehad. Ze worden nog steeds overal hartelijk ontvangen. Ook op koningsdag wordt er gewoon giga feest gevierd, ze worden welkom geheten, worden verwend met van allerlei dingen.

Ze zijn er gewoon mee weg gekomen.
Judith86 schreef:
28-04-2025 13:59
Precies. Het heeft geen enkele consequentie gehad. Ze worden nog steeds overal hartelijk ontvangen. Ook op koningsdag wordt er gewoon giga feest gevierd, ze worden welkom geheten, worden verwend met van allerlei dingen.

Ze zijn er gewoon mee weg gekomen.
Dat weten ze ook. We kunnen ze nou eenmaal niet afzetten.
DG2015 schreef:
28-04-2025 13:50
Ik woon in het buitenland en wij konden in die tijd niet naar mijn schoonvader, die op sterven lag (ingewikkeld verhaal dat er voor deze context niet toe doet). Mijn verstandelijk beperkte nicht die er helemaal niets van begreep mocht niet in de instelling bezocht worden door haar ouders. Dan vind ik inderdaad wel wat van zo'n verjaardagsfeestje ...

Dit snap ik heel goed. Ik zat niet in een nare situatie, maar ik vind ook wel wat van zo'n feestje.

Niet te geloven dat mensen niet de deur uit mochten, niet bij uitvaart van hun dierbaren mochten zijn, mensen in verpleeghuizen stierven alleen, en de koninklijke familie ging gewoon lekker op vakantie, terwijl dat heel sterk werd afgeraden.
Judith86 schreef:
28-04-2025 13:53

In het geval van die vakantie:
Slechte PR onder andere. Het hele land sprak er schande van. Daarnaast zijn ze na 1 dag teruggevlogen en hebben publiekelijk excuses gemaakt.

En verder deden ze iets wat wettelijk wel mocht, met privé-vliegtuig naar hun eigen huis in een land met soortgelijke corona-regels. Ik vond het qua voorbeeldfunctie ook niet erg slim/handig, maar er werd niet iets gedaan wat officieel niet mocht of heel erg veel risico’s gaf. Het is alleen beetje zuur als je weet dat dat indirect bekostigd wordt door de belastingbetaler en de rest van Nederland zonder privé-jet of vakantiehuis keurig binnen zit.
Mette schreef:
28-04-2025 13:21

Dat viel volgens mij wel mee.
Hun schuld betuigenis, maakte destijds op mij in ieder geval weinig indruk.
Er werd gewoon een goed geschreven stukje voor de camera opgebromd. Geoefend en zonder weerwoord.
Herinner me nog dat Maxima ernaast zat alsof ze een maand niet naar de wc was geweest. Dat hele gezicht hing op half 11. Dat vond ik echt heel onoprecht overkomen allemaal. Later dat feestje van Amalia. Waarbij ze heel duidelijk lieten blijken dat voor hun andere regels golden, ze géén voorbeeld hoefde te zijn.
Dat hebben ze gewoon niet netjes aangepakt, om het vervolgens een zoveelste inschattingsfout te noemen.
Qua potjes die je mag breken, denk ik dat zijn al aardig door hun voorraad heen zijn. En dat dus aanwezig zijn op Koningsdag eergisteren, echt moest!
En dan nog die foto in Griekenland waar Maxima en Willem-Alexander pal naast een man stonden zonder 1.5 meter afstand te houden.

Iets te vaak 'foutje bedankt'.
Judith86 schreef:
28-04-2025 14:08
En dan nog die foto in Griekenland waar Maxima en Willem-Alexander pal naast een man stonden zonder 1.5 meter afstand te houden.

Iets te vaak 'foutje bedankt'.

Ja, dat weet ik nog. Met het mondkapje in de hand.
Hallodaar schreef:
28-04-2025 14:06
Dat viel volgens mij wel mee.
Hun schuld betuigenis, maakte destijds op mij in ieder geval weinig indruk.
Er werd gewoon een goed geschreven stukje voor de camera opgebromd. Geoefend en zonder weerwoord.
Herinner me nog dat Maxima ernaast zat alsof ze een maand niet naar de wc was geweest. Dat hele gezicht hing op half 11. Dat vond ik echt heel onoprecht overkomen allemaal. Later dat feestje van Amalia. Waarbij ze heel duidelijk lieten blijken dat voor hun andere regels golden, ze géén voorbeeld hoefde te zijn.
Dat hebben ze gewoon niet netjes aangepakt, om het vervolgens een zoveelste inschattingsfout te noemen.
Qua potjes die je mag breken, denk ik dat zijn al aardig door hun voorraad heen zijn. En dat dus aanwezig zijn op Koningsdag eergisteren, echt moest!
Ik denk geen inschattingsfout, gewoon de risico’s afwegen en de gok nemen, loopt altijd met een sisser af.
Tsja, dan hangt het ervanaf wat je verstaat onder ergens mee wegkomen. Ik vind zelf je excuses aanbieden aan het ganse land, een premier die door het stof moet en de flinke imagoschade in ruil voor een paar uur vakantie niet vallen onder ergens heel lekker mee wegkomen. Maar jullie blijkbaar wel.

Wat hadden jullie gewild?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven