De Nederlandse kampbewaarders van Auschwitz
zondag 27 april 2025 om 16:56
Videoland.
zondag 27 april 2025 om 18:56
zondag 27 april 2025 om 20:34
maandag 28 april 2025 om 10:35
Zijn het in totaal maar 2 afleveringen?
Ik zat juist nog te wachten op het verhaal van de dames die Auschwitz hebben overleefd. En de verhalen van de nabestaanden/families van deze bewakers.
Ik vond de beelden verder wel heel aangrijpend en ook de tekeningen/schilderijen die ze tussendoor lieten zien. Maar dat is meer omdat die beelden sowieso aangrijpend zijn en lag verder niet aan de documentaire zeg maar.
Ik zat juist nog te wachten op het verhaal van de dames die Auschwitz hebben overleefd. En de verhalen van de nabestaanden/families van deze bewakers.
Ik vond de beelden verder wel heel aangrijpend en ook de tekeningen/schilderijen die ze tussendoor lieten zien. Maar dat is meer omdat die beelden sowieso aangrijpend zijn en lag verder niet aan de documentaire zeg maar.
maandag 5 mei 2025 om 17:08
maandag 5 mei 2025 om 20:22
Dit! Precies dit.Vivalafete25 schreef: ↑05-05-2025 17:08Indrukwekkend materiaal maar als documentaire niet heel sterk. De maker liet het inderdaad veel over hem gaan, bijvoorbeeld op het einde.
Hij leek ook steeds buiten adem tijdens het vertellen.
Ik miste ook wat diepgang over de "mens" achter de bewakers voor zover je daarvan kunt spreken.
Kon het niet goed verwoorden wat ik miste
Frankly my dear, I don"t give a damn

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in