Lijf & Lijn alle pijlers

Haarlemmer bruin: werkt het?

11-05-2025 11:02 38 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zag het gister bij kruidvat staan: haarlemmer bruin. het schijnt te helpen om sneller bruin te worden.

Heeft iemand het wel eens gebruikt en doet het ook echt wat het beloofd?

Even erbij zeggen: ik zon sowieso nooit zonder SPF en ook nooit een hele dag, dus het is niet dat ik mezelf levend wil laten verbranden om maar bruin te worden. Maar het duurt wel erg lang bij mij altijd, dus een beetje hulp van zo'n olie zou opzich niet verkeerd zijn, als het ook daadwerkelijk werkt.
2 x is niet nodig
ach.. ik doe ook maar wat..
Krulliebollie73 schreef:
11-05-2025 20:36
Ik ben 49 maar in mijn jeugd heette het al haarlemmerbruin. Toen was het vooral nog zo dat het belangrijk was om zo bruin mogelijk na de zomervakantie weer op school te verschijnen.
Ik ben eens gaan googelen want ik dacht dat Van der Pigge (uit Haarlem), het verzonnen had. Daar kochten wij nl onze Van der Pigge Bruin, wat nagenoeg hetzelfde product is als dat van Jacob Hooy. Het lijkt erop dat Jacob toch eerder was.
KamilleT schreef:
11-05-2025 20:50
Ik ben eens gaan googelen want ik dacht dat Van der Pigge (uit Haarlem), het verzonnen had. Daar kochten wij nl onze Van der Pigge Bruin, wat nagenoeg hetzelfde product is als dat van Jacob Hooy. Het lijkt erop dat Jacob toch eerder was.
Dan ligt het misschien ook nog aan de regio. Ik woon redelijk in de buurt van Haarlem.. wellicht heeft dat er nog iets mee te maken? In het westen Haarlemmerbruin en ergens anders Pigge?
KamilleT schreef:
11-05-2025 20:50
Ik postte ook al over Pigge Bruin. Werkte fantastisch, maar lijkt me nu niet zo verstandig meer.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Krulliebollie73 schreef:
11-05-2025 20:51
Dan ligt het misschien ook nog aan de regio. Ik woon redelijk in de buurt van Haarlem.. wellicht heeft dat er nog iets mee te maken? In het westen Haarlemmerbruin en ergens anders Pigge?
Van der Pigge is een Haarlemse zaak, dus ik denk dat het daar juist begon.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
11-05-2025 21:07
Van der Pigge is een Haarlemse zaak, dus ik denk dat het daar juist begon.
Dat dacht ik ook maar die Haarlemmer bruin bestaat al sinds 17 nog wat. Van der Pigge bestaat sinds 1849. Zij zaten altijd al in de Grote Houtstraat en later is de V&D daar omheen gebouwd omdat Van der Pigge niet wilde verhuizen.
KamilleT schreef:
11-05-2025 21:39
Dat dacht ik ook maar die Haarlemmer bruin bestaat al sinds 17 nog wat. Van der Pigge bestaat sinds 1849. Zij zaten altijd al in de Grote Houtstraat en later is de V&D daar omheen gebouwd omdat Van der Pigge niet wilde verhuizen.
Gierstraat
En klopt. Ze zitten er nog.

Hannah Arendt
Wellicht gewoon concurrenten? Haarlemmerbruin liep lekker en Pigge dacht :’ dat kan ik ook’.
Krulliebollie73 schreef:
11-05-2025 21:50
Wellicht gewoon concurrenten? Haarlemmerbruin liep lekker en Pigge dacht :’ dat kan ik ook’.
Kan allemaal, maar dat het dan in Haarlem Haarlemmerbruin zou heten en elders Pigge is iig niet logisch, omdat Van der Pigge wel typisch Haarlems is.

Hannah Arendt
Pimpelmeesje87 schreef:
11-05-2025 12:04
Ik heb deze, werkt goed. Beetje mengen met dagcreme. Geeft ook een mooie glow.

Yup, doe ik ook. Om de dag en altijd een lekker kleurtje.
Laat je innerlijke tokkie stralen (gepikt met toestemming van Explorista)
Solomio schreef:
11-05-2025 18:49
Van haar verven en nagels lakken krijg je geen kanker.
Nou de laatste keer dat ik mijn haar had laten verven kreeg ik een giga allergische reactie op de haarverf. Een hoofd vol met jeuk en een dikke laag schilfers... echt jakkie.
En er zijn ook mensen allergisch voor acryl nagels met vergaande gezondheidsrisico's. Je zal op latere leeftijd een kunst- heup of kni of een implantaat voor het gebit nodig hebben en dan allergisch zijn voor het materiaal... geen kanker maar toch heel invaliderend hoor.
strelizia wijzigde dit bericht op 12-05-2025 09:16
Reden: typo
3.13% gewijzigd
Laat je innerlijke tokkie stralen (gepikt met toestemming van Explorista)
Solomio schreef:
11-05-2025 20:25
Daarom zeg ik het tegen pimpelmeesje.
Wow.
Als je toch snel bruin wilt lijken, kun je ook de spuitflacons gebruiken van Sally Hansen https://www.bol.com/nl/nl/p/sally-hanse ... gK06PD_BwE

Deze gebruik ik zelf en ben er zeer tevreden over. Geeft een goede dekking die bij mij een paar dagen aanhoudt en geeft ook niet af. Ik krijg regelmatig te horen dat ik zo lekker bruin ben, terwijl het allemaal nep is. Hoef ik de zon niet voor te zien.
Ik vind het wel wat lastig opbrengen, omdat het zo snel droogt. Daarom werk ik met handschoentjes en meng ik het met een zelfbruinende creme, zodat de substantie makkelijker uitsmeert.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven