Lijf & Lijn alle pijlers

Eerste grijze haar

12-05-2025 20:18 60 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ontdekte vandaag mijn eerste grijze haar. Ik ben 39.

Ik ben gewoon even benieuwd: vanaf welke leeftijd kreeg jij grijze haren? En hoe snel ging het vanaf dat moment met meer grijjze haren vinden? Wat voor emoties riep het op?

Ik heb er zelf geen negatieve associaties bij, het hoort bij het ouder worden. Mijn man is ook al grijs aan het worden en hij is zelfs nog wat jonger dan ik. Bij hem vind ik het eigenlijk wel mooi staan en ik hoop dus dat ik mezelf ook mooi vindt grijs, ik ben niet van plan om het te gaan verven denk k. Ook wel voorbarig met 1 grijze haar maar wie weet hoe snel het er meer worden he? :fortune:
Ik ben 45 en heb geen grijze haren. Wel af en toe een spierwitte in mijn wenkbrauw.
Ik ben ook blond en verf het niet.
Ik denk dat ik ze rond de 24/25 kreeg en met 30 waren het behoorlijk veel. Nu 48 en volledig grijs als ik het niet verf...
Een jaar of zo voor mijn 30e begon ik grijs te worden. Toen ik 30 was vond ik het wel tijd om te gaan verven, omdat ik donker haar had en dan valt het meer op. De kleurspoeling bij de kapper pakte niet goed dus ging ik over op de echte verf. Dat was 33 jaar geleden. Tijdens corona ging mijn kapper dicht en kon ik het niet verven. Toen heb ik het grijs laten worden. Later toch weer geverfd. Nu met een wat natuurlijker verf ( minder slechte stoffen). Verder erg droog haar, het valt uit, het breekt af, wat een ramp. Ook door ziekte en medicijnen, hormonen. Maar ik heb dik haar dus gelukkig is er nog genoeg over.
Begin 20 had ik elke keer op dezelfde plek een aantal witte haren, die bleef ik er jarenlang structureel uittrekken. Tot ik na mijn zwangerschappen steeds meer grijze haren kreeg. Ik denk dat ik het sinds mijn 37e verf omdat ik me eraan begon te storen en het er teveel werden om er elke keer uit te plukken.
Mijn haar is ook stugger er kroeziger dan vroeger. Kapper zegt dat dat komt door veranderingen in de hormoonhuishouding in de jaren richting de overgang. Helaas.
33 of zo bij de eerste. Daarna werden het er heel langzaam wat meer maar ik ben nog niet voor de helft grijs op mijn 52e. Wel heb ik sinds deze week grijze haren in mijn wenkbrauwen. Dat vind ik minder geslaagd, ze zijn echt spierwit.
Met 18 jaar had ik één pluk spierwit. De eerste grijze haar: 35 ongeveer. Met 41 zag je echt een grijze waas op bepaalde plekken bij de haaraanzet. Met 43 gestopt met verven in de verwachting vrijwel volledig grijs te zijn. Dat bleek veel minder te zijn dan gedacht. Ben nu 45 en ben volgens de kapster voor 30% grijs. Heb nu wel eindelijk ‘assig lichtbruin’ haar :yes:
Ik kreeg mijn eerste grijze haar op mijn 23e al. Dat werden er steeds meer, maar alleen op de onderste laag van mijn haar dus je zag het alleen als ik de helft van mijn haar omhoog deed. Inmiddels ben ik 30 en heb ik veel grijze haren en zie je ze ook goed. Ik heb ook bruin haar dus valt goed op. Ik heb bij mijn slaap, de pluk haar voor m'n oor zeg maar, een hele grijze pluk. Het doet me eigenlijk niks, toen ik mijn eerste grijze haar kreeg dacht ik altijd dat ik mijn haar wel zou gaan verven als de grijze haren zichtbaar zouden worden. Inmiddels zijn ze al een aantal jaren zichtbaar, en wordt het steeds meer, maar ik omarm ze nu gewoon. Wie weet hoe ik er in de toekomst over ga denken.
Tunamelt schreef:
12-05-2025 20:41
20 was ik, toen werd een lok bij mijn slaap wit. Dat was sindsdien een beetje mijn handelsmerk, nooit iets aan gedaan.

Ben net zo oud als jij en heb nu diverse grijze 'banen' in mijn roodbruine haar en ook steeds meer losse zilveren draden. Krijg er best vaak opmerkingen over -- sommige heel positief. De negatieve (van mijn altijd-vervende moeder; van een nota bene zelf zilverwitte buurman) negeer ik :-D

Ik vind het mijzelf prima staan. Mensen schatten mij ook niet structureel te oud in ofzo, ik heb gewoon apart haar.
Haha ik heb die lok bij mijn slaap dus ook, is ook mijn handelsmerk geworden 😂
Ergens midden 20 vond ik mijn eerste “grijze haar”. Bij de aanzet was het haartje mijn oorspronkelijke kleur, dat liep over in een grijze middenstrook en de overgang naar de punt weer mijn oorspronkelijke haarkleur. Heel bijzonder. Een paar jaar geleden (eind 20) vond ik drie volledige grijze haren, maar die zijn nu nergens meer te bekennen. Enige wat ik kan bedenken is dat het iets te maken zou kunnen hebben met bepaalde supplementen die ik ben gaan slikken, maar nu dus geen grijze haren meer. :whoops:
Hier begin 40 en sinds een jaar of twee wat grijze haren. Het worden en nu wel voorzichtig meer, maar gaat minder snel dan ik had verwacht.
Overigens een gezinslid van nog geen 20 met al flink grijze haren. Verven wil diegene niet, hoeft wat mij betreft ook niet. Maar wel jong voor zoveel grijs.
Al was mijn man ook wel vroeg al grijs.
Verven ben ik zelf ook niet van trouwens, dus dat ga ik ook niet doen als het grijs wordt. Helemaal prima zo.
Vanaf mijn 19e ongeveer al.
Op mijn 30e de eerste haar. Dat bleef lang bij een verdwaalde haar, maar 2 jaar geleden met 41 ben ik gaan verven met henna. Nog steeds is het niet enorm grijs, alleen een paar plukken. Zou ook nog wel zonder verven kunnen.

Genetische bullet gedodged: mijn moeder werd vanaf haar 19e grijs en mijn vader werd vanaf zijn 18e kaal maar niet grijs, daar zit mijn mazzel denk ik!
Op m'n 28ste de eerste, ik vond daar zelf niet zoveel van, maar de jongen die destijds m'n vriendje was (en zelf een paar jaar jonger was) flipte echt compleet.

Sindsdien niet veel voortgang, behalve een heel onflatteuze grijze lok precies in m'n scheiding, zo ongeveer sinds m'n 45ste denk ik? Ik vind zo'n grijze lok vaak heel mooi staan maar waar-ie bij mij zit was echt niet mooi, leek net of ik daar een kale plek had. Dus die heb ik wel lang geverfd. Nooit heel fanatiek, zo nu en dan wat van die verf erin die na 28 wassingen er weer uit is.

Sinds een jaar of twee komt er eindelijk wat meer grijs in de rest van m'n haar, wat er stukken beter uitziet dan alleen die lok op die stomme plaats. Ik zet nu soms een heel dun highlightje hier of daar, verder verf ik niet meer. Ik ben donkerblond (asblond) en ik vind dat grijs erdoorheen gemeleerd eigenlijk wel mooi staan.

Wat ik minder vind is dat sinds een jaar of twee ook de buitenste helft van m'n ene wenkbrauw helemaal wit is. Die verf ik wel, want anders lijkt het net of ik maar een halve wenkbrauw heb.
Sinds begin 20er jaren. Nu ik vroeg in de 40 ben verf ik niet meer. Had ik maar nooit geverfd eigenlijk. Uitgroei vind ik confronterender dan de grijze haren.
Ik was ook nog geen 30 maar toen stoorde het me nog niet echt. Verfde het wel maar onregelmatig. Nu moet het echt om de 5/6 weken en dan is het vooral de voorste rand, de uitgroei. Ben nu bijna 51.
Bijna 40, bruin haar en geen enkele grijze haar. Mijn kapper vind het verbazingwekkend en ik zie vriendinnen inderdaad ook al jaren grijzer worden, maar bij mij gebeurt er dus vooralsnog niks. Ik denk dat ik de genen heb van mijn oma van mijn vaderskant, want die had toen ik werd geboren ook nog nauwelijks grijze haren, terwijl ze toen al 60 was. Het kwam bij haar pas richting haar 80e. Mijn vader is 70 en is eigenlijk ook nog meer zwartharig dan grijs.
Ik heb zo rond mijn 45e de eerste paar grijze haren gezien. Nu, drie jaar later, zijn het er nog steeds maar een paar. Maakt überhaupt niet veel uit, want ik verf mijn haar.
Mijn man begon rond zijn 30e, en is nu op zijn 51e al een tijdje praktisch helemaal wit.
Rond m'n 20e ofzo. Nu halverwege de 40 gemelleerd bruin/grijs haar. Ik vind het meer dan prima. Mijn oma en moeder hadden en hebben prachtig grijs haar en het lijkt erop dat ik hun genen heb gekregen. Erg blij mee en geen seconde overwogen te gaan verven.
Forever is a hell of a long time
Mijn eerste grijze haren had ik op mijn 35e. Niet veel overigens. Ik ben nu (bijna 42) en heb nog heel veel eigen kleur. Wel meer zichtbaar, want ik heb kastanjebruin haar. Ik ga nog niet aan de slag met het (laten) verven en het stoort mij ook niet. Mijn haar is wel lichter geworden de afgelopen jaren, meer een rood glans (ook zonder de zon).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
17/18 had ik er al een paar tussen zitten. Het is een hele tijd vrij stabiel gebleven, maar 'moest' wel echt verven. De laatste jaren gaat het wel sneller, helaas.
En helaas ben ik alleen grijs, nouja wit, op de plek waar mannen zo'n kale ronde plek krijgen dus ik kan het ook niet mooi uit laten groeien want het ziet er enorm dom uit dan haha.

Ik ben nu 35.
Gewoon _melon met login problemen
Mijn eerste grijze haar zag ik toen ik 35 was. Het bleef lang bij 1 of 2, maar geleidelijk aan worden het er meer en nu twijfel ik om highlights te gaan laten zetten. Ik ben nu 42 trouwens, dus we zijn 7 jaar verder.
Ik ben 30 en ik zie ze nu ongeveer een jaar, maar mijn vriend zei dat hij ze al eerder zag. Zo'n losse hier en daar op mijn achterhoofd, waar ik ze zelf niet zag. Nu zijn het er vaak meerdere bij elkaar, en belandt er ook wel eens eentje in mijn borstel. Maar verven is echt nog niet nodig, ik gok dat het nu rond de 30 haren zijn.
Lucy schreef:
12-05-2025 21:00
Ik heb je post 4x gelezen en dacht: hoe kun je nu zien dat het dikke, witte haren zijn als je blind bent... (En hoe forum je dan :geek:

Tot het kwartje viel. Je bent blond :facepalm: 🤣🤣
Hilarisch, ik snapte het ook echt niet tot deze post :hyper:

Ik (50+) heb krullend rossig haar en tegenwoordig gaan daar highlights en lowlights in, om het grijs wat te verbergen. Ik ben nog lang niet toe aan volledig grijs gaan en dit werkt perfect voor mij.
.
_melon2 schreef:
13-05-2025 09:23
17/18 had ik er al een paar tussen zitten. Het is een hele tijd vrij stabiel gebleven, maar 'moest' wel echt verven. De laatste jaren gaat het wel sneller, helaas.
En helaas ben ik alleen grijs, nouja wit, op de plek waar mannen zo'n kale ronde plek krijgen dus ik kan het ook niet mooi uit laten groeien want het ziet er enorm dom uit dan haha.

Ik ben nu 35.
Wat je kunt proberen is die specifieke plek bewerken met de kleurmousse van guhl. Gewoon bij het stijlen even wat aanbrengen met een kammetje en dan valt het veel minder op. Mocht je het toch willen laten uitgroeien nog ooit bedoel ik. Je spoelt het bij een wasbeurt of 2 weer uit dus je kunt er veilig mee experimenteren.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven