Mijn partner wil zijn kinderen niet
donderdag 15 mei 2025 om 14:21
Samen hebben wij 2 kinderen (7&2), mijn partner doet niets met of voor de kinderen. Het lijkt een beetje of het niet zijn kinderen zijn. Hij gaat niet mee naar schooldingen en ook niet met uitstapjes of vakantie. Alles is te veel moeite of hij 'heeft geen tijd'. Ik heb dan ook nooit de kans om eens alleen weg te gaan (we wonen ver van familie dus ook geen makkelijke mogelijlheid voor een oppas).
We zijn inmiddels ruim 12 jaar samen, en ik hou echt van hem maar ik vind het heel moeilijk om te zien hoe hij met onze kinderen omgaat (of het gebrek hieraan). Ik maak me zorgen of de kinderen hier later last mee gaan krijgen ofzo. Ze hebben weinig leuke herrineringen samen met hun vader. Er over praten heeft geen zin, wat dat betreft al alles al geprobeert.
Iemand tips? Wat moet ik nu?
We zijn inmiddels ruim 12 jaar samen, en ik hou echt van hem maar ik vind het heel moeilijk om te zien hoe hij met onze kinderen omgaat (of het gebrek hieraan). Ik maak me zorgen of de kinderen hier later last mee gaan krijgen ofzo. Ze hebben weinig leuke herrineringen samen met hun vader. Er over praten heeft geen zin, wat dat betreft al alles al geprobeert.
Iemand tips? Wat moet ik nu?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-05-2025 14:22
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
donderdag 15 mei 2025 om 15:19
Wie zegt dat dat automatisch gaat dan? Hij komt er alleen minder makkelijk mee weg dan nu. Moet iig nog een beetje duiken als er een brief van een advocaat ligt dat hij moet betalen en dan doen alsof hij dat geld niet heeft. Nu hoeft hij helemaal niks te doen.
Betekent inderdaad niet per se dat er wordt betaald, maar nu heeft TO een extra blok aan haar been. Na een scheiding heeft ze iig geen last meer van een sfeerverpestend mankind als onderdeel van haar gezin.
donderdag 15 mei 2025 om 15:27
Natuurlijk heeft erover praten wel zin, je hebt alleen even de juiste toon nodig zodat hij ook daadwerkelijk luistert.
Je zou bv kunnen melden dat je een avondje weg bent en er vanuit gaat dat hij er voor zijn kinderen is en dan punt. Je gaat gewoon en hij kijkt maar. Heeft hij geen tijd, dan regelt hij maar oppas.
Je zou ook voor kunnen stellen samen in therapie te gaan om te leren communiceren omdat jij niet gelukkig bent op deze manier. Ik neem aan dat hij op een bepaalde manier zelf voor een gezin heeft gekozen dus hij mag zijn verantwoordelijkheden nemen.
En jij mag ervoor zorgen dat je niet met een kluitje het riet wordt ingestuurd.
Je zou bv kunnen melden dat je een avondje weg bent en er vanuit gaat dat hij er voor zijn kinderen is en dan punt. Je gaat gewoon en hij kijkt maar. Heeft hij geen tijd, dan regelt hij maar oppas.
Je zou ook voor kunnen stellen samen in therapie te gaan om te leren communiceren omdat jij niet gelukkig bent op deze manier. Ik neem aan dat hij op een bepaalde manier zelf voor een gezin heeft gekozen dus hij mag zijn verantwoordelijkheden nemen.
En jij mag ervoor zorgen dat je niet met een kluitje het riet wordt ingestuurd.
.
donderdag 15 mei 2025 om 15:36
Natuurlijk, eerst moet er eens goed gepraat worden, absoluut waarSocie schreef: ↑15-05-2025 15:14Ik vind de conclusie dat to maar snel moet gaan scheiden ook altijd zo bijzonder op basis van zo'n kort stukje tekst vanuit het perspectief van 1 van de partners. Het roept bij mij eerder heel veel vragen op, maar sommigen lijken direct een keiharde conclusie te kunnen trekken.
Misschien heeft hij niet door dat hij zich buiten het gezin plaatst??
donderdag 15 mei 2025 om 15:43
Je hebt toch altijd maar 1 stukje tekst vanuit 1 perspectief. Zo werkt dat nou eenmaal op een forum. Je kunt zoveel vragen stellen als je wil, maar het perspectief blijft hetzelfde.Socie schreef: ↑15-05-2025 15:14Ik vind de conclusie dat to maar snel moet gaan scheiden ook altijd zo bijzonder op basis van zo'n kort stukje tekst vanuit het perspectief van 1 van de partners. Het roept bij mij eerder heel veel vragen op, maar sommigen lijken direct een keiharde conclusie te kunnen trekken.
donderdag 15 mei 2025 om 15:45
Hoe schrijnend om te lezen! Ik HAD zo een vader. Het enige dat hij tegen mij zei was : Ga weg ! Of : Ik heb geen tijd. Nooit heb ik met die man een band gehad. Een kind is zeer loyaal naar zijn ouders. Dus ik maar bedelen om liefde. Die ik niet kreeg.
Mijn moeder was chronisch ziek en kon niet weg van hem. Ze zag heus wel dat hij mij niet wou. Ze is op jonge leeftijd overleden. En toen begon het pas goed. In no time had hij een ander en wou maar één ding, ik moest vertrekken en een beetje gauw ook!
Op latere leeftijd heb ik jaren het contact verbroken. En hij merkte het niet eens.
Want toen geen enkele vrouw hem nog wou herinnerde hij zich plotseling dat hij een dochter had.
Toen hij stierf voelde ik aanvankelijk niets. Daarna toch nog verdriet om wat had kunnen zijn maar nooit geweest was.
Ga als je het financieel aankan, weg van deze man. Die de titel vader niet verdiend! Praten zal niet helpen. Dit is hoe hij is. Een liefdeloze egoïst naar zijn kinderen toe.
Mijn moeder was chronisch ziek en kon niet weg van hem. Ze zag heus wel dat hij mij niet wou. Ze is op jonge leeftijd overleden. En toen begon het pas goed. In no time had hij een ander en wou maar één ding, ik moest vertrekken en een beetje gauw ook!
Op latere leeftijd heb ik jaren het contact verbroken. En hij merkte het niet eens.
Want toen geen enkele vrouw hem nog wou herinnerde hij zich plotseling dat hij een dochter had.
Toen hij stierf voelde ik aanvankelijk niets. Daarna toch nog verdriet om wat had kunnen zijn maar nooit geweest was.
Ga als je het financieel aankan, weg van deze man. Die de titel vader niet verdiend! Praten zal niet helpen. Dit is hoe hij is. Een liefdeloze egoïst naar zijn kinderen toe.
donderdag 15 mei 2025 om 16:22
Staat gewoon in de OP hoor. Ook vakanties.Socie schreef: ↑15-05-2025 15:05Hoe ziet dit er in de praktijk dan uit, to? Want niet met ze naar een museum of pretpark willen is (hoewel ook heel jammer) nog wat anders dan ze niet naar bed of naar zwemles willen brengen. Gaat hij ook niet mee op vakantie? Als dit echt allemaal het geval is, leeft hij toch al grotendeels los van jullie? Wat vind je dan precies nog veel leuk aan je partner? Hebben jullie wel momenten samen, zonder de kinderen en hebben jullie het hier dan nooit over?
donderdag 15 mei 2025 om 16:24
Een vader die niet mee op vakantie gaat? En zijn perspectief: geen zin en geen tijd.Socie schreef: ↑15-05-2025 15:14Ik vind de conclusie dat to maar snel moet gaan scheiden ook altijd zo bijzonder op basis van zo'n kort stukje tekst vanuit het perspectief van 1 van de partners. Het roept bij mij eerder heel veel vragen op, maar sommigen lijken direct een keiharde conclusie te kunnen trekken.
donderdag 15 mei 2025 om 16:33
Mee eens, heel veel mensen staan meteen met een oordeel klaar zonder de achtergrond te kennen.Socie schreef: ↑15-05-2025 15:14Ik vind de conclusie dat to maar snel moet gaan scheiden ook altijd zo bijzonder op basis van zo'n kort stukje tekst vanuit het perspectief van 1 van de partners. Het roept bij mij eerder heel veel vragen op, maar sommigen lijken direct een keiharde conclusie te kunnen trekken.
donderdag 15 mei 2025 om 16:45
Wow...dit lijkt sterk op mijn verhaalChanyta schreef: ↑15-05-2025 15:45Hoe schrijnend om te lezen! Ik HAD zo een vader. Het enige dat hij tegen mij zei was : Ga weg ! Of : Ik heb geen tijd. Nooit heb ik met die man een band gehad. Een kind is zeer loyaal naar zijn ouders. Dus ik maar bedelen om liefde. Die ik niet kreeg.

There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 15 mei 2025 om 17:06
Een ouder die zijn kinderen niet wil, geen aandacht voor ze heeft en geen tijd met ze doorbrengt... Ja, daar gaan ze later last van hebben. Ze hebben dat nu ook al, ook al zijn ze zich daar misschien niet van bewust en uiten ze dat niet.
Ziet hij zelf een probleem? Wat valt er allemaal onder alles dat je al hebt geprobeerd?
Ziet hij zelf een probleem? Wat valt er allemaal onder alles dat je al hebt geprobeerd?
What a nuanced anxiety
donderdag 15 mei 2025 om 17:13
Lijkt ook veel op mijn verhaal.Chanyta schreef: ↑15-05-2025 15:45Hoe schrijnend om te lezen! Ik HAD zo een vader. Het enige dat hij tegen mij zei was : Ga weg ! Of : Ik heb geen tijd. Nooit heb ik met die man een band gehad. Een kind is zeer loyaal naar zijn ouders. Dus ik maar bedelen om liefde. Die ik niet kreeg.
Als er in de toekomst iets is met mijn vader, hoeft hij echt niet op mij te rekenen. Het gaat in alles tegen mij in om iets voor die man te doen, hij was er ook nooit voor mij.
Levensgenieter

donderdag 15 mei 2025 om 17:27
Als je eigenlijk een gezinsleven wil, dan heb je daar allemaal niet zoveel aan. Dan heb je én een afwezige vader én gedoe over alimentatie.
Afhankelijk van de verdere context is er misschien ook nog wel wat aan dat tekortschietende vaderschap te doen, dat lijkt me mogelijk meer aanknopingspunten bieden. Bij een scheiding weet je zeker dat dat actieve vaderschap niet meer gaat gebeuren.
Ik zeg niet dat er wel een oplossing is, daarvoor weten we te weinig, maar sommige vaders raken afgehaakt omdat ze ergens mee in de knoop zitten. Dat zou ik altijd eerst willen uitzoeken voordat we meteen het oordeel “scheiding” vellen op basis van een paar regels informatie.
donderdag 15 mei 2025 om 17:34
Een vriendin van mij heeft dit ook met haar man. Hij is veel voor werk weg, doet niet veel in huis en gaat meestal niet mee op vakantie. Daarnaast is hij mentaal ook niet veel met ze bezig. Haar kinderen zijn erg gefocust op haar en ze willen niet veel met hun vader doen. Dat frustreert hem, maar is logisch. Hij is een aardige man, maar heeft duidelijk hulp nodig. Volgens mij wil dat hij nu ook wel maar stelt hij dat uit.
Weet je waar dit vandaan komt TO? Wil hij veranderen? Als hij wil veranderen dan zou ik hem aansporen om dat snel te doen, of hulp te vragen. Het heeft echt effect op de kinderen.
Weet je waar dit vandaan komt TO? Wil hij veranderen? Als hij wil veranderen dan zou ik hem aansporen om dat snel te doen, of hulp te vragen. Het heeft echt effect op de kinderen.
donderdag 15 mei 2025 om 22:30
TO moet er voor gaan zorgen dat pa wat met zijn kinderen gaat doen?SunShine35 schreef: ↑15-05-2025 22:22Mijn partner wil zijn kinderen niet.
Zei hij dat? Wat doet hij? Wat doe jij?
Beetje vaag dit. En nu ben je al ff weg…..
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
donderdag 15 mei 2025 om 22:34
Nou dit, maar daar wil ik graag aan toevoegen: ‘ die zo met je kinderen en met jou omgaat’.
Dus even los van het niet houden van de kids, wat al heel schrijnend is, kun jij dus nooit iets voor jezelf doen want dat gunt hij je blijkbaar niet.
Wat een relatie.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in