Mode & Beauty alle pijlers

Duurdere zilveren/witgouden oorbellen

19-05-2025 06:39 26 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mijn dochter haar 21e verjaardag wil ik haar een set oorbellen kopen. Budget max 300.
Het idee is een set dat ze over 15 jaar nog met plezier draagt. Kwalitatief goed en tijdloos dus. Ze draagt vooral zilverkleurige sieraden en houdt niet van oorbellen in de vorm van een ring.
Ik hou van wouter en hendrix maar ik vroeg mij af of mensen hier nog juweliers/ontwerpers weten met mooie sieraden
Lokale juwelier die speciaal iets voor haar maakt? Handwerk vind ga ik zelf veel persoonlijker dan iets uit de fabriek.
Ik weet een goede juwelier waar ik al meerdere sieraden van heb die zelfgemaakt zijn door haar. Maar weet jouw omgeving niet, of zij een optie voor je is.
Ik heb al vele jaren wat sieraden van Lapponia, een Fins merk met wat apartere vormen.

Ook te koop bij juweliers in Nederland.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oro Jewels en Eenvoud (Amsterdam) hebben mooie dingen. Oro wat klassieker, Eenvoud is wat hipper. En anders Lyppens, altijd geweldig om naartoe te gaan.
claire45 wijzigde dit bericht op 19-05-2025 08:39
1.30% gewijzigd
Toen ik 21 was wilde ik ook alleen maar zilver, maar vanaf ongeveer m'n 30 wilde ik alleen nog maar goud.

Ik zou dus vooral iets kopen wat ze nu mooi vindt.
In Amsterdam is juwelier Lyppens, een ‘snoepwinkel’ met antieke sieraden, maar ook sieraden van eigen ontwerp voor ieder budget. Je ziet er inderdaad ook veel ouders (moeders, oma’s) die hun (klein)dochters meebrengen om iets moois uit te zoeken.
Als je een dergelijk bedrag gaat uitgeven dan zou ik zeker samen met haar gaan shoppen. Zodat je zeker weet dat je iets koopt dat zij écht mooi vindt.
Laat je innerlijke tokkie stralen (gepikt met toestemming van Explorista)
Ik zit in zuid Limburg dus Amsterdam is een beetje uit de buurt maar ik kan wel eens een rondje met haar maken.
Maak er gewoon een gezellig dagje van met je dochter. Pak je 's ochtends de trein naar Amsterdam, heb je ook geen gedoe met parkeren daar. Als je besluit om naar Lyppens te gaan; misschien leuk om na afloop nog een drankje te doen. Om de hoek op het Rokin zit een leuke champagnebar
https://barduchampagne.nl
Alsof er buiten de Randstad geen juweliers zijn...

Hoef je echt niet voor naar Amsterdam.
lonelycat schreef:
19-05-2025 10:48
Ik zit in zuid Limburg dus Amsterdam is een beetje uit de buurt maar ik kan wel eens een rondje met haar maken.
dan ga je natuurlijk naar Maastricht of Hasselt en niet naar Amsterdam!
En doooooor!
Taskmaster schreef:
19-05-2025 11:03

Nou dit zeg. Een dagje Amsterdam voor een paar oorbellen. En als er iets mee is moet je er zeker weer een dagje van maken, heerlijk tussen de trams, toeristen, bezorgers, bakfietsers en wat al niet. Ik ga nog liever dood (heb nu een depressie, dus niks aan gelogen)

OT: ik zou nooit voor zilver gaan. Gedoe met poetsen om ze mooi te houden, zelf associeer ik het meer met jeugd dan met ‘voor altijd’. Aan de andere kant sla je met 300 euro geen deuk in een pakje boter voor een paar witgouden oorbellen. Bv blush heeft ze wel in die prijsklasse, maar veel met zirkonia en daar moet je maar net van houden. Ik zou samen met je dochter een lokale juwelier of edelsmid bezoeken ( van beide stikt het in Limburg) en kijken wat ze mooi vindt en binnen je budget past.
Taskmaster schreef:
19-05-2025 11:03

ik dacht ook al, waarom naar Amsterdam?
Kaatje_Ka schreef:
19-05-2025 10:53
Maak er gewoon een gezellig dagje van met je dochter. Pak je 's ochtends de trein naar Amsterdam, heb je ook geen gedoe met parkeren daar. Als je besluit om naar Lyppens te gaan; misschien leuk om na afloop nog een drankje te doen. Om de hoek op het Rokin zit een leuke champagnebar
Gewone Nederlanders gaan toch niet vrijwillig een dagje naar Amsterdam tegenwoordig?
En doooooor!
Als je van modern en strak houdt: Click by Suzanne.

Hebben verkooppunten door heel Nederland
Mijn dochter (ook 21) draagt alleen maar zilver. Dan kunnen we wel een gouden sieraad uitkiezen, maar dan draagt ze het niet.
Zelf heb ik op mijn 18e een gouden ketting gekregen, zelf uitgekozen. Ik heb het jaren gedragen, maar daarna niet meer. Mijn moeder draagt nog wel een ketting die ze ooit van haar moeder heeft gekregen.

Wat ik wil zeggen, dat je nooit zeker weet of het 15 jaar gedragen wordt.
Koop gewoon wat ze nu mooi vindt.
Ik zou naar een Bijenkorf gaan. Daar hebben ze verschillende merken.
Mijn dochter heeft veel van Pandora. Die heeft niks met antieke of zelfgemaakte sieraden.
lonelycat schreef:
19-05-2025 10:48
Misschien een dagje shoppen in Antwerpen en daar langs de juweliers? Daar kun je ook eigen ontwerp laten maken heb ik gehoord.
Antwerpen is ook leuk.

Daarnaast zou ik het als moederszijde wel zeker willen weten of dochter wel oorbellen wil voor haar verjaardag.
Misschien heeft ze wel een hele andere wens?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wouters & Hendrix idd :heart:

Nadine Kieft, Phie jewels, Eenvoud
https://www.wolfandbadger.com/eu/

Ook gave dingen, alleen geen fysieke winkel.
Ik had zelf eerst een ring in gedachten maar ze wil graag oorbellen. Ze vind een aantal zaken van wouter en Hendrix ook mooi.

https://wouters-hendrix.com/collections ... -in-silver

Dit bijvoorbeeld maar om dat meer keuze te hebben zouden meer juweliers wel handig zijn
Diamond Point in de Bijenkorf:

https://diamondpoint.net/en
Kaatje_Ka schreef:
19-05-2025 10:53
Er zijn hordes mensen die je geen plezier doet met een dagje Amsterdam hoor...

On topic: ook ver van Limburg maar wellicht een tip voor meelezers: Schoonhoven, de enige zilverstad m
Pelle schreef:
19-05-2025 11:49
Mijn dochter (ook 21) draagt alleen maar zilver. Dan kunnen we wel een gouden sieraad uitkiezen, maar dan draagt ze het niet.
Zelf heb ik op mijn 18e een gouden ketting gekregen, zelf uitgekozen. Ik heb het jaren gedragen, maar daarna niet meer. Mijn moeder draagt nog wel een ketting die ze ooit van haar moeder heeft gekregen.

Wat ik wil zeggen, dat je nooit zeker weet of het 15 jaar gedragen wordt.
Koop gewoon wat ze nu mooi vindt.
Klopt, ik kreeg op mijn 18e een gouden armband en een luxe horloge. Jaren met veel plezier gedragen, maar nu niet meer mijn stijl. Toch van enorme sentimentele waarde voor mij.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven