Napraattopic 2025.4, met geklets.

12-04-2025 00:31 2543 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.4 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Redhead70 schreef:
22-05-2025 20:08
Mij is noch steeds niet duidelijk wanneer je een vermoeden uit mag spreken hier, of als je denkt dat iemand jokt. Bv. Je herkent iemand in een topic en die zegt nooit op napraat te zijn geweest, terwijl ik denk van wel. Mag dat dan?
Op napraat mag veel. Maar het moet geen trolhunt worden.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
(...)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-05-2025 12:20
Reden: nickhinten
97.06% gewijzigd
Redhead70 schreef:
22-05-2025 20:08
Mij is noch steeds niet duidelijk wanneer je een vermoeden uit mag spreken hier, of als je denkt dat iemand jokt. Bv. Je herkent iemand in een topic en die zegt nooit op napraat te zijn geweest, terwijl ik denk van wel. Mag dat dan?
Als iemand ergens zegt dat ie nooit eerder op Napraat heeft geschreven en jij denkt van wel, kan je dat natuurlijk best zeggen hier.
Maar als je denkt dat diegene met een eerdere nick hier heeft geschreven, kan je niet zo maar zeggen welke nick dat dan was, want dat is nickhinten. Tenminste zo is hoe ik de regels begrijp.
What would Patsy do?
Redhead70 schreef:
22-05-2025 20:52
Ten eerste is het nog zie ik. 2 ik meen toch echt in het topic van de jacuzzi een frequent naprater te herkennen, die al even weg is, maar ook regelmatig weer oppopt. Alleen nu een mooie Franse naam.
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar ze zei volgens alleen dat ze geen frequente/vaste naprater is. En met deze nick klopt dat ook.
What would Patsy do?
Redhead70 schreef:
Ten eerste is het nog zie ik. 2 ik meen toch echt in het topic van de jacuzzi een frequent naprater te herkennen, die al even weg is, maar ook regelmatig weer oppopt. Alleen nu een mooie Franse naam.
Ja, ik herkende haar ook meteen.
Ladyday21 schreef:
Als iemand ergens zegt dat ie nooit eerder op Napraat heeft geschreven en jij denkt van wel, kan je dat natuurlijk best zeggen hier.
Maar als je denkt dat diegene met een eerdere nick hier heeft geschreven, kan je niet zo maar zeggen welke nick dat dan was, want dat is nickhinten. Tenminste zo is hoe ik de regels begrijp.
Oké, maar dat vind ik moeilijk. Dat onderscheid. Dus ik zeg ik denk, dat nieuwe nick hier bekend is, kan wel? Maar oude nick koppelen aan nieuwe niet, zoals ook solo zegt. Ingewikkeld.
Ladyday21 schreef:
Ja, dat klopt.

Ik dacht dat redhead bedoelde dat ze een topic ongeloofwaardig vond.

Hannah Arendt
Redhead70 schreef:
22-05-2025 20:57
Oké, maar dat vind ik moeilijk. Dat onderscheid. Dus ik zeg ik denk, dat nieuwe nick hier bekend is, kan wel? Maar oude nick koppelen aan nieuwe niet, zoals ook solo zegt. Ingewikkeld.
Ja, dat is ook een beetje ingewikkeld. Maar iemand is niet voor niets op anoniem gegaan. Dus die heeft bewust voor een nieuwe nick gekozen. En dan wordt het niet op prijs gesteld als anderen die nieuwe aan de oude gaan koppelen. Maar je kan best melden dat je een ‘oude bekende’ hebt gespot, zonder te melden wie die dan was. Soms weten andere mensen dat ook al en anders kan het via PB. Beetje krom, maar ja….
What would Patsy do?
Solomio schreef:
22-05-2025 21:01
Ja, dat klopt.

Ik dacht dat redhead bedoelde dat ze een topic ongeloofwaardig vond.
Nee, ik snapte al dat ze iemand herkende. Die had ik ook al herkend. En @Redhead…jokken is natuurlijk niet verboden. Trollen wel. Ook ingewikkeld :)
What would Patsy do?
Redhead70 schreef:

Volgens mij is het haar voornemen om met deze nick niet op Napraat te posten. En dus is ze nu geen vaste naprater. Ze schrijft niet 'nooit' toch? Laten we maar respecteren dat ze niet op Napraat wil posten, dan blijft ze hopelijk nog wel elders op het forum posten.
Coffee is never my cup of tea
Aahh ik denk dat ik weet wie jullie bedoelen. Nou, dat is ook voor het eerst dan... :)
Ik herkende haar ook vrij snel. En ik ben niet zo goed in mensen herkennen.
Ik niet, maar daar kom ik vast wel overheen :lol:
MrsM schreef:
22-05-2025 21:16
Aahh ik denk dat ik weet wie jullie bedoelen. Nou, dat is ook voor het eerst dan... :)
Ik vind het maar moeilijk. Ik luister in deze naar Lady en Solo
Wat is er zo moeilijk aan? Welke bijna onbedwingbare neiging voel je in deze?
.
Rooss4.0 schreef:
22-05-2025 21:29
Wat is er zo moeilijk aan? Welke bijna onbedwingbare neiging voel je in deze?
De onbedwingbare neiging dat ik jou op dit moment vervelend vind. Wel te rusten en morgen maar goed weer op.
Sorry voor de sneer. Maar soms hé.
Redhead70 schreef:
22-05-2025 21:26
Ik vind het maar moeilijk. Ik luister in deze naar Lady en Solo
Naar mij luisteren is altijd goed. :thumbsup:

Hannah Arendt
Soms wat? Spreek je gerust uit, maak van je toetsenbord geen moordkuil. Zo gek is mijn vraag toch niet?
Je denkt iemand herkend te hebben en dat moet en zal gedeeld worden en als dat niet wenselijk is is het allemaal heel lastig. Ik ben gewoon benieuwd naar welk mechanisme daarachter zit.
.
Rooss4.0 schreef:
22-05-2025 21:39
Soms wat? Spreek je gerust uit, maak van je toetsenbord geen moordkuil. Zo gek is mijn vraag toch niet?
Je denkt iemand herkend te hebben en dat moet en zal gedeeld worden en als dat niet wenselijk is is het allemaal heel lastig. Ik ben gewoon benieuwd naar welk mechanisme daarachter zit.
Je bent idd vervelend.
Redhead bedoelt dat ze het lastig vindt om in te schatten wat wel en niet toegestaan is.
Alrhans: dat denk ik.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
22-05-2025 21:45
Je bent idd vervelend.
Redhead bedoelt dat ze het lastig vindt om in te schatten wat wel en niet toegestaan is.
Alrhans: dat denk ik.

Oh... ik dacht ook het mogen benoemen van oud forummers. Dat ze dat wilde?

Geen idee hoor, kan ook zijn wat jij zegt. Er is er maar 1 die het antwoord weet. ;-)
MrsM schreef:
22-05-2025 21:53
Oh... ik dacht ook het mogen benoemen van oud forummers. Dat ze dat wilde?

Geen idee hoor, kan ook zijn wat jij zegt. Er is er maar 1 die het antwoord weet. ;-)
Volgens mij wilde ze het hier op Napraat gewoon hebben over het feit dat ze ergens anders iemand herkende, maar wist dus niet zo goed op welke manier ze dat nu wel of niet mocht doen….
What would Patsy do?
Redhead70 schreef:

Laat gaan..
TAFKAPML
Ladyday21 schreef:

Kan. Maar je (niet jij in dit geval) kunt ook gewoon je waffel houden. Prima om trollen of permadraaideuren te bespreken hier, maar niet prima om mensen te gaan zitten wijzen op iemand die teruggekeerd is en zich bewust hier niet meldt. Echt niet okee, ook al mag het volgens de regels in bepaalde omfloerste bewoordingen.

Dus eigenlijk eens met Rooss; vanwaar die onbedwingbare behoefte om te gaan zitten hinten hier naar iemand die eigenlijk gewoon (even) met rust gelaten wil worden?

Haal gewoon weg, die verwijzing naar de soort naam en het topic.
s-groot wijzigde dit bericht op 22-05-2025 23:50
0.36% gewijzigd
Redhead70 schreef:
Ik heb je Posts gestaft, zal wel niks opleveren maar goed, snap echt niet dat je dit zelf niet in de gaten hebt dat dit gewoon niet tof is! Echt waarom!?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven