Gezondheid alle pijlers

blaasontsteking weer terug of kou gevat?

20-07-2009 17:25 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna 2 weken geleden kreeg ik last van mijn blaas en na wat urine weg te hebben gebracht bij de dokter werd er een blaasontsteking geconstateerd. Ik kreeg een kuur van 5 dagen. Na die 5 dagen moest ik nog steeds elk uur naar de wc, dus kreeg van de dokter een nieuwe kuur. Deze kuur stopte afgelopen donderdag en ik had nergens meer last van. Maar nu moet ik sinds gistermiddag weer erg vaak naar t toilet en voelt mijn blaas erg vol. In vergelijking tot vorige week doet het plassen nu geen pijn. Nu vraag ik mij af of die blaasontsteking nu weer terug is, of dat ik misschien wel kou heb gevat of dat ik door stress vaak zou moeten plassen. Ik bel morgen de huisarts (praktijk is nu gesloten), maar zet mijn vraag hier ook even neer, misschien zijn er mensen die zich herkennen.

Alvast bedankt.
quote:Elmira schreef op 20 juli 2009 @ 19:23:

Door kou ben je vatbaarder voor virussen/bacteriën. Dat is nou eenmaal zo, het is niet zo dat je dus ziek wordt van kou maar wel dat je er eerder ziek van kán worden.Nee hoor, als het koud is zit "iedereen" binnen en daardoor heb je meer kans op besmetting
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Flomy81 schreef op 20 juli 2009 @ 19:30:

@Iris27: ik slik 's morgens 2 tabletjes als "onderhoud" zeg maar. Je kunt de tabletjes ook gebruiken als je echt klachten van blaasontsteking krijgt, in plaats van antibiotica. Ik had namelijk een blaasontsteking voordat ik aan deze tabletjes begon en de klachten verdwenen hiermee, zijn tot nu toe ook niet meer teruggekomen.

Je neemt dan 2 tabletjes, na een uur weer 2, dit ga je vervolgens langzaam afbouwen. Mocht er na 24 uur geen verandering zijn qua klachten dan moet je de huisarts bezoeken. Dan is er waarschijnlijk sprake van een andere bacterie. Weet niet of ik de site mag noemen, maar goed. Blaasontsteking en dan nl er achter.

Jeetje joh ik ken dit helemaal niet.

Heb even de site bekeken en is het niet heel prijzig als je dit iedere dag moet slikken?

Maar ja als het je echt helpt.... En lijkt me wel beter dan elke keer een antibiotica in je lijf je gooien.

Kun je het alleen online bestellen of kan je het ook ergens in de winkel kopen weet jij dat?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
-
Nee ik kende het ook niet, maar was ten einde raad toen ik op deze site terecht kwam. Er stonden positieve verhalen op, maar goed, dat kan ook net zo goed nep zijn. Maar toch geprobeerd en ben er nog steeds heel blij mee!

Ik geloof niet dat het zo in de winkels te koop is, ben het in ieder geval nog nooit tegengekomen.

Het is inderdaad niet goedkoop, ¤ 28,- voor 50 tabletjes, maar antibiotica maakt een hoop kapot, daar kun je ook niet mee aan de gang blijven.

Overigens als je online bestelt, je hebt de tabletjes met 2 dagen in de bus liggen, zijn ze echt heel vlot mee.
Ik heb een paar jaar geleden een zware blaasontsteking gehad en sindsdien erg gevoelig. Ik gebruik nu alweer enige tijd Popurine van Bloem. Die pillen reinigen de blaas extra. Werkt hartstikke goed bij mij. En is gewoon verkrijgbaar bij de drogist of online.
quote:nouschi schreef op 20 juli 2009 @ 19:38:

[...]

Nee hoor, als het koud is zit "iedereen" binnen en daardoor heb je meer kans op besmettingDat is ook een factor, maar als jij in een koud water hebt gezwommen en je bent verkleumd en je loopt 'iets' op, dan heeft dat niks met binnen zitten te maken.
@flomy81

ik wil dat denk ik ook wel eens proberen, mss dan niet voor dagelijks maar als ik last krijg...

Ik weet niet of je hier linkjes mag plakken, maar zou je mij anders de link willen sturen van de webwinkel waar jij koopt? Mail staat in mijn profiel....
quote:Elmira schreef op 20 juli 2009 @ 21:17:

[...]

Dat is ook een factor, maar als jij in een koud water hebt gezwommen en je bent verkleumd en je loopt 'iets' op, dan heeft dat niks met binnen zitten te maken.Je loopt het niet op omdat je verkleumd bent.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@Iris27: het is www Blaasontsteking en dan nl erachter, dat is volgens mij de enige winkel waar ze de tabletjes online verkopen.
quote:Iris27 schreef op 20 juli 2009 @ 18:58:

Oh hier ook een blaasontsteking slachtoffer!

Echt ik word er gek van.... Maar goed.

Als ik naar mijn situatie kijk, is veel/vaak moeten plassen niet een indicatie van een ontsteking hoor, bij een beginnende ontsteking voelt het anders... beetje jeukerig/ branderig. Als dat zo is dan kan ik het meestal wel wegkrijgen met veeeeeeel drinken en vitamine c bruistabletten. Maar je kunt altijd wat urine brengen naar de huisarts en die testen dat dan. Sowieso voor de zekerheid misschien wel een goed idee.

@misschicken heb je een naam van een merk van die cranberrysap? Ik vind cranberrysap echt heel vies, en slik nu dus trouw pillen... maar als dit zo goed bij jou werkt dan wil ik dat toch ook wel proberen. En kan ik het dan denk je aanlengen met water?Terschellinger Cranberry

Hij is er gezoet en ongezoet!
Ik heb gisteren heeeeeeeeeel veel gedronken en toen moest ik echt elke 10 minuten naar t toilet, maar er kwam wel het nodige uit elke keer. Na 2 uur werd het minder en moest ik elk uur naar de wc en nu voel ik mij al een stuk beter dan gister. Ik heb ook vitiamine c ingenomen. Ik heb de sap nu ook in huis.

Bedankt voor alle tips en adviezen! k ga nog ff kijken op t internet over alle tips en links die zijn gegeven.
Niet teveel vit. C nemen, da's ook weer niet goed (zeker niet voor je nieren). Cranberrysap, daarvan is ook wetenschappelijk aangetoond dat het een goede werking heeft.
quote:bellaluna schreef op 20 juli 2009 @ 18:31:

Ps: blaasontsteking door kou is een ABSOLUUT fabeltje van vroegah het is echt een darmbacterie.

Ja, Oke, maar:

door kou verzwakt de weerstand van het weefsel en kunnen de bacterien een groter gebied infecteren.

Er is een goedje op de markt: D-mannose, wordt gewonnen uit cranberries. Het is duur, maar ik heb nooit meer blaasontsteking gehad na een half jaar 3x daags d-mannose.

De theorie is: er zitten darmbacterien diep in de blaaswand verborgen, daar waar de antibiotica niet bij komt. Door seks wordt de wand bewogen, en kunnen die bacterien weer aan de oppervlakte komen en een infectie veroorzaken. De d-mannose zorgt ervoor dat de bacterie e-coli zich niet kan vasthechten en dus wordt uitgeplast. Vrouwen die vaak antibiotica kregen en dus resistende e-coli in hun lijf hebben, kunnen met d-mannose dus toch alle e-coli uitplassen.
quote:Pelikaan schreef op 21 juli 2009 @ 12:21:

Niet teveel vit. C nemen, da's ook weer niet goed (zeker niet voor je nieren). Cranberrysap, daarvan is ook wetenschappelijk aangetoond dat het een goede werking heeft.Een teveel wordt uitgepiest is mij verteld. Een of twee bruistabletten van 1000 mg kan geen kwaad.
Moet inmiddels toch weer elk half uur naar t toilet, dus heb de huisarts gebeld en ik kan morgenochtend terecht.
En op de bril gaan zitten ! Niet er boven "hangen", dan verkrampt e.e.a. teveel en plas je niet goed uit.
quote:misschicken schreef op 21 juli 2009 @ 12:24:

[...]

Een teveel wordt uitgepiest is mij verteld. Een of twee bruistabletten van 1000 mg kan geen kwaad.Teveel vitamine C kan dus wél kwaad. Je kunt er oxalaatstenen van krijgen in de nieren. Natuurlijk niet als je een keertje 2000mg vit. C slikt, maar wel als je dat langdurig doet. Het heeft domweg geen zin om zoveel vitamine C te slikken als je voor de rest normaal gezond eet. Daar doet je lijf niets mee, je kunt er alleen maar schade mee aanrichten.
Ben bij de dokter geweest. Na een urineonderzoek daar konden ze eigenlijk niets (meer) vinden. Om alles toch uit te sluiten is er een kweek naar het lab gestuurd.
quote:Flomy81 schreef op 21 juli 2009 @ 09:53:

@Iris27: het is www Blaasontsteking en dan nl erachter, dat is volgens mij de enige winkel waar ze de tabletjes online verkopen.

Ik wil nog even op de blaasontstekingproblematiek terugkomen...

Vorige week had ik weer een blaasontsteking en ik heb nu ipv antibiotica de D-mannose genomen. Het hielp! Vanochtend toch even voor de zekerheid bij de huisarts urine laten testen en idd het is weg. Zo blij mee! Nu hoef ik niet meer antibiotica te slikken.

Ik ga een voorraad van dat spul inslaan....

Dank je wel voor het goede advies Flomy81!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven