Entertainment alle pijlers

Boer zoekt vrouw - 2024/2025 (zonder spoilers)

19-08-2024 14:56 1945 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Seizoen 14

Vanaf 2 Maart 2025 elke Zondagavond te zien op NPO 1.

Dit jaar zijn het niet tien boeren waarnaar je kunt schrijven, maar zes. “We gaan het dit jaar iets anders doen! En maak je kennis met zes bijzondere boeren en van alle zes blijven we het liefdesavontuur van begin tot eind volgen op televisie. Op deze manier speelt het aantal brieven geen rol en krijgt iedereen een kans”
Afbeelding
makiko wijzigde dit bericht op 05-02-2025 22:27
Reden: Start datum aangepast.
34.03% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
Vreselijk juist, al die smaakmakende typetjes. Zo blij dat die niet in BZV zitten. Ja, heel af en toe eens eentje, omdat ze natuurlijk ook gewoon mogen aanmelden. Maar godzijdank worden ze daar bij BZV niet op geselecteerd.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Phlox24 schreef:
25-05-2025 09:15
Ik heb hier nog nooit een aflevering van gezien, ga het niet kijken ook. Kijk sowieso weinig TV. Ik kan mij voorstellen dat door dit soort programma's BZV nu als saai wordt bestempeld. Terwijl het echt niet zoveel anders is als andere seizoenen. Zeker de laatste jaren niet. De opzet dit seizoen vond ik niet perse een vooruitgang t.o.v. andere seizoenen.

Ja eens.
De opzet was inderdaad anders, wellicht vonden ze dat ze de formule aan moesten passen vanwege de concurrentie van B&B Vol Liefde.
Ik vond de nieuwe opzet ook minder fijn. Zoals iemand anders hier al schreef: ze gingen na de dagdates meteen door naar de boerderij en veel kandidaten stonden bol van de stress en vermoeidheid. Dat komt het programma niet ten goede.

Ik hou zelf enorm van slow tv, het kan wat mij betreft niet snel kneuterig en slow genoeg zijn :-D, ik hoop dan ook dat het programma niet zal stoppen.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik kijk geen b&b (hoor altijd genoeg in boulevard) en toch vind ik bzv traag. Twijfel of ik een evt nieuw seizoen wil zien.
Mee eens. Er werden hele grote sprongen gemaakt. Een soort vliegende start, om het daarna heel erg te vertragen/rekken.
Ik vond veel kandidaten inderdaad ook vermoeid overkomen. Dat je gewoon aan ze zag dat ze het liefst gewoon naar huis wilde.
Geen succes deze opstelling.
Ik denk dat ze vanuit de productie hebben onderschat wat het effect is van de logeerweek direct laten aansluiten op de dagdates. Kennelijk is de logeerweek ook langer dan vroeger. We zaten naar oververmoeide mensen te kijken die een beetje rondhangen op een boerderij in november. Ze hebben de draaiperiode ooit veranderd omdat boeren te druk zijn in het voorjaar maar dat leverde wel betere beelden op. En het valt mij op dat ze niet meer braaf op Yvon wachten met het bekendmaken van een beslissing. Dat sloeg natuurlijk ook nergens op. Ik vond het een matig seizoen, vooral bij Deedry en Jan vroeg ik me af of zij eigenlijk wel geschikt zijn voor het programma. Jan heeft overduidelijk een beperking (bedoel ik niet gemeen) maar in het voorstelfilmpje kwam dit niet echt aan bod en Deedry heeft eerder een psycholoog nodig dan dit programma.
Vrouwen is altijd lastig in boer zoekt vrouw, het loopt eigenlijk altijd stroef. Wat dat betreft was hetgeen bij Deedry gebeurde geen uitzondering. Veel van deze vrouwen vonden hun liefde buiten BzV.

In een van de laatste seizoenen zat Janine, ook bij haar ging het niet goed. Gelukkig trof ze in Sander een hele geduldige man. Ik kan mij voorstellen dat niet alle mannen dit geduld op kunnen brengen. Andersom geldt dat overigens natuurlijk net zo, dat niet alle vrouwen geduld op kunnen brengen bij een aarzelende man.

De trouwe kijker weet vast nog heel goed hoe het bij Bertie liep, met alleen maar vrouwen. Was ook niet om aan te zien, toen ook opnames in november. Het was toen ook nat en koud wat zeker niet hielp.

De boeren moeten ook op hun boerderij blijven, wat het ook niet perse beter maakt. Even een uitstapje maken zit er niet in.
phlox24 wijzigde dit bericht op 25-05-2025 10:54
23.87% gewijzigd
Ik denk ook dat dit een te grote rollercoaster was. Je gaat als kandidaat naar de dagdate met je koffers al bij je. Niet wetende of je die aan het einde van de dag thuis, of op de boerderij kunt gaan uitpakken.
Hoor je bij de uitverkorenen, is er geen moment voor een adempauze.
En ik denk dat je dit de meeste kandidaten zag opbreken.
Ik miste ook echt wel een stukje gemoedelijkheid/gezelligheid. Mede door de vermoeidheid en spanning denk ik.
Phlox24 schreef:
25-05-2025 10:50
Vrouwen is altijd lastig in boer zoekt vrouw, het loopt eigenlijk altijd stroef. Wat dat betreft was hetgeen bij Deedry gebeurde geen uitzondering. Veel van deze vrouwen vonden hun liefde buiten BzV.

In een van de laatste seizoenen zat Janine, ook bij haar ging het niet goed. Gelukkig trof ze in Sander een hele geduldige man. Ik kan mij voorstellen dat niet alle mannen dit geduld op kunnen brengen. Andersom geldt dat overigens natuurlijk net zo, dat niet alle vrouwen geduld op kunnen brengen bij een aarzelende man.

Ja en de boerin in Zweden, Bernice; ook veel superongemakkelijke taferelen.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Serengeti schreef:
25-05-2025 10:54

En herinneringen jullie je Annemarie nog?
Oh, dat vond ik niet om aan te zien.
Achteraf super sneu voor die vrouw natuurlijk. Ze heeft nooit meer ergens op gereageerd of contact willen hebben met de andere boeren van dat seizoen, of met yvon en de redactie.
Maar oh' wat was dat ongemakkelijk daar.
Aan tafel alleen maar afdwalende blikken en het geluid van malende kiezen.
En om de stilte af en toe te breken had ze een vragenpot gemaakt.
-gourmetten of fonduen?
-gekleurde of witte sokken? Etc.
Het werd er in ieder geval niet beter op.
En iedereen herinnerd zich vast nog de zwijgende en compleet verloren Henrieke en Bart in dat theekop attractie ding.
Zo pijnlijk 🫣
Serengeti schreef:
25-05-2025 10:54

Bernice trok ik niet zo goed.
Bij haar spatte het er gewoon vanaf dat ze spijt had dat ze zich had opgegeven. Dat huilgezicht steeds.
Dat idee had Ik bij die schapenboerin ook. Opzich een hele leuke vrouw, maar zo vermoeiend.
Dat yvon op een gegeven moment heel terecht opmerkte: "waar ben je nou zo bang voor? Dat je volgende maand al met hem moet gaan trouwen ofzo?"
Moeilijk, moeilijk, moeilijk.
Het zou idd schelen als het toch wat beter weer zou zijn.
Bij die boerinnen leek het alsof ze zo passief waren, dat ze nooit meer uit die relatie zouden kunnen komen, dat ze daar misschien bang voor waren. Dat als je eenmaal een keus had gemaakt, je daar nooit meer tegen hem zou durven zeggen dat het het toch niet is wat je hoopte en je er dan inderdaad mee moet trouwen, omdat je geen nee meer durft te zeggen.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Deedry is zo bang om gekwetst te worden dat ze juist daardoor gekwetst wordt. Ze jaagt hem juist weg door zich niet open te stellen uit angst voor wat er dan gebeurt. En dat zagen we vaker, vooral bij de vrouwen die deelnamen.
Coffee is never my cup of tea
Ik weet niet, ik vind het inmiddels een beetje te gemakkelijk om dat te zeggen. Als je weet dat je dit hebt dan doe je toch je best om dit soort situaties te voorkomen? Inderdaad, je hoeft niet meteen met hem te trouwen maar zorg er wel voor dat iemand het op zijn minst gezellig met je heeft en maak contact.
Zou het niet komen omdat vrouwen kwetsbaarder zijn?
Je gaat niet al te leuk doen tegen een man (laat staan mannen) die je nog niet goed kent omdat verkeerde signalen uitzenden tot onprettige situaties kan leiden?

Waardoor het allemaal krampachtiger wordt??
Ik denk dat Deedry inderdaad heel angstig was, maar zichzelf voorafgaand aan het programma overschatte. Het kwam wellicht gewoon dichterbij dan ze dacht en dat was confronterend. Misschien dat ze van tevoren dacht 'ik ben onzeker, maar met de juiste man komt het vast wel goed' en toen bleek het toch een stuk ingewikkelder te zijn toen de mannen echt voor haar stonden en zij zichzelf zo tegenkwam.

Ik vind het wel bijzonder dat we niemand van haar omgeving zien in de afleveringen. Familie of vrienden hadden haar wellicht goed kunnen ondersteunen.
Phlox24 schreef:
25-05-2025 09:15
De opzet dit seizoen vond ik niet perse een vooruitgang t.o.v. andere seizoenen.
Dat er geen brievenaflevering was vond ik wel een verbetering. Verder was er volgens mij niet heel veel anders dan voorgaande jaren, behalve inderdaad dat de logeerweek direct aansloot op de dagdate.

In BZV België mogen boeren een 24-uursdate initiëren met 1 van de logées. De andere logées gaan dan een nachtje in een hotel.
Ook zijn er soms boeren die 2 of 4 personen laten logeren.

Moeten degenen die als laatste overblijven bij de boeren eigenlijk ook opdraven bij de reünie? Dat ben ik even vergeten. Ook als het niks is geworden, bedoel ik.
De cursus omgaan met teleurstellingen gaat vanavond wederom niet door.
Pimpelmeesje87 schreef:
25-05-2025 17:00
Ik denk dat Deedry inderdaad heel angstig was, maar zichzelf voorafgaand aan het programma overschatte. Het kwam wellicht gewoon dichterbij dan ze dacht en dat was confronterend. Misschien dat ze van tevoren dacht 'ik ben onzeker, maar met de juiste man komt het vast wel goed' en toen bleek het toch een stuk ingewikkelder te zijn toen de mannen echt voor haar stonden en zij zichzelf zo tegenkwam.

Ik vind het wel bijzonder dat we niemand van haar omgeving zien in de afleveringen. Familie of vrienden hadden haar wellicht goed kunnen ondersteunen.

We hebben haar zus gezien toch? En vrienden volgens mij. Er was een aflevering waar er veel bezoek kwam in ieder geval.
Lila-Linda schreef:
25-05-2025 15:24
Zou het niet komen omdat vrouwen kwetsbaarder zijn?
Je gaat niet al te leuk doen tegen een man (laat staan mannen) die je nog niet goed kent omdat verkeerde signalen uitzenden tot onprettige situaties kan leiden?

Waardoor het allemaal krampachtiger wordt??

Zou het ook niet komen doordat vrouwen er te krampachtig in staan? Al die mannen worden gekeurd alsof de vrouw nu, vandaag, direct moet kiezen voor de rest van haar leven. Of hij een goede partner zou kunnen zijn, of hij mogelijk geschikt is om de vader van haar kinderen te worden etc.

Ik denk dan, ga eerst eens de relatie ontdekken en kijk dan of de rest ook klopt. Zo niet, kijk verder.
_CarmiggelT_ schreef:
25-05-2025 17:13
Dat er geen brievenaflevering was vond ik wel een verbetering. Verder was er volgens mij niet heel veel anders dan voorgaande jaren, behalve inderdaad dat de logeerweek direct aansloot op de dagdate.

En dat er direct maar 6 boeren waren, die allemaal gevolgd worden. Normaal (in niet-boeren in het buitenland-seizoenen) zijn er 10 boeren waarvan alleen de 5 met de meeste brieven speeddates en alles daarna aangaan.
Coffee is never my cup of tea
Ik vind het leuk als er ook boeren te volgen zijn op internet, maar dat moet dan losstaan van de hoeveelheid brieven die de boeren krijgen.
Geen motto
Speculaastaart schreef:
25-05-2025 17:36
Zou het ook niet komen doordat vrouwen er te krampachtig in staan? Al die mannen worden gekeurd alsof de vrouw nu, vandaag, direct moet kiezen voor de rest van haar leven. Of hij een goede partner zou kunnen zijn, of hij mogelijk geschikt is om de vader van haar kinderen te worden etc.

Ik denk dan, ga eerst eens de relatie ontdekken en kijk dan of de rest ook klopt. Zo niet, kijk verder.
Maar je zit wel.met 3 mannen tegelijk in huis. Ik zou dat niet trekken hoor.
Speculaastaart schreef:
25-05-2025 17:33
We hebben haar zus gezien toch? En vrienden volgens mij. Er was een aflevering waar er veel bezoek kwam in ieder geval.
Oh daar heb ik dan weinig actieve herinneringen aan? Haha. Ik heb geen scene gezien waarin ze met een bekende over haar gevoelens praat, jij wel?
Ik vraag me af of het succespercentage van de vrouwen daadwerkelijk lager is dan van de mannen.
Geen motto
Ben nog niet bijgelezen, maar goedenavond!
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven