Napraattopic 2025.4, met geklets.

12-04-2025 00:31 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.4 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het MO topic is weer open.
OlleGrieze schreef:
28-05-2025 13:50
Een nieuwe met nog strenger modereren. Het zal mij benieuwen ...
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
OlleGrieze schreef:
28-05-2025 13:50
Ja, en ze gaan streng modereren, maar maken niet echt duidelijk waarop dan. Maar ze waarschuwen niet, maar bannen direct.
En dan moet je dus maar hopen dat je hebt meegelezen voor het gewraakte bericht weg is, zodat je weet wat over de grens is.
En uiteraard zou vanzelf moeten spreken wat tegen de regels is, maar dat doet het niet echt daar.
Want soms mogen hele malle dingen wel, en soms niet. En soms mogen hele malle dingen aan de ene kant wel, maar aan de andere kant niet.
En de openingsposten daar hebben nogal wat aanpassingen gehad omdat er wat planken enorm (partijdig ook) misgeslagen werden. Was pijnlijk.

Wat mij betreft is het positiefste dat het hele modteam er nu mee gaat lezen. Bizar dat ze dat nog niet deden. (Ik dacht eigenlijk dat we nog maar twee mods hadden, plus iemand die af en toe bijspringt of nog aan het inwerken is).
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
28-05-2025 14:00
Ja, en ze gaan streng modereren, maar maken niet echt duidelijk waarop dan. Maar ze waarschuwen niet, maar bannen direct.
En dan moet je dus maar hopen dat je hebt meegelezen voor het gewraakte bericht weg is, zodat je weet wat over de grens is.
En uiteraard zou vanzelf moeten spreken wat tegen de regels is, maar dat doet het niet echt daar.
Want soms mogen hele malle dingen wel, en soms niet. En soms mogen hele malle dingen aan de ene kant wel, maar aan de andere kant niet.
En de openingsposten daar hebben nogal wat aanpassingen gehad omdat er wat planken enorm (partijdig ook) misgeslagen werden. Was pijnlijk.

Wat mij betreft is het positiefste dat het hele modteam er nu mee gaat lezen. Bizar dat ze dat nog niet deden. (Ik dacht eigenlijk dat we nog maar twee mods hadden, plus iemand die af en toe bijspringt of nog aan het inwerken is).
Ben benieuwd of ze nog meer uitleg gaan geven.
Ik hoorde maar 1 knal qua onweer. Wel veel harde regen gehad. Heerlijk
Als er een heel team was zouden ze niet zo'n moeite met modereren hebben lijkt me.
Kidneybean schreef:
28-05-2025 14:04
Of de openingspost aanpassen.

“De toekomst is nog onduidelijk” vervangen door “Inmiddels spreken meerdere wereldleiders, hulporganisaties en journalisten over genocide” Het gebruik van het woord genocide is niet langer verboden in dit topic trouwens, dat staat niet in het rood, maar kun je terugvinden in modtopc nrzoveel op paginablabla..
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Merys schreef:
28-05-2025 14:09
Als er een heel team was zouden ze niet zo'n moeite met modereren hebben lijkt me.

Het hele team is volgens mij 2 moderators en een CM. Maar wie weet, misschien zijn het er meer.
Coffee is never my cup of tea
Marianneke schreef:
28-05-2025 14:10
Het hele team is volgens mij 2 moderators en een CM. Maar wie weet, misschien zijn het er meer.

Ik denk het ook. De CM zien we nooit en 1 mod met een baby (ook bijzonder dat je dan geen verlof hebt, bij een betaalde baan).
De overstap naar een andere uitgever heeft de boel niet echt beter gemaakt.
Sterkte Yasmijn! Dat is echt een vervelende breuk. :hug:
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Nou ik ben ook blij dat het MO topic weer open is. Heeft naar mijn mening dan ook echt te lang geduurd voor een onderwerp wat zo actueel is en wat zo leeft in de wereld.

Dan is het maar drammen, jammer dan.

Ben benieuwd naar de moderatie.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Die Fanta1996 is gewoon een trol toch?
Coffee is never my cup of tea
Het is dat ik zo'n lieverd ben, anders zou ik een paar lui toewensen dat ze een keertje goed in de schulden komen.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Marianneke schreef:
28-05-2025 14:49
Die Fanta1996 is gewoon een trol toch?
Absoluut.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Ik irriteer me aan de vele reageerders in het ex op vakantie topic. Alsof je als moeder niet mag zeggen dat je 3 weken non-stop kinderen zwaar vind. Ik snap dan weer niet dat ex zijn vakantie niet gewoon plant in de tijd dat kinderen bij moeder zijn (ik snap sowieso niet dat je dat überhaupt durft te vragen als je zelf heel star bent in de regeling)
Raak schreef:
28-05-2025 14:56
Ik irriteer me aan de vele reageerders in het ex op vakantie topic. Alsof je als moeder niet mag zeggen dat je 3 weken non-stop kinderen zwaar vind. Ik snap dan weer niet dat ex zijn vakantie niet gewoon plant in de tijd dat kinderen bij moeder zijn (ik snap sowieso niet dat je dat überhaupt durft te vragen als je zelf heel star bent in de regeling)
Hier dezelfde irritatie. Ik snap dan wel weer dat de ex een lange vakantie (reis) wil plannen en dat kan natuurlijk niet enkel in de 'tijd van de moeder'. Hij vraagt dit een jaar van tevoren aan TO. Dat zou voor mij een open deur zijn om het over die starheid omtrent de regeling te hebben en nieuwe afspraken te maken.
feow schreef:
28-05-2025 14:00

Ik vind het ridicuul. Ik weet ook niet of ik het op deze manier zo prettig vind, dat meelezen (mocht ik weer mee gaan schrijven).
Kidneybean schreef:
28-05-2025 14:04
Nee, dus. Wtf...
canis-felis schreef:
28-05-2025 15:07
Nee, dus. Wtf...
En weer dat "achter de schermen"...

Ik ga sowieso alleen maar meelezen in het MO topic.
Kidneybean schreef:
28-05-2025 15:11

Ik denk dat mensen zich nu wel twee keer bedenken voordat ze een stevige discussie starten. Jammer, het wordt dus waarschijnlijk een topic waar alleen nog droge feitjes geplaatst worden.

Heel vaag besluit van de mods. En dat achter de schermen is nog vager.
There's point in your life, you got to reach and when you do
You know it, and now I'm here.
Leuk! Een raadspelletje!

Er is melding gekomen van een klacht bij ….vul iets in… en nu willen ze bij de moderatie extra voorzichtig zijn. Want de melding is/wordt/wordt misschien in behandeling genomen.

Of die Palestinadinges met d’r dreigementen heeft een hackersgroep uit een schimmig land bereid gevonden om overal op sociale media schermafbeeldingen te plaatsen. Behalve als er strenger gemodereerd wordt op …..

Of de Mods zijn benaderd door een tv-programma, wat aandacht gaat besteden aan de sociale onrust rondom het MiddenOosten. Het vivaforum gaat hierin wel/niet genoemd worden, specifiek de moderatie op …..

De Mods kunnen niet weer aankomen met een leven/baby/druk/ander werk, dus doen nu geheimzinnig over iets in plaats van gewoon duidelijk te maken waarop ze gaan modereren voordat ze er (streng!) op gaan modereren. Want dat is…
Wtf is dan achter de schermen? Wat een vaagheid.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Kidneybean schreef:
28-05-2025 15:11

Blijkbaar kunnen/willen ze zich daar nog niet inhoudelijk over uitlaten. Misschien is er sprake van bedreigingen, weten wij veel. Het duurt nou eenmaal een tijdje, tja jammer maar helaas. Er is in elk geval een nieuw topic.
yasmijn schreef:
28-05-2025 15:18
Wtf is dan achter de schermen? Wat een vaagheid.
Ik vermoed dat er een stevige discussie over de mail tussen de mods en 1 of meerdere forummers heeft plaatsgevonden. En als mijn vermoeden klopt, kunnen ze deze info uiteraard niet publiek maken.
Het nieuwe topic is opnieuw (en dit is niet de eerste keer en zelfs niet de tweede keer en als je aanpassingen meetelt zélfs niet de derde keer) op zo’n knullige manier weer in de lucht gezet dat het vraagt om problemen.

Het lukt mij even niet om daar zoetjes, stilletjes en zonder ongeloof niet op te reageren en wel dankbaar voor te zijn.

Het is onkunde, onmacht en/of een totaal gebrek aan inzicht en overzicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven