Roadtrip
woensdag 4 juni 2025 om 11:59
Ik zou graag dit jaar buiten de schoolvakantie een kleine roadtrip van een week doen samen met mijn vriend.
Nu vroeg ik mij af of jullie ideeën of tips hebben.
Zelf zat ik te kijken naar Frankrijk (meest voor de had liggend)
Wat zijn mooie plaatsen? Hoeveel plekken bezoeken we etc
We willen gewoon met de auto en houden wel van wat sightseeing maar ook heel erg van natuur, zon, wat wandelen en rust.
Qua overnachten zit ik te denken aan hotelletjes of b&b overnachtingen.
Nu vroeg ik mij af of jullie ideeën of tips hebben.
Zelf zat ik te kijken naar Frankrijk (meest voor de had liggend)
Wat zijn mooie plaatsen? Hoeveel plekken bezoeken we etc
We willen gewoon met de auto en houden wel van wat sightseeing maar ook heel erg van natuur, zon, wat wandelen en rust.
Qua overnachten zit ik te denken aan hotelletjes of b&b overnachtingen.
woensdag 4 juni 2025 om 12:08
Tja, als je houd van natuur en wandelen, waarom dan een roadtrip, en niet 1 locatie kiezen om daar een week te zitten? Blijkbaar wil je wel een roadtrip, maar waarom dan? (want dan krijg je beter advies).
Onder een roadtrip versta ik: Elke nacht ergens anders slapen, een groot deel van de dag in de auto zitten, weinig autosnelweg en veel kleine wegen om te ontdekken.
Of bedoel je: een week met vakantie met de auto (en dan kan je dus ook op 1 a 2 plaatsen verblijven en vanaf daar dagtripjes maken).
Voor sommigen gaat dit echt om de "rij-ervaring" (nieuwe auto waar je van wil genieten). Een mooie roadtrip kan dan zijn door de alpen. Snelweg nemen naar een locatie in de alpen en dan elke dag een paar alpenpassen rijden.
Andern houden juist van stadjes en dorpen, je kan naar Champagne streek gaan en elke nacht in een andere wijngaard bezoeken voor proeverijen. Of je combineert twee streken...
Onder een roadtrip versta ik: Elke nacht ergens anders slapen, een groot deel van de dag in de auto zitten, weinig autosnelweg en veel kleine wegen om te ontdekken.
Of bedoel je: een week met vakantie met de auto (en dan kan je dus ook op 1 a 2 plaatsen verblijven en vanaf daar dagtripjes maken).
Voor sommigen gaat dit echt om de "rij-ervaring" (nieuwe auto waar je van wil genieten). Een mooie roadtrip kan dan zijn door de alpen. Snelweg nemen naar een locatie in de alpen en dan elke dag een paar alpenpassen rijden.
Andern houden juist van stadjes en dorpen, je kan naar Champagne streek gaan en elke nacht in een andere wijngaard bezoeken voor proeverijen. Of je combineert twee streken...
woensdag 4 juni 2025 om 12:11
Wij hebben een roadtrip gedaan voor Schotland en door Ierland. Prachtig! Overnacht in B&B's of een goedkoop hotelletje. Auto gehuurd en erheen gevlogen. Wel beide keren 10 dagen rondgereisd.
Als je naar Frankrijk wil, wij hebben gewoon gekeken naar auto rondreizen die werden aangeboden en welke routes zij aanbevelen. En die hebben wij aangepast naar ons eigen smaak.
Als je naar Frankrijk wil, wij hebben gewoon gekeken naar auto rondreizen die werden aangeboden en welke routes zij aanbevelen. En die hebben wij aangepast naar ons eigen smaak.
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
woensdag 4 juni 2025 om 12:47
woensdag 4 juni 2025 om 13:11
Denemarken is daar een fijn land voor. Niet te groot, Kopenhagen is geweldig, mooie natuur en qua afstand ook prima te doen. Wij hebben in hele leuke airbnb’s gezeten daar toen. En iedereen praat Engels, vonden we ook wel fijn want Deens is echt niet te verstaan (lezen gaat beter). Alleen het weer is niet zonzeker.
woensdag 4 juni 2025 om 13:26
https://www.romantischestrasse.nl/
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 4 juni 2025 om 14:26
Wat anders dan Frankrijk, en toch dichtbij: Duitsland, bv langs het riviertje de Ruhr. Ja dat is het Ruhrgebied. heeft een slechte naam maar is nu een prachtige omgeving.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
woensdag 4 juni 2025 om 16:37
woensdag 4 juni 2025 om 16:40
De omgeving Luxemburg-Frankrijk-Duitsland-Belgie is ook leuk!
Eerst naar Bastenaken (belgie) en dan naar Luxemburg-Stad. Vanuit daar naar Trier (Duitsland) en vanuit daar naar Verdun (Frankrijk).
Allemaal mooie steden. Je moet wel een beetje geïnteresseerd zijn in de Eerste Wereldoorlog, want die woedde hevig in deze gebieden en dat zie je terug in de musea en het straatbeeld.
Tussendoor kun je mooie wandelingen maken in de Ardennen, Luxemburg (bijvoorbeeld in het Müllerthal, mooi gebied en je kunt er ook een waterval bezoeken), of andere mooie omgevingen daar. Natuur genoeg.
Eerst naar Bastenaken (belgie) en dan naar Luxemburg-Stad. Vanuit daar naar Trier (Duitsland) en vanuit daar naar Verdun (Frankrijk).
Allemaal mooie steden. Je moet wel een beetje geïnteresseerd zijn in de Eerste Wereldoorlog, want die woedde hevig in deze gebieden en dat zie je terug in de musea en het straatbeeld.
Tussendoor kun je mooie wandelingen maken in de Ardennen, Luxemburg (bijvoorbeeld in het Müllerthal, mooi gebied en je kunt er ook een waterval bezoeken), of andere mooie omgevingen daar. Natuur genoeg.
woensdag 4 juni 2025 om 16:45
ik vind (in Europa) landen als Ierland en Schotland de mooiste landen voor roadtrips. De landen zijn er ook op ingericht. Je komt op de meest onverwachte locaties koffie- en eetzaakjes tegen. En een ander voordeel is dat er weinig steden zijn. in de meeste andere landen zit je eigenlijk zo weer in een stad. 20 minuten nadat je het vliegveld van Dublin of Edinburgh hebt verlaten zit je in de "wildernis".Doreia* schreef: ↑04-06-2025 12:11Wij hebben een roadtrip gedaan voor Schotland en door Ierland. Prachtig! Overnacht in B&B's of een goedkoop hotelletje. Auto gehuurd en erheen gevlogen. Wel beide keren 10 dagen rondgereisd.
woensdag 4 juni 2025 om 19:42
Deze inderdaad.
Of door de Elzas en het zwarte woud en misschien nog meer van Genève of Lucerne.
woensdag 4 juni 2025 om 20:19
Wij hebben italie gedaan. Was wel 12 dagen.
1 nachtje comomeer
Paar nachten chinque terre
2 nachten florence
2 nachten siena
Vorig jaar normandie en bretagne
3 nachten honfleur
3 nachten quimper
3 nachten dinard
2 nachten parijs
Italië was geweldig
Normandie was Honfleur erg leuk rest vond ik wat tegenvallen.
Bretagne ook prachtig!
1 nachtje comomeer
Paar nachten chinque terre
2 nachten florence
2 nachten siena
Vorig jaar normandie en bretagne
3 nachten honfleur
3 nachten quimper
3 nachten dinard
2 nachten parijs
Italië was geweldig
Normandie was Honfleur erg leuk rest vond ik wat tegenvallen.
Bretagne ook prachtig!
woensdag 4 juni 2025 om 20:22
Ik heb je privébericht gestuurddisney1 schreef: ↑04-06-2025 16:37Ik woon in Frankrijk en reis veel door Frankrijk.
.
Heb vorige week nog aantal dagen baskenland gedaan ( onder andere Bayonne, Saint Jean de Luz, Espelette, En San Sebastián)
Ik heb een eigen site van al mijn reizen
Mocht je die willen bekijken kan je mij een privé berichtje sturen
woensdag 4 juni 2025 om 20:42
Via de Elzas naar de Champagnestreek. Erg mooi!
Epernay, Troyes, Colmar, Reims. Lekker rondrijden tussen de wijngaarden en genieten van de mooie uitzichten ondertussen.
Normandie, vond ik ook erg mooi.
Le Havre, Honfleur, Deauville, Dieppe, de landingsstranden en dan ook Point du Hoc.
Duitsland de Moezel van Trier naar Cochem binnendoor.
Romantische Strasse Duitsland ook heel mooi.
Freiburg, Triberg, Heidelberg. Ook mooie plaatsen.
Epernay, Troyes, Colmar, Reims. Lekker rondrijden tussen de wijngaarden en genieten van de mooie uitzichten ondertussen.
Normandie, vond ik ook erg mooi.
Le Havre, Honfleur, Deauville, Dieppe, de landingsstranden en dan ook Point du Hoc.
Duitsland de Moezel van Trier naar Cochem binnendoor.
Romantische Strasse Duitsland ook heel mooi.
Freiburg, Triberg, Heidelberg. Ook mooie plaatsen.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
woensdag 4 juni 2025 om 21:17
Ik heb je ook een PB gestuurd.disney1 schreef: ↑04-06-2025 16:37Ik woon in Frankrijk en reis veel door Frankrijk.
.
Heb vorige week nog aantal dagen baskenland gedaan ( onder andere Bayonne, Saint Jean de Luz, Espelette, En San Sebastián)
Ik heb een eigen site van al mijn reizen
Mocht je die willen bekijken kan je mij een privé berichtje sturen

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in