Examens 2025

01-05-2025 13:03 286 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij was er nog geen topic.
Mijn zoon van 15 begint volgende week met zijn MAVO examen.
Hij is druk aan het leren nu in de meivakantie en kijkt nu al erg uit naar de lange zomervakantie :-)

Wie vindt het leuk om mee te schrijven?
Sabine schreef:
23-05-2025 12:19
Dochter heeft engels nagekeken nadat ze klaar was gisteren met al haar examens. En, het is zeker een 5! Ze denkt nu dus geslaagd te zijn. Zo fijn. Ze heeft het gisteren al gevierd in de stad en er zijn 2 vriendinnen blijven slapen.
Hier wordt dus niet meer geleerd maar uitgeslapen, gewerkt, gefeest en andere leuke dingen gedaan! Wat een heerlijke tijd voor dochter. Ik geniet er van.

Succes allemaal met wachten tot 12 juni. Wat zal dat een spannende dag worden.
Toch nog meegevallen, heerlijk zeg!
Charlotta schreef:
23-05-2025 08:25
Ik heb het even met mijn zoon gecheckt die bij dat gesprek stond en het was een N term van 1. Heel slecht gemaakt dus en het kan dan haast niet anders of dat de N term flink boven de 1 komt te zitten.

Ja, 4 a 5 dagen voorbereiden is helaas niet veel. Maar bedenk je dat je natuurlijk niet helemaal van voren af aan hoeft te beginnen. Als je de stof de komende weken een beetje bijhoudt (ga alsjeblieft geen hele dagen leren) dan kan je met 4 dagen knallen straks echt ver komen.

Laat je ons op 12 juni weten of je geslaagd bent?
Op de NVON-site, de vakvereniging voor docenten scheikunde, biologie en natuurkunde, hadden ze een examenbespreking gedaan (doen ze alleen bij tijdvak 1). Bij die bespreking doen ze altijd een een steekproef en daaruit bleek dat van de 670 nagekeken werken 52,8% een onvoldoende scoorde bij een N-term van 1. De gemiddelde score was 32,4 punten, wat neerkomt op een gemiddelde van 5,4 met een N-term van 1. De N-term zal dus inderdaad heel hoog worden.

Ja, dat laat ik zeker weten. Hopelijk wordt het voor iedereen op 12 juni een feestje!

Pelle schreef:
23-05-2025 17:02
Excuses, ik was degene die er een zij van had gemaakt en Lemon heeft dat overgenomen.
Maakt niet uit. Het merendeel van de gebruikers op dit forum is vrouw, dus ik begrijp dat je die aanname maakte.
Hoe is het bij iedereen?

Jullie kinderen al zenuwachtig of er nog helemaal niet mee bezig en lekker vakantie vieren/werken/feesten ?

Over een week weten we het !
Pftttt…..zooo spannend !!
Kind is druk met vanalles. Misschien ben ik wel zenuwachtiger. Ik zou het zo zonde vinden als het niet is gelukt. Ze had echt goede cijfers vanuit het jaar ervoor, maar de examens liepen echt niet lekker.
Nee, ik hoor het zoveel om me heen dat het niet goed ging en veel moeilijker/anders dan de oude examens.
Toch heel apart dan hè, ook voor meerdere vakken.

Wat doen jullie (m.n. voor de twijfelachtige gevallen of grote-kans-op-gezakte): hebben jullie taart, champagne, slingers en weet-ik-meer in huis of haal je dat pas nádat je het telefoontje geslaagd/gezakt hebt gehad?
Ik haal nog geen taart, dat voelt als de goden verzoeken. Een fles champagne heb ik nog wel van oud en nieuw staan.
Ik heb idd ook wel een fles om te ploppen staan, en slingers heb ik ook nog.
Over gebak twijfel ik dus ook nog.
Kind is op vakantie met zijn vrienden. We plannen een feestje voor de 14e..

We zijn redelijk zeker van slagen..en toch vind ik het spannend
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
mamaonbekend schreef:
05-06-2025 18:48
Hoe is het bij iedereen?

Jullie kinderen al zenuwachtig of er nog helemaal niet mee bezig en lekker vakantie vieren/werken/feesten ?

Over een week weten we het !
Pftttt…..zooo spannend !!
Zoon is nu op vakantie in het buitenland met vrienden, voor het eerst zonder ouders dus ik vind dit reuze spannend 🙈

Ik ben super nerveus voor 12 juni, moet gelukkig veel werken. Ik koop geen gebak oid en ik denk dat er niks te ploppen valt….

We hadden een vlag gekocht tijd geleden maar die zit nog in de verpakking. Voorlopig staat er dus nog niks op de planning hier….
Zit te denken aan uit eten, wat de uitslag ook is.
Mijn kind is nu Berlijn onveilig aan het maken met vriendinnen.

Ik ben niet zenuwachtig voor de 12e omdat het wel heel gek moet lopen als ze gezakt is.. ze is die dag bij haar vader en gaat in de avond naar een concert dus we vieren het in het weekend erna.
Zoon is al op examenreis geweest en vooral aan het bijkomen. Hij maakt zich niet druk en ik probeer er niet teveel aan te denken. Het wordt erg spannend donderdag.

We hebben een vlag en gebak is zo gehaald.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven