Examens 2025

01-05-2025 13:03 223 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij was er nog geen topic.
Mijn zoon van 15 begint volgende week met zijn MAVO examen.
Hij is druk aan het leren nu in de meivakantie en kijkt nu al erg uit naar de lange zomervakantie :-)

Wie vindt het leuk om mee te schrijven?
Dolomiet schreef:
15-05-2025 21:21
Zijn jullie nu meer thuis om je kind te steunen? Wij moeten soms vroeg weg ivm werk en op sommige dagen vind ik het dan sneu dat zoon alleen moet opstaan en naar zijn examen moet vertrekken. Maar tja is helaas niet anders…
Er is niet altijd iemand thuis als ze weggaat. Als ze thuis komt wel. Vandaag is het d-day. Engels! Mijn man is thuis aan het werk vandaag en ik ben er ook als ze thuis komt. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat.

Succes weer allemaal!
Dolomiet schreef:
Dat is eigenlijk wel goed nieuws…misschien valt het allemaal wel mee dan.
Ik vind het een spannende maar ook leuke periode met alles wat erbij hoort. Straks het gala en hopelijk voor iedereen een geslaagde diploma-uitreiking.
Zijn jullie nu meer thuis om je kind te steunen? Wij moeten soms vroeg weg ivm werk en op sommige dagen vind ik het dan sneu dat zoon alleen moet opstaan en naar zijn examen moet vertrekken. Maar tja is helaas niet anders…

Ik ben niet altijd thuis om haar uit te zwaaien ofzo, dat valt niet te plannen qua werk want vrijwel alle examens beginnen voor haar om 13.30. Ik ben wel de hele meivakantie thuis gebleven, heb toen ook 90% thuis gewerkt, terwijl zij aan het leren was. Mijn zoon was met zijn vader op vakantie (gescheiden) en dochter was dus 2 weken bij mij.
Sabine schreef:
16-05-2025 06:38
Er is niet altijd iemand thuis als ze weggaat. Als ze thuis komt wel. Vandaag is het d-day. Engels! Mijn man is thuis aan het werk vandaag en ik ben er ook als ze thuis komt. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat.

Succes weer allemaal!
Oeh, spannend zeg!
Succes voor je dochter met Engels!
Dolomiet schreef:

Succes weer allemaal!
Dolomiet schreef:
Dat is eigenlijk wel goed nieuws…misschien valt het allemaal wel mee dan.
Ik vind het een spannende maar ook leuke periode met alles wat erbij hoort. Straks het gala en hopelijk voor iedereen een geslaagde diploma-uitreiking.
Het is mij gelukt elke dag thuis te werken van een examen, behalve 1x en toen was mijn partner er voor haar, Ze is nu bij haar vader. Die kan dat minder makkelijk regelen maar ze heeft de moeilijke examens gehad toen ze bij ons was dus t is nu minder nodig
Fijn om het zo te kunnen regelen dat je veel thuis kunt zijn. Ik was de dag van het eerste examen thuis en waarschijnlijk ook de dag van zijn laatste examen. 12 juni ga ik een halve dag werken (ik ga er even vanuit dat de uitslag ‘‘s middags komt)
Dochter heeft een slecht gevoel over Engels. Ik vrees het ergste.
Sabine schreef:
17-05-2025 07:53
Aaah wat zonde zeg!
Hopelijk valt de N-term hoog uit…
Sabine schreef:
Heeft ze het niet nagekeken?
Sabine schreef:
Ja, zou ik zeker doen als ik haar was. Kan altijd meevallen lijkt me
Hier lijkt dochter t met gemak te gaan halen allemaal. Ze stond voor haar vakken al erg hoog gemiddeld en t moeilijkste heeft ze nu gehad. Dat is meegevallen. Met daarbij sowieso een 9 voor zowel examen Engels als Duits.....echt een fijn gevoel!!
Nou...gemak nuanceren..:-) Ze heeft een goed stel hersens maar door de jaren heen ook echt hard geleerd en gezorgd dat ze er goed voor stond voor ze haar examens in ging. Haar motivatie en doorzettingsvermogen heeft ze niet van mij :-)
yeps1 schreef:
17-05-2025 11:13
Hier lijkt dochter t met gemak te gaan halen allemaal. Ze stond voor haar vakken al erg hoog gemiddeld en t moeilijkste heeft ze nu gehad. Dat is meegevallen. Met daarbij sowieso een 9 voor zowel examen Engels als Duits.....echt een fijn gevoel!!
Nou...gemak nuanceren..:-) Ze heeft een goed stel hersens maar door de jaren heen ook echt hard geleerd en gezorgd dat ze er goed voor stond voor ze haar examens in ging. Haar motivatie en doorzettingsvermogen heeft ze niet van mij :-)
Maar dan is het toch nooit spannend geweest? Hartstikke fijn natuurlijk :-D .
Pelle schreef:
17-05-2025 11:18
Maar dan is het toch nooit spannend geweest? Hartstikke fijn natuurlijk :-D .
Voor haar zeker wel. T is nogal een piekeraar....theoretisch kan ze zakken...lager dan een 5,5 voor alle examens, lager dan een 5 voor Wiskunde op haar eindlijst...minimale kans maar in haar hoofd zeker aanwezig. Ze is echt wel heel gespannen geweest. Gelukkig is Wiskunde aardig goed gegaan
Pelle schreef:
17-05-2025 09:17
Heeft ze het niet nagekeken?
Ze heeft het niet nagekeken. Ze steekt haar kop in het zand en richt zich op de andere toetsen.
Sabine schreef:
17-05-2025 17:01
Ze heeft het niet nagekeken. Ze steekt haar kop in het zand en richt zich op de andere toetsen.
De beste vriend van mijn zoon doet dat ook… hij is anders bang dat hij de rest ook gelijk vergooid. Want ja dan geen noodzaak meer want toch al gezakt
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hier is vandaag havo wiskunde examen gedaan. Dochter vond het pittig. Al nagekeken en zal net aan een voldoende zijn.
Morgen economie. Dat gaat wel goed komen.

Hoe is het met jullie examen kandidaten?
Sabine schreef:
20-05-2025 17:16
Hier is vandaag havo wiskunde examen gedaan. Dochter vond het pittig. Al nagekeken en zal net aan een voldoende zijn.

Hier zitten de examens er op. Zoon was even negatief, maar nu toch wel positief gestemd.
Sabine schreef:

Hopelijk dan inderdaad net een voldoende!
Zoon heeft deze week alleen nog bedrijfseconomie, dat is donderdag.
Sabine schreef:

Hopelijk dan inderdaad net een voldoende!
Zoon heeft deze week alleen nog bedrijfseconomie, dat is donderdag.
Hier gaat geen vlag uit op 12 juni vrees ik…..
Zoon had vandaag wiskunde A en het was niet.te.doen.
Hij heeft het niet af, en het was onwijs moeilijk. Hij schat in rond de 2.5-3 gehaald te hebben (en stond maar een 5.5 voor dit vak). De oefenexamens behaalde hij rond de 6+, en hij heeft ook nog diverse losse opgaves gemaakt, en de laatste grote onderzoeksvragen geoefend, online trainingen van Menno Math gevolgd en snapte het vrij goed. Hij ging er wel met vertrouwen in. Maar dit examen leek in niks op de oefenexamens volgens hem. Was een drama.
Hij zegt zelf dat hij nu definitief gezakt is, met ook de slechte Geschiedenis erbij.
Vind het zo sneu en K.

Nu nog 1 examen, hopelijk kan hij daar nog moed voor opbrengen. Ik probeer em positief gezind te krijgen, mogelijk hoge N-term of wellicht nog een herexamen, maar of het zin heeft…
Zoon ook alleen donderdag nog bedrijfseconomie
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hier ging natuurkunde wel redelijk vandaag. Ze heeft een 5.5 nodig, maar ze heeft geen zin om na te kijken. We duimen maar weer verder.
mamaonbekend schreef:
20-05-2025 18:21
Hij heeft het niet af, en het was onwijs moeilijk. Hij schat in rond de 2.5-3 gehaald te hebben (en stond maar een 5.5 voor dit vak). De oefenexamens behaalde hij rond de 6+, en hij heeft ook nog diverse losse opgaves gemaakt, en de laatste grote onderzoeksvragen geoefend, online trainingen van Menno Math gevolgd en snapte het vrij goed. Hij ging er wel met vertrouwen in. Maar dit examen leek in niks op de oefenexamens volgens hem. Was een drama.
Hij zegt zelf dat hij nu definitief gezakt is, met ook de slechte Geschiedenis erbij.
Vind het zo sneu en K.

Nu nog 1 examen, hopelijk kan hij daar nog moed voor opbrengen. Ik probeer em positief gezind te krijgen, mogelijk hoge N-term of wellicht nog een herexamen, maar of het zin heeft…

Menno Math vond het ook een moeilijk examen en verwacht een N-term van 1.5. Hopelijk helpt dat je zoon nog iets. Mijn dochter kwam ook teleurgesteld thuis, ze is juist goed in wiskunde maar vond het toch lastig.
mamaonbekend schreef:
20-05-2025 18:21
Vind het zo sneu en K.

Zo niet fijn dit 😭
Heel herkenbaar, zoon leert zich suf, volgt trainingen en gaat vol goede moed het examen in en dan zo teleurgesteld worden….

Ik snap je rotgevoel. Ik las wel dat dit examen waarschijnlijk een hoge N-term krijgt dus wie weet valt het mee.
Maar met een 5 voor geschiedenis en wiskunde is hij toch niet meteen definitief gezakt?
Hier ook alleen nog bedrijfseconomie donderdag, ze ziet het zelf vrij somber in. De examens die ze heeft nagekeken verwacht ze rond de 5,5-6 te hebben, maar Nederlands ging slecht en ook geschiedenis denkt ze geen hoog cijfer gehaald te hebben. Als de rest dan 5,5-6 is heeft ze weinig tot geen compensatie voor de 5,5 gemiddeld staan bij de CE’s. We wachten het af. Ze leert nu wel keihard, maar heeft de rest van het jaar niet al te veel gedaan en dat breekt haar nu op, zegt ze zelf.
Ook wel sneu dat het niet echt lekker verdeeld was qua examens: vorige week had ze er 6 in 4 dagen en dan een week niets. We gaan het zien, het worden een paar spannende weken!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven