Vakantie verpest

05-06-2025 19:58 77 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoii,

Ik wil even van mij afschrijven.

Mijn vriend en ik zijn 3 jaar samen. We zijn op vakantie in Spanje. Ik heb een flinke periode van stress gehad en was er echt aan toe om er even uit te gaan samen. We hebben allebei kids uit een eerdere relatie en besloten even met zijn 2e te gaan om te ontstressen. Ik ben nog nooit zonder mijn puberzoon op vakantie geweest. Maar die is een weekje met zijn opa weg. We zijn gaan boeken en zitten in een all in resort met prima eten en lekker weer. Vanaf moment 1 klaagt hij over de mensen hier. Dat kan ik begrijpen want sommige zijn ook schofterig. Maar ik besluit dan om mij er niet aan te storen en het positieve te zien. De afgelopen 2 dagen was het prima en hadden we het leuk samen buiten zijn gezeur om. Gisteren ontstonden er irritaties. We liepen nog een rondje op de boulevard. Hij heeft alleen maar aan een stuk een verhaal verteld dat er niets te doen is en al die luie mensen hier ook niks doen. Dat vakantie niet perse voor hem weggelegd is en dat het 'genieten' wat die luie mensen hier doen walgelijk is. Ik vroeg vind je het niet leuk? We kunnen het toch samen leuk hebben? Dit schoot in het verkeerde keelgat en hij begon zijn stem te verheffen dat het altijd hetzelfde gezeik is. Ik haat ruzie en please daardoor vaak tijdens/na ruzie. Ik heb mijn excuus gemaakt voor wat ik ook fout gedaan heb en we zijn gaan slapen. Vandaag was de sfeer niet beter. Zijn wel met een tour geweest maar de spanning is om te snijden en ik voel me vreselijk. Ik had er zoveel zin in en overal zie ik stellen romantisch zitten. Ik had liever met mijn zoon hier geweest. Wij staan mijlen ver uit elkaar op dit moment. En niks helpt. Praten maakt hem alleen maar bozer. Dit gaat sinds kort wel vaker zo dat als hij boos is dat een dag of 2, 3 kan volhouden. Maar ik had verwacht dat hij op vakantie zijn ego wel aan de kant zou kunnen zetten. Niet dus. Hij zegt altijd laat me maar ik kom vanzelf wel weer. Daar heb ik dus moeite mee. Ik wil het graag uitpraten. Waardoor het vaak verder oploopt. Ik begin er dan over en hij doet afstandelijk en kortaf.

Dit voelt wel een beetje als een dealbreaker. Ik hou ontiegelijk veel van hem en het voelt op veel vlakken als mijn grote liefde. Maar deze ruzies van meerdere dagen putten mij naast alle stress die ik heb uit. Ik heb dit al meerdere malen aangegeven. Het stapelt en als deze vakantie volledig verpest is weet ik niet of ik hem dat kan vergeven.
Zet hem op de eerste vlucht naar huis.
Wat courage zegt zou me niets verbazen.

Overigens heb je hem nu goed leren kennen, daar zijn vakanties top voor. Ook winst als je bedenkt dat je anders nog meer tijd aan hem had besteedt waarschijnlijk.
Lorem Ipsum
Hoe waren jullie eerdere vakanties dan?
En herken je dit nukkige van hem? Heeft hij zelf ook een stressvolle periode (achter de rug)?
Was dit zijn eerste kennismaking met dit type vakantie? Ik zou ook pissig zijn door zoveel chagrijn, maar er wel gewoon rustig over blijven praten. Dat je tegen hem zegt: Joh, nu weet ik wel dat dit helemaal niks voor jou is, maar dan kiezen we de volgende keer wat anders uit.

Of als jij dit wel een hele fijne vorm van vakantie vieren vindt, dat je de volgende keer inderdaad weer met je zoon gaat. Of met een vriendin. En met hem een ander type vakantie doet. Of het inderdaad toch als dealbreaker ziet, omdat je te ver uit elkaar ligt.
Ik zou hem in zijn eigen sop laten gaarkoken en een eigen plan trekken. Niet dat je hele vakantie verpest is.

Sommige mensen houden gewoon niet van vakantie. Of willen op vakantie constant dingen doen en actie i.p.v. met een boek bij het zwembad of slenteren over de boulevard maar volgens mij is hier meer aan de hand.
Stop onmiddellijk met pleasen en dingen goedpraten en vooral met het aanbieden van je excuses. Gebruik hem maar als oefenmateriaal om wat assertiever te worden want je laat over je heenlopen en deze relatie is toch over.

Ook ik zou nog proberen er het beste van te maken en dat zou voor mij, zéker na een periode van stress, een stoel op het strand zijn met een boek waar ik me waarschijnlijk niet op kan concentreren dus dan maar een tijdschrift. Alles als het maar zonder hem is want hij zorgt alleen maar voor meer stress.

Geen ideale situatie natuurlijk maar dan zou ik voor de minst slechte gaan.
Oh en je "vriend" is een lul.
.
Star⁴ schreef:
05-06-2025 20:56
Zet hem op de eerste vlucht naar huis.

Dit zou ik doen. Zou uitzoeken welke vlucht dat is en zou hem meteen laten boeken. Lekker weggaan als je hier niet wil zijn, ‘vriend’.

En daarna zelf lekker met een boek het strand op.
Misschien maar eens bedenken waarom je ontiegelijk veel van hem houd. Ik lees er weinig leuks uit.

Ga naar huis.
Ik zou vanavond nog lekker op zwier gaan, de sangria invliegen en een leuke Spaanse ober aan de haak slaan.

Je gaat de allereerste keer met zijn 2'en op vakantie en die idioot gedraagt zich 0 romantisch en vertoont teveel eikelgedrag. Dit wordt niets.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Het is wel.klaar, maak je het uit op vakantie of als je thuis bent?
Voor een raszeikert is er niets zo vervelend als een optimist. Slechte (vakantie)combinatie, dus.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
05-06-2025 22:12
Voor een raszeikert is er niets zo vervelend als een optimist. Slechte (vakantie)combinatie, dus.

Dat is wel echt waar ja. Ik had ooit zoiets met een (destijds goede) vriend aan de andere kant van de wereld. Hoe meer ik genoot hoe chagrijniger hij werd.
Boekt hij zijn vlucht om en blijf jij nog lekker even alleen tot rust komen. Dag hoor.
Die onvrede zit in hem zelf, maar hij projecteert het op zijn omgeving.

Vraag hem eens wat er nu echt aan de hand is. En stop met je verontschuldigen. Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag, niet jij.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Ha ben je met m'n ex op vakantie toevallig?

Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen waar die periode van stress over ging?
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Ik dacht eerst bij het lezen van de OP dat je tóch met je puberzoon op vakantie bent i.p.v. met je vriend. Nog eens gelezen, nee toch niet, puberzoon is met zijn opa weg. Jij met je vriend.

Wat een enorme afknapper dit en wat een zeurpiet is jouw vriend!
Ik snap dat jullie zeggen maak het uit wat moet je met die vent. Waarom het zo moeilijk is komt denk ik omdat ik hem heb leren kennen in een periode waarin ik veel verliezen heb gekend. Er zijn 2 dierbare kort na elkaar overleden en ik had problemen met mijn zoon waarbij hij mijn steun was. Hij zorgde voor afleiding en gezelligheid. Dit is sinds een halfjaar anders kwa gezelligheid. Hij heeft een korter lontje. Maar dat gevoel van het begin dat krijg ik nog wel. Alleen soms dus niet met dit soort dingen. De pieken zijn heel hoog en de dalen heel diep. Ik heb maar 1 relatie gehad en op mijn 19e kreeg ik mijn zoon vanuit die relatie. We zijn lang samen geweest maar toen hij zijn huidige vrouw bezwangerde was zoonlief niet leuk genoeg meer en gooide alle verantwoordelijkheid bij mij. Nu ben ik 34 en dit is mijn 2e relatie. Ik heb geen familie en maar 1 vriendin. Ik weet dat ik teveel aan deze man hang nu en hem please. Maar hoe ik het anders moet doen? Het lukt me gewoon niet. Als ik dit bij een ander horen zou denk ik doe normaal en kap ermee. Het is een kwaal dat ik veel te loyaal ben en mensen please omdat ik geliefd en gezien wil worden. 9 van de 10 keer voel ik mij ontiegelijk alleen en een buitenbeentje. Zo kom ik niet over juist altijd zelfverzekerd en onafhankelijk. Iets wat ik in de liefde totaal niet ben. Ik ben net maar een cocktail gaan drinken en even slap gelult met de barman. Dat gaf wat lucht in mijn hoofd. Het besef komt steeds meer dat dit moet stoppen en ik voor mezelf moet kiezen. Ik heb dit simpel weg nog nooit gedaan. Een jaar na mijn moeizame scheiding kwam deze man op mijn pad en gaf mij precies de dingen die ik miste in mijn huwelijk. Ik ben bang dat ik een verkeerd besluit neem en het toch aan mij lag en hem ongelooflijk ga missen..
boaz24 wijzigde dit bericht op 05-06-2025 23:33
5.03% gewijzigd
Maar hou je van hem door zijn karakter of doordat hij er op een moeilijk moment in jouw leven voor je was? Dus met andere woorden, als jij je helemaal gelukkig voelde, zou je dan nog van hem houden?
@to, ik heb je een prive bericht gestuurd
Voor iedereen een groene tuin
Hebben jullie samen dit type vakantie uitgezocht of jij alleen? In het laatste geval kan ik snappen dat hij zegt: ik ben dit wel zat, in de toekomst hoeft dit niet meer van mij. Maar daarna zou het wel klaar moeten zijn met het gemopper, want je heb alleen jezelf en jou er mee! En dan is de les volgende keer: meer communiceren wat voor vakantie jullie nu leuk vinden en kijk of er een gezamelijke deler tussen zit.

Dat hij jou dagen negeert is zó fout! Kijk, dat hij ff een rondje om loopt om af te koelen en tot rust te komen, dat kan ik begrijpen. Zo voorkom je dat je in het heetst van de strijd misschien dingen zegt waar je later spijt van krijgt, je komt tot rust en kan later beter verwoorden wat er bij jou aan de hand is. Maar communiceer daarna en ga niet boos slapen!

Als hij zo blijft doen, zou ik hem in zijn sop gaar laten koken en je eigen plan maken voorceen leuke dag zonder negativiteit! Nu genieten van de rest van de vakantie en daarna maar kijken of je het nogveen kans wil geven of dat het klaar is!
Àch lief mensje, kies toch voor jezelf. Dit is niet hoe het moet zijn in een relatie, en je kunt beter gelukkig zijn in je eentje dan ongelukkig met twee. Deze man is jou niet waard, en jij moet de waarde van jezelf eens wat meer omarmen. Dat kun jij!
Die hoge pieken waar je het over hebt lijken zo hoog omdat de dalen zo diep zijn.
Je hoort nou nooit eens iemand zeggen dat er hoge pieken zonder diepe dalen zijn. Snap je hoe het werkt ? Na een periode van rottig doen doet hij leuk, waardoor jij gaat denken dat hij op dat moment heeeeeel leuk is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je bent niemand iets verschuldigd he. Je hoeft niet bij hem te blijven alleen maar omdat hij er voor je was toen het moeilijk was. Kies voor jezelf. :hug:
ik heb gezegd
eens met Turquasi:
Nu heb je hem goed leren kennen. Winst als je bedenkt dat je anders nog meer tijd aan hem had besteed.
Ik kan me voorstellen dat, met weinig fijne ervaringen met mensen - of het nu familie, vrienden of relaties betreft - je daardoor sneller genoegen neemt met een persoon die net wat leuker lijkt of leek en je mensen wil vasthouden (pleasen).
Maar er zijn echt genoeg leuke mensen op aarde. Ik ben al met heeeeel veel verschillende mensen op vakantie geweest (omdat ik eerst geen partner had, met veel verschillende vriendinnen) en in verschillende combinaties en eigenlijk was het bijna altijd leuk.

Alleen die keer dat twee ouderstellen van mijn vriendinnen ruzie maakten in een restaurant en wij tienervriendinnen ons gingen schamen op de wc ;-) . Maar die mensen hebben het dezelfde dag nog goedgemaakt.

Ik snap ook niet dat iemand alleen maar klaagt. Ik doe ook graag dingen. Dus ik zou overleggen 'schat ik ga graag ook hardlopen, of stadje x zien of een wandeling maken' en dan kijken wat we samen kunnen doen en wat alleen.
Zo moeilijk is overleggen toch niet? Je vriend doet gewoon naar zonder dat hij enig motief heeft voor constructieve oplossingen en daar zou ik heel boos van worden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven