Nieuwe vriend gaat ineens 5 weken op vakantie zonder mij

10-06-2025 16:16 89 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Mijn nieuwe vriend (26) en ik (28) zijn nu 3 maanden samen. Nu heb ik deze zomer helaas zware operaties voor de kiezen en dat weet hij. Ik ging er dan ook wel een beetje van uit dat hij hier wat rekening mee kon houden.

Überhaupt wist ik niet dat hij zo lang vrij kon krijgen... Laat staan dat hij er de 5 weken lang op uittrekt met zijn single vrienden. Dit hoorde ik dan ook omdat hij met een vriend sprak.. dus niet omdat hij het zelf aan mij vertelde. Ik weet niet eens waar hij naar toe gaat en omdat ik van verbazing niet wist hoe ik moest reageren, heb ik dit ook niet gevraagd.

Ik weet dat dit recent gepland is, dus niet al voor mijn aanwezigheid.. en toch weet ik niet wat ik hier van mag vinden. Hij is vaak losbandig in tegenstelling tot mij, dus ik weet niet wat ik er van kan zeggen. Ik voel mij niet erg serieus genomen, dit, omdat er woorden als 'Je bent de liefde van mn leven, je bent mijn alles, ik zal voor je zorgen" gezegd worden.. beetje tegenstrijdig lijkt me.

Heeft iemand hiermee ervaring of wat mag ik hiervan vinden?

Liefs,
ches wijzigde dit bericht op 10-06-2025 20:37
Reden: Foutje
7.48% gewijzigd
Ik zou hier ook niet zo blij mee zijn, hoor. Dat hij 5 weken met vrienden op reis wil, oké, maar hij had toch op z’n minst zijn plannen bij je kenbaar kunnen maken? Kan me voorstellen dat het heel vervelend voelt als je dit op zo’n manier hoort.

Wat bedoel je met: hij is vaak losbandig in tegenstelling tot mij?
Ik zou zeggen dat je het jammer vindt dat hij zo lang weg is in de zomer. En dat het vervelend voelt dat hij je dat niet zelf verteld heeft. Je hoeft er verder geen oplossing voor te bedenken of vragen, maar delen hoe je je erbij voelt is misschien wel prettig.
Ik snap dat je het niet lollig vindt, maar ik snap ook dat je in een heel prille relatie nog geen maanden vooruit denkt en zo’n snel aankomende vakantie nog met je vrienden plant.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Purake schreef:
10-06-2025 20:31
Ik zou hier ook niet zo blij mee zijn, hoor. Dat hij 5 weken met vrienden op reis wil, oké, maar hij had toch op z’n minst zijn plannen bij je kenbaar kunnen maken? Kan me voorstellen dat het heel vervelend voelt als je dit op zo’n manier hoort.

Wat bedoel je met: hij is vaak losbandig in tegenstelling tot mij?
Dankje! Veel drinken en lang leve de lol etc. ik daarentegen ben wat rustiger.
blijfgewoonbianca schreef:
10-06-2025 20:35
Ik snap dat je het niet lollig vindt, maar ik snap ook dat je in een heel prille relatie nog geen maanden vooruit denkt en zo’n snel aankomende vakantie nog met je vrienden plant.
Dit.
Ches schreef:
10-06-2025 20:35
Dankje! Veel drinken en lang leve de lol etc. ik daarentegen ben wat rustiger.
Voor mij zou dit persoonlijk een afknapper zijn, maar kijk vooral naar wat jij leuk vindt in een partner. En om nog op je vraag te antwoorden: je mag alles vinden natuurlijk. Het is jouw gevoel, dus dat mag je best bij hem uiten!
En je hebt nu geen idee waar ze naar toe gaan ?
Als je 3 maanden samen bent (pril) vind ik het niet gek dat je een vakantie plant zonder elkaar. Ook niet als dat 5 weken is. Als hun wens bijv is om een rondreis / verre reis te maken dan zou ik dat nogal wat vinden omdat te doen met iemand die ik 3 maanden ken. Zo ook voor wat betreft het rekening houden met jouw operatie. Ik vind het net te pril allemaal voor dit soort dingen.

Wat ik wel gek vind is dat hij de plannen, het doorhakken van de knoop, het boeken, niet met je deelt. Niet om jouw goedkeuring, maar omdat het iets is wat je bezighoudt, zo’n vakantie. Het lijkt me als je aan het daten bent, of 3 maanden een relatie hebt en dat je dan dit soort dingen deelt met elkaar. Ik zou het niet leuk vinden als mijn partner hierover niks zegt en ik van vrienden hoor dat ze 5 weken op reis gaan.
Ik zou hem gewoon de vakantie gunnen en hem veel plezier wensen. Maar als je bang bent vanwege lang leve de lol en veel drinken tja dat kan in Nederland ook fout gaan… als je daar bang voor bent dan?
Dat hij gaat vind ik niet perse gek, omdat je inderdaad op zo'n moment nog niet weet of je prille verliefdheid standhoudt. Dus daar kun je niet echt iets van zeggen vind ik.

Maar dat hij het niet zelf verteld vind ik wel stom. En kan ook echt wel een issue worden in de toekomst, als dit is hoe hij over moeilijke dingen communiceert (lees: niet). Dus daar zou ik zeker het gesprek over openen.
Zoo. Nou ben ik echt niet zo moeilijk en zou ik in die situatie denken oef, lang maar have fun. Maar de manier waarop zou ik echt niet oke vinden. Hij hoeft geen toestemming te vragen maar het laten weten is toch wel het minste.. Heb je hem hier zelf nog niet over gesproken?
Is dit iets wat hij jaarlijks doet? Hoe lang is hij vrijgezel geweest? Mijn man is voor onze relatie een tijdje alleen geweest en had in het begin ook af en toe aparte 'zo doe ik het altijd'-acties en was zich dan van geen kwaad bewust... Echter geen 5 weken en met belangrijke dingen (jouw operaties)...
Je bent de liefde van mijn leven, je bent mijn alles. Binnen 3 maanden?
Eens met wat eigenlijk iedereen zegt. Dat hij dit allemaal plant, zonder er ook maar iets over te zeggen (gewoon, omdat het hem bezig houdt of omdat hij het leuk vindt) en zonder op de één of andere manier ter sprake te brengen dat hij er in de periode van je operaties niet is, dat zou me het meest tegenstaan. Want het doet je inderdaad twijfelen over zijn communicatieskills over dlen omgang met de wat ingewikkelder dingen des levens.
Overigens zou een partner die een 5 weken lange zuipvakantie gaat houden, me ook wel flink tegenstaan. Althans, dat is een beetje hoe ik "veel drinken en lang leve de lol" lees.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-06-2025 13:05
Reden: trollhinten
0.00% gewijzigd
meisje85 schreef:
10-06-2025 20:47
Overigens zou een partner die een 5 weken lange zuipvakantie gaat houden, me ook wel flink tegenstaan. Althans, dat is een beetje hoe ik "veel drinken en lang leve de lol" lees.
Nou, (dik) midden twintig ben je daar wel klaar mee, toch ? Ze zullen vast geen 5 weken naar Chersonissos gaan.
Dat hij “ goed “ kan feesten houdt niet in dat hij 5 weken bovenop de bar gaat staan dansen ( lees : vreemd gaan ).
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-06-2025 13:06
Reden: quote en reactie verwijderd
98.00% gewijzigd
Pieremachochel
Als dit besproken is in jullie relatie, had hij het op zijn minst mede kunnen delen.

Heel bijzonder..
Afbeelding
Ja, hij had je wat meer mee kunnen nemen in zijn plannen. Maar ik snap wel dat hij gaat en zou daar ook zeker geen probleem mee hebben. Midden 20 is een heerlijke leeftijd voor dat soort vakanties. Waar gaat hij heen?

En tja, misschien moet je geen relatie met een lang-leve-de-lol type?
blijfgewoonbianca schreef:
10-06-2025 20:56
Nou, (dik) midden twintig ben je daar wel klaar mee, toch ? Ze zullen vast geen 5 weken naar Chersonissos gaan.
Dat hij “ goed “ kan feesten houdt niet in dat hij 5 weken bovenop de bar gaat staan dansen ( lees : vreemd gaan ).
Ja, ik zou denken van wel, maar er zijn natuurlijk heus mensen die dat op latere leeftijd ook nog doen. Er zijn vijftigers die, zo heb ik me laten vertellen dan he :) , ook nog zo op Ibiza rondlopen.
meisje85 schreef:
10-06-2025 21:04
Ja, ik zou denken van wel, maar er zijn natuurlijk heus mensen die dat op latere leeftijd ook nog doen. Er zijn vijftigers die, zo heb ik me laten vertellen dan he :) , ook nog zo op Ibiza rondlopen.
Maar wie weet gaat hij 5 weken surfen in de Filipijnen. Is toch alweer anders.
Ja, we weten vooralsnog weinig, weet ook niet of er meer gaat komen. :-D

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven