Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.
donderdag 29 mei 2025 om 16:29
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 22 juni 2025 om 13:02

Uiteraard.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 22 juni 2025 om 15:41
zondag 22 juni 2025 om 16:23
Hier alweer flink zonnig. Wel wat afgekoeld, maar niet schokkend.Lady*Voldemort schreef: ↑22-06-2025 15:41Hier onweert het nu. Maar om nou meteen een nieuw Zelhem-topic te openen zou zwaar overdreven zijn, het zijn wat kippenscheetjes en de regen houdt ook al niet over.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 22 juni 2025 om 16:32
zondag 22 juni 2025 om 17:11
Nou inderdaad. En volgens mij had ze niet eens een flauw idee dat FV was wederopgestaan, laat staan dat ze de laatste posts gelezen heeft. Raar gedoe. Maar goed, voor FV is het fijn dat er toch nog iemand haar perma betreurt, laten we het daar maar op houden.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 22 juni 2025 om 17:13
Shit, in slaap gevallen in de zon vanmiddag... er stond best wat wind dus voelde heerlijk aan... nu voelt mijn rug iets minder heerlijk aan. Wat stom zeg.
Wel beetje regen hier gehad en wat afkoeling maar inmiddels weer gewoon warm buiten.
Wel beetje regen hier gehad en wat afkoeling maar inmiddels weer gewoon warm buiten.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zondag 22 juni 2025 om 17:18
Oh foei! Heb je after sun in huis? Anders kan je er volgens mij ook gewoon zonnebrandspul op smeren.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 22 juni 2025 om 17:21
Lady*Voldemort schreef: ↑22-06-2025 17:18Oh foei! Heb je after sun in huis? Anders kan je er volgens mij ook gewoon zonnebrandspul op smeren.
Ja die heb ik gelukkig wel, mag mijn man zo even doen kan er niet bij zelf met mijn stijve lijf. Maar ja, stom en dom is het wel.
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zondag 22 juni 2025 om 17:24
Vooral vervelend. Het lijkt me niet dat van één keer verbranden meteen de tumoren overal ontspruiten, anders was ik al lang dood en begraven geweest.De laatste 25 jaar let ik er wel op maar in de jaren tachtig had ik de blaren wel eens op mijn rug staan en ik leef nog steeds.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 22 juni 2025 om 17:27
Lady*Voldemort schreef: ↑22-06-2025 17:24Vooral vervelend. Het lijkt me niet dat van één keer verbranden meteen de tumoren overal ontspruiten, anders was ik al lang dood en begraven geweest.De laatste 25 jaar let ik er wel op maar in de jaren tachtig had ik de blaren wel eens op mijn rug staan en ik leef nog steeds.
Ja klopt ik ben ook vaak zat verbrand geweest vroeger en mijn rug is geen vulkanisch landschap gelukkig...
Zou wat zijn! Dat al die mensen van onze generatie massaal de pijp uitgaan vanwege oude zonnebrand ervaringen.

Vooral vervelend morgen met werken als het dan nog niet weggetrokken is.
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard

zondag 22 juni 2025 om 17:30
MrsM schreef: ↑22-06-2025 17:27Ja klopt ik ben ook vaak zat verbrand geweest vroeger en mijn rug is geen vulkanisch landschap gelukkig...
Zou wat zijn! Dat al die mensen van onze generatie massaal de pijp uitgaan vanwege oude zonnebrand ervaringen.![]()
Is bij mij tot nu toe ook altijd goed gegaan. Wel afkloppen...
Ik had ook een collega die dat dacht. En die bleek inene een hele valse huidtumor te hebben en was binnen een paar weken overleden.
zondag 22 juni 2025 om 17:33
Ja dat is wel kut ja, met die autostoel. Anders kun je nog een beetje naar voren gaan zitten of zo. Ik zou in ieder geval goed (laten) smeren vanavond en morgenochtend en morgen iets aantrekken van een stofje dat lekker zacht aanvoelt.MrsM schreef: ↑22-06-2025 17:27Ja klopt ik ben ook vaak zat verbrand geweest vroeger en mijn rug is geen vulkanisch landschap gelukkig...
Zou wat zijn! Dat al die mensen van onze generatie massaal de pijp uitgaan vanwege oude zonnebrand ervaringen.![]()
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 22 juni 2025 om 17:35
Collega van mij ook. Daarom let ik er tegenwoordig ook echt op dat ik niet verbrand. Maar tegelijkertijd ga ik er inderdaad ook vanuit dat het meestal wel goed gaat.
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 22 juni 2025 om 17:40
Eens. En blijven doorgaan.Lady*Voldemort schreef: ↑22-06-2025 17:11Nou inderdaad. En volgens mij had ze niet eens een flauw idee dat FV was wederopgestaan, laat staan dat ze de laatste posts gelezen heeft. Raar gedoe. Maar goed, voor FV is het fijn dat er toch nog iemand haar perma betreurt, laten we het daar maar op houden.
Pluviofiel
zondag 22 juni 2025 om 17:40
Heb je ergens een aloë vera plant in de buurt? Onderste blad afsnijden en het sap smeren. Man heeft dat af en toe nodig ondanks factor 50 en zegt dat het helpt. Ik heb die dingen in de tuin.MrsM schreef: ↑22-06-2025 17:27Ja klopt ik ben ook vaak zat verbrand geweest vroeger en mijn rug is geen vulkanisch landschap gelukkig...
zondag 22 juni 2025 om 17:44
Levertraanzalf tegen brandwonden, dat kreeg ik toen ik mn bibs had verbrand al aan de kachelrand, ergens in 1963 was dat
Pieremachochel
zondag 22 juni 2025 om 17:44
Stuur ze effe op

(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zondag 22 juni 2025 om 17:46
Heb je talkpoeder?MrsM schreef: ↑22-06-2025 17:27Ja klopt ik ben ook vaak zat verbrand geweest vroeger en mijn rug is geen vulkanisch landschap gelukkig...
Voor het slapen gaan erop doen, shirt erover en dan is de zonnebrand morgens gesmoord.
Ja heb er ff geen ander woord voor.
Pieremachochel
zondag 22 juni 2025 om 17:56
In Nederland had ik ze ook. Vandaar dat ik vraag in de buurt. Ze kan ook ff komen, smeer ik wel.
zondag 22 juni 2025 om 17:59
Aloë vera heb ik hier ook in potten staan, maar daar heb je nu niets aan.
Bij man hebben ze in december een verdachte plek weggesneden, alles was gelukkig goed, moest nog wel even terugkomen om het nog wat dieper uit te snijden en nog een keer om zn hele lichaam na te laten kijken en dat terwijl hij of onder een parasol ligt of gekleed is.
Bij man hebben ze in december een verdachte plek weggesneden, alles was gelukkig goed, moest nog wel even terugkomen om het nog wat dieper uit te snijden en nog een keer om zn hele lichaam na te laten kijken en dat terwijl hij of onder een parasol ligt of gekleed is.
Pieremachochel