Napraat met geklets, 2025.7

04-07-2025 09:15 1695 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.7 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Strikje schreef:
15-07-2025 15:38
Gelukkig dat je er om kunt lachen. :) Het zou mij raken als moeder als ik dit zou zien bij mijn kind. Waarom? Tja, bezorgdheid, graag willen dat het goed gaat, dat hij van die actie kan genieten.
Maar jij kent hem natuurlijk en als hij het niet als rot ervaart, is het natuurlijk hartstikke goed!
Maar hoezo zou het niet goed met hem gaan?
Ik zou er wel om kunnen lachen, en tegen hem zeggen sufferd neem er dan tien als zes geen lekker aantal is. Dan hoef je x weken niet te halen.

Hebben ze bij de kassa niet gezegd, meneer het is 1 plus 1?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
15-07-2025 16:52
Ik zou er wel om kunnen lachen, en tegen hem zeggen sufferd neem er dan tien als zes geen lekker aantal is. Dan hoef je x weken niet te halen.

Mijn zoon is juist precies omgekeerd: als ik die vraag om een fles cola mee te nemen komt ie rustig thuis met zes flessen omdat die in de bonus lagen. Vroeger was het nog erger, dan stuurde ik hem naar de winkel om wc-papier en dan kwam ie thuis met keukenrol want dat was goedkoper :lol:

En wat de jongste van Solo betreft: die heeft nog steeds flink geprofiteerd want hij kreeg tenslotte 5 flessen voor de prijs van 3. Niks om nou heel dramatisch over te gaan doen lijkt me.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Strikje schreef:
Gelukkig dat je er om kunt lachen. :) Het zou mij raken als moeder als ik dit zou zien bij mijn kind. Waarom? Tja, bezorgdheid, graag willen dat het goed gaat, dat hij van die actie kan genieten.
Maar jij kent hem natuurlijk en als hij het niet als rot ervaart, is het natuurlijk hartstikke goed!
Ik zou er hard om moeten lachen en aangeven dat de volgende keer bij zo’n aanbieding voor 2 weken kopen ook een optie is.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Kia•Ora schreef:
15-07-2025 16:52

Bezorgdheid omdat je kind geen gebruik maakt van een (bonus) aanbieding?

Ik begrijp het echt niet.

Als kind normaal elke week 5 pakken drinken koopt voor de volle prijs en nu 5 pakken met voordeel is het toch helemaal goed?
Strikje schreef:
[...]
Wil je je vorige nick delen?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
15-07-2025 16:55
Mijn zoon is juist precies omgekeerd: als ik die vraag om een fles cola mee te nemen komt ie rustig thuis met zes flessen omdat die in de bonus lagen. Vroeger was het nog erger, dan stuurde ik hem naar de winkel om wc-papier en dan kwam ie thuis met keukenrol want dat was goedkoper :lol:

En wat de jongste van Solo betreft: die heeft nog steeds flink geprofiteerd want hij kreeg tenslotte 5 flessen voor de prijs van 3. Niks om nou heel dramatisch over te gaan doen lijkt me.
En toen kon jij aan de slag met een broodmes en het hele huis schale billen ;-D .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
15-07-2025 18:06
En toen kon jij aan de slag met een broodmes en het hele huis schale billen ;-D .
Het was wel een goeie oefening voor de Krona-tijd, toen iedereen het wc-papier had weggehamsterd :mrgreen:
(Herman Finkers)
Kia•Ora schreef:
15-07-2025 18:06
Dat deed mijn moeder weleens bij gebrek aan wc papier.
Maar mensen gaan voorbij
Felidaez schreef:
15-07-2025 17:16
Bezorgdheid omdat je kind geen gebruik maakt van een (bonus) aanbieding?

Ik begrijp het echt niet.

Als kind normaal elke week 5 pakken drinken koopt voor de volle prijs en nu 5 pakken met voordeel is het toch helemaal goed?
Ik ook niet, genoeg andere dingen waar je je zorgen over kunt maken. Als dit iets is om je druk over te maken heb je een gezegend leven.
Joppie schreef:
15-07-2025 18:08
Dat deed mijn moeder weleens bij gebrek aan wc papier.
Ik kan me herinneren dat mijn moeder dat ooit een keer op vakantie moest doen omdat we ook verkeerd gekocht hadden en aangezien ik ook al zo ongeveer bejaard ben als ik mijn nichtje moet geloven was dat nog in de tijd dat winkels openingstijden hadden.
Lady*Voldemort schreef:
15-07-2025 18:07
Het was wel een goeie oefening voor de Krona-tijd, toen iedereen het wc-papier had weggehamsterd :mrgreen:
Ha-ha. Dat hebben wij serieus gedaan in Corona tijd toen er geen plee papier te krijgen was.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
15-07-2025 18:17
Ha-ha. Dat hebben wij serieus gedaan in Corona tijd toen er geen plee papier te krijgen was.
Wij ook :lol:

Idiote tijd was dat.
(Herman Finkers)
Solomio schreef:
15-07-2025 18:02
Wil je je vorige nick delen?

Liever niet. Ik heb er meerdere gehad vanaf 2007 ongeveer.
Kia•Ora schreef:
15-07-2025 18:09
Ik ook niet, genoeg andere dingen waar je je zorgen over kunt maken. Als dit iets is om je druk over te maken heb je een gezegend leven.

Ik maak me ook over heel veel dingen zorgen. Ik heb niet voor niks antidepressiva als medicijn.
Daar baal ik zelf ook van dat ik altijd zorgelijk ben.

Als ik een filmpje zie over dierenleed, kinderleed of zoiets, denk ik daar weken, maanden aan. Ik wou dat ik me minder zorgen maakte over dingen. Ik probeer het wel, de ene keer lukt het beter dan de andere keer.

Als ik dan zoiets lees van Solomio over haar zoon, dan denk ik......ach, wat rot om te horen als moeder. Lijkt mij dan hè.
Maar gelukkig is dat niet zo.
Strikje schreef:
15-07-2025 18:24
Ik maak me ook over heel veel dingen zorgen. Ik heb niet voor niks antidepressiva als medicijn.

Als ik een filmpje zie over dierenleed, kinderleed of zoiets, denk ik daar weken, maanden aan. Ik wou dat ik me minder zorgen maakte over dingen. Ik probeer het wel, de ene keer lukt het beter dan de andere keer.

Als ik dan zoiets lees van Solomio over haar zoon, dan denk ik......ach, wat rot om te horen als moeder. Lijkt mij dan hè.
Hij is 24, ik weet al jaren hoe hij is. Zorgelijk, zeker, maar dit voorbeeld is wel het minst zorgelijk.

David Dunning
Hier ook veel zorgen. Maar ik kies er even voor om die gewoon te projecteren op mijn pompoenplant die momenteel de hele tuin overneemt.
Frizz schreef:
15-07-2025 18:33
Hier ook veel zorgen. Maar ik kies er even voor om die gewoon te projecteren op mijn pompoenplant die momenteel de hele tuin overneemt.
Daar zag ik laatst een interessant filmpje over.
Dat je de mannetjes en vrouwtjes bloem (man heeft een stamper, vrouw heeft een soort bloemvormstamper) voor 24 uur moet dichtbinden.
Dan de mannetjes stamper op de vrouwelijke bloemstamper moet wrijven.
Dan de vrouw weer afsluiten voor 24 uur en daarna de bladeren er vanaf pellen.

Krijg je mega grote pompoenen. Misschien ga ik het doen.
Strikje schreef:
15-07-2025 18:24

Dan zou ik eens overleggen met de arts voor iets anders of iets erbij en met iemand gaan praten als je dat nog niet doet.

Hier ook véél zorgen, ik heb echt geen ruimte meer om me over dat soort dingen druk te maken. Zowel privé als kind van een ander. Deze situatie moest ik vooral om lachen omdat het zo herkenbaar is.
Frizz schreef:
15-07-2025 18:33
:hug:
Felidaez schreef:
15-07-2025 18:38
Daar zag ik laatst een interessant filmpje over.
Dat je de mannetjes en vrouwtjes bloem (man heeft een stamper, vrouw heeft een soort bloemvormstamper) voor 24 uur moet dichtbinden.
Dan de mannetjes stamper op de vrouwelijke bloemstamper moet wrijven.
Dan de vrouw weer afsluiten voor 24 uur en daarna de bladeren er vanaf pellen.

Krijg je mega grote pompoenen. Misschien ga ik het doen.
Ik vond mezelf al wat raar toen ik met een penseeltje eigenhandig de boel zat te bevruchten, maar jij maakt het helemaal mooi! :rofl:
Kia•Ora schreef:
15-07-2025 18:38
Dan zou ik eens overleggen met de arts voor iets anders of iets erbij en met iemand gaan praten als je dat nog niet doet.

Hier ook véél zorgen, ik heb echt geen ruimte meer om me over dat soort dingen druk te maken. Zowel privé als kind van een ander. Deze situatie moest ik vooral om lachen omdat het zo herkenbaar is.

Ja dat heb ik eigenlijk ook. En net als wat jij eerder schreef, dat ik vaak denk als ik iemand zorgen hoor; dan ben je een gezegend mens.

Soms vind ik dat ook leuk van het forum, dat er topics zijn over alledaagse problemen.
Frizz schreef:
15-07-2025 18:40
Ik vond mezelf al wat raar toen ik met een penseeltje eigenhandig de boel zat te bevruchten, maar jij maakt het helemaal mooi! :rofl:
Hahaha.

Ik moet ook om mijzelf lachen.

Ik heb net even gekeken, maar mijn bloemen zijn nog niet groot genoeg.
Kia•Ora schreef:
15-07-2025 18:09
Dit vind ik echt zo'n vreselijke uitspraak. Bah.

David Dunning
Frizz schreef:
15-07-2025 18:43
Ja dat heb ik eigenlijk ook. En net als wat jij eerder schreef, dat ik vaak denk als ik iemand zorgen hoor; dan ben je een gezegend mens.

Soms vind ik dat ook leuk van het forum, dat er topics zijn over alledaagse problemen.
Het ligt aan mijn bui of ik die allerdaagse problemen leuk vind om te lezen, soms denk ik ook echt jemig waar maak je je druk om. Op het moment vind ik veel mensen vooral minimale gedoetjes hebben en moet dan echt actief gaan relativeren omdat voor de ander wat voor mij minimaal lijkt heel heftig kan zijn.

Heerlijk jullie met de plantjes :heart: .

@ Solo, dat kan. Ik vind het voor een ander ook vooral heel fijn dat ze geen heftige/grote problemen hebben en dit iets is waar ze zich druk over kunnen maken.
Kia•Ora schreef:
15-07-2025 19:09

@ Solo, dat kan. Ik vind het voor een ander ook vooral heel fijn dat ze geen heftige/grote problemen hebben en dit iets is waar ze zich druk over kunnen maken.
Op mij komt die uitspraak altijd over als een nette variant op 'zeik niet zo'.

Terwijl iedereen wat mij betreft recht heeft op zijn eigen zorgen, ook als de mijne naar mijn smaak groter zijn. Ik moet ineens denken aan mijn oeroude topic over dat ongeluk van mijn zoon, toen ik een keer zat te janken dat ik een aansteller was want mijn kind was niet dood en dat van een kamer verderop wel. Toen zei iedereen dat ik niet zo moest janken want voor mij en mijn zoon was het ook allemaal best ruk en daar mocht ik ook best over klagen. En daar hadden ze gelijk in natuurlijk, maar vice versa geldt die doctrine ook wat mij betreft.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 15-07-2025 19:16
46.61% gewijzigd
(Herman Finkers)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven