hyperpigmentatie weglaseren
zaterdag 2 augustus 2025 om 10:44
Hi,
Ik heb last van hyperpigmentatie in mijn gezicht. Ik smeer trouw SPF en gebruik al tijden een vitamine C serum, maar ik heb nog steeds zo'n pigmentsnor. Ik vrees dat er grover geschut nodig gaat zijn. Heeft er iemand toevallig ervaring met het weglaseren van hyperpigmentatie? Misschien zijn er nog skincare opties die ik nog niet geprobeerd heb, dus mocht iemand daar nog goede tips voor hebben dan hoor ik het ook graag
Groetjes!
Ik heb last van hyperpigmentatie in mijn gezicht. Ik smeer trouw SPF en gebruik al tijden een vitamine C serum, maar ik heb nog steeds zo'n pigmentsnor. Ik vrees dat er grover geschut nodig gaat zijn. Heeft er iemand toevallig ervaring met het weglaseren van hyperpigmentatie? Misschien zijn er nog skincare opties die ik nog niet geprobeerd heb, dus mocht iemand daar nog goede tips voor hebben dan hoor ik het ook graag

Groetjes!
zaterdag 2 augustus 2025 om 10:54
Ik heb als tip afgelopen week mela b3 serum gekregen van La Roche Posay. Aangezien het best duur is heb ik samples aangevraagd bij Cerave. Ben nu 2 dagen bezig en heb een huid als een babykont zo zacht. Ben benieuwd, heeft ook goede reviews en sproetonline keurt het goed. Dat is toch altijd wel een graadmeter bij mij om iets te proberen.
Ik gebruik het overigens voor mijn pigmentvlekken/ouderdomsvlekken oftewel zonschade.
Ik gebruik het overigens voor mijn pigmentvlekken/ouderdomsvlekken oftewel zonschade.
zaterdag 2 augustus 2025 om 10:59
Ik had een gezicht vol sproeten en volgens mij werkt dat hetzelfde als pigmentvlekjes weglaseren. Het is nu 3 jaar geleden gebeurd en heb ze nog steeds niet terug. Ik ben 3x teruggeweest en het resultaat is een egale huid. Wel vond ik het laseren zelf enorm pijnlijk, maar dat zal per persoon verschillen.
zaterdag 2 augustus 2025 om 11:12
De foamreiniger en de vochtinbrengende gezichtscreme. 2x per dag reinigen, serum 5 minuten laten intrekken en dan de crème. De reiniger en crème zijn zonder irriterende stoffen ( jaja alweer door sproetonline aangeraden).
Ik ben 50 en echt mijn huid voelt zo zacht. Hoop dat het serum iets doet. Zou ook rimpels verfijnen.
Ik heb ook vlekken op mijn onderarmen en smeer daar ook 1 grote in om te kijken of het werkt.
Heb voor en na foto's gemaakt, ben benieuwd.
jeusnbdhdudh wijzigde dit bericht op 02-08-2025 11:59
0.23% gewijzigd
zaterdag 2 augustus 2025 om 13:47
Ik heb ook een pigmentsnor en heb om die reden een huidtherapeut bezocht. Die raadde mij deze zonnebrand aan, en daarmee houd ik het redelijk onder controle:

https://qskin.nl/winkel/skin-tech-cosme ... foQAvD_BwE
"Melablock HSP® SPF 50+ is een unieke zonnebrandcrème die activatie van pigment (melanocyten) afremt. Melablock HSP® SPF 50+ beschermt namelijk niet alleen tegen licht (uv) en tegen activatie door warmte, maar beschermt nu ook tegen de schadelijke effecten van kunstlicht (blauw licht) en infrarood licht. Het bevat stimulerende stoffen die de endogene productie van ‘Heat Shock Proteïnen’ (HSP) induceert waardoor melanocyten minder snel worden geactiveerd en het risico op hyperpigmentatie afneemt.
Daarnaast beschermt Melablock HSP® SPF 50+ tegen erytheem (roodheid van de huid) en bevat het antioxidanten die de huid tegen (thermische) schade beschermen."
Als het toch erger wordt, gebruik ik deze: https://qskin.nl/winkel/skin-tech-cosme ... X--KJUkkBN

https://qskin.nl/winkel/skin-tech-cosme ... foQAvD_BwE
"Melablock HSP® SPF 50+ is een unieke zonnebrandcrème die activatie van pigment (melanocyten) afremt. Melablock HSP® SPF 50+ beschermt namelijk niet alleen tegen licht (uv) en tegen activatie door warmte, maar beschermt nu ook tegen de schadelijke effecten van kunstlicht (blauw licht) en infrarood licht. Het bevat stimulerende stoffen die de endogene productie van ‘Heat Shock Proteïnen’ (HSP) induceert waardoor melanocyten minder snel worden geactiveerd en het risico op hyperpigmentatie afneemt.
Daarnaast beschermt Melablock HSP® SPF 50+ tegen erytheem (roodheid van de huid) en bevat het antioxidanten die de huid tegen (thermische) schade beschermen."
Als het toch erger wordt, gebruik ik deze: https://qskin.nl/winkel/skin-tech-cosme ... X--KJUkkBN
zaterdag 2 augustus 2025 om 14:17
Een goede kliniek doet dat ook alleen in het najaar/winter.
Ik heb ooit twee pigmentvlekken in m’n gezicht laten laseren met heel goed resultaat. Na 3,5 jaar kwam het weer terug en heb ik het opnieuw laten doen.
zaterdag 2 augustus 2025 om 14:41
Wellicht lees ik het niet goed, maar gebruik je nu alleen Cerave of ook het serum van LRP?Jeusnbdhdudh schreef: ↑02-08-2025 10:54Ik heb als tip afgelopen week mela b3 serum gekregen van La Roche Posay. Aangezien het best duur is heb ik samples aangevraagd bij Cerave. Ben nu 2 dagen bezig en heb een huid als een babykont zo zacht. Ben benieuwd, heeft ook goede reviews en sproetonline keurt het goed. Dat is toch altijd wel een graadmeter bij mij om iets te proberen.
zaterdag 2 augustus 2025 om 14:51
Ja ik heb contact gehad met cerave om samples aan te vragen van de lichtgroene reinigingsfoam en gevraagd of ze advies hadden voor mijn pigmentvlekken. Toen stuurden ze me de mela b3 serum van Lrp ook mee. Dat is blijkbaar dezelfde producent.
Ik ga deze week de reinigingsfoam sowieso halen, erg fijn. Heb nog 3 zakjes serum, dus voor 6 dagen. Daarna kijk ik of ergens een aanbieding is. Zag dat die van 28 tot 43 euro te koop staat.
Ik ga deze week de reinigingsfoam sowieso halen, erg fijn. Heb nog 3 zakjes serum, dus voor 6 dagen. Daarna kijk ik of ergens een aanbieding is. Zag dat die van 28 tot 43 euro te koop staat.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in