* LGZW deel III *

28-06-2009 21:26 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dan kunnen we hier weer verder... Op naar de geboortegolf

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! 30 juli echo Mardjen291Mardmeisje geboren op 26 juli Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 Per 29 juli aan de Clomid Sjipperdepip311JAAAA! 31 juli echo!DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010 Hartje gezien Elevmeisje is 2 South29114 juli Southmini geboren! Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 31 augustus 20-weken echoSproet197831121 mei Sproetekind geboren! Dufty322Duftyboy geboren op 10 juli! Duftygirl is 3.Minie86231JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! Bengal311JAAAA! 12 februari 2010 Goede echo, een kloppend 4 augustus NT meting Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!

Vorige topic
Laal, snap dat het niet rot bedoeld was, daarom dacht ik ik leg even uit waarom vrouwen met een IVF zwangerschap vaak nog een extra onzekerheidsgevoel hebben.

Volgens mij is het normaal iets van 10-15 % en bij IVF 20-25% ofzo en de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is ook groter. Vandaar dat je eerst nog echo's in het ziekenhuis krijgt.

Ja van mij mag het wel de 31ste zijn!
Oh dat wist ik ook niet Sjip. Extra spannend dus! Ik hoop natuurlijk mee, op een goed knipperlichtje!

Nah, ik denk niet dat het lucht was... dat klinkt meestal anders bij mij. En dat voel ik dan ook in mijn darmen, dan voel ik de luchtbellen zakken als het ware. Dat was nu niet het geval. Dit klonk ook vele malen harder en langer.
Ga vanavond trouwens ook naar die blauw gele winkel. Beng jij bent gister geweest he?

Val bijna in slaap hier, het is echt rustig op kantoor.
De laatste tijd hebben we hier een stel mini-bikkels op het forum, dus daar behoort jouw mini ook vast toe Sjip!

Zijn er naast jullie ouders al meer mensen op de hoogte? En wanneer wil je het vertellen op je werk, en hoe wil je eigenlijk gaan werken?

Net weer goedgekeurd door de VK. Bloeddruk klein beetje aan de hoge kant, maar niets ernstigs. Baby ligt nu helemaal mooi ingedaald en verder geen bijzonderheden.
Mooi dat alles goed is Laal! Is dat vaker dat de bloeddruk laat in de zwangerschap wat hoger is? Ga je nu iedere week naar VK?

Er zijn best wel wat mensen op de hoogte, we zijn vrij open geweest over het IVF traject. En ik merk dat ik daar nu wat moeite mee heb, wil het nog niet tegen iedereen zeggen.

Dus alleen degenen die precies wisten hoe of wat of er direct naar hebben gevraagd weten het. Ik wil eerst even volgende week voor mijn gevoel afwachten.

Op het werk weten 2 collega's het, verder nog niet.

Ik werk nu 24 uur en het plan is om dat te blijven doen. Dan 1 dag oma en 2 dagen kdv. Raar hoor om nu al na te moeten denken en te plannen voor dat soort zaken.
Weet ik eigenlijk niet of dat het aan het einde hoger kan zijn. Ze heeft het in ieder geval gemeten aan beide armen...vast wel wat hoog, maar het "paste" in principe wel in het patroon van mijn bloeddruk zeg maar.

Inderdaad nu iedere week naar de VK...volgende week is er een nieuwe VK. Ben benieuwd...naast die nieuwe dame is er nog eentje die ik niet ontmoet heb. Ik hoop dat ik haar wel ontmoet voordat ik moet bevallen. Lijkt me wel fijn.

Ik kan het me wel indenken hoor dat je het niet gelijk aan de grote klok wilt hangen...hoewel je het aan de andere kant wel van de daken kan schreeuwen waarschijnlijk Wij hebben het ook pas na de eerste goede echo verteld aan familie.

Hoe vindt je man het tot nu toe allemaal? Kan hij het al een beetje geloven?

Ja raar gevoel om dat nu al te plannen, maar voor je het weet is het zover...wij hebben ook direct ingeschreven bij een KDV toen ik 12 weken was. En dat is maar goed ook!
Stiekem even

Mard zet 'm op. Hopelijk zet het door.
Sjipman vindt het geweldig, maar is erg bang dat het nog mis gaat.

Ik zat van de week op de wc en riep hard ja hoor. Toen kwam ie dus lijkbleek om het hoekje kijken, want dacht dat ik bloedverloor ofzo. Maar ik riep het alleen maar vanwege de kat die er weer eens met mijn haarelastiekje vandoor ging.

Dus man is wel erg bezorgd.

Aan de andere kant is hij er veel minder mee bezig dan hij zou willen, want hij heeft het echt razend druk op zijn werk en is daar vooral mee bezig en denkt er pas aan als ie thuis is.

Pien
Arme sjipman gelijk in paniek... wel ontzettend lief dat hij zo bezorgd is om je moet je maar denken. Voor een man is het zo mogelijk nóg vreemder; wij als vrouwen dragen de verantwoordelijkheid voor wat ook hún kind gaat worden, en zij staan min of meer aan de zijlijn.

Ben blij te horen dat het goed met je gaat in ieder geval! Die kwaaltjes horen erbij, al hoef je ze echt niet allemaal te hebben, of de ene dag meer dan de andere. Volgende week gaan we hier allemaal weer voor je duimen, dan moet het gewoon goed komen!

Hoe zou het inmiddels met mard zijn? Hoe tof zou het zijn als ze alsnog spontaan bevalt, zonder inleiden of strippen of iets? Kijk, met zo'n moeder kun je van de baby ook niet verwachten dat ze alles volgens het boekje doet natuurlijk

Lalie, je bloeddruk stijgt aan het einde van de zwangerschap, dat is normaal. Fijn dat alles weer oké was! Denk je dan nu ook bij elke keer: misschien wel niet tot volgende week?

Werkt man nu trouwens gewoon in de buurt? Lijkt me wel een fijn idee dat je hem nu snel bij je kunt hebben mocht het beginnen..

Ben nu trouwens "as we speak" nieuwe buikfoto's aan het uploaden op de groep..
Sjippie, extra spannend dus. Maar ik geloof er heilig in dat het goed zit. Gewoon een positief gevoel. Natuurlijk kijk je de klok vooruit tot het de 31e is, maar het zit heus goed meis. Ik ben ervan overtuigd!

Ik heb bij 5 weken ingeschreven bij KDV en denk dat ik geeneens plek heb straks. Bizar he.

Wat ga je halen in het blauw/gele warenhuis Sjip? Vast een beetje spieken voor een babykamer ook? Kijken mag hoor!
Echt Beng, al vlot ingeschreven en dan misschien niet eens plek?? Echt te erg!!

Ja ff neuzen bij de Ikea en wat kopen in ieder geval voor Sjipman z'n "kantoortje". En misschien al kleine dingetjes kopen, terugbrengen mag volgens mij tot 90 dagen

Leuk Chiek nieuwe buikfoto's, ga gelijk ff spieken.
Hier ook in week 12 ingeschreven bij de creche, en nog geen idee of er plek is Ze delen pas 4 maanden van tevoren in, dus nu bellen heeft nog geen zin. (heb ik wel al gedaan natuurlijk )
Ons geluk is echt de opening van die nieuwe groep. Daar kan ons kereltje straks heen, anders hadden wij ook rustig kunnen wachten tot 2010/2011

Enneuh chiek, ik heb ook gewoon 1 x in de 2 maanden gebeld hoor...hoe het er voor stond. Toen we zijn wezen kijken wist de directeur precies wie ik was toen ik m'n naam zei Ik heb ze niet gestalkt hoor, maar ik wilde wel een beetje op de hoogte blijven

Sjip, lief dat Sjipman zo betrokken is...
Halllo!!

Laal, mijn VK zei afgelopen week: "zo, weer een prima lage bloeddruk. Soms zie je dat ie even iets omhoog schiet een paar dagen voor de bevalling"... Dusse, who knows! Ga je mij en Mard nog even voor!

Hier niks aan het handje. Soms wel een raar drukkend gevoel in mijn onderbuik alsof er iets staat te gebeuren, maar ik denk dat ik me dat gewoon maar verbeeld.

Was net trouwens even op kraambezoek bij een collega van me, die vier weken geleden bevallen was. Zo'n poepie!
Ben ik weer maar niet meer stiekem.

Sjip wat spannend en leuk dat je volgende week de echo hebt. Nog even rustig aan genieten en dan na de echo helemaal los. Leuk weer van je te horen. Ik begon 'm ook heel even te knijpen. Maar gelukkig gaat het nog steeds goed. Ook met Sjipman die heerlijk bezorgd is om jou en jullie frummeltje.

Laal ook weer door de keuring heen. Voel je je ook al een tijdbommetje? Of heb je dat gevoel nog helemaal niet?

Chiek hoe was je bloed? Ook door de keuring heen? Hoe is de jeuk?

Beng de dag overleefd?

Hier wel een lekker dagje. Oh en we hebben hele leuke slofjes gekregen voor een baby van 12 maanden. En de eerste pakjes zijn binnen!!!
Wat leuk Pien!!!

Mijn MP pakket is ook binnen en bijzonder de moeite waard moet ik zeggen. Ben er helemaal blij mee. Heb genoeg shirts iig. Verschillende zijn gewoon nagenoeg ongedragen volgens mij en allemaal heerlijk schoon en netjes. Echt een topaankoop voor die 20 euro.Het zijn 18 stuks, en slechts 3 die ik echtechtecht niet aan zal trekken maar verder allemaal varierend van acceptabel tot superleuk.
quote:Luaska schreef op 22 juli 2009 @ 18:59:

Laal, mijn VK zei afgelopen week: "zo, weer een prima lage bloeddruk.

Serieus... Wil je me niet meer zo laten schrikken

Nou wie weet Luus, misschien "voel" je het wel aankomen, zou mooi zijn!

Chiek/Pien...ik ben me wel erg bewust van m'n lichaam...maar ik voel me nog niet echt een tijdbommetje hoor en ik denk dat ik de volgende afspraak ook gewoon nog ga halen

Om heel eerlijk te zijn, kan ik me helemaal nog niet voorstellen dat ik binnenkort kan/moet bevallen...ik vind het allemaal een beetje spannend, soms een beetje te spannend
Kijk Beng dat is nog eens leuk aankopen doen!
Mijn bloed was rood, dus de eerste indruk was prima

Moet morgen naar de gynaecoloog voor de uitslag, dus dan zien we weer verder. De jeuk lijkt iets af te nemen, maar misschien is het ook gewenning, weet het niet zo goed.

Pien, nu al outfits voor een baby van een jaar?! Je bent er lekker vroeg bij in ieder geval
Rood bloed daar zou ik het ook voor doen Chiek. Geslaagd!

Ehm de slofjes voor een jaar oud hebben we gekregen hoor. Ze zijn wel heel leuk. Ik begin een beetje op te zien tegen de uberlelijke cadeautjes maar die zijn hier nog niet binnen.

Beng dat pakket klinkt goed. Well done!!
Hahaha, Pienie, die komen vast nog wel. Wel leuk dat je nu cadeautjes begint te krijgen hè. Ik vond dat zó leuk, dubbel plezier: ik ben zwanger, en ik krijg ook nog heel de tijd cadeautjes! Na de bevalling was dat nog erger: ik heb een baby, én ik krijg cadeautjes!

Wel fijn dat je een wat betere dag had. Zou het er ook niet mee te maken hebben dat je steeds zo moe bent, dat je gewoon even nergens een gat in ziet?

Chiek: rood bloed? Knap gedaan!

Beng, wat lekker! Ik durf nooit zo goed van die pakketten te kopen (hebben ze voor kinderkleertjes ook geregeld) omdat je op de foto niet goed kunt zien wat er allemaal in zit. Maar het kan natuurlijk supergoed uitpakken, en voor 20 euro kan er ook weinig mis gaan eigenlijk.

Leuk, Luus, kraamvisite. Doet je vast nog meer verlangen naar jouw eigen knulletje. Maar die vindt het veel te knus bij mama! Zijn al die zwangere collega's nu bevallen of komen er nog anderen na jou? En wat fijn dat de muis de weg naar buiten heeft gevonden.

Zou Mardie al...?

Morgen ga ik lekker beha's kopen. Elevmeisje gaat met opa naar de dierentuin, en mama gaat intussen winkelen met haar zus. Goed geregeld of niet? Heb er echt zin in, zo'n paar uurtjes vrij.
Oh Elev gaat Elevmeisje naar DE dierentuin???!!! Dat is gewoon niet eerlijk. Ikke wil ook.

hallo! (Pienman is melig en dat is zijn bijdrage )

Oh enne Elev ik denk dat je gelijk hebt met wat je zegt over moe en geen gaten zien enzo. Het is zo bui afhankelijk. Ben nooit zo van de hormoon of andere excuses maar ik geloof nu toch wel dat het er mee te maken heeft.
Nee, Pienie, elevmeisje gaat naar een dierentuin die tussen hier en mijn ouders is, O. De concurrent.

Proof komt op tv, weet iemand of dat een goede film is of niet?
oh ja: hallo pienman!
Ha Pienman is naar boven gevlucht. Bange poeperd!!

Oh en gelukkig dat het niet die is, ik zag al groen van jaloezie. Lekker trouwens dat je even lekker kunt shoppen voor jezelf.

Weet ook niet of dat een goede film is. Hij staat hier nu ook aan. Maar kweetniet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven