Lijf & Lijn alle pijlers

extreem rode huid camoufleren

01-08-2025 21:55 31 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi.
ik heb dus tegenwoordig een huid die enorm rood wordt. Een vorm van couperose. (geen ontstekinkjes of pukkeltjes, puur roodheid) Zelfs mijn leesbril laat rode striemen achter op mijn neusbrug. Het is echt enorm rood. Ik heb niet veel ervaring met camouflerende make-up.
ik weet niet eens hoe het heet. Camouflage? foundation? BB? ik heb echt geen idee. ik heb een cadeaubon van Douglas. Wat raadt je me aan?
Vanity of vanities; all is vanity
minoes5 schreef:
02-08-2025 09:39
Welke producten gebruik je precies en in welke volgorde?
Ik heb rosacea en ook nog eens een erg droge en gevoelige huid.
Ik gebruik nu voornamelijk een primer met daarna Rosalique. Echter, mijn huid wordt er erg droog van,eczeem-achtig.

Eerst goed hydrateren. The ordianary 100% plant derived of Zarqa hydraboost serum.
Ik gebruik zelf daarna arganolie van H&B (misschien is dat voor jou al voldoende hydraterend) en een spf van missha maar deze vragen zou je ook in het skincare topic kunnen vragen.

Zou eens starten met minerale make up, primer, concealer, foundation en setting/finisher. Van alles zijn testers te verkrijgen dus een hele kleine investering. En zonder goede kabukikwast wordt het niet mooi dus deze is wel nodig.

Meld je aan bij de FB groepen van de 4 merken voor ervaring van andere gebruikers.
Bedankt voor de reacties! Ik kom later terug met uitgebreidere reactie op jullie. :)
ikbenhetzozat schreef:
01-08-2025 22:55
Zou de eerste stap niet een dermatoloog moeten zijn? Misschien is er wel iets aan te doen, dan heb je ook geen dikke laag make-up nodig. Lijkt me veel prettiger.
Mee eens, ik zou ook naar een dermatoloog gaan. Ik heb zelf ook een couperose huid en toen een bepaalde crème voorgeschreven gekregen, en dat werkte wel goed.
Sorry, ik ben godver een uur bezig geweest met antwoorden, maar toen was mijn hele post inene verdwenen.
Morgen weer, vandaag niet meer.
Wat ik nu doe dus:
Niacimide serum-> Eucerin anti roodheid (en/of propoliscreme van de Tuinen of glad skin Rosacear cream)-> PCLE creme Biodermal -> Rosalique.
En dan camouflage op de rode zones (dus niet over hele gezicht vanwege pancakeeffect): een beetje liquid foundation, matte van Miss Rose, of een kleur van het Coverderm perfect legs palet (... ja benen) Deze https://huidpraktijkshop.nl/product/der ... S6EALw_wcB of/en een beetje groene conceiler daaronder.

De cremes tegen roodheid helpen volgens mij niet echt en de camouflage dekt op zich wel, maar ik hoopte eigenlijk dat er een minder zichtbare en omslagtige manier zou zijn.

Minerale make-up heb ik een tijd lang gebruiktt, met eerst een groene primer en daarna foundation, maar ik vind het te veel op mijn gezicht zitten. Het droogt mijn huid uit en maakt porien zichtbaarder. (ik heb een droge huid)

Ik had altijd een makkelijke gave huid, maar nu dus (50) heel gevoelig voor roodheid (even krabben=rood, na douchen/warmte/inspanning=rood gezicht, leesbril op= rode striemen op neusbrug. Maar ook als deze zaken niet aan hand zijn sta ik op met rode vlekken op vooral rechterwang (met wat kleine zichtbare adertjes), beetje op kin en voorhoofd.

Maar goed, ik moet kennelijk accepteren dat ik zichtbaar camoufleer of ik moet naar een dermatoloog om de oorzaak te takkelen. Het heeft te maken met verwijde bloedvaten denk ik.
Trouwens, toen ik ging googlen op extreem rode huid zag ik afbeeldingen die wel echt veel ernstger zijn dan bij mij het geval is. Dus wellicht heb ik een beetje overdreven in mijn OP. ;-D sorry. Maar desalnietemin wil ik hier vanaf.
Nogmaals dank voor alle reacties!
ik heb de cc red correct van Merys besteld. En ga maar eens echt seriues aan de slag met stoppen met roken en alcohol. En ook everwegen naar een dermatoloog te gaan.

Ik begon dit topic met een camouflagevraag, maar ik hou idd helemaal niet zo van make-up. Ik doe alleen een beetje oogpotlood en als ik ergens heen ga mascara, maar wil dus nu een egaler gezicht. En dan het liefst zonder dat je ziet dat er make-up is gebruikt.
Sprezzatura :flirting:
Ijdele hoop wellicht... Ach ja.
pink-freud wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:34
24.35% gewijzigd
tvp
Una noche loca

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven