koemelkallergie, lactose, darmproblemen, wat???
woensdag 22 juli 2009 om 18:37
Hallo allemaal,
aanstaande vrijdag hebben we een afspraak met een kinderarts, voor onze 10 maanden oude dochter, die een nog onbekend probleem heeft. Omdat we al maanden van het kastje naar de muur worden gestuurd, wil ik kijken of iemand hier iets herkent of tips of suggesties heeft om mee te nemen naar de KA.
Het vehaal:
onze dochter heeft vanaf het moment dat ze overging op flesvoeding (met 10 weken) last gehad. Eerst benauwdheid, eczeem en snotterigheid (diagnose: RS-virus, astma of koemlekallergie). Met 4 maanden werd besloten dat ze aan andere melk zou gaan (hypoallergeen intensief voor KMA van friso, soort pepti)
De benauwdheid ging met een paar dagen over, snotterigheid bleef, eczeem bleef, maar er was vooruitgang. Sinds een maand worden de klachten echter weer erger. Eczeem neemt weer toe en daarbij heeft ze ontzettende krampen gekregen bij elke voeding, zowel melk als bijvoeding.
Nu is ze sowieso geen kindje dat graag eet, maar ze at redelijk, fruit, groente/vlees/aardappelen, en wat brood.
Sinds de krampen eet ze alleen nog wat fruit van de bijvoeding.
Na elke voeding verstijfd ze en verkrampt ze. Ze poept nog maar kleine beetjes, die ontzettend lastig eruit komen, dus we hebben een laxeermiddel gekregen (lactulose). Daarmee komt alles er wel uit, maar het lichaam neemt het dus niet over.
We hebben een afspraak voor half september. Door te bellen hebben we nu voor vrijdag een afspraak tussendoor met een arts in opleiding onder begeleiding van een kinderarts.
ik heb niet het gevoel dat ze het nu erg serieus nemen, omdat ze in 1e instantie ons probeerden af te wimpelen met de september afspraak.
Maar goed, wie herkent hier iets van en kan suggesties noemen van wat het kan zijn, zodat ik dat kan voorleggen aan de arts?
Sorry voor het lange verhaal, maar alvast bedankt.
J.
aanstaande vrijdag hebben we een afspraak met een kinderarts, voor onze 10 maanden oude dochter, die een nog onbekend probleem heeft. Omdat we al maanden van het kastje naar de muur worden gestuurd, wil ik kijken of iemand hier iets herkent of tips of suggesties heeft om mee te nemen naar de KA.
Het vehaal:
onze dochter heeft vanaf het moment dat ze overging op flesvoeding (met 10 weken) last gehad. Eerst benauwdheid, eczeem en snotterigheid (diagnose: RS-virus, astma of koemlekallergie). Met 4 maanden werd besloten dat ze aan andere melk zou gaan (hypoallergeen intensief voor KMA van friso, soort pepti)
De benauwdheid ging met een paar dagen over, snotterigheid bleef, eczeem bleef, maar er was vooruitgang. Sinds een maand worden de klachten echter weer erger. Eczeem neemt weer toe en daarbij heeft ze ontzettende krampen gekregen bij elke voeding, zowel melk als bijvoeding.
Nu is ze sowieso geen kindje dat graag eet, maar ze at redelijk, fruit, groente/vlees/aardappelen, en wat brood.
Sinds de krampen eet ze alleen nog wat fruit van de bijvoeding.
Na elke voeding verstijfd ze en verkrampt ze. Ze poept nog maar kleine beetjes, die ontzettend lastig eruit komen, dus we hebben een laxeermiddel gekregen (lactulose). Daarmee komt alles er wel uit, maar het lichaam neemt het dus niet over.
We hebben een afspraak voor half september. Door te bellen hebben we nu voor vrijdag een afspraak tussendoor met een arts in opleiding onder begeleiding van een kinderarts.
ik heb niet het gevoel dat ze het nu erg serieus nemen, omdat ze in 1e instantie ons probeerden af te wimpelen met de september afspraak.
Maar goed, wie herkent hier iets van en kan suggesties noemen van wat het kan zijn, zodat ik dat kan voorleggen aan de arts?
Sorry voor het lange verhaal, maar alvast bedankt.
J.
woensdag 22 juli 2009 om 18:50
een aantal kenmerken van coeliakie heeft ze wel (smeuige ontlasting, vaak opgezette buik en ondergewicht) maar omdat ze in 1e instantie wel gewoon goed at, vond het cb dat geen mogelijkheid. Ze heeft ook geen diarree, maar ik weet niet of alle coeliakiesymptomen ook altijd allemaal voorkomen bij elke patient.
woensdag 22 juli 2009 om 21:49
Is er al eens bloedgeprikt dan? In het bloed kan je toch allergieen zien en ook eventuele antistoffen voor gluten (coeliakie). Mijn zoon heeft lactose intolerantie en hij staat op de wachtlijst voor een biopsie voor coeliakie. Hij is al 7 dus zijn klachten zijn denk ik niet echt te vergelijken. Stekrte!
woensdag 22 juli 2009 om 21:56
Ik vind het verhaal herkenbaar, maar met mijn dochtertje (6mnd) gaat het eigenlijk een stuk beter nu, we zijn zelfs aan het forceren met 'gewone' opvolgmelk. Haar onlasting is nog wel erg moeilijk en hard, daar zijn we nog mee bezig.
Eigenlijk geen tips dus, sorry, maar goed dat jullie je niet hebben laten afschepen en snel naar de kinderarts kunnen.
Succes met je kleine meisje!
Eigenlijk geen tips dus, sorry, maar goed dat jullie je niet hebben laten afschepen en snel naar de kinderarts kunnen.
Succes met je kleine meisje!
woensdag 22 juli 2009 om 22:32
er is wel bloed afgenomen en daar komt een goede schildklierwerking uit. Daarom werd er niet van coeliakie uitgegaan, voor zover ik heb begrepen. Vrijdag hopen we ook de andere uitslagen van allergieën te krijgen.
ik denk dat we inderdaad richting coeliakie gaan, dus bedankt.
vroeg me af of er iets (on)bekends is wat we over het hoofd zien.
bedankt voor de reacties, en als er meer bekend is zal ik wel even updaten, want dit komt vast vaker voor.
ik denk dat we inderdaad richting coeliakie gaan, dus bedankt.
vroeg me af of er iets (on)bekends is wat we over het hoofd zien.
bedankt voor de reacties, en als er meer bekend is zal ik wel even updaten, want dit komt vast vaker voor.
vrijdag 24 juli 2009 om 16:10
Ik vind het wel herkenbaar. Ook wij hebben in het begin heel erg getopt maar zijn in 1e instantie niet serieus genomen. Uiteindelijk is mijn zoon anafalactisch voor melk gebleken. Ook soja en kippe eiwt en div andere dingen verdraagt hij niet. Ook byv zeep, zonnebrand e.d.
Op de afdeling kinderhaven in Rotterdam zitten een aantal allergologen en dermatologen die goed weten waar ze het over hebben. In het Reinier de Graaf ziekenhuis zit Hans de Groot. Die is ook super!
Zij nemen je echt serieus!
Kijk anders een op de http://nutramigen.hyves.nl/
http://koemelk-allergie.hyves.nl/
Hier vindt je veel ervaringen en producten.
Op de afdeling kinderhaven in Rotterdam zitten een aantal allergologen en dermatologen die goed weten waar ze het over hebben. In het Reinier de Graaf ziekenhuis zit Hans de Groot. Die is ook super!
Zij nemen je echt serieus!
Kijk anders een op de http://nutramigen.hyves.nl/
http://koemelk-allergie.hyves.nl/
Hier vindt je veel ervaringen en producten.