Zoen van 8 jaar geleden alsnog vertellen?
zaterdag 9 augustus 2025 om 21:12
Deze keer geen topic over mij, maar over een goede vriendin van mij die raad nodig heeft. Ze vond het lastig om topic te openen, dus doe ik het even voor haar. Verhaal namens haar:
'Ik ben inmiddels 9 jaar samen met mijn man en we hebben 2 mooie kindjes. Toen wij net een jaar samen waren, heb ik (kort) met iemand anders gezoend. Onze relatie liep toen niet helemaal goed en ik zat zelf niet lekker in m'n vel en zocht iets waarvan ik zelf niet wist wat. De zoen stelde niks voor, ik was dronken, het duurde max 10-15 seconden. Allemaal loze argumenten en ik praat het absoluut niet goed natuurlijk, maar even ter verduidelijking dat het geen affaire was oid. Niemand weet ervan, behalve mijn beste vriendin (TO). Diegene met wie ik heb gezoend, is een onbekende. Ik heb toen besloten niks tegen m'n vriend te zeggen. Ik was heel bang dat hij weg bij me zou gaan en dat wilde ik absoluut niet. Jaren verstreken en uiteindelijk weinig meer aan gedacht. Alleen komt die zoen de laatste tijd steeds vaker in m'n herinnering. Voel me ineens heel schuldig naar m'n man, het gevoel dat ik niet eerlijk ben geweest toen speelt op. Dat ik iets achterhoud terwijl we het nu zo goed hebben samen. Zal ik het toch nog vertellen? Ben bang dat ik hem zo kwets.
M'n beste vriendin zegt dat ik het moet laten rusten. Niemand denkt er meer aan, het stelde niks voor en ik maak m'n man alleen maar onzeker/teleurgesteld'.
Hoe kijken jullie er tegenaan?
'Ik ben inmiddels 9 jaar samen met mijn man en we hebben 2 mooie kindjes. Toen wij net een jaar samen waren, heb ik (kort) met iemand anders gezoend. Onze relatie liep toen niet helemaal goed en ik zat zelf niet lekker in m'n vel en zocht iets waarvan ik zelf niet wist wat. De zoen stelde niks voor, ik was dronken, het duurde max 10-15 seconden. Allemaal loze argumenten en ik praat het absoluut niet goed natuurlijk, maar even ter verduidelijking dat het geen affaire was oid. Niemand weet ervan, behalve mijn beste vriendin (TO). Diegene met wie ik heb gezoend, is een onbekende. Ik heb toen besloten niks tegen m'n vriend te zeggen. Ik was heel bang dat hij weg bij me zou gaan en dat wilde ik absoluut niet. Jaren verstreken en uiteindelijk weinig meer aan gedacht. Alleen komt die zoen de laatste tijd steeds vaker in m'n herinnering. Voel me ineens heel schuldig naar m'n man, het gevoel dat ik niet eerlijk ben geweest toen speelt op. Dat ik iets achterhoud terwijl we het nu zo goed hebben samen. Zal ik het toch nog vertellen? Ben bang dat ik hem zo kwets.
M'n beste vriendin zegt dat ik het moet laten rusten. Niemand denkt er meer aan, het stelde niks voor en ik maak m'n man alleen maar onzeker/teleurgesteld'.
Hoe kijken jullie er tegenaan?
pip098 wijzigde dit bericht op 09-08-2025 21:15
1.77% gewijzigd
zaterdag 9 augustus 2025 om 21:45
zaterdag 9 augustus 2025 om 21:45
Onnodig om dit te vertellen en zo mogelijk drama te creëren. Een beetje schuldgevoel moet ze maar dragen hoewel ik ook dat inmiddels los zou laten. Zo belangrijk is het nu niet meer.
Ik zou trouwens als vriendin zijnde hier ook niet meer in mee gaan en het gesprek hierover gewoon afkappen er zijn vast belangrijkere zaken in jullie leven althans dat hoop ik.
Ik zou trouwens als vriendin zijnde hier ook niet meer in mee gaan en het gesprek hierover gewoon afkappen er zijn vast belangrijkere zaken in jullie leven althans dat hoop ik.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 9 augustus 2025 om 21:49
Nee, als ze met die man verder wil, dan laten zitten. Als ze (onbewust) een katalysator zoekt om er een eind aan te breien, dan wel vertellen.
Overigens vind ik het persoonlijk allemaal niks voorstellen en zou ik er zelf niet zwaar aan tillen als zoiets opgedregd werd uit de beginfase van de relatie toen we in een dalletje zaten.
Overigens vind ik het persoonlijk allemaal niks voorstellen en zou ik er zelf niet zwaar aan tillen als zoiets opgedregd werd uit de beginfase van de relatie toen we in een dalletje zaten.
zaterdag 9 augustus 2025 om 21:53
Nee, niet vertellen. Je belast er je man alleen maar mee, want in het gunstigste geval vindt hij het niet erg en in het slechtste geval doet het hem veel pijn. Het was een onbekende, het was kort, het is lang geleden. Zoals hiervoor al wordt gezegd: schuldgevoel zelf dragen. Maar schuldgevoel over een korte zien met een onbekende van jaren geleden terwijl je zeker weet dat je met deze man wilt zijn, zou ik inmiddels ook wel gaan loslaten.
zaterdag 9 augustus 2025 om 21:54
zaterdag 9 augustus 2025 om 21:55
zaterdag 9 augustus 2025 om 22:08
Hoe graag wil je binnenkort co-ouderschap over je kinderen?
Als je geen relatie-breuk wil hou je je mond.
Want ik als partner zou mij toch écht wel vragen gaan stellen of er niet veel meer is geweest en of je dit niet vaker hebt gedaan.
Als je geen relatie-breuk wil hou je je mond.
Want ik als partner zou mij toch écht wel vragen gaan stellen of er niet veel meer is geweest en of je dit niet vaker hebt gedaan.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 9 augustus 2025 om 22:28
Na 9 jaar is de boel wel een beetje ingekakt, waarschijnlijk.
Wel vertellen als je weer eens lekker ouderwets knallende ruzie wil met - hopelijk - goeie goedmaakseks.
En anders hopen dat je nooit zo dronken wordt dat je loslippig wordt of dement.
Wel vertellen als je weer eens lekker ouderwets knallende ruzie wil met - hopelijk - goeie goedmaakseks.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 9 augustus 2025 om 22:33
Of praten in je slaap.blijfgewoonbianca schreef: ↑09-08-2025 22:28

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in