Gezondheid alle pijlers

Kanker gehad, vandaag ziekenhuis vanwege vage klachten

15-08-2025 07:39 144 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb twee jaar geleden darmkanker gehad, veel te jong, ook heel lang met klachten doorgelopen want het zat tussen mijn oren volgens de huisarts. Achteraf zat het er al zeker 10 jaar. Operatie gehad, geen uitzaaiingen, wel door de darmwand heengegroeid dus groter risico op problemen later.

Nu ben ik dus twee jaar verder en het ging wel prima!

Maar sinds wat weken een nare buikpijn, het begon met een vervelend zeurend plekje in mijn buik, geprobeerd te negeren, iedereen heeft weleens buikpijn. Controle ronde gehad, bloedprikken, bloed goed! Yes! Toch klachten van buikpijn benoemd. Poli maakte zich geen zorgen maar gaven aan wel een poli afspraak in te plannen om te beoordelen of er verdere onderzoeken nodig zijn. Prima! Dit zou na de vakantie periode worden.

Sinds afgelopen weekend escaleert de buikpijn en kan ik niet meer normaal functioneren. Ziekgemeld voor het werk. Dinsdag huisarts, geen acute buik, geen ontstekingswaarden verhoogd. Overleg even met de poli. Dat heb ik gisteren gedaan (er was eerder niemand bereikbaar vanwege vakantie en spoedlijnen bel ik niet voor mezelf :bonk:) en nu moet ik vandaag al komen. En dan schrik ik toch even! Blij dat ze me serieus nemen, dat is vaak anders geweest, maar ik vind het ineens zo spannend.

Geen idee wat ik wil met dit topic, even van me afschrijven. Hart luchten.

Mijn omgeving heb ik het niet laten weten dat ik naar het ziekenhuis moet, ik krijg maar teveel de reactie, komt wel goed toch! Daar kan ik nu even helemaal niks mee. Mijn vriend is ongerust en pusht al langer dat ik aan de bel moet trekken. Tja, voor mezelf doe ik dat minder, ook een stukje "restschade" van steeds weggestuurd worden dat het tussen je oren zit denk ik? Al heb ik nu zo'n fijn team om me heen, fantastische verpleegkundigen en artsen. Ik vertrouw ook op hun expertise.

Nu denk ik niet aan kanker trouwens, ik denk dat je uitzaaiingen helemaal niet voelt op zo'n manier. (Maar dat is mijn invulling) maar dat er iets mis gaat in mijn buik is wel duidelijk!

Dank voor het lezen.
Heel veel sterkte gewenst dan voor vandaag en de tijd die je moet wachten op de resultaten van het onderzoek.
He wat naar! Dit is toch gewoon weer spannend en het roept waarschijnlijk van alles op van twee jaar geleden.
Ik hoop om te beginnen dat de pijn snel dragelijk wordt,en dat ze er vlot achterkomen wat het veroorzaakt.
Succes vandaag, ik duim al voor iemand in een ziekenhuis vandaag, ik pak jou gewoon mee in het duimen..
Goed dat je gaat! Ik duim voor je dat je positieve berichten krijgt. Ik kan me je angst wel voorstellen....
Dank jullie wel! Ik ben druk aan het forummen voor afleiding! :-D

Ik heb in de ochtend vreselijke buikpijn en in de loop van de dag wordt het weer ok en te doen. Heel raar.

Ja, goed dat ik ga, kop in het zand tactiek gaat ook niks brengen en mijn buik is in de ochtend zo naar dat ik er niet meer omheen kan.
Sterkte :hug:
.
He wat rot voor je, logisch dat je je zorgen maakt. Ben je een beetje vroeg aan de beurt vandaag? Ik hoop het voor je, anders zit je er maar tegenaan te hikken de hele dag. Sterkte met het wachten!
Nothing happens for a reason
Spannend, sterkte met wachten.
Vanmiddag ertussen gepropt, dus ik zit idd in de wachtstand! Drukke zomer natuurlijk, de verpleegkundige wilde me er gisteren al tussen hebben maar het ging echt niet. Wat niet kan, kan niet! Ik mag altijd de SEH bellen als ik het niet vertrouw of het gaat echt veel slechter. Ik had zelf gehoopt op een plekje volgende week dus dit is ok zo. Misschien volgende week coloscopie en ct? Ik heb geen idee, ik hoor het vanmiddag. Of de MDL arts weet wel direct wat het is, kan ook nog natuurlijk. Kuurtje erover en klaar! :thumbsup:

Ik weet niet eens of ik me echt zorgen maak, ik wil gewoon van de buikpijn af. Ik baalde gisteren meer van mezelf dat ik me ziek heb gemeld op het werk, drukke zomer in de zorg. En dan natuurlijk de dringende vraag van de werkgever, ben je er volgende week weer? Geen idee, ik hoop het!
Sterkte. Ik hoop dat het meevalt. Wel fijn dat je vanmiddag al meer weet.
Sterkte!
Sterkte! Hopelijk valt het mee!
Ik herken alles van wat je schrijft. Buikpijnen met pieken, kronkelend over de grond en smiddags alles weer goed. Is er bij de controles ook een zwangerschapstest gedaan? De huisarts stuurde mij na weken klachten naar de SEH met de mededeling, ik weet het ook niet meer. Daar vroegen ze of ik zwanger was geweest, want er was een restje zwangerschapshormoon gevonden. Ik nog lacherig zeggen, nee natuurlijk niet, ben al 5 jaar gesteriliseerd via Ova block. Niemand had dus aan een buitenbaarmoederlijk zwangerschap gedacht, het bloed had zich op mijn darmen gesetteld wat die vreselijke pijnen gaf, vooral als ik naar de toilet moest.

Over darmkanker kan ik ook meepraten, ik ben genezen verklaard, maar ben nog altijd zeer alert op buikklachten, na de laatste colonscopie konden ze niets vinden en mijn bloedwaardes waren ook goed. Ik moest vooral rekening houden met littekenweefsel verklevingen, die ook buikklachten geven. Dat geeft mij enigszins rust, ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt.
Het is goed voor te stellen hoe jij je nu moet voelen. Ik denk dat je altijd een soort van angst houdt nadat je kanker hebt gehad. Heel veek sterkte, ik duim heel hard voor jou!
Megyg1 schreef:
15-08-2025 09:20
Ik herken alles van wat je schrijft. Buikpijnen met pieken, kronkelend over de grond en smiddags alles weer goed. Is er bij de controles ook een zwangerschapstest gedaan? De huisarts stuurde mij na weken klachten naar de SEH met de mededeling, ik weet het ook niet meer. Daar vroegen ze of ik zwanger was geweest, want er was een restje zwangerschapshormoon gevonden. Ik nog lacherig zeggen, nee natuurlijk niet, ben al 5 jaar gesteriliseerd via Ova block. Niemand had dus aan een buitenbaarmoederlijk zwangerschap gedacht, het bloed had zich op mijn darmen gesetteld wat die vreselijke pijnen gaf, vooral als ik naar de toilet moest.

Over darmkanker kan ik ook meepraten, ik ben genezen verklaard, maar ben nog altijd zeer alert op buikklachten, na de laatste colonscopie konden ze niets vinden en mijn bloedwaardes waren ook goed. Ik moest vooral rekening houden met littekenweefsel verklevingen, die ook buikklachten geven. Dat geeft mij enigszins rust, ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt.
Die vraag kreeg ik gisteren, of ik zwanger kon zijn. Tja, ik heb een spiraal en novasure ondergaan dus ik verwacht het zeker niet! Maar dan moeten ze dat ook maar meenemen in het bloedbeeld.

Daar had de gynaecoloog het ook over, mogelijk verklevingen. Ik heb ook een blinde darm operatie gehad als twintiger, buikoperaties geven wel een grotere kans op verklevingen.
Ik mis een flink deel dikke darm en ben daar veel beter van hersteld dan ik verwacht had. Maar het is wel een forse operatie natuurlijk.

Mijn coloscopie vorig jaar was goed en ik hoef pas 2027 weer of eerder bij klachten, dus ik denk dat ik weer moet. Maar beter ook als ze het checken. Ik heb nu heel hoog buikpijn, walgelijk gewoon. Ik herken het ook niet en ik heb al veel buikpijn gehad in mijn leven.

Bij jou zijn de klachten wel beter? Bij mij trekt het na het avondeten weg tot weer dat zeurende plekje, heel vreemd.

Dank je wel!
Naamloos1 schreef:
15-08-2025 09:23
Het is goed voor te stellen hoe jij je nu moet voelen. Ik denk dat je altijd een soort van angst houdt nadat je kanker hebt gehad. Heel veek sterkte, ik duim heel hard voor jou!
Ik kan die angst redelijk goed parkeren. Maar op deze momenten grijpt het me wel naar de keel ja!

Dank je wel!
Wat vervelend die buikpijn, fijn dat je vandaag terecht kan. Sterkte!
Sterkte
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Succes straks, fijn dat je vandaag terecht kan en natuurlijk duimen we allemaal voor je dat het iets simpels is wat snel op te lossen is.
goed dat je vandaag al mag. Sterkte!
geen motto. Na knolselder en pastinaak: Lucy!
Ik heb ook een paar buikoperatie gehad (geen kanker gelukkig) en ik heb ook vreselijke buikpijn. Ik kan het plekje met 1 vinger aanwijzen en na een bezoek aan de pijnpoli blijkt het acnes te zijn. Kan dus echt heel heel heel pijnlijk zijn. Bij mij was een belangrijke pijler voor de diagnose dat paracetamol niet helpt en echt de plek met 1 vinger kunnen aanwijzen. Het is een nog vrij onbekende diagnose. Als je jouw pijn er in herkent, zou ik het zeker even benoemen vanmiddag. Heel veel succes en sterkte!
Als het terugzakt tot het ene pijnlijke plekje kan ik het precies aanwijzen. Was de pijn bij jou op momenten ook goed te doen?

Het neemt bij mij met de dag toe helaas. Ik sta er niks van te kijken als er iets ontstoken is ergens.
Paracetamol maakt geen verschil dus slik ik sinds gisteren niet meer.

Dank allemaal! :heart:
Sterkte en succes vandaag!
Zebra tussen de paarden
Sterkte en succes. Ik snap dat je hier ongerust van wordt.
Hopenlijk valt het mee.
Maar mensen gaan voorbij
Ow, dat is echt angstig lijkt me.
Wel 'fijn' dat je vandaag terecht kunt. Hopelijk snel duidelijkheid.
Sterkte.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven