"Maar we zijn wel 'exclusief', zeg maar"

22-07-2009 16:53 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is dat toch met Amsterdamse mannen? Wel de deo bij je neer zetten en die overhemden in je huis laten slingeren, maar je hebt vooral GEEN relatie. Deze week al twee keer gehoord van vriendinnen: "Nee, we hebben geen relatie, maar we zijn wel 'exclusief', zeg maar." Oftewel, polderen tussen een scharrel en een relatie. Ik vraag me af: zijn er in mijn buurt gewoon veel foute mannen? zwakke vrouwen? Geen van beiden? Is het iets typisch Amsterdammers? Iets typisch studenterigs? Tell me!
quote:return_of_kreng schreef op 22 juli 2009 @ 17:57:

Als je allebei geen relatie wilt, waarom zou je dan exclusiviteit van elkaar eisen? Kan me voorstellen dat je graag een neukie voor jou exclusief wilt omdat die dan altijd beschikbaar is, maar waarom zou je jezelf willen vastleggen aan iemand als je er niet oud mee wilt worden? Dan is rond kunnen neuken toch veel leuker?

Je kunt het toch ook gewoon een periode leuk met elkaar hebben, zonder dat je daar trouwplannen bij hebt?

En ik begrijp best wel dat als je iemand hebt waar je regelmatig mee neukt, dat je het niet zo leuk vindt dat de kans er is dat als je bij diegene langs gaat dat er dan een ander op de bank ligt.
Eensch met Yoyo..

Heb zelf nu ook een exclusieve scharrel ;)

Constructie moet ff wennen..maar is ook wel weer leuk..
Wat een taalgeneuk allemaal
quote:badmeester schreef op 22 juli 2009 @ 18:27:

Wat een taalgeneuk allemaal

Zullen we er dan "geslachtsgemeenschap" van maken?

Of heb je liever "vrijen"? "Wippen" mag ook trouwens, of Brommers kiek'n?

Zeg het maar!
Het betekent vrij vertaald; "Jij loopt met een burka en kuisheidsgordel, ik blijf mijn bloemetjes lekker bewateren buiten zetten. Okee lieverd?".
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
haha herkenbaar, en de toenmalige scharrel woonde wel erg in de buurt van A'dam.. Daar ging ik dan is mee en die er dan gelijk bij: ja maar ik wil geen relatie hoor.. Net alsof ik daar meteen op uit ben na een wilde nacht :p

Klinkt beetje als onzeker, dat gezever tussen relatie en 'just for fun'.. :-)
Ik zou het dan gewoon exclusief de seks houden. Zijn die kerels zo weg.

Dat je daar intrapt zeg. Wel de lusten, niet de lasten, dat is toch al eeuwen de favoriete deal van veel mannen?
Die gasten wonen overal hoor. Niet alleen in Amsterdam.
Ik zou zeggen, gebruik voor de zekerheid een condoom...
quote:Zamirah schreef op 22 juli 2009 @ 18:43:

Die gasten wonen overal hoor. Niet alleen in Amsterdam.Nee? Echt niet?
quote:Luxepaardje schreef op 22 juli 2009 @ 16:53:

Wat is dat toch met Amsterdamse mannen? Wel de deo bij je neer zetten en die overhemden in je huis laten slingeren, maar je hebt vooral GEEN relatie. Deze week al twee keer gehoord van vriendinnen: "Nee, we hebben geen relatie, maar we zijn wel 'exclusief', zeg maar." Oftewel, polderen tussen een scharrel en een relatie. Ik vraag me af: zijn er in mijn buurt gewoon veel foute mannen? zwakke vrouwen? Geen van beiden? Is het iets typisch Amsterdammers? Iets typisch studenterigs? Tell me!

Ik bén een Amsterdamse man en ik ken tientallen andere Amsterdamse mannen - en ook tientallen Amsterdamse vrouwen.

Maar ik herken het niet. Sorry. Kan je niet verder helpen.

Waarschijnlijk te oud voor.
Lief Luxepaardje,

in mijn ogen is dit wel iets ''studenterigs''. Studenten houden van gemak (deo etc achterlaten voor volgende keer) maar willen verder niet echt gebonden zijn.

Helemaal prima als je vriendinnen er verder niet mee zitten, en anders moeten ze de deo maar het raam uitgooien als zo'n kerel voor de deur staat.
Geef die mannen eens ongelijk... het lukt ze toch? Als je het laat gebeuren ben jij de dodo.
quote:IrisH schreef op 22 juli 2009 @ 16:58:

[...]

Dat heet toch gewoon een relatie.Nee joh, dat heet exclusief zijn. Ik ben het er mee eens dat dat niet hoeft in te houden dat je een relatie hebt of iets op wilt bouwen. Ik denk alleen dat er overal mannen en vrouwen zijn die er zo in staan met zijn tweeën. Moet kunnen, als beiden het maar prettig vinden.
quote:Madhe schreef op 22 juli 2009 @ 21:09:

[...]

Nee joh, dat heet exclusief zijn. Ik ben het er mee eens dat dat niet hoeft in te houden dat je een relatie hebt of iets op wilt bouwen. Ik denk alleen dat er overal mannen en vrouwen zijn die er zo in staan met zijn tweeën. Moet kunnen, als beiden het maar prettig vinden.Da's waar. Ik heb alleen het gevoel dat het uiteindelijk altijd uit loopt op ruzie op een of andere manier. Daarbij: je zit dan dus eigenlijk vast aan iemand waar je niks mee op wilt bouwen. Maar dan sluit je je toch eigenlijk een beetje af voor diegene waarmee je wel iets zou willen opbouwen? Want volgens mij blokkeert het je contact met andere mannen vanzelf een beetje...
quote:Mlle_j schreef op 22 juli 2009 @ 17:33:

Jaaahaaa ik herken dit enorm, en kreeg met het verschijnsel te maken toen ik naar Amsterdam verhuisde. Toeval? Misschien. Irritant? Zeker! Mannen die je niet willen delen maar ook niet vreselijk verliefd op je zijn doen dit. Ze willen best een leuke tijd met iemand, maar nergens aan vast zitten, wel neuken, niet delen, wel plezier maken, geen verplichtingen, wel geborgenheid, geen schoonfamilie en er vooral: er op ieder mogelijk moment vanaf kunnen, maar niet zomaar gedumpt worden.

Ze hebben geen zin in een relatie en zijn te burgerlijk voor een minnares. Ze zijn meestal hoogopgeleid en vinden zichzelf reuze netjes bezig, in deze constructie. Ze vinden eerlijkheid belangrijk, en doen aan verwachtingmanagement. Mijn tip: geen genoegen mee nemen. Een leuke vent wil je helemaal voor jezelf, onvoorwaardelijk, en een minnaar hoeft jou niet te vertellen wat je allemaal niet mag met anderen. Zoek dus een vriend, of neem een minnaar, en laat deze halfslachtige heren voor wat ze zijn!Haha, geweldig! Herken dat helemaal. Thanx Mlle_j.
Mijn ding is het ook niet hoor, als ik alleen een seksrelatie wil dan ga ik er niet mee akkoord dat dat exclusief moet zijn, maar ik kan me wel iets voorstellen bij het idee erachter. En ik zie het ook om me heen.

Jammer is dat het vaak wel zo loopt dat de vrouw meestal één van de twee op meer hoopt. Zelf heb ik ooit een seksvriend gehad, een scharrel. Hij wilde geen relatie, maar toen ik ook anderen zag was hij ineens jaloers en was het ook niet goed. Dan niet hoor.
Zoooooo herkenbaar

Ongeveer 2 jaar 'exclusief' geweest voor een SV waarbij ik later merkte: Maar ik wil helemaal niet meer exclusief de jouwe zijn :-S

Je sluit je inderdaad af voor de leukerdjes waarmee je eventueel wel wat kunt opbouwen (op een gegeven moment was ik wel weer 'klaar' voor een wat meer solide relatie)

Daat ik dit kenbaar maakte bij SV, was het huis te klein...

Wel jaloers, maar niet een stapje verder met mij willen...

Na 2 jaar heb ik hem 5 maanden geleden keihard aan de kant gezet omdat ik liever exclusief wilde zijn met een man die ik ontmoetten, die WEL 's morgens naast me wakker wil worden enz

Kortom: niets waard, dat exclusiviteits-gebeuren.... :-)
quote:return_of_kreng schreef op 22 juli 2009 @ 17:09:

Denk niet dat het aan amsterdamse mannen ligt, maar dat je vriendinnen misschien te snel genoegen nemen met scharrels.

Voor mij persoonlijk heb ik de regel: Of we hebben een relatie met alles er op en er aan, dus je neemt me ook mee naar je moeder voor het kerstdiner, of we zijn scharrels en dan hoef ik geen verantwoording af te leggen over wat ik verder doe met anderen. Halfslachtige onduidelijkheid levert alleen maar ellende op. Als een man echt voor je gaat, dan wil ie toch niets liever an jou zijn vriendin noemen en je als zodanig voorstellen aan de hele wereld?Precies!
Neem de volgende keer dan geen Amsterdammer, maar iemand uit Oost-Groningen. ik vind het wel typisch Amsterdams dat Amsterdammers denken dat dit alleen in Amsterdam kan.
Deze constructie lees ik vooral veel op het forum hier en kom ik IRL zelden tegen.

Ik vind het idd vreemd dat je je zou willen vastleggen aan exclusiviteit met iemand waar je gen toekomst mee wilt. Want je ontzegt jezelf dan inderdaad de kans om degene te vinden waarmee je dat wel zou willen. Daarnaast vind ik het ook behoorlijk egoistisch om exclusiviteit te eisen van iemand waar je geen toekomst mee wil, omdat je daarmee ookde ander die kans om iemand te vinden die dat wel wil, ontneemt.

Dit werkt misschien als j allebei bindingangstig en onzeker bent, maar op den duur gaat zo'n constructie wringen.

En voor mij persoonlijk: Op het moment dat ik het erg zou vinden als er een ander op de bank ligt bij mijn scharrel, op het moment dat de behoefte aan exclusiviteit ontstaat, voel ik dus meer vor die persoon en wil ik ook meer zijn dan scharrel. Dus of echte relatie of klaar.
Geen relatie en wel exclusief vat ik op als een prille liefde. Hoe leuk ik een man ook vindt, ik roep nooit meteen dat ik een relatie met hem heb en voor een toekomst samen ga. Ben je gek, eerst gewoon genieten en rustig aan, zonder van alles van elkaar te verwachten of elkaar op te leggen.

En misschien hebben degenen die zeggen dat dat met angst te maken heeft wel gelijk, en durf ik niet meteen toe te geven (tegenover mezelf) dat ik een serieuze relatie met die persoon wil. Maar voor mij werkt deze insteek. Roept die ander binnen de kortste keren dat hij iets serieus wil krijg ik het Spaans benauwd. Waarom het meteen zo beladen maken?
quote:secr schreef op 22 juli 2009 @ 22:08:

Neem de volgende keer dan geen Amsterdammer, maar iemand uit Oost-Groningen. ik vind het wel typisch Amsterdams dat Amsterdammers denken dat dit alleen in Amsterdam kan.Idd, Amsterdammers die afgeven op 'de provincie' maar vervolgens zelf zo provinciaal zijn als maar kan. :D
@ frizzy,

maar zo'n prille-liefde stadium duurt toch hooguit een paar weken/maanden? En is er dan wel ruimte voor elkaars prive-spullen in je huis? Bij mijn vorige prille liefde kreeg ik het juist spaans benauwd van zijn tandenborstel in MIJN badkamer. ( daardoor wist ik ook dat het niet goed zat).

Ik kan me best voorstellen dat je de eerste weken nog niet begint over trouwen en kindertjes krijgen, maar dat het vooral kennismaken en genieten is. Zodra echter "het gesprek" heeft plaatsgevonden en je afspreekt exclusief voor elkaar te zijn, wil ik ook dat het "relatie" heet. En ook dan hoeft het niet direct trouwen en voor eeuwig en altijd te zijn, maar wil ik wel de waardering van het samen zijn en dus de titel "vriendin". Want in mijn ogen is het afspreken van exclusiviteit al elkaar iets opleggen, monogamie. Mijn andere Sv-tjes zijn ook lekker, dus waarom moet ik die opgeven voor iemand die me niks extra's biedt?
@ return_of_kreng: Jaaaah dat duurt (lijkt mij) hooguit een paar maanden. Ik heb een tandenborstel bij hem, maar ik verwacht niet dat hij zijn halve garderobekast bij mij achterlaat nee.

Je kan elkaar toch ook laten weten exclusief te zijn zónder 'het gesprek' te heben gehad? Ik heb mijn prille liefde gevraagd of hij nog iemand ziet buiten mij, en het antwoord was nee. Nou dat vind ik fijn om te weten, en hij weet dat het andersom ook zo is. Maar we hebben het elkaar niet opgelegd, we kiezen daarvoor. En zo hoort het ook vind ik. Ik heb geen behoefte aan andere mannen (meer).

En toch krijg ik het nog steeds een beetje benauwd van de titel 'vriendin', maar nogmaals, misschien is dat wel inderdaad angst. En als mijn prille liefde er anders over zou denken dan ik, was ik misschien wel een foute vrouw...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven