Hond in laten slapen

18-08-2025 09:11 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze hoogbejaarde hond is sinds is gister dusdanig verslechterd dat we haar moeten laten inslapen. Omdat het zo plots is , kan het niet thuis vandaag. Morgen pas. Dat willen we haar niet aandoen. Er staat dus afspraak voor vandaag op de praktijk

Zouden jullie dan een vreemde dierenarts benaderen om te zien of het alsnog vandaag thuis kan (kans is klein vermoed ik )

Ik gunde het haar zo om thuis te blijven maar ik ga niet een dag wachten. Ze is zo oncomfortabel.

We hebben een hele fijne praktijk dus ik denk dat het proces wel prima zal verlopen. En ik weet ook niet of zij er veel van zal merken.

Ik heb dus “last” van mijn menselijke emoties en weet even niet zo goed wat ik wil.
poldervrouw schreef:
18-08-2025 11:15
Gelukkig heb ik een praktijk gevonden (die samenwerkt de mijne. Opeens een ingeving ) en die kunnen gelukkig. Dus eind van de middag komen ze thuis. Ben zo blij voor mijn hondenkind. Niet dat gesleep met haar meer.
Dat is fijn. Nogmaals veel sterkte. Ook al het het beste voor je maatje, het gemis is er niet minder om :(
Veel sterkte!
poldervrouw schreef:
18-08-2025 14:23
Het zal zo stil zijn zonder haar. Bijna 14 :heart:

We hebben haar dochter ook (11 jaar ) voor haar vind ik het ook zo sneu :-( maar ja.. maar extra aandacht geven de komende periode. We houden haar erbij zodat ze zelf kan zien dat haar beste maatje niet meer leeft.

Eind van de middag komt de dierenarts.

We houden haar vast tot het einde.
Hele dikke knuffel en sterkte!

Wat ben je lief voor haar ❤️
Heel veel sterkte :(
Erg verdrietig
Wel heel fijn dat een andere dierenarts vandaag toch thuis kon komen.
Don’t grow up, it’s a trap
:redrose: Ze is vanmiddag heel vredig ingeslapen. De dierenarts was ontzettend lief.

Morgen brengen we haar naar het crematorium, we gaan haar as uitstrooien in het bos waar ze graag kwam.

We zullen haar vreselijk missen. Bijna 14 …. Onze lieve eigenwijze en super lieve bruine dame :heart:

Onze andere hond heeft wat gesnuffeld en ligt nu te slapen op het kussen van haar mams (het zijn / waren moeder en dochter ). Ze lijkt oké. Maar ik denk dat ze het nog niet echt snapt.

Zal raar zijn. Morgen maar 1 hond uitlaten. Maar 1 voerbak …. Stil in huis :-(

Bedankt voor jullie medeleven
Ach. Sterkte hoor :hug:
Och ja dat zal nog een hele periode wennen zijn. Nog heel lang dat je in je ooghoek 2 honden ziet en dan, onee het is er toch maar eentje :(
Waren je hondjes samen erg hecht?

Ze heeft wel een mooie leeftijd gehaald, ze zal wel heel fijn huisje hebben gehad :) wat zijn je echt favoriete herinneringen met haar?
En welke eigenschappen van je ga je het meeste missen denk je?
Sterkte Poldervrouw. Verdrietig om haar te moeten missen. Ik lees dat jullie haar alle liefde en zorg hebben gegeven, tot haar laatste minuut :hug:
Heel veel sterkte :hug:
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Airysuit schreef:
18-08-2025 21:38
Och ja dat zal nog een hele periode wennen zijn. Nog heel lang dat je in je ooghoek 2 honden ziet en dan, onee het is er toch maar eentje :(
Waren je hondjes samen erg hecht?

Ze heeft wel een mooie leeftijd gehaald, ze zal wel heel fijn huisje hebben gehad :) wat zijn je echt favoriete herinneringen met haar?
En welke eigenschappen van je ga je het meeste missen denk je?

Ja heel hecht setje. Ze lagen samen in 1 mand .. close. Altijd.

En zoveel herinneringen. Ze was zo eigenwijs en eigenzinnig. Als pup een draak. Daar hebben we onze handen vol aan gehad. Haatte ! Hondenschool. Welke variant van training dan ook. Ze hield van de zee. Van zwemmen (Labrador ). Eten. Appeltjes. Ze was een stabiele en hele lieve en geduldige hond. Zo goed met onze kinderen en later ons kleinkind. Ze was dol op die kleine. En vooral lief .. laatste jaar werd ze steeds ouder en laatste paar maanden wat dement. Maar ze bleef zichzelf alleen vergat ze soms wel eens waar ze was of wilde ze perse ergens heen en dan ging ze ook :). Stiekem de sloot in .. weiland op. Er zat geen kwaad in het beest. Iedere hond die we tegenkwamen werd begroet met gekwispel. Blaffen ? Nee. Dat deed ze niet.

Mee op vakantie. Lekker achterin de auto en dan de vakantie onder de luifel. Mee naar Kroatië. Iedere ochtend zwemmen in de zee. Mee naar Texel. Naar het bos. Zwemmen in iedere (liefst gore ) sloot.

Och zoveel mooie herinneringen. 14 jaar bij ons. Onze kinderen zijn met haar opgegroeid. Het verdriet was vandaag bij hen ook zo groot. Twee van mijn drie kinderen waren erbij. De derde zat helaas in buitenland. Hij was zo verdrietig dat hij er niet bij kon zijn.

Ze was een waardeloze puppenmoeder ;). Ze heeft 1 nest gehad bij onze fokker en ze vond er niets aan :-). Ze deed wat ze moest en dat was het ook wel ha ha. We hebben haar dochter uit dat nest gehouden. Ook zo’n vreselijk lief beest. Inmiddels 11. Compleet andere hond. Echt een jachthond. Super goed in speuren etc. Maar ook weer het zachte karakter en lief (en eigenwijs )

Meeste wat ik ga missen is gewoon haar. Haar hele zijn. Ze was mijn hond. Mijn doggo. Mijn allerknapste. Ik ga haar zo missen :-(

Morgen is stom. Stom dat ik maar met 1 hond ga wandelen. Stom dat ik maar 1 bak hoef te vullen. Stom dat haar riem er hangt. Stom dat ik niet meer met haar kan spelen. Stom dat ik niet meer kan mopperen omdat ze áltijd in de weg lag. Stom dat we niet meer haar buik kunnen aaien. Gewoon stom.

Ze is vorig jaar heel ziek geweest en uiteindelijk na second opinion geopereerd en kregen we een bonus jaar. En gelukkig maar heel kort dat het niet meer fijn was. 1 dag. En dat was gisteren. We hebben gekozen voor haar welzijn Liefde is ook loslaten. Hoe moeilijk ook. Dit was de enige beslissing die we konden nemen en zo blij dat ze thuis op haar eigen plek kon heengaan. Ze was zo relaxed. Ze lag zo lekker in t zonnetje. Ze ging heel vredig ..

En nu zit ik op de bank sad te zijn :-(
Wat een liefdevol bericht. Zo verdrietig. Je hebt gedaan wat nu de enige juiste beslissing was.
Heel fijn dat ze rustig thuis is ingeslapen en dat de dierenarts zo lief was. En inderdaad allemaal gewoon kut nu.
Heel veel sterkte. 😫
Don’t grow up, it’s a trap
Heel veel sterkte Poldervrouw. Wat een verdriet. Ik weet wat je voelt, eind mei heb ik mijn oudste hond in moeten laten slapen. En ik mis haar nog steeds zó erg.

Je hebt alles gedaan om het zo comfortabel mogelijk te maken voor haar. Ze heeft het vast geweldig bij je gehad. Kijk maar terug op een prachtig hondenleven.
poldervrouw schreef:
18-08-2025 23:11

En zoveel herinneringen. Ze was zo eigenwijs en eigenzinnig. Als pup een draak. Daar hebben we onze handen vol aan gehad. Haatte ! Hondenschool. Welke variant van training dan ook. Ze hield van de zee. Van zwemmen (Labrador ). Eten. Appeltjes. Ze was een stabiele en hele lieve en geduldige hond. Zo goed met onze kinderen en later ons kleinkind. Ze was dol op die kleine. En vooral lief .. laatste jaar werd ze steeds ouder en laatste paar maanden wat dement. Maar ze bleef zichzelf alleen vergat ze soms wel eens waar ze was of wilde ze perse ergens heen en dan ging ze ook :). Stiekem de sloot in .. weiland op. Er zat geen kwaad in het beest. Iedere hond die we tegenkwamen werd begroet met gekwispel. Blaffen ? Nee. Dat deed ze niet.

Mee op vakantie. Lekker achterin de auto en dan de vakantie onder de luifel. Mee naar Kroatië. Iedere ochtend zwemmen in de zee. Mee naar Texel. Naar het bos. Zwemmen in iedere (liefst gore ) sloot.
Wat een mooie ode aan een onvergetelijke hond :rose: .

Veel sterkte, Poldervrouw.
Ach, heel veel sterkte met het verlies :hug:
Wat een mooie verhalen, heb er een brok van in mijn keel. De liefde spat er vanaf, heel erg mooi hoe jullie het met elkaar zo lang zo goed hebben gehad.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven